Globomax Zrt. külpiacra jutásának lépései: Előadó: Csonka László Globomax Zrt. kereskedelmi vezérigazgató helyettes Mi kell tehát a külpiacok meghódításához?
jó termék, jó háttértámogatás, jól működő kapcsolatrendszer. Globomax Zrt. és termékei: Mi kell tehát a külpiacok meghódításához?
MikroVoks e-közgyűlési rendszer MikroKam robotkamerás közvetítő rendszer médiaplatform Globomax Zrt. elért eredményei Magyarországon: Globomax Zrt. és termékei:
Mindhárom termék Magyar Termék Nagydíjat nyert: 180 Önkormányzat használja a MikroVoks e-közgyűlési rendszert! Ezek után mi kell a Külpiacra lépéshez? Globomax Zrt. elért eredményei:
Vezetői döntés: Induljunk el külföldre értékesíteni. Megfelelő gazdasági háttér rendelkezésre áll?Igen! A szükséges változtatásokra készen vagyunk?Igen! Megfelelő ország, országok meghatározása: érzelmi döntés,nyelv, jogi környezet Kapcsolatok keresése, felépítése: Ezek után mi kellett a Külpiacra lépéshez?
Részt vettünk olyan kiállításokon, bemutatókon ahol a potenciális vásárló, vagy kapcsolatokkal rendelkező Partner megjelenhetett. Románia, Székelyudvarhelyen közös vállalatot alapítottunk, a helyi képviselő a saját kapcsolatrendszerét felhasználva értékesítette a rendszereinket (Székelyudvarhely, Marosvásárhely, Maros Megye, Hargita Megye, Sepsiszentgyörgy és Botosani) Szerbia, Szabadkán egy helyi céggel kötöttünk szerződést termékeink képviseletére, és átadtuk közösen a rendszert Szabadka Községházán. Szlovákia Pozsonyban megtartott sikeres bemutató után a Kiemelt Referenciahely kedvezmény (75%) ellenére sem minket választottak. További, új lehetőségek felkutatása: Kapcsolatok keresése, felépítése:
Montenegró: a Nyugat-Balkánon (nagyrészt a volt Jugoszlávia) óriási politikai és gazdasági változások zajlanak. Egy személyes ismeretség alapján tartottunk bemutatót Kotor Városában, ahol 2012 év végén megvásárolták a rendszert. Spanyolország: a EEN hálózatához csatlakozva együttműködést kötöttünk egy spanyol céggel, aki kizárólagos képviseleti jogot szerzett Spanyolország területére és kereskedelmi jogot szerzett spanyol nyelvterületre. Tapasztalatok a külpiacra lépéshez: További, új lehetőségek felkutatása ( ):
Ha feltételezzük, hogy rendelkezésre áll: egy jól működő cég, megvan a jó termék, akkor már csak a kapcsolatrendszer szükséges, hogy meglegyen. Támogatás a kapcsolatrendszer kialakításában: Tapasztalatok a külpiacra lépéshez
Külügyminisztérium Nyugat-Balkáni Főosztály Nemzetgazdasági Minisztérium Miniszterelnökség Külügyi és Külgazdasági Államtitkárság Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) Magyar Kereskedelmi és Ipar Kamara Kárpát Régió Üzleti Hálózat Kárpát Régió Üzleti Hálózat: Támogatás a kapcsolatrendszer kialakításában:
A külföldön működő, helyi irodák pontos információkkal, és megfelelő kapcsolatrendszerrel rendelkeznek a potenciális lehetőségek eléréséhez. Kiállítások szervezésében, tárgyalások előre egyeztetésében segítenek, kis létszámú tárgyalások, bemutatók esetében a helyszínt is biztosítják. Együttműködés a Kárpát Régió Üzleti Hálózat irodáival: Kárpát Régió Üzleti Hálózat:
Csíkszeredai és a Marosvásárhelyi irodák által szervezett kiállításokon és megjelentünk a Nagyváradon is. Szabadkán a Községházára szervezett bemutatót a Szabadkai Iroda, kifejezetten, a számunkra fontos érdeklődőket hívták meg. E-bemutatónak köszönhetően több rendszer átadása várható a közeljövőben. Dunaszerdahelyen egy konferencián vettünk részt és egyből bíztató kapcsolatokat sikerült kiépíteni. Tapasztalatok a Kárpát Régió Üzleti Hálózattal: Együttműködés a Kárpát Régió Üzleti Hálózat irodáival:
Ajánlom Önöknek a szoros együttműködést a Kárpát Régió Üzleti Hálózat irodavezetőivel, és javaslom hogy a kezdeti lépésektől vegyék igénybe a hálózat szolgáltatásait. Megtisztelő figyelmüket köszönöm: Tapasztalatok a Kárpát Régió Üzleti Hálózattal:
Csonka László kereskedelmi vezérigazgató helyettes. Tel.: Veszprém, június 4. Megtisztelő figyelmüket köszönöm.