Dr. Kereszty Orsolya egyetemi docens Andragógia MA képzés ELTE PPK 2016. január 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
A fejlesztés hatása a szervezetre
LOGO A NDRAGÓGIA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS EKF Nyílt Nap december 6.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az IKT-metria mérőeszköz
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
Filozófia Intézet Jelentkezhetnek BA vagy azzal egyenértékű végzettséggel rendelkező Bölcsészek Társadalomtudósok Pszichológusok T ermészettudósok, matematikusok.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
DE BTK Neveléstudományok Intézete Neveléstudományi MA.
Levelező képzés Beiratkozás szeptember 30..
A tanárképzés szerkezete
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Hegyi-Halmos Nóra Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet tanársegéd Andragógia BA képzés ELTE PPK január 29.
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.
Dr. Kereszty Orsolya egyetemi docens Emberi erőforrás tanácsadó MA képzés ELTE PPK január 29.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Tájékoztató előadás a szakról ELTE PPK Nyílt Nap január 29. Sportszervező BSc.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás Budapest, február 4.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Közösségszervezés BA.
Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet
A képzés szeptemberében indul!
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Kompetencia alapú szakoktatás
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Előadás másolata:

Dr. Kereszty Orsolya egyetemi docens Andragógia MA képzés ELTE PPK január 29.

Andragógia szak Készítette: Stéber Andrea

Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet Felnőtt-tanulás és tanítás kutatócsoport (Dr. Kereszty Orsolya) Társadalmi Kommunikáció Kutatócsoport (Dr. Fábri György)

Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet Dr. Arapovics Mária Dr. Benkei-Kovács Balázs Berényi Ildikó Dr. Fábri György Gyenes Zsuzsa Hegyi-Halmos Nóra Dr. Kereszty Orsolya Dr. Kovács Zsuzsa Dr. Striker Sándor Dr. Székely Mózes Üröginé Ács Anikó Dr. Fehér Katalin Kraiciné dr. Szokoly Mária Doktoranduszok Stéber Andrea Kalina Andrea Demonstrátorok Sziki Zsuzsanna Szőcs Brigitta Sipos Petra

Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet Tanszéki honlap: Facebook oldal: ppkandragogiahttps:// ppkandragogia Tanterv (2013): yi.pk.elte.hu/files/dokumentumok/tanulmanyi _PPK/MA_andragogia_nappali_2012.pdf

Képzéseink Andragógia BA (nappali, levelező) Andragógia MA (nappali, levelező) Emberi Erőforrás Tanácsadó MA (nappali, levelező) Neveléstudományi Doktori Iskola, Andragógia Doktori Program Előadások, szemináriumok, szakmai gyakorlat Levelező képzésben: konzultációk

Az andragógia MA képzés célja A képzés célja olyan andragógusok képzése, akik megszerzett társadalomtudományi ismereteik birtokában alkalmasak az európai közösséghez, a fejlett országokhoz való felzárkózás támogatására és a felnőttoktatás és képzés feltételeinek differenciált fejlesztésére. Ismerik a leghátrányosabb helyzetű rétegek és csoportok társadalmi beilleszkedésének problémakörét és képesek oktatási–képzési intézmény-, eszköz- és módszerfejlesztésére, valamint a tanulási lehetőségekhez való fizikai és virtuális hozzáférés támogatására. Felkészültek tanulmányaik doktori képzés keretében történő folytatására.

A végzettek képesek: rendszerszerűen és kreatívan foglalkozni az andragógia új és összetett problémáival, – a felnőttképzésben társadalmi, politikai, gazdasági döntések előkészítésére, – következtetéseiket és javaslataikat szakmai és nem szakmai közönségnek bemutatni, – önálló tudományos munkák létrehozására, – az andragógia mélyebb összefüggéseinek megértéséhez szükséges információ-források felkutatására, a társtudományok eredményeinek értelmezésére és felhasználására, – új információk gyűjtésére, a felmerülő új problémák, új jelenségek kritikus feldolgozására, – eredeti ötletekkel és önálló tevékenységgel hozzájárulni a felnőttképzéssel kapcsolatos speciális problémák megoldásához, – felnőttképzések és képző intézmények menedzselésére, – a felnőttképzésben adekvát célok megfogalmazására, – a célok elérését szolgáló andragógiai folyamatok megtervezésére és kivitelezésére, – teljesítményértékelési és minőségbiztosítási rendszerek működtetésére, – önműveléssel és folyamatos önfejlesztéssel ismereteik magasabb szintre emelésére.

Bemeneti követelmények Teljes kreditérték beszámításával vehető figyelembe: andragógia BA, főiskolai szintű művelődésszervező, személyügyi szervező, munkavállalási tanácsadó, egyetemi szintű művelődési és felnőttképzési menedzser, művelődésszervező, humánszervező szakok, illetve ezekkel megfeleltethető korábbi főiskolai, egyetemi szintű szakok (népművelés, közművelődési) Meghatározott kreditek teljesítésével elsősorban számításba vehető alapképzési szakok: a pedagógia, a pszichológia és az emberi erőforrások alapképzési szakok, továbbá bármely pedagógus szakképzettséget adó szak

Felvételi beszélgetés Önéletrajz Szakmai tapasztalat Publikációk Versenyeredmények Nemzetközi tapasztalat Munkatapasztalat Motiváció

Az andragógia MA képzés felépítése 4 félév, 120 kredit Az alapozó ismeretek Szakmai törzsanyag Differenciált szakmai anyag Szabadon választható tantárgyak Diplomamunka

Alapozó ismeretek A humán tőke gazdaságtana és jogi környezete Politikatörténet és felnőttoktatás Kulturális antropológia Tudományelmélet Etika

Szakmai törzsanyag Andragógiai kutatások és fejlesztések A felnőttképzés mentálhigiénéje és ergonómiája Pályatervezés, karriertervezés, tanácsadás Tanuláselméletek és alkalmazásuk az andragógiában Kompetencia alapú, modulrendszerű képzések fejlesztése Az előzetes tudás és kompetenciák mérése

Szakmai törzsanyag Oktatásinformatikai rendszerek Távoktatás és e-learning Médialabor A hazai felnőttoktatás ágazatai

Differenciált szakmai ismeretek Nemzetközi felnőttképzési rendszerek Felnőttképzési rendszerek, a felnőttképzési intézmények menedzsmentje Andragógiai kompetenciák fejlesztése – csoportdinamikai és személyiségfejlesztő tréning Az ifjúsági rétegek szociálandragógiája Az időskorúak, a hátrányos helyzetűek és a kisebbségek szociálandragógiája

Szakmai gyakorlat ELTE Karrierközpont Műcsarnok JOB Személyzeti Tanácsadó Global HR Partner Alma Mater Nyelvstúdió Fővárosi Művelődési Ház Láthatatlan Egyetem Ybl Miklós Pénzügyi és Számviteli Szakközépiskola FSZEK Artemisszió Alapítvány Örkény Színház Ludwig Múzeum Józsefvárosi Galéria és Rendezvényközpont HR Partner Consulting Öveges József Szakiskola Hátsó Kapu – Városi Színház

Kompetenciaterületek és ismeretkörök hasznosíthatósága, DPR 2015 E-learning Információtudomány, média Jogszabályok Módszertani órák Tudományos szemléletmód Kommunikáció, szervezés, tervezés, problémamegoldás Együttműködés Kritikai szemléletmód

Erasmus kapcsolataink Universität Wien Universitatea 'Babes- Bolyai' din Cluj- Napoca Universiteit Twente Université de Nantes Universität u Köln Univerzita Karlova Karl-Franzens- Universität Graz Universität Koblenz- Landau Johannes Gutenberg- Universität Mainz Università Cattolica del Sacro Cuore Linköping University Università di Bologna Friedrich Schiller- Universität Jena

Kutatásaink Oktatók, képzők szakmai tanulása Munkahelyi tanulás Életpálya-tanácsadás folyamata Validáció ELTE Harmadik Kor Egyeteme szemináriumsorozat – intergenerációs tanulás

Tudományos Diákkör ELTE Illyés Szakkollégium Országos Tudományos Diákköri Konferencia tavaszán

Köszönöm a figyelmet!