A pénztárgépek és a NAV közötti online kapcsolat megteremtése Dr. Baté Zsuzsanna 2013. április 23.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Egyéb adók változásai Törvénytervezetek alapján. ART változásai 1) Munkáltatói adó-megállapítás, egyszerűsített bevallás lehetősége  Az új szabályok.
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
Az online pénztárgépekkel kapcsolatos információk Ponyiné Oszvald Katalin Augusztus 08.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL augusztus.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
ECM/DMS A GYAKORLATBAN E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS
Dél-alföldi Regionális Igazgatósága SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁJUS 17.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosításáról szóló évi LV. törvény A békéltető testületeket érintő változások Dr. Szomori Béla.
1 Elektronikus adóbevallás. 2 Bevallások, adatszolgáltatások elektronikus úton történő benyújtásának bemutatása Bevallások, adatszolgáltatások elektronikus.
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
1 Beszámoló összeállítása Kérdések – feladatok. 2 Bevezetés A törvényi változások alkalmazása Elmélet – gyakorlat közötti összhang megteremtése Mérlegcsoportok.
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL augusztus.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE Roadshow Bőcs, január 20.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
ÁFA változásai hatályos január 1.
Munkáltatói intézkedések közlésének Kttv. szerinti szabályozása
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Pénztárgépek beszerzésének támogatása 2016
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Az általános forgalmi adó változásai
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Iratbetekintés, másolat készítés május 14-15
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Az üzlet működésével kapcsolatos szabályok
Öröklési szerződés és Köteles rész
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
SZÁMVITEL.
Konszolidáció Guzmics Zsuzsanna
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Elektronikus számlázás
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Az ASP.ADO szakrendszerhez csatlakozó önkormányzatok adattisztítási, migrációs feladatai dr. Kása Brigitta aljegyző Eger,
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Merre tovább a középiskola után?
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Önkormányzati adattárház
Adatszolgáltatás a számlákról
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Pappné dr. Fülöp Enikő Nyírbátor Város Jegyzője OEVI vezető
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Szabálytalanságkezelés
Előadás másolata:

A pénztárgépek és a NAV közötti online kapcsolat megteremtése Dr. Baté Zsuzsanna április 23.

A szabályozás 1457/2012. (X. 19.) Korm. határozat (a évi költségvetés egyenlegét javító intézkedésekkel kapcsolatos feladatokról) általános forgalmi adóról szóló évi CXXVII. törvény adózás rendjéről szóló évi XCII. törvény 1059/2013. (II. 13.) Korm. határozat (a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal online adatkapcsolatra képes pénztárgépek bevezetésének ütemezéséről) a p é nzt á rg é pek é s taxam é terek műszaki k ö vetelm é nyeiről, a nyugtakibocs á t á sra szolg á l ó p é nzt á rg é pek é s taxam é terek forgalmaz á s á r ó l, haszn á lat á r ó l é s szervizel é s é ről, valamint a p é nzt á rg é ppel r ö gz í tett adatok ad ó hat ó s á g fel é t ö rt é nő szolg á ltat á s á r ó l sz ó l ó 3/2013. (II. 15.) NGM rendelet

Az online pénztárgép I. Adóügyi ellenőrző egység (AEE) –a pénztárgép azon önállóan elkülöníthető zárt, elektronikus adattároló és mobil adatkommunikációs egysége, mely az Áfa tv-ben és a Pénztárgéprendeletben foglalt előírások szerint meghatározott adattartalmú adóügyi bizonylatokat, valamint annak elválaszthatatlan részét képező elektronikus nyilvántartásokat tartalmazza, továbbá biztosítja és ellátja a pénztárgép és a NAV közötti titkosított adatkommunikációt Naplózó funkció –Pénztárgépben keletkezett bizonylatok adattartalma –Pénztárgéppel kapcsolatos információk (gyakorló üzemmód, be- /kikapcsolás, „térerő”) Kommunikációs funkció –30 percenként, illetve meghatározott események bekövetkezése esetén „bejelentkezik” a NAV-hoz, és erre irányuló utasítás esetén átadja az eltárolt adatokat

Az online pénztárgép II. Online működés – elektronikus hírközlő hálózaton keresztül –AEE-be épített SIM kártya segítségével Offline működés – egyedi mentesítés –Online működéshez szükséges elektronikus hírközlő hálózat hiányzik –Állami adóhatóság engedélye – PTGTAX-M nyomtatvány –! Online pénztárgép használata kötelező

