Az ígéret földjén… avagy a magyar közösségi közlekedési rendszer működési és fejlesztési kilátásai Győr, 2012. március 29.Dr. Dabóczi Kálmán Igazgató Stratégiai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest, június 30. A Jobbik EU-mérlege Az EU csatlakozás társadalmi és gazdasági hatásai.
Advertisements

BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Személyközlekedési Igazgatóság REGIONÁLIS KÖZLEKEDÉSSZERVEZÉSI IRODÁK A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS SZOLGÁLATÁBAN Aba Botond Személyközlekedési igazgató 2008.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Romhányi Balázs Költségvetési Felelősségi Intézet.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
AZ EGYSÉGES KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA és a KÖZLEKEDÉSI KUTATÁSOK KAPCSOLATA Dr. Pálfalvi József tudományos igazgató március 12.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
III. A logisztika jövője
Orvos szakmai programok illeszkedése az ágazati célkitűzésekhez „Építészet a Gyógyulásért 2010-Európai Uniós támogatással” konferencia.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(3) december 5.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Legyen kevesebb autó, tisztább város, több zöld! – Ajánlások a Városi Környezet Stratégiához Hegyi Gyula Budapest, november 13. Fővárosi Közgyűlés.
Óvodai és iskoláztatási támogatás lehetőségei és korlátai Herczog Mária TÁRKI - Világbank műhelykonferencia május 7. Novotel Hotel.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
Munkavédelem és controlling
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
A szakszervezetek és a válság Budapest,
Dr. Fekete István Integrált kockázatfelmérés informatikai támogatása: Szigma Integrisk Budapesti Corvinus Egyetem Balatonalmádi január
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
2011 május 4.Budapest Települési stratégiai energiatervezés a Coach BioEnergy projekt keretében Budapest, május 4.
Romhányi Balázs Költségvetési Felelősségi Intézet március 27.
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Endogén területfejlődésCélmeghatározás: A TERÜLETFEJLESZTÉS CÉLJA 1 Mandulavirágzási Tudományos Napok – a Fenntarthatóság Európája március 4-5. STRATÉGIAI.
Szervezetfejlesztés. STRUKTÚRA (XX. század)  bürokratikus,  többszintű,  megszervezése azzal az elvárással történik, hogy a magas beosztású menedzserek.
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
1 A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben? Összegek, prioritások, programok,
Az Anthropolis Egyesület
Dr. M Egyetemi prezentációs sablon 1. HOFFER ILONA A MÚZSA CSÓKJA ÉS AZ ALKOTÁS MŰVÉSZETE AZ INNOVÁCIÓBAN INNOVÁCIÓ A SZOLGÁLTATÁSOKBAN BUKARESTRMÜE 2015.
Hajléktalanügy 2015 Elakadások,átlépések,továbblépések Sikerek Dilemmák HÜT.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A személyszállítási piacnyitás tapasztalatai és lehetőségei Közlekedéstudományi Konferencia Győr, március 25. ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
„Együttműködés a tej-termékpálya szereplői között” AZ ALFÖLDI TEJ TERMELŐI CSOPORT MŰKÖDÉSE és STRATÉGIÁJA Budapest, április 16.
Moderátor: György Tibor személyszállítási és műszaki fejlesztési igazgatóság, titkárságvezető VOLÁN Egyesülés XXII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI.
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
TOP vas megyei aktualitásai
Családi költségvetés osztály.
K&H a családi vállalatok bankja
Kinek profit a NON Profit?
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Így ismerd meg a vevőt jól!
Európai Uniós ismeretek
A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben?
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Hungarian Testing Board
Előadás másolata:

Az ígéret földjén… avagy a magyar közösségi közlekedési rendszer működési és fejlesztési kilátásai Győr, március 29.Dr. Dabóczi Kálmán Igazgató Stratégiai Projekt Igazgatóság

„A haladás eszméjének XVIII. századi hirdetői – ha láthatnák mai civilizációnkat – megdöbbennének technológiai képességeinken. És elcsüggednének annak láttán, hogy mit értünk el vele.” /E. Joshua Mishan/

Széchenyitől… Széll Kálmánig

Stratégia – célmeghatározás: „Általános alapelvként megfogalmazható, hogy a közlekedéstervezésben el kell jönnie az évtizedes távlatokban történő gondolkodásnak.” „Tartósan nem maradhat fenn a jelenleg alkalmazott napi- kézi vezérlésű magyar közlekedéspolitika, ezt kell felváltania a stratégiai rendszerszemléletnek.” Közlekedési munkamegosztás (2030.): Személyszállítás: 65% – 15% – 15% – 5% (egyéni–busz–vasút–légi) Személyszállítás Budapest: 50% – 50% (közforgalmú–egyéni) Az Új Széchenyi Terv – elvek…

Széll Kálmán Terv – … számok

Mi történik, ha az intenzív osztályon elzárjuk az infúziót, hogy nagyobb legyen a motiváció a gyógyulásra?

Országos közúthálózat legfőbb ráfordításai FEJLESZTÉS FENNTARTÁS

A vasúti infrastruktúra-fejlesztések jelenlegi helyzete TEN-T PP22 Alternatív TEN-T PP6

Találkozunk 2068 év múlva… Az igények, kötelezettségek és a költségvetési teljesülések sok esetben nagyságrendekkel különböznek

Mi a közösségi közlekedés fejlesztésének legfőbb mozgatója?

Kitűzött költség szint a lehető legmagasabb szolgáltatás mellett A jelenlegi költség szint érvényesítése magasabb szolgáltatás mellett Kitűzött szolgáltatási szint a lehető legalacsonyabb költség mellett A jelenlegi szolgáltatási színvonal alacsonyabb költség mellett A célok különböző kombinációi eltérő stratégiai utat jelölnek ki Mi a cél?

Jövő-alternatívák a közösségi közlekedésben

Magyar virtus… A „turáni” megközelítés „Semmi sem jó…” „Semmi nem fejlődik, csak pusztul…” „Ez jár, nem kell érte fizetni…” „Úgysem fog sikerülni…” Illuzionisták „Majd mi rendet teszünk… (ha megválasztotok).” „Minden rossz folyamat, struktúra egyszerre átalakítható.” „Van legjobb struktúra.” „Majd EU-s pénzből megoldjuk…”

Magyar virtus… Technokrata, liberális megközelítés „NINCS PÉNZ. Ha nem fenntartható, le kell építeni!” „Oldja meg a piac, az állam vonuljon vissza!” „A radikális megoldásokat keményen át kell vinni!” „Aki használja, fizesse meg!” Kinek van igaza? Van-e alternatíva?

Ki teheti tönkre a közösségi közlekedést? A politikusok… … mert irracionális ígéreteik, terveik a költségvetési lehetőségek nem köszönnek össze? … mert a tervezési időtáv nem stratégiai ívű, hanem négyéves? … mert a célfüggvény sokszor nem rendszerszintű, hanem lokális? A költségvetésért / ellátásért felelős minisztérium… … mert nem ad elég pénzt? … mert nem tud elég hatékonyan lobbizni és hozzá kell igazítani a lehetőséghez a kínálatot? … mert nem tudja az állami tulajdonú vállalatokban az államérdeket hatékonyan képviselni? Az utasok… … mert bliccelnek, vagy félrenéznek, mikor más bliccel? … miért nem értékeljük, ami jó, elfogadható? … miért ülünk autóba, ha van reális alternatíva közösségi közlekedéssel?

Ki teheti rendbe a közösségi közlekedést? A politikusok… … ha őszintén és reálisan vállalják a valóságot? … ha a gyerekeikre gondolva mernek „jövőben” gondolkodni? … ha választási körzet helyett valóban országban gondolkodnak? A költségvetésért / ellátásért felelős minisztérium… … ha jól definiált állami feladathoz tervezhető módon rendeli a forrást? … ha felelős megrendelőként dinamikusan igazítja a keresletet a kínálathoz? … ha az állami tulajdonú vállalatokat egységes irányítási rendszerben tudja a célok szolgálatába állítani? Az utasok… … ha mert bliccelnek, vagy félrenéznek, mikor más bliccel? … ha vigyázunk arra, amit sikerül létrehozni, fejleszteni? … ha tudunk örülni, ha valami jó? … ha nemcsak akkor ülünk vonatra, ha 500 forint az üzemanyag literje?

Köszönöm a figyelmet!