1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

Észak-Magyarország Turisztikai Régió
Turisztikai szuksegletek
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Regionális marketing egyeztetés. Stratégiai kampányok belföldön Belföld: •„Harmónia” – Észak-Alföld, Dél-Dunántúl, Budapest és környéke (december, január-február,
Célcsoportok és marketing
A szabadidő fogalma.
II. A turizmus rendszere
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
A turizmus rendszer környezete
Incentive és prémium utak a Bono Utazási Központtól.
A vidékfejlesztéstől az öko-turizmusig a Nyugat-dunántúli régióban Határmentiségtől az integrált határrégióig Sopron április 06.
Idegenforgalmi statisztika
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
A csatorna ügye ma – Víziók és valóság Dr. Kákonyi Árpád www: knp.hu
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
A víz felhasználása.
Velence Magyarország egyik leggyorsabban, leglátványosabban fejlődő kisvárosa, mely a Velencei-tóval a Velencei- hegység lankás dombjaival, hazánk egyik.
Az animáció Kurzusvezető: Készítette: Dr. Tóth András Palla Melinda
A turizmus kutatási irányzatai - 1
Hogy tennéd még vonzóbbá a Dél-Dunántúlt?
Hogy tennéd még vonzóbbá a Dél-Dunántúlt?
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
Szeretnélek meghívni Téged egy kis grillpartira. Utasítások a következ ő oldalakon…
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Utazási motivációk, turisztikai kereslet
A Velencei-tó értékei.
Készítette: Horváth Mónika
A COACHING, MINT SZEMÉLYRE SZABHATÓ FEJLESZTŐ MEGOLDÁS
Minőségbiztosítás a falusi turizmusban
Hódmezővásárhely az alföldi művészváros
Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
A vidéki területek rekreációs szerepének fejlesztése
Budapest mint világváros
Egy csipetnyi Egerszalók Bánik Dominka, Fazekas Árnika 11.e
A kulturális turizmus trendjei és a
Az Arany János Tehetséggondozó Program diákszemmel
A Balaton régió imázsa Magyarországon és külföldön Szűcs Balázs Magyar Turizmus Zrt. marketing vezérigazgató-helyettes Budapest, június 24.
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
Vonzástényezők vizsgálata két fürdőváros példáján
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Incentive és prémium utak a Skandináv Utazási Központtól.
Ergonómia II. (vendégterek) Készítette: Ősz Dániel és Nagy Zsolt
Rippl-Rónai Múzeum Rippl-Rónai Megyei Hatókörű Városi Múzeum.
Szlovák vendégeket Észak-Magyarországra! Buzás Judit Idegenvezető.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Miért a témaév?. Miért a témaév? A Magyar Turizmus Zrt óta minden évben egy-egy témára koncentrálja erőforrásait: 2006: Nagy Ízutazás 2007: Zöldút.
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
Természeti erőforrások hasznosítása a turizmusban – Aktív és sport turizmus 2011/2012-es tanév Kiss Róbert tavasz.
„Vízben utazunk” Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatóság
„Nekem a Balaton a Riviéra” – tapasztalatok a balatoni strandellenőrzés kapcsán Varga-Dani Barbara Regionális marketing igazgató.
Az osztrákok utazási szokásai Magyarországon, Rot-Weiß-Rot in Ungarn Bécs, május 10. Kovács Balázs – MT Zrt. ausztriai külképviselet.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Győr Domanyik Eszter, főosztályvezető Városmarketing és Programszervezési Főosztály Győr MJV Polgármesteri Hivatala 1 Turizmus 2016.
Ifjúsági kérdőívek értékelése Szentesi fiatalok körében.
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége.
A turisztikai termék Dr. Gonda Tibor 2017.
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
Regionális marketing igazgató
Digitális témahét.
Élmények és Energiák tárháza - Alsómocsolád
Együtt a természetben Révész Máriusz
Előadás másolata:

1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív pihenés, kikapcsolódás (16,7%) Balaton (12,3%) Tenger(part), homok (12,2%) Szabadság, nyaralás, utazás (10,8%) Fürdés, strandolás, úszás (8,7%) Nap(sütés), meleg, napozás (8,5%) Hal(ászat), horgászat (4,7%)Külföldi desztinációk (4,4%) Gasztronómia (1,7%) Természet, növény- és állatvilág (1,5%) Egészségturizmus (1,4%) Víz, levegő, szél (1,5%) Egyéb magyarországi úti célok (2,9%) Csónakázás, hajó(zás), vitorlás (2,6%) Aktív pihenés, sportok (2,3%)Család, barátok (2,4%) A vízpart maga (1,4%)Élmény, érzések (1,2%) Utazással kapcsolatos szállás, közlekedés, költségek (1,1%) Passzív pihenés, kikapcsolódás (72,9%) Nap(sütés), meleg, napozás (52,3%) Tenger(part), homok (36,6%) Fürdés, strandolás, úszás (47,1%) Balaton (26,4%)Szabadság, nyaralás, utazás (26,4%) Csónakázás, hajó(zás), vitorlás (22,3%)Gasztronómia (22,5%) Egészségturizmus (4,1%) Negatív asszociációk (5,2%) Egyéb magyarországi úti célok (15,8%) Hal(ászat), horgászat (16,0%) Külföldi desztinációk (14,7%) Család, barátok (18,2%) A vízpart maga (4,9%) Élmény, érzések (3,6%) Utazással kapcsolatos szállás, közlekedés, költségek (7,8%) Aktív pihenés, sportok (21,9%)Kultúra, programok (20,4%) Természet, növény- és állatvilág (12,9%) Víz, levegő, szél (12,0%) Hegyvidék (1,2%)

2. ábra: Magyarországi vízpartok – jellemzők vs fontosság Forrás: saját szerkesztés Pihenésre alkalmas környezet Kedvező ár- érték arány Jó közbiztonság Természeti értékek gazdagsága Vonzó tájképi környezet Színvonalas szálláshelyek Nyugalom Sokféle látnivaló Kedvező időjárási feltételek Színvonalas vendéglők Jó megközelíthetőségVásárlási lehetőségek Szórakozási lehetőségek Vendégszeretet Kulturális programok tárháza Sportolási lehetőségek Egyedi környezet Jó ismerkedési lehetőségek Széleskörű információ Megfelelő parkolási feltételek Érintetlen természet Divatosak Tömeg- turizmus Fontosság ,5+ Jellemzők

3. ábra: A Balaton és a Tisza-tó jellemzése ellentétpárok segítségével Forrás: saját szerkesztés

4. ábra: A magyarországi vízpartok látogatottsága Forrás: saját szerkesztés Nem 8,7% Igen 91,3% Vízpart (n=663 fő) Igen 91,8% Nem 8,2% Tópart (n=647) Balaton 59,1% Tisza-tó 4,6% Mindkettő 26,8% Egyik sem 9,5% Balaton, Tisza-tó (n=630 fő)