 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Advertisements

Tehetséggondozás a testnevelés órán
Az edzői hatékonyság pszichológiája
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Szociális munka a börtönben
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Miért fontos a fiatal korosztályok pénzügyi jártasságának fejlesztése? Simor András a Magyar Nemzeti Bank elnöke október 6.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A tanulók válaszai a tanulmány kérdéseire (5700 válaszadó alapján)
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Iskolapszichológusok Módszertani Bázisa Budapest, november 27.
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A munka világával kapcsolatos tudás
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az óratervezet, az óravázlat
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
SMALPM2127 Közoktatási gyakorlat I.
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
as tanév 1. félév beszámolója.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
A KMMSTG ökoiskola fejlesztési munkájának bemutatása Néhány pontos ö/o/koskodás: Iskola rövid története Innovativitás és a KMMSTG Ökoságunk kezdete A kritériumrendszer.
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
MESF Dr. Baráth Etele és Parti Zoltán/Magyar Kajak-kenu Szövetség.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Nem minden az aminek látszik…
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A sportpedagógia a személyiségfejlesztés szolgálatában Dr. Poór Zoltán a neveléstudomány kandidátusa Triatlon-edzők szakmai továbbképzése Balatonboglár,
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Az üzletek operatív működtetése
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás  alkotó- és kapcsolatteremtő készségek  toleranciaszint  szituációk közös elemzése, nyitottság, érdeklődés, együttműködés erősítése  közös dramatizálás játékokban, elemző beszélgetésekben

 I. Érzékelés és kifejezőképesség fejlesztése  II. Együttműködés és kapcsolati kultúra fejlesztése  III. Alkotótevékenységek  IV. Befogadás, értelmezés A különböző osztályfokokon eltérő óraszámban, de ugyanezekkel a témákkal foglalkozunk, mindig másra és másra területre helyezve a hangsúlyt.

 szakmai továbbképzéseken való részvétel  a tanórák helyigényesek  osztályfőnöki órák hiánya miatt kiemelkedő jelentőséggel bír  a diákok az önmagukról szerzett tapasztalatokkal nehezen tudnak megbékélni

 a siker megélése, illetve a kudarctűrésük éretlen  a szabályok betartás az alsóbb osztályfokokon, még a magasabb osztályfokon is problémás terület  otthonról kevés az objektív visszajelzés személyiségükről, ezért nincs egészséges önértékelésük

A Küzdelem és játék tantárgy tanításának jelentősége vitathatatlan, a személyi és tárgyi feltételeinek megteremtése tervező munkát igényel.

megismertessen a sportolási lehetőségekkel bepillantást nyújtson a sport világába mutassa meg a különböző sportágak jellegzetességeit hangsúlyozza a sportra, az egészséges életmódra nevelés fontosságát

pontos ismereteken és tudatos döntéseken alapuljon felkeltse a sport iránti érdeklődést, vágyat sikerek örömének, és a kudarcok, csalódások elviselésének módja segítség a legmegfelelőbb sportág tudatos kiválasztására

időben kezdhessék a sportot módosítás lehetősége

 Edzőket hívunk az iskolába, illetve edzéslátogatásokat szervezünk  évszaknak megfelelően oktatást szervezünk diákjainknak  élsportolókkal találkozhatnak diákjaink az iskolánkban szervezett Sportfórumon  a Nagy Sportágválasztó is a tanmenet része  kiemelkedő sportolóink saját versenyélményeikről tartanak beszámolót

 4. osztály év végéig kell sportágat választani  néhány diák a Sportágválasztó tantárgynak köszönheti jelenlegi sportágát