Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN. Néhány kép.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Advertisements

Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Molekuláris Bionika.
Anyagmérnöki Alapszak
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kandó Kálmán Villamosmérnöki Főiskolai Kar
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Biomérnök alapszak (BSc)
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Déri Miksa Tagintézmény
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
Mérnöki készségek. FAIPAR „Erdei fatermék” gyártás Fűrészipar „Félkésztermék” gyártás Falemez gyártás „Kompozit” gyártás Furnérgyártás Faanyag modifikáció.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Nyomdaipari Gépek Szerkezettana
Környezetmérnöki szak
Mérnöki készségek. FAIPAR „Erdei fatermék” gyártás Fűrészipar „Félkésztermék” gyártás Falemez gyártás „Kompozit” gyártás Furnérgyártás Faanyag modifikáció.
Gépgyártástechnológiai technikus
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
SZENT IMRE ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA
A BSc-MSc rendszerű tanulmányok tapasztalatai a műszaki és a természettudományi felsőoktatásban II. MŰHELYKONFERENCIA AZ ELTE BOLYAI KOLLÉGIUMÁBAN 2008.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
DUÁLIS SZAKOK AZ SZTE KÍNÁLATÁBAN TÁMOP F-14/1/KONV Egység, alprojekt/alprogram neve Projektzáró rendezvény, Karsai Krisztina.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Természetvédelmi mérnök alapszak. Előzmények, alapítás Természetvédelmi szakmérnök- képzés indulása (Dr. Szabó, Dr. Sey) utolsó szakmérnöki.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNY I EGYETEM MŰSZAKI MENEDZSER SZAK KIG Pályaválasztási Napok Papp Gabriella (KIG )
Gépészmérnöki és Informatikai Kar rt itt a helye! Korszerű és innovatív mérnökképzés! „Hallgatóvá fogadom”
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Oktatásunk fejlődése az elmúlt negyedszázadban
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
Duális logisztikai menedzsment mesterképzési program
Fejlesztő mérnök A MOM Zrt. duális képzés keretében hirdet felvételt olyan elsőéves hallgatók részére, akik képzésüket a Nyíregyházi Egyetem gépészmérnöki.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
A szakmai gyakorlat szervezése?
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Nappali mesterszakjaink
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Élelmiszertudományi Kar
BME VBK tájékoztató 1.
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Előadás másolata:

Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN

Néhány kép

Intézetek a Mérnöki Karon  Élelmiszermérnöki  Folyamatmérnöki  Ökonómiai és vidékfejlesztési  Műszaki

Alapképzések Élelmiszermérnök Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök Mezőgazdasági és élelmiszer- ipari gépészmérnök Informatikus és szakigazgatási agrármérnök Mesterképzések Élelmiszermérnök Vidékfejlesztési agrármérnök Élelmiszerbiztonsági és minőségi mérnök Az SZTE Mérnöki Kar képzései Agrárképzési terület Jelentkezők száma

Alapképzések Gépészmérnök Műszaki menedzser Mechatronikai mérnök Mesterképzés Műszaki menedzser Az SZTE Mérnöki Kar képzései Műszaki képzési terület Jelentkezők száma

Gépészmérnök (BSc) A tanterv szerkezete (7 félév)  Természettudományi alapismeretek, 46 kredit  Gazdasági és humán ismeretek, 24 kredit  Szakmai törzsanyag, 115 kredit  Szakdolgozat, 15 kredit  Választható tárgyak, 10 kredit Összesen, 210

Természettudományi alapismeretek Matematika, Mérnöki fizika, Mechanika, Általános géptan, Hő- és áramlástan, Műszaki kémia, Ábrázoló geometria (Összesen 21 kredit)

Gazdasági és humán ismeretek Közgazdaságtan, Vállalkozás-gazdaságtan, Menedzsment, Minőségbiztosítás, Energiagazdálkodás, Jogi és államigazgatási ismeretek, Emberi erőforrás-menedzsment, Mérnöki etika, Műszaki innováció (Összesen 24 kredit)

Szakmai törzsanyag Műszaki informatika, CAD-CAM alkalmazások, Műszaki ábrázolás, Gépelemek, Áramlástechnikai gépek, Épületgépészet, Elektrotechnika, Irányítástechnika, Méréstechnika, Anyagismeret, Gyártástechnológia, Motorok és gépjárművek, Környezetmérnöki ismeretek, Gépüzemfenntartás, Logisztika és anyagmozgatás

CAE szakirány Programozás, Grafikus programozás, Számítógépes elektronikai tervezés, Mérésadatgyűjtés és jelfeldolgozás, PLC programozás, Számítógépes modellezés, szimuláció (Összesen kredit)

Laboratóriumi háttér elektrotechnikai és elektronikai laboratórium hő- és áramlástechnikai laboratórium, méréstechnikai laboratórium, hidraulika-pneumatika laboratórium, környezettechnika laboratórium, géptani laboratórium, mechatronikai laboratórium CAD-CAM laboratórium, gépek üzemtana laboratórium, műszaki diagnosztikai laboratórium, roncsolásos és roncsolásmentes anyagvizsgálati laboratórium, villamos és belsőégésű motordiagnosztikai laboratórium, hegesztő, lakatos, forgácsoló, hőkezelő gépműhelyek

Szakmai versenyek Tésztahíd építő verseny Pneumobil verseny PLC programozó verseny Hajós György Matematika verseny

A duális képzés indításának előzményei A Mérnöki Kar 2014 decemberében pályázatot nyújtott be a fenntartóhoz duális képzés indítására a gépészmérnök szakon, 2015 szeptemberétől: Együttműködési megállapodások Tanterv Szenátusi határozat

Az SZTE Mérnöki Kar Vállalati partnerei Contitech Rubber Industrial Kft., Szeged Axiál Kft., Baja Moltech Kft., Röszke Szegedi Vas- és Fémipari Szövetkezet, Tornádó International Kft., Hódmezővásárhely Linamar Hungary Zrt., Orosháza Energotest Kft., Dunaharaszti Együttműködési megállapodások a duális képzés gyakorlati biztosításához, 2014 december Gépészmérnök szak

Az SZTE Mérnöki Kar Vállalati partnerei Contitech Fluid Automotive Hungária Kft., Makó GLB Alkatrészgyártó és Szerelőipari Kft., Szeged Alukonstrukt Kft., Szeged DERULA Kft., Szolnok Szegána Kft., Szeged Transcommers Kft., Szeged Új együttműködési megállapodások a duális képzés gyakorlati biztosításához, 2015 április Gépészmérnök szak

Mi az a duális képzés? Gyakorlatigényes alapszakokon (nappali tagozat, teljes képzési idő) a gyakorlati képzés a Duális Képzési Tanács által meghatározott keretek között, minősített vállalatoknál folyik. A duális képzés időrendje (átsorolás után) 1-3. tanév: (hét), (1 nap/hét) 7. (utolsó) félév:

Mi a duális képzés feladata? A tömegképzés mellett minőségi képzés A gyakorlati képzés erősítése A képzés alatt valós feladatok megoldása Helyismeret megszerzése az oktatási idő alatt Végzéskor már szakmai tapasztalat Céghez kötődés

Kinek miért előnyös? Hallgatók –Több tudás –Szakmai tapasztalat –Munkaviszony Cégek –Szakmai utánpótlás –Továbbképzés/átképzés csökkenése Oktatási intézmény –Kapcsolatrendszer

Az indulás folyamata Jelentkezés a céghez Jelentkezés a szakra Felvételi a cégnél Felvételi a szakra SzTE – vállalat együttműködési megállapodás Beiratkozás Hallgatói munkavállalói szerződés a céggel

Az oktatás fő jellemzői A szorgalmi időszak alatt –13 hét/félév –KKK-nak megfelelő ismeretanyag átadása, számonkérése A szünet és a vizsgaidőszak alatt cégnél –Cégspecifikus gyakorlati képzés –Illeszkedik és épül az akadémiai oktatásra –Folyamatosan nehezedő feladatok –Szakdolgozat készítése a cégnél

Gyakorlati képzési tematika Cégismeret, termékek/szolgáltatások, termelési folyamatok; Prezentációs technikák; Műhely-gyakorlatok; Számítógépes műszaki ábrázolás a vállalati gyakorlatban, dokumentációk kezelése; Anyagvizsgálati módszerek ipari alkalmazása; Méréstechnikai alkalmazások az iparban; A vállalat energiagazdálkodása, energetikai folyamatok;

Gyakorlati képzési tematika A gépgyártás gépei, korszerű technológiák. A számítógéppel támogatott mérnöki munka vállalati gyakorlata. Aktív részvétel a vállalatnál futó projekt- munkában: gyártástechnológia, gépüzemfenntartás, műszaki minőségügy, automatizálás, általában műszaki fejlesztés; Szakdolgozat-készítés: konkrét, lehetőleg aktuális tervezési, gyártási, üzemeltetési, karbantartási mérnöki feladat megoldása.

Mitől lehet ez elitképzés? Motivált, céltudatos, elkötelezett hallgatók Vállalati ráfordítások / elvárások Pozitív példa a „hagyományos” hallgatóknak Betartott képzési idő, minimális lemorzsolódás

Vállalati gyakorlati képzés - az aktív, nem duális hallgatók számára Hagyományos szakmai gyakorlat (kkk szerint min. 6 hét) Kooperatív képzés Gyakornoki programok

A folytatás  a vállalati partneri kör bővítése  Kiterjesztés további alapszakokra: Mechatronikai mérnök Élelmiszermérnök MÉG

Köszönöm megtisztelő figyelmüket !