Az Interneten keresztül nyújtható, tanulást és csoportmunkát támogató szolgáltatások köre és elemzése a testreszabás szemszögéből Dr. Ágoston György–Berecz.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
Paradigmaváltás az oktatásban
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learning alapú távoktatásos képzés
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
ÉVI – ETI VIRTUÁLIS ISKOLA Erdélyi Gábor
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
ILIAS ILIAS OpenSource e-Learning keretrendszer Előadó: Baranyi Tamás IRM Oktatási Főigazgatóság
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Innovatív LCMS szolgáltatások és újszerű pedagógiai stratégiák Szász Antónia január 30. – I. Oktatás-informatikai konferencia, ELTE PPK.
Az ILIAS e-learning keretrendszer magyarországi adaptálása és felhasználása az informatika oktatásban, különös tekintettel a szolgáltatások testre szabására.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Az ILIAS keretrendszer használatának beépülése az oktatói és a hallgatói munkába a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó, Littvay László
Nemzeti Köznevelési Portál
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Az Interneten keresztül nyújtható, tanulást és csoportmunkát támogató szolgáltatások köre és elemzése a testreszabás szemszögéből Dr. Ágoston György–Berecz Antónia–Pham Vu Kien Cuong LSI Informatikai Oktatóközpont INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI 2006 Dunaújváros, november 17–18.

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. Tartalomjegyzék 1.Előzmények 2.Testreszabás 3.Testreszabás az oktatásban 4.A testreszabás lehetőségei: hagyományosak, internet technológiákkal 5.L(C)MS rendszerek 6.Az ILIAS rendszer és használata a GDF-en 7.Az egyéni tanulási stratégiák érvényesítési lehetőségei a jelenlegi L(C)MS-ekben, tapasztalataink 8.Az adaptív L(C)MS

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17– Előzmények  Sz.gépek oktatási felhasználása: 1960-as évek végétől  Teljes oktatási spektrumra kiterjedt felhasználás  „Élethosszig tartó tanulás”  Mo es Hírközlési tv.: vonalkapcsolt távbeszélő szolgáltatás „egyetemes szolgáltatás”  Önálló gépekre készült és futó oktatóprogramok helyett (világ)hálózatban működő fejlesztések  Internethasználók 2004: Világ népességének 11,5%-a (741 millió ember) Mo. lakosságának 15,8%-a (1,6 millió ember)

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. Mass customization (tömeges testreszabás):  Egyedi vevői igények kielégítése a tömegtermelésre építve, a méretgazdaságosság elvének alkalmazásával. A vevő a speciálisan számára kifejlesztett, tervezett és előállított termékhez jut  nő elégedettsége és az eladások volumene.  Explicit adatok alapján, folyamatmódosítás vagy megjelenés kialakítása.  Pl. minősítés, előnyben részesítés – a vásárló aktív.  Negatívumai: vevőre vonatkozó személyes adatok gyűjtése.  Elkerülése: Personalization Consortium ajánlásai. 2. Testreszabás Personalization (egyénivé formálás):  Implicit adatok alapján a kínáló által kialakított egyéni ajánlattétel.  Pl. vásárolt tételek, megtekintett honlapoldalak – a vevő passzív.

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18.  Cél: több potenciális beiratkozó igényeinek teljesítése, cég bevételeinek növelése.  Költségérzékeny kurzusok: nem nappali képzésű felsőoktatás.  Tananyag: ált. hatalmas mennyiségű, gyorsan változik.  Megváltozott szerepek: oktató - inkább irányvonalak és információs lelőhelyek ismerője; tanulók - nagyobb önállóság. 3. Testreszabás az oktatásban  Kínálati testreszabás: különböző célcsoportok számára eltérően kialakított kurzusok.  Keresleti testreszabás: eltérő tanulói igényeknek megfelelés. Intézmény / cég célja, feltételek: Testreszabás:

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18.  Távoktatás: a tanulási magatartás központba helyezésével »egyénre szabott« képzési programok.  PSI (Fred Keller, USA): a saját tempóban haladás; előadások motivációs céllal.  De nem megfelelő gyorsan változó tantárgyaktnál.  Kategorizálható tanulási stratégiák és tanulási stílusok figyelembe vételével tananyagfejlesztés és kínálat.  Kolb féle tanulási stílusfajták  Kedvelt stílus erősítése  kevésbé fejlett területek fejlesztése Távoktatás: Perszonalizáció egyik lehetősége:

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17– A testreszabás lehetőségei: hagyományosak, internet technológiákkal  Saját ütemű haladás, kreditrendszer  Oktatói választék  Oktatás nyelvének választéka  Időpont választék  Csoportlétszám választék  Helyszín választék  Tananyag formájának testreszabása: pl. egyoldalas jegyzet - balkezeseknek  Tananyag tematikájának testreszabása  Számítógépes laborgyakorlatok házhoz hozása  Számonkérésre felkészülés többlet lehetősége Hagyományos lehetőségek:

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18.  Előadás internet-streames megtekintése felvételről  Virtuális osztályterem  Kapcsolattartás: , fórum, hirdetőtábla, nyilvános jegyzet, chat  Közös tárhely tananyagok le- és feltöltésére  Interneten beküldhető gyakorlatok  Automatikusan kiértékelődő tesztek, vizsgák  On-line fogalomtárak  Szemléltetésben: virtuális valóság, szimuláció, animáció, multimédia Internet technológiák felhasználásával:

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17– L(C)MS rendszerek LMS - tanulásmenedzsment rendszer:  Felhasználói adminisztráció  eL szolgáltatások összefogása  Interaktivitás igényeinek kiszolgálása  Felhasználói nyomkövetést LCMS - tartalommenedzsment rendszer:  Oktatási tartalmak előállítása  Tananyag-adatbázis működése  Internetes tartalom készítésének menedzselése ILIAS:  L(C)MS, réteges felépítésű, OO, RBAC, GNU GPL stb.  Szabványos: LOM, SCORM 1.2, AICC  tananyagok, tesztek, kérdőívek átadása  saját oktatási anyag testreszabása

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17– Az ILIAS rendszer és használata a GDF-en Fázisok:  1992-től nyitott rendszerű távoktatás hallgatói CD, oktatóprgogramok, tantárgyi honlapok (letölthető fájok, hírek), hallgatói CD, oktatóprgogramok, tantárgyi honlapok (letölthető fájok, hírek),  2003 e-Learning stratégia  2004/2005 ILIAS háttérszolgáltatás Szolgáltatások a teljes szervezetre Szolgáltatások a teljes szervezetre Felmenő rendszerű bevezetés Felmenő rendszerű bevezetés  2005/2006 Használatának szerves beépítése az oktatási folyamatba Használatának szerves beépítése az oktatási folyamatba Kísérleti internetes távoktatási csoportok

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18.  2006/2007 BSc távoktatás/levelező képzés szakonként és konzultációs központokként internetes távoktatásos csoportokkal

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. Projektcsoport:  Szolgáltatások megszervezése, koordinálása, üzemeltetés  Tananyagok felvitele  16–25 fő (2 fő távmunkás; napi 30–70 %-os elfoglaltság) 24 órás, hibatűrő szerverpark:  2 db duál Xeon processzoros, 4 GB RAM-os Intel szerver klaszterben  adatoknak RAID 10, OS-nek RAID 5 tömb  1 GB-os hálókártyák  Debian Linux 3.1  Heartbeat klaszterszoftver  MySQL  PHP  Apache  ILIAS  Mentés: 3/nap, HP Ultrim szalagos egység  Internetes sávszélesség 4 Mb/s.

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17– /2007-től bevezetés teljes:  Felhasználók:7 286 fő (2006. november 13-i adatok) Hallgató: fő (6 375 alapképzéses nappali BSc-s T/L) Hallgató: fő (6 375 alapképzéses nappali BSc-s T/L) Tanár ill. tutor: 117 fő (83 vezetőtanár + 34 tutor/szaktanár) Tanár ill. tutor: 117 fő (83 vezetőtanár + 34 tutor/szaktanár) Mentor ill. oktatásszervező: 17 fő Mentor ill. oktatásszervező: 17 fő E-learning szakértő: 7 fő E-learning szakértő: 7 fő Szakdolgozatot író hallgató: 10 fő Szakdolgozatot író hallgató: 10 fő  Tantárgyak 2006/2007: BSc 1. évfolyamok: 9 tantárgy BSc 1. évfolyamok: 9 tantárgy Főiskolai képzés: 1-4. évfolyamok – 156 tantárgy Főiskolai képzés: 1-4. évfolyamok – 156 tantárgy

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18.  Számos kötelező és opcionális segédlettípus mellett e-learning-es tananyagelem 54 tantárgyban: ILIAS tananyag: 15 db ILIAS tananyag: 15 db HTML tananyag: 14 db HTML tananyag: 14 db SCORM tananyag: 4 db SCORM tananyag: 4 db Fogalomtár: 12 db Fogalomtár: 12 db Gyakorlat: 13 db tantárgyhoz Gyakorlat: 13 db tantárgyhoz Teszt: 18 db tantárgyhoz Teszt: 18 db tantárgyhoz Szimulációs program, videó, animáció: 5 tantárgyhoz Szimulációs program, videó, animáció: 5 tantárgyhoz

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. Tutorok, mentorok munkájához eszközök az ILIAS-ban:   Tantárgyi fórum: 127 db (115 főiskolai és 9 BSc-s)   Mentori csoport: 12 db (3 főiskolai + 9 BSc-s)   Tanulmányi előmenetel követése – BSc távoktatás/ levelező mentoroknak   Rendszeren belüli kiküldése   Stb.

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. További feladataink:  2007/2008-tól a főiskolai alapképzés T hallgatók is a BSc távoktatás/levelező módszertana szerinti képzésben vesznek rész.  Felsőfokú szakképzés és szakmérnöki képzés résztvevői is kapjanak ILIAS szolgáltatásokat.

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. Felhasználói környezet látványának megváltoztatása:   Komfortérzet nő   Tanulás hatékonysága érdemben nem nő 7. Az egyéni tanulási stratégiák érvényesítési lehetőségei a jelenlegi L(C)MS-ekben, tapasztalataink  ILIAS: Nyelvválasztás (keretrendszer, tananyag) Kezelői felület stílusa „Munkaasztal” saját objektumokkal, tutori meghívás gyakorlatra vagy kurzusba

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. Interaktivitás:  Gyakorlat - BSc képzésben plusz pont is szerezhető, tanulmányi előmenetel követhető  Teszt (önértékelő vagy ellenőrző) – tanulmányi előmenetel követhető  Animáció, csoportos együttműködést kívánó feladat Vizuális szemléltetés:  Animáció, multimédia, videó, hang

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. Tananyag önálló feldolgozása:  Tananyagrészek bevezetőjében összefoglaló, tudásfelmérő teszt  Lényegkiemelés betűtípusváltással  Fejezetek végén ellenőrző kérdéssor, gyakorlatokkal, teszt  Megfelelő teljesítés esetén rátérhet következő fejezetre  ILIAS-ban ennek megvalósítását támogatja a kurzus  Folyamatosan bővíthető on-line fogalomtárak, tananyagból link szócikkekre

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18.  Keresés: Teljes taneszköz tárolóban / adott szintjétől Teljes taneszköz tárolóban / adott szintjétől Minden objektumtípusra Minden objektumtípusra Tartalomra / metaadatra Tartalomra / metaadatra

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. Kommunikáció - aszinkron:   Fórum  Elektronikus jegyzet: Privát Privát Nyilvános tananyaglapokhoz, teszthez (nem engedélyezzük) Nyilvános tananyaglapokhoz, teszthez (nem engedélyezzük) Tananyagszerkesztőknek oldalakhoz Tananyagszerkesztőknek oldalakhoz

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. Kommunikáció - szinkron:  Több chat alkalmazás is illeszthető  Lehetnek: zártak vagy nyitottak  Chat-szoba nyitási jog adható  évi tesztünk szerint az oktatásban nem alkalmazzuk  Kísérleti jelleggel tervezzük: lehetőségek bővítésére, csoportképződés elősegítésére

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. Egyénre / csoportra szabott mentori, tutori beavatkozás támogatása:  Tanulmányi előmenetel követése: Tantárgyak kurzusokban megvalósítva Tantárgyak kurzusokban megvalósítva Egy tananyagban hányszor lapozott, mennyi időt töltött benne, mikor lépett be utoljára Egy tananyagban hányszor lapozott, mennyi időt töltött benne, mikor lépett be utoljára Önellenőrző teszteket milyen eredménnyel töltötte ki Önellenőrző teszteket milyen eredménnyel töltötte ki Beküldendő ill. beküldhető gyakorlatokat hogyan teljesítette Beküldendő ill. beküldhető gyakorlatokat hogyan teljesítette A hallgató a saját aktivitását is több jellemző szerint tudja áttekinteni. A hallgató a saját aktivitását is több jellemző szerint tudja áttekinteni.

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18.  Egyes tananyagok feldolgozottsága: Kik látogatták, hányszor, mennyi időt töltöttek benne összesen, utolsó hozzáférés időpontja stb. Kik látogatták, hányszor, mennyi időt töltöttek benne összesen, utolsó hozzáférés időpontja stb.  Hallgatók együttes támogatása: Beküldendő feladatokat, híreket, e-vizsgákat stb. csak a csoporttagok láthatják. Beküldendő feladatokat, híreket, e-vizsgákat stb. csak a csoporttagok láthatják.

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. Hallgatói elégedettség ill. vélemények: (tantárggyal, képzéssel kapcsolatban)  On-line, automatikusan kiértékelődő kérdőívek  A statisztikai eredményeket a kérdőív kitöltése után a hallgatók is elérik

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17– Az adaptív L(C)MS Széles körben vizsgált, pl.  Google : „adaptive learning” 546 ezer találat;  az ILIAS idei nemzetközi konferenciájának egyik témája. Kiindulási tétele  az egyes tanulók tanulási képességei, adottságai egymástól lényegesen eltérnek;  célszerű eltérő tanulási környezetet és tanulási eljárásokat biztosítani;  stílusuk ismeretében a nem alkalmazott tanulási eljárásokat megismertetni;  először fel kell tárni a hallgatók jellemzőit, a tanulásra való felkészültségüket.

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. Adaptáció  Célja: LMS-ben változatos feltételekhez alkalmazkodó tanulási gyakorlat létrehozása adott időtartam alatt; LMS-ben változatos feltételekhez alkalmazkodó tanulási gyakorlat létrehozása adott időtartam alatt; az előre definiált sikerkritériumok növekedése. az előre definiált sikerkritériumok növekedése.  A rendszer által nyújtott fő jellemzőkre koncentrál: az explicit definiált tanulási utak menedzselése felhasználókra szabva; az explicit definiált tanulási utak menedzselése felhasználókra szabva; felhasználók tevékenységeinek nyomon követése, szakterület-specifikus modellek alapján értelmezése; felhasználók tevékenységeinek nyomon követése, szakterület-specifikus modellek alapján értelmezése; a felhasználói követelmények és a kedvelt dolgok kikövetkeztetése, felhasználói modellek készítése; a felhasználói követelmények és a kedvelt dolgok kikövetkeztetése, felhasználói modellek készítése; a felhasználóknál a lehető legnagyobb tudás elérése az aktuális tananyagokban a tanulási folyamat dinamikus elősegítésével. a felhasználóknál a lehető legnagyobb tudás elérése az aktuális tananyagokban a tanulási folyamat dinamikus elősegítésével.

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18.  A tanulási környezet biztosítására adaptív forgatókönyveket kell készíteni.  A „teljes adaptív életciklus” fázisai: tervezés tervezés publikálás publikálás használat használat vizsgálat vizsgálat  A hatékony tanulást elősegítő adaptív környezet létrehozásához a mesterséges intelligencia eszköztárát is szükséges igénybe venni.

INORMATIKA KORSZERŰ TECHNIKÁI Dunaújváros, november 17–18. Az ILIAS lehetőségeinek megismertetésével és ismereteink átadásával segítjük az érdeklődőket, az e-learning szakértőket, a szakdolgozatot írókat. A rendszer kezdőlapja: Köszönjük figyelmüket!