A turizmuspolitika aktuális kérdései 2013-ban Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szezonfelkészítő rendezvény 2013. április 25., Tihany Fodor Olivér.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
HOL TARTUNK MOST? GÁRDONYI HELYI TDM TDM Szakmai Nap november 21.
Advertisements

A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Projekt általános bemutatása
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
A turizmuspolitika aktuális kérdései
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Helyi Vidékfejlesztési Stratégia Felülvizsgálata 2011.
TDM Szakmai Nap november 21.
A megkoronázott minőség Nemzeti tanúsító védjegyrendszer bevezetése a szálláshelyeken.
Baranya Megyei Önkormányzat
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
1 Előzmények Látványos fejlődések, de hiányzott egy átfogó stratégia Cél: Korunk kihívásainak megfelelő hosszú távú iránymutatás Illeszkedés a fölé- és.
Dr. Juhász László PhD Docens1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Falusi szállásadók képzése Budapest, április 19.
HAGYOMÁNYOS ÉS ALTERNATÍV ÖSZTÖNZŐ ESZKÖZÖK AZ NFH TEVÉKENYSÉGÉBEN Pintér István főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Országos Fogyasztóvédelmi.
GKRTE Közgyűlés, április 20.
Minőségbiztosítás a falusi turizmusban
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
Balaton régió turizmusában
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
KEXPORT Klaszter Céljai Őri István KEXPORT Klaszter Bizottság elnöke
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
A hazai turizmus helyzete, aktuális kérdései március 8., Budapest Dr. Horváth Viktória Turisztikáért felelős helyettes államtitkár Nemzetgazdasági.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A turizmus fejlesztési irányai Magyarországon Zalaegerszeg, május 21. Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Nagy András Ügyvezető igazgató.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
A FÜRDŐK HELYZETE AZ EURÓPAI TURISZTIKAI PIACON Siniša Perić.
A turizmus növekedési lehetőségei
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
Budapest Premium Medical Port Klaszter
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
A határtérség.
MAGYARORSZÁG ÉS A BALATONI MEGYÉK GAZDASÁGA ÉS MUNKAERŐPIACI HELYZETE
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Előadás másolata:

A turizmuspolitika aktuális kérdései 2013-ban Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szezonfelkészítő rendezvény április 25., Tihany Fodor Olivér osztályvezető Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály

2 Tartalomjegyzék Vendégforgalom 2012-ben Balaton vendégforgalmi adatai SZÉP Kártya Nemzeti tanúsító védjegyek Nemzeti Turizmusfejlesztési Koncepció

3 Vendégforgalmi adatok (KSH adatok alapján, 2012)

4 Vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken

5 Vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken

6 A kereskedelmi szálláshelyek bruttó árbevétele (millió Ft)

7 Ssz.OrszágVendégéjszaka (2012) 1.Németország (+3,2%) 2.Ausztria (-1,3%) 3.Olaszország (+17,1%) 4.Oroszország (+30%) 5.Egyesült Királyság (+10,5%) 6.Csehország (+4,2%) 7.Lengyelország (+12,4%) 8.USA (+0,3%) 9.Románia (+0,8%) 10.Hollandia (+24%) A TOP 10 küldőországunk Forrás: KSH

8 Kereskedelmi szálláshelyek adatai, január-február Forrás: KSH KülföldiBelföldiÖsszes Vendégek száma (2013.jan.-feb./2012. jan.- feb.) 385 ezer (+11,7%) 433 ezer (+3,5) 818 ezer (+7,2%) Vendégéjszakák száma (2013.jan.-feb./2012. jan.- feb.) 999 ezer (+8,7%) 955 ezer (+1,6%) ezer (+5,1%) Bruttó szállásdíj-bevételek (2013.jan.-feb./2012. jan.- feb.) 9,1 milliárd Ft (0%) 5,9 milliárd Ft (+8,9%) 15 milliárd Ft (+3,3%)

9 A márciusi napi csapadékösszegek és a sokévi átlagok országos átlagban (mm) A márciusi napi középhőmérsékletek és a sokévi átlagok országos átlagban (C) = hosszú hétvége

10 A Balaton vendégforgalma 2012-ben

/2011 (%)2012 országos adat %-a Vendég (fő) ,015,6 Külföldi ,18,5 Belföldi ,222,6 Vendégéjszaka (éj) ,520,8 Külföldi ,515,3 Belföldi ,326,2 Szállásdíj-bevétel (ezer Ft) ,515,4 Külföldi ,810,1 Belföldi ,324,6 A balatoni kereskedelmi szálláshelyek adatai 2012-ben Forrás: KSH

12 A 10 leglátogatottabb magyar város 2012-ben

13 KüldőországVendégéjszaka db 2012/2002 dbhelyezésdbhelyezés Németország % Oroszország % Ausztria % Hollandia % Csehország % Dánia % Lengyelo % Szlovákia % Ukrajna % Svájc % A Balaton TOP 10 küldőországa 2002-ben és 2012-ben

14 A külföldi és belföldi vendégéjszakák aránya a balatoni kereskedelmi szálláshelyeken külföldibelföldi

15 A SZÉP Kártya

16 SZÉP Kártya adatok (2012. december 31-i állapot szerint) Elfogadóhelyek száma (db) Szerződött munkáltatók száma (db) Igényelt SZÉP Kártyák száma összesen (db) Igényelt társkártyák száma (db) Kiadott (már leszállított) SZÉP Kártyák száma (db) SZÉP Kártyára feltöltött összeg összesen (eFt) Szálláshely alszámlára feltöltött összeg (eFt) Vendéglátás alszámlára feltöltött összeg (eFt) Szabadidő alszámlára feltöltött összeg (eFt) SZÉP Kártyával fizetett összeg összesen (eFt) Szálláshely alszámláról fizetett összeg (eFt) Vendéglátás alszámláról fizetett összeg (eFt) Szabadidő alszámláról fizetett összeg (eFt)

17 SZÉP Kártya adatok 2012 I-III I-III január-március2013. január március SZÉP Kártyára feltöltött összeg összesen (eFt) Szálláshely alszámlára feltöltött összeg (eFt) Vendéglátás alszámlára feltöltött összeg (eFt) Szabadidő alszámlára feltöltött összeg (eFt) SZÉP Kártyával fizetett összeg összesen (eFt) Szálláshely alszámláról fizetett összeg (eFt) Vendéglátás alszámláról fizetett összeg (eFt) Szabadidő alszámláról fizetett összeg (eFt)

18 A SZÉP Kártyával kapcsolatos főbb változások december 30-tól 5 hónappal meghosszabbítottuk a kártyán lévő utalványok felhasználási határidejét – a juttatást követő év december 31. HELYETT a juttatást követő második év május 31. A lejárt utalványok ellenértékét a kibocsátók a lejáratot követő egy hónapon belül vissza kell hogy utalják a munkáltatóknak.

19 Nemzeti tanúsító védjegyek

20 A védjegy rendszer célja 2009 októbere óta megszűnt a szálláshelyek kötelező minősítése A turizmusban a minőség iránti elvárások növekedése folyamatos, a versenyben azok a szolgáltatók tudnak megmaradni akik hosszú távon egyenletes minőséget képesek kínálni: – szálláshelyen (védjegyek) – vendéglátásban (alapanyagok, helyi termékek, hungarikumok stb.) – programokban (nemzetközi elismerések, fesztivál minősítési program) Nemzeti tanúsító védjegy alkalmazása nem kizárólagos, de elősegíti – a jó és megbízható minőségű szolgáltatók pozitív megkülönböztetését és kiemelését, – erősíti a tudatos fogyasztói (turista) magatartást, illetve – megkönnyíti a tájékozott fogyasztói döntés meghozatalát.

21 A szálláshelyek nemzeti tanúsító védjegy rendszere Működő nemzeti védjegyek: Falusi szálláshely Vendégszoba/vendégház Kemping Üdülőháztelep Szálloda (Hotelstars) A nemzeti tanúsító védjegyek tulajdonosa: a Magyar Állam (joggyakorló az NGM) A védjegyrendszer működtetése: a szakmai szervezetek látják el a rendszer operatív működtetését, adminisztratív feladatait (honlap, tájékoztatás, minősítési kérelmek kezelése, helyszíni ellenőrzés, stb.) A minősítési döntés: a bíráló bizottság (NGM, szakmai szervezet, MKIK képviselői) javaslata alapján a turizmusért felelős miniszter

22 A védjegyrendszer működésének tapasztalatai Szoros együttműködés a szövetséggel a rendszeres információáramlás, konzultáció, együttműködés, tapasztalatcsere érdekében Kockázatok az eddigi tapasztalatok alapján: – a minősítők egységes képzése, – szubjektív vélemények kizárása, – utóellenőrzés jelentősége, – a szolgáltatók nem megfelelő tájékozottsága (nem veszik le az eddig használt minősítést), – a minősítés lassú átfutási ideje. A Magyar Turizmus Zrt. turisztikai adatbázisában a minősített szálláshelyek promóciója (az adatbázisban külön jelölve)

23 Nemzeti Turizmusfejlesztési Koncepció (NTK)

24 Az NTK elsődleges célja a as időszak EU-s társfinanszírozású fejlesztési programjainak stratégiai megalapozása között a Balaton Kiemelt Üdülőkörzetben 138 projekt 16,4 Mrd Ft támogatást nyert el.

25 Versenyképességünk javításának fontosabb lehetőségei Belföldi turizmus ösztönzése (SZÉP Kártya) Új turisztikai kínálati szegmens: orvosi szolgáltatásokon alapuló gyógyturizmus Szektorok közötti együttműködés erősítése (szabadidő gazdaság, sportgazdaság, alkony gazdaság) Európai uniós források bevonása a fejlesztés finanszírozásába, határozott fejlesztési prioritások a időszakra Jól működő intézményrendszer (TDM) Innovatív termékfejlesztés, kutatási háttér erősítése Új nemzetközi partnerkapcsolatok (keleti nyitás)

26 Az NTK céljai Innovatív, kreatív és minőségi termék és kínálatfejlesztés A versenyképességet javító környezet kialakítása, munkahelymegőrzés és -teremtés A turizmus intézményrendszerének kialakítása és a TDM együttműködésen alapuló turizmus erősítése Nemzetközi és keleti nyitás, külpiaci marketing és értékesítés- ösztönzés Horizontális célok: minőségi szolgáltatások iránti elkötelezettség, nemzeti értékek, mint egyediség kiemelése, erősítése, fenntarthatóság, környezettudatosság, biztonság, társadalmi és szakmai felelősségvállalás

27 A turizmusfejlesztés számszerűsíthető céljai 2020-ig A GDP-ből való teljes részesedés növelése (10%) A munkahelyek számának növelése (+50%) Versenyképességünk javítása: a WEF listán a 30. helyezés elérése Kiemelt fejlesztések megvalósítása: 3-5 nemzetközi jelentőségű komplex gyógyhely-fejlesztés, 10 nemzetközi jelentőségű projekt Budapest tartósan legyen a top 10 európai desztináció között A Balaton tartósan legyen a top 5 családi üdülő desztináció között

28 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Fodor Olivér osztályvezető Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály