A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC ONLINE TRENDEK 2011 Vendég & Hotel Business Club Gál Péter – BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Tanácsadó Kft. 2011. június 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
Marketing mix Holt (1995).
Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
A világ leggazdagabb emberei MA A többiek pedig munkát keresnek.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Korszerű interaktív alkalmazások Dynamic packaging Készítette: Mező Ildikó március 25.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Az üzleti terv.
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Szállodaláncok Magyarországon
Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 14.
Internetes bankok piacformáló hatása
Halászat a globális adatóceánban – de mit tehetünk vele?
Reklám.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
OTTHON A MUNKÁBAN OTTHON A MUNKÁBAN OTTHON.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
III. A logisztika jövője
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
ATL - mit hirdessünk és hol?
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Jegyezz médiarészvényt!. MagyarVendor Sziget Kft. Az econet.hu Nyrt. PRINTRÁDIÓ ONLINEEVENT.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
Egy új időszámítás kezdődik!. Szeretne Ön 2010-ig : › több jövedelmet és biztonságot ? › több időt és örömet ? › jobb kilátást és több bizalmat? Egy új.
Esettanulmány: INVIA.HU Utazás Kiállítás
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Média portfólió BFTK marketing divízió feladata Budapest minőségi turizmusának célspecifikus és mérhető marketing eszközökkel történő támogatása.
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
ÁRTHAT-E A KUPON A SZÁLLODÁKNAK? - Mit mutatnak az online trendek Budapesten és vidéken? Turizmus Akadémia Hegedűs Attila MRICS Ügyvezető igazgató – BDO.
ÉPÍTSÜK FEL KÖZÖSEN A VILÁG LEGNAGYOBB, 160 MILLIÓ FŐS ONLINE HÁLÓZATÁT!
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
K&H gyógyvarázs mesedoktorok a weben. egyszer volt, hol nem volt… 10 év 492 millió forint 134 kórház 136 mentőállomás.
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Szombathelyi Péter operatív igazgató NNG Kft. Az együttműködés sikeres példája Információs Nap Izraelről március 10.
Google Confidential and Proprietary Az online vásárlási folyamat jobb megértése attribúciós modellezéssel nov. 6. Erdős Ádám Account Strategist,
1996 óta az ügyfelekért.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Országos nagykereskedelmi menedzser
Üzleti terv bemutatása
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
Üzleti terv bemutatása
Előadás másolata:

A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC ONLINE TRENDEK 2011 Vendég & Hotel Business Club Gál Péter – BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Tanácsadó Kft június 27

MÓDSZERTAN Online szobafoglalás (def.): minden weben végrehajtott tevékenység, amely szállodai szobaéjszaka/éjszakák lefoglalását jelenti. Előzőleg másodlagos kutatás online szakmai forrásokra alapozva (Travelclick.com, egyéb tanácsadó cégek, stb.) Elsődleges kutatás: strukturált interjúk Megkérdezettek: - szállodák igazgatói vagy online sales manager-ei illetve szállodaláncok értékesítési igazgatói - legfontosabb OTA-k magyarországi felelősei A kutatás során a budapesti 3-5 csillagos szállodapiac szobaszámának 51,4%-át lefedve kapcsolatba léptünk az összes jelen levő hazai és nemzetközi szállodalánccal, illetve független szállodák széles körű csoportjával. - A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS 2. oldal

A KUTATÁS LEGFŐBB EREDMÉNYEI Válság ellenére fejlődő online szállodapiac 2006 és 2010 között 248%-os növekedés az online piacon (2010-re közel 770 ezer szobaéjszaka) Online utazási irodák (OTA-k) jelentősége (2010-re 620 ezer szobaéjszaka) Kulcskérdések: növekedés okai, lehetséges stratégiák, jövőbeli kilátások A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS 3. oldal

A BUDAPESTI ONLINE FOGLALÁSOK FORRÁSA A küldőpiacok befolyásoló tényezői: 1.Ismertsége a küldőpiacon 2.Helyi internet penetráció 3.Helyi foglalási szokások A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS 4. oldal Prognózis: a feltörekvő piacok világszinten online foglalások terén idővel megelőzik a hagyományos piacokat

AZ OTA-K SZEREPE A BUDAPESTI TURIZMUSBAN Jelentős koncentráció nemzetközi és budapesti szinten is A 2000-es évek közepétől visszaszorultak a hazai fejlesztésű oldalak A legnagyobb nemzetközi oldalak (Booking.com, Expedia, Lastminute.com, HRS) uralják a budapesti piac 65,3%-át Magyarázó tényezők: - egyre tudatosabb internetes vásárlói szokások - “biztonság” vs. “ismeretlenség” A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS 5. oldal

Expedia A világ második legtöbb szállodai szobát értékesítő cégcsoportja Az amerikai piac a fő bevételi szegmense Hagyományos (offline) módszerek hangsúlyos jelenléte 6. oldal A LEGJELENTŐSEBB OTA-K I. Booking.com 52%-os növekedés globális szinten (2010) Letisztult dizájn, gyors betöltési sebesség, A/B tesztelés Feltörekvő és európai piacokon erős, különösen Kelet-Közép-Európában „A vezető” „Az amerikai” A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS

Lastminute.com Piacvezető Nagy-Britanniában Saját csomagok „Életstílus”-brand HRS Piacvezető Németországban Oroszországi terjeszkedés Innovatív, okostelefonos alkalmazások 7. oldal A LEGJELENTŐSEBB OTA-K II. Hotel.de Komoly globális terjeszkedés 11,3%-os bevétel növekedés (2010) Jelentős figyelem a kisebb, független szállodáknak „A dinamikus” „Az innovatív” „A stílusos” A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS

A KUTATÁS EREDMÉNYEI Általános trendek Az összes szobaéjszakából a 2006-os 5- 15%-os online foglalási arány 2010-re %-ra módosult A 3-4 csillagos szállodáknál 15-30% ez az arány, a belvárosi, független szállodáknál ez elérheti a 60-70%-ot is Az ötcsillagos szállodáknál a legalacsonyabb ez az arány, mivel ezek inkább a személyes kapcsolatokra, közvetlen foglalásokra-re alapoznak A legfontosabb online marketing eszközök: 1.Facebook 2.Tripadvisor 3.Google AdWords A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS 8. oldal

Google AdWords Célzott kampányok A világ egyik legtöbbet használt oldala Külső segítség szükséges Tripadvisor Jelentősége: sokan erre az oldalra mennek először Heti 40 millió látogató Alapos és pártatlan értékelés Kétélű fegyver 10. oldal A LEGFONTOSABB ONLINE MARKETING ESZKÖZÖK Facebook A legnagyobb és legelterjedtebb közösségi oldal Sokszor stratégia nélkül alkalmazzák Ügyfelekkel való kapcsolattartás „A személyes” „Az értékelőoldal” „A közvetlen, mérhető vendégszerzés” A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS

10. oldal Yield Management “A vendég elutasításának művészete” “A megfelelő szolgáltatás nyújtása a megfelelő vásárlónak a megfelelő időben” (Whitiam, 2011) Cél: legmagasabb átlagáron értékesíteni Akár egy évre előre is Számítása jövő tényezők: - szálloda foglaltsága - történelmi adatok az adott napra - várható rendezvények - foglalások beérkezésének intenzitása - különböző vendégszegmensek figyelembe vétele Eszközök: saját honlap + OTA + speciális szoftverek

AZ ONLINE MARKETING SZERVEZETI HÁTTERE Azok a szállodák tudnak sikeresek lenni az online tevékenységben, akik megfelelő emberi erőforrást rendelnek mellé Online marketing: e-commerce manager, marketing manager, PR expert Online értékesítés: e-commerce manager, revenue manager, yield manager Közösségi média térnyerése: legmagasabb kategóriában van már speciális közösségi média menedzser is A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS 12. oldal

ONLINE PROMÓCIÓK Általában saját honlapon keresztül történik (OTA-n keresztül körülményes) A csomagok lehetnek sikeresek a sok szolgáltatással rendelkező szállodáknál (széles körű erőforrások) Nemzetközi szállodák: hűségprogramon és vevőkörön keresztül A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS 12. oldal

AZ ONLINE PIAC SAJÁTOSSÁGAI A versenytársak meghatározása Korábban: földrajzi közelség és szobakapacitás Most: szálloda minősége és az OTA-k oldalain való helyezés Költségek Kihívás: egyre magasabb jutalék az OTA-k részéről Jelentős költség továbbá a saját honlap kialakítása/fejlesztése. Központi gazdaságos honlap vs. egyedi, innovatív megoldások A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS 14. oldal

ÖSSZEGZÉS Nincs általános recept, mindenre érvényes online stratégia Befolyásoló tényezők: - méret - elhelyezkedés - nemzetközi lánchoz tartozás Kisebb, független szállodák: nagyon hangsúlyos az online marketing és értékesítés (bevétel 60-70%-a) Nagyobb négycsillagos szállodák: változó szerep Ötcsillagos szállodák: online marketing és PR kap nagyobb szerepet A növekvő piac új munkatársak felvételét vagy outsourcing-ot követel A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS 14. oldal

KITEKINTÉS Újabb forradalmi változások várhatóak: A közösségi médiában Az okostelefonok további elterjedésével A keresőprogramok, (pl. Google) az OTA- k konkurenciájaként fognak megjelenni A BRICs-országok piacai a növekvő fizetőképes kereset, és a dinamikusan előretörő internet penetráció miatt már középtávon jelentős tényezőként fognak megjelenni A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS 15. oldal

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! Gál Péter Web: Mobil: 0670/ A sikert foglalásokban mérjük.