A megyei önkormányzat szerepe a TOP források felhasználásában Pajna Zoltán, elnök Hajdú-Bihar Megyei Közgyűlés 2016. február 25. HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
Baranya Megyei Önkormányzat
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program
A Terület- és Település- fejlesztési Operatív Program (TOP) fejlesztési irányai önkormányzatoknak Kovács Zoltán fejlesztési igazgató DDRFÜ Nkft.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
A MEGYEI TERÜLETI TERVEZÉS JELENLEGI HELYZETE DOMJÁN RÓBERT OSZTÁLYVEZETŐ H EVES M EGYEI Ö NKORMÁNYZATI H IVATAL T ERÜLETFEJLESZTÉSI ÉS T ERÜLETRENDEZÉSI.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Szabályozási Főosztály
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Dr. Gordos Tamás programiroda vezető Budapest,
Az állam hozzájárulása az urbanisztikai elképzelések megvalósításához
Térségi erőforrásokra és együttműködésre épülő erős helyi gazdaság
GINOP programidőszak rövid áttekintése.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Nemzetgazdasági Minisztérium
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
A Pécsi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
TÁMOP PROJEKT KERETÉBEN: Sarkadi Járásfejlesztési Stratégia című 1. workshop. Helyszín: Biharugra Időpont: Készítette: Projektfelügyelet.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
TOP vas megyei aktualitásai
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
2017. július 5..
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

A megyei önkormányzat szerepe a TOP források felhasználásában Pajna Zoltán, elnök Hajdú-Bihar Megyei Közgyűlés február 25. HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT

HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT A megyei önkormányzat feladata

272/2014. (XI. 5.) Korm. Rendelet a programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről: 19. § A területi szereplő a)kidolgozza az ITP szintű kiválasztási kritériumokat b)a kiválasztási kritériumok alapján összeállítja az ITP-t és kezdeményezheti annak módosítását, c)véleményezi az irányