„INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN” TÁMOP-3.2.15.15-2015-00015 A Zempléni Múzeum konzorciumi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az OH TÁMOP fejlesztései
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Tehetségpont létrehozása
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Tokaj turizmusa Készítette: Vaczkó Alex. Tokaji Borvidék A Tokaji borvidék vagy Tokaj-hegyaljai borvidék (röviden Hegyalja vagy Tokaj- Hegyalja)
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
„Közel hozzuk a kultúrát” A Reneszánsz Év pályázatai (Reneszánsz túrák, Közkincs, Tengertánc, Fókusz, PANKKK, Tájházak, Megújuló gyűjtemények)
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„Közgyűjtemények az oktatásért” a hosszú távú együttműködés érdekében Emberi Erőforrások Minisztériuma Közgyűjteményi Főosztály Sörény Edina Budapest,
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
„ Ha fölgyújtjuk a gyermekben a veleszületett szikrát, azzal mindig olyan magaslatok felé nyitunk utat, amilyenekről álmodni sem mertünk volna.” Kristine.
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Tokaj hegyalja vonzerői
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Modern Iskola 2010/1011. Modern Iskoláról Kiadónk a Modern Iskola szaklap,, az internetes honlap, (televíziós műsor- jelenleg szünetel), valamint rendezvényszervezés.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
„ INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN „ TÁMOP BALATONKENESE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA.
A BUDAPESTI GAZDASÁGI FŐISKOLA SZEREPE AZ INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN DR. DIETZ.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Előadás másolata:

„INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN” TÁMOP A Zempléni Múzeum konzorciumi programja

A Tokaj-hegyaljai táj és az ehhez kapcsolódó történeti, gazdasági, kulturális hagyományok az egyetemes magyar kultúra fontos részét képezik. TOKAJ-HEGYALJA Történelmi zárt borvidék Világörökségi védelem alatt álló terület, kultúrtáj Kiemelt fejlesztési régió

A PROJEKT A hagyományok feltárása, a modern kornak megfelelő kreatív újrafogalmazása szükséges ahhoz, hogy az a táj napi kultúrájának és gazdasági erejének része legyen. HÁROM FŐ PILLÉR: KUTATÁS KÉPZÉS RENDEZVÉNYEK

A hegyaljai hagyományos mesterségek történeti kutatása A kézműves tevékenységeket végzők kataszterének elkészítése, közöttük lévő területi, üzleti, kommunikációs kapcsolatok vizsgálata A térségben élő nemzetiségek gazdasági, társadalmi szerepe A hegyaljai lakosok identitása összetevőinek vizsgálata, valamit annak kutatása milyen hatással van erre a világörökségi cím A kutatási eredmények megjelenítése ajánlások formájában, segítendő a helyi és térségi stratégiák, középtávú tervezési dokumentumok elkészítését KUTATÁS

A településeken élők tájhoz kötődő identitása hosszú távon a közoktatáson keresztül fejleszthető a leghatékonyabban. PEDAGÓGIAI PROGRAM

A fejlesztés területei: I. felsőoktatás II. köznevelés PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK EKFCK 8 főiskolai oktató 4 meghívott külső szakember 4 módszertanos főiskolai oktató EKFCK 12 település 17 intézmény (5 óvoda, 12 iskola) 24 fő pedagógus (5 óvodapedagógus, 19 tanító) Szerencs, Tarcal, Tokaj; Mád, Tállya, Abaújszántó; Olaszliszka, Sátoraljaújhely, Sárospatak; Bekecs, Bodrogkeresztúr, Tolcsva

1. modul kidolgozása: a) tantervszerkezet és tanegység leírások b) ütemtervek c) óracsoportok megtervezése d) tanagyagok kidolgozás I. FELSŐOKTATÁS FEJLESZTÉS: 1. tanterv/tananyagfejlesztés: modul, 10 kredit 2. pedagógus továbbképzés: 30 óra PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK 1. Tokaji borvidék - kultúrtáj 2. Szőlőtermesztés, borkészítés 3. Táj és életvitel 4. Folklórhagyományok 5. Mesterségek, népművészet

PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK 1. modul kidolgozása: a) tanegységleírások b) ütemtervek c) óracsoportok megtervezése d) részletes tanagyag kidolgozás I. FELSŐOKTATÁS FEJLESZTÉS: 1. tanterv/tananyagfejlesztés: modul, 10 kredit b) 5 db, 18 oldal c) 40 db, 85 oldal d) 5 egység (11 szerző), 38 ív 460 db fotó 6 db film (54 perc vágott)

PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK I. FELSŐOKTATÁS FEJLESZTÉS: 1. tanterv/tananyagfejlesztés: modul, 10 kredit 2. pedagógus továbbképzés: 30 óra - az akkreditációs anyag kidolgozása - engedélyeztetési eljárás lebonyolítása - a foglalkozások lebonyolítása (záró dolgozatok értékelése) - résztvevők: mind a 12 település 17 intézményéből 27 fő -oktatók: a felsőoktatási modul kidolgozói (11 fő)

PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK II. KÖZNEVELÉS FEJLESZTÉS: 1. intézményi tanterv/program elemzés a téma irányából 2. eredményes gyakorlatok lejegyzése, begyűjtése 3. foglalkozások, órák tervezése a projekt témában 4. foglalkozások, órák megtartása (pilot), dokumentálása - módszertanos főiskolai oktatók elemzései; 2 ív - köznevelési pedagógusok tervei – 2 db/fő, összesen 48 db - köznevelési pedagógusoktól pilotok – 48 nevelési egység - a kipróbálásokon elkészült: fotók helyszín/szám: 4/100 filmek helyszín/szám: 4/185 perc

Pedagógus továbbképzési program kidolgozása, akkreditálása, lebonyolítása Kulturális szakember továbbképzési program kidolgozása, akkreditálása, lebonyolítása Felnőttképzési program kidolgozása, akkreditálása, lebonyolítása kézművesek számára FELNŐTTKÉPZÉS

RENDEZVÉNYEK A hagyományokhoz és a hagyományos mesterségekhez való kötődés az élményeket adó cselekvéssel fejleszthető leginkább.

12 iskolai világörökségi nap 6 kézműves nap a hagyományos és „újraindított” mesterségek megismertetésére és népszerűsítésére 4 db kiállítás vándoroltatása a Tokaj- Hegyalja települései között Kézműves fesztivál Pedagógiai szakmai konferencia 3 múzeumpedagógiai műhely RENDEZVÉNYEK

Bodrogkeresztúr Tarcal Sárospatak Sátoraljaújhely Tokaj Szerencs VILÁGÖRÖKSÉGI NAP

Olaszliszka Tolcsva Abaújszántó Bekecs Mád Monok

KÉZMŰVES NAPOK Október 21. Erdőbénye – Hotyek Attila kádárműhelye Bodrogkeresztúr - Borecet Manufaktúra

KÉZMŰVES NAPOK November 6. Rátkai Füstölő Üzem

KÉZMŰVES NAPOK November 6. Tokaj, Demeter Zoltán Pincészet pezsgő szimpózium

KÉZMŰVES NAPOK BOR ÉS SAJT BEMUTATÓ November 11. Sátoraljaújhely  November 20. Sárospatak

KÉZMŰVES FESZTIVÁL Október 24. Hercegkút

Három tájház kibővítése oly módon, hogy az bemutassa a településen élő kézműves hagyományokat (Rátka, Hercegkút, Sárospatak – Józseffalva) 4 „mozgatható” kiállítás létrehozása a világörökségi napok programjának bővítésére és önálló bemutatásra Múzeumpedagógia ajánlások és fejlesztési javaslatok a hegyaljai kultúraközvetítő intézmények számára. EGYÉB FEJLESZTÉSEK

A közoktatásban részvevő korosztályok (oktatási pilot programok, rendezvények) A területen élő települési közösségek tagjai (rendezvények, kiállítások) Pedagógusok, kulturális szakemberek (továbbképzések) A területen élő kézműves mesterek (képzés, rendezvény, promóciós lehetőségek) A KONZORCIUMI PROGRAM CÉLCSOPORTJAI

ÁTTEKINTŐ TÉRKÉP AZ ÖSSZES TEVÉKENYSÉGRŐL

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Fazekasné Majoros Judit – múzeumigazgató a program konzorciumi szakmai vezetője