Online pénztárgépek műszaki koncepciója

Átállás ütemezése I. I. ütem április 30. (június 30.) –Pénztárgéphasználatra kötelezettek –Hagyományos, elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgépek használatának vége II. ütem december 31. –Pénztárgéphasználatra kötelezettek –Hagyományos, elektronikus naplós pénztárgépek használatának vége III. ütem január 1. –Pénztárgéphasználatra nem kötelezettek –Pénztárgép kötelező használata alól adott adóhatósági mentesítéssel rendelkezők Hagyományos pénztárgépek szervizelésével, üzemeltetésével kapcsolatos átmeneti szabályok

Átállás ütemezése II. Pénztárgéphasználatra kötelezetek A pénztárgéphasználatra kötelezett adóalanyok, tevékenységek, üzletek: –1. a gyógyszertárak, –2. TEÁOR ’ és szerinti kiskereskedelmi tevékenységet folytató adóalany, üzlet, mozgóbolt 47.1 Nem szakosodott bolti vegyes kiskereskedelem 47.2 Élelmiszer, ital, dohányáru kiskereskedelme 47.3 Gépjárműüzemanyag-kiskereskedelem 47.4 Információs, híradás-technikai termék kiskereskedelme 47.5 Egyéb háztartási cikk kiskereskedelme 47.6 Kulturális, szabadidős cikk bolti kiskereskedelme 47.7 Egyéb máshova nem sorolt áru kiskereskedelme Csomagküldő, internetes kiskereskedelem (a csomagküldő kereskedelem esetén kizárólag annak nyílt árusítást végző üzlete, bemutatóterme,) Nem alapozza meg a kötelező pénztárgép használatot a TEÁOR ’ szerinti piaci kiskereskedelem.

Átállás ütemezése III. Pénztárgéphasználatra kötelezettek –3. TEÁOR ’ és 56.3 szerinti vendéglátási (kivéve a mozgó szolgáltatásnyújtást) tevékenységet folytató adóalany, üzlet, mozgóbolt 56.1 Éttermi, mozgó vendéglátás 56.3 Italszolgáltatás –4. TEÁOR ’ szerinti szálláshely-szolgáltatási tevékenységet folytató adóalany, üzlet, mozgóbolt 55.1 Szállodai szolgáltatás 55.2 Üdülési, egyéb átmeneti szálláshely-szolgáltatás 55.3 Kempingszolgáltatás A szálláshely-szolgáltatási tevékenységek közül nem alapozza meg a kötelező pénztárgép használatot az 55.9 szerinti egyéb szálláshely-szolgáltatás. –5. TEÁOR ’ és szerinti kölcsönzési tevékenységet folytató adóalany, üzlet, mozgóbolt 77.1 Gépjárműkölcsönzés 77.2 Személyi használatú, háztartási cikk kölcsönzése Irodagép kölcsönzése (beleértve: számítógép)

Átállás ütemezése IV. Pénztárgéphasználatra kötelezettek –6.TEÁOR ’ szerinti javítási tevékenységet folytató adóalany, üzlet, mozgóbolt 95.1 Számítógép, kommunikációs eszköz javítása 95.2 Személyi, háztartási cikk javítása –7.TEÁOR ’ szerinti nagykereskedelmi tevékenységet folytató adóalanyok, üzletek a kiskereskedelmi értékesítésük tekintetében. A 2-6. pont tekintetében kivételt jelent: –a betétdíjas göngyöleget visszaváltó üzlet, –a csomagküldő kereskedelem, kivéve annak nyílt árusítást végző üzlete, bemutatóterme, –az ipari - kivéve élelmiszeripari - tevékenységet folytató egyéni vállalkozó, ha termelő és értékesítő tevékenységét ugyanabban a helyiségben folytatja, –a termelői borkimérés, –az utazási iroda, utazási ügynökség, turisztikai szolgáltató iroda utazási szolgáltatásai tekintetében.

Változás a pénztárgép használatában I. Üzembe helyezés távoli hozzáférés útján –Online pénztárgép vásárlási szándék bejelentése a NAV-hoz - PTGREG adatlap –Üzembe helyezési kód biztosítása –Pénztárgép megszemélyesítéséhez szükséges adatok biztosítása a NAV szerveréről Változáskövetés távoli hozzáférés útján –Adózói törzsadatok automatikus frissítése –AEE-szoftver frissítése –Üzemeltetési hely/üzlet neve adat változtatása

Változás a pénztárgép használatában II. Pénztárgép kötelező alkalmazása –Legfontosabb követelmény: az értékesítések pénztárgéppel történő szabályszerű bizonylatolása –Időszakos mentesülés a Pénztárgéprendeletben meghatározottak szerint az alábbi esetekre Pénztárgép meghibásodása Áramszünet Pénztárgép bevonása Pénztárgép eltulajdonítása Pénztárgép megsemmisülése, elvesztése Online adatkapcsolat feltételeinek biztosítása Bejelentési, adatszolgáltatási kötelezettség

Szervizek és műszerészek I. Pénztárgép szervizelését csak nyilvántartásba vett szerviz végezheti érvényes műszerészi igazolvánnyal és plombanyomóval rendelkező műszerésze útján. Szervizelési tevékenységnek minősül a pénztárgép, taxaméter üzembe helyezése, javítása, éves felülvizsgálata, programozása, a taxaméter adómemóriájának kiírása, az adóügyi ellenőrző egység, illetve a taxaméter adómemóriájának cseréje, továbbá minden olyan művelet elvégzése, amely szabályosan plombált pénztárgépnél, taxaméternél a plomba megbontását igényli. Szervizként történő nyilvántartásba vételét az az egyéni vállalkozó vagy szervezet kérelmezheti –akinek (amelynek) nincs 180 napon keresztül folyamatosan fennálló – nettó módon számítva – 10 millió forintot, egyéni vállalkozó esetében – nettó módon számítva – 1 millió forintot meghaladó adótartozása, –aki (amely) megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek, és e tevékenységét az állami adóhatóság felé szabályszerűen bejelentette. –egyéni vállalkozó nem áll szervizelési tevékenység folytatását kizáró foglalkozástól eltiltás hatálya alatt, és nem áll más szerviz alkalmazásában.

Szervizek és műszerészek II. A műszerészi igazolvány –szervizelési tevékenység folytatását kizáró foglalkozástól eltiltás hatálya alatt nem álló, –nyilvántartásba vett szerviz alkalmazásában álló vagy egyéni vállalkozó szervizként nyilvántartott személy (műszerész) részére állítható ki, –aki nem áll a kérelmezőn kívül más szerviz alkalmazásában. Nyilvántartásba vétel az állami adóhatóságtól kérhető a PTGTAX-SZ adatlap benyújtásával A március 20-a előtt kiállított műszerészi igazolványok és plombanyomók április 30-án érvényüket vesztik –2013. május 1-jétől kizárólag már az új szabályok szerint nyilvántartásba vett szerviznek az új szabályok szerinti műszerészi igazolvánnyal és plombanyomóval ellátott műszerésze végezhet szervizelési tevékenységet Adatszolgáltatási kötelezettség: –szervizelési tevékenységről - kivéve az adóügyi ellenőrző egység cseréjével (a taxaméter adómemóriájának cseréjével, kiíratásával, RAM törléssel nem járó javítást) - 5 napon belül, továbbá azokról az eseményekről, körülményekről, amelyekről a Pénztárgéprendelet szerint jegyzőkönyvet kell felvenni 3 napon belül adatot kell szolgáltatni az állami adóhatóság felé

Mit vár a kormányzat az online pénztárgépek bevezetésétől Adómorál javulása, adórés csökkentése, feketegazdaság csökkentése és ezáltal a költségvetési bevételek növelése. NAV-hoz beérkező adatokban rejlő lehetőségek –Felhasználás korlátja: Áfa tv § (1a) bekezdése – „adatokat az állami adóhatóság kizárólag az Art. szerinti adózók ellenőrzéséhez, ellenőrzésre történő kiválasztásához használhatja fel az adó megállapításához való jog elévülési idején belül” –Kockázatkezelési és kiválasztási rendszerek tökéletesítése –Operatív vizsgálatokhoz való közvetlen felhasználása (pl. be nem jelentett alkalmazottak vizsgálata, forgalomszámlálás), valamint utólagos ellenőrzésekhez történő elemzések kiindulópontja (pl. becslés)

Taxaméterekkel kapcsolatos változások Alapvető változást az átmeneti rendelkezések hoztak: –a NAV (APEH) által engedélyezett taxaméterekre a jövőben már nem terjeszthető elő forgalmazási engedély kiterjesztése, illetve módosítása iránti kérelem, illetve lejárt forgalmazási engedélyű taxaméterek tekintetében adómemória csere iránti kérelem –a NAV (APEH) által engedélyezett, lejárt forgalmazási engedélyű taxaméterek tekintetében az adómemória december 31-ig külön engedély nélkül cserélhető

Köszönjük a figyelmet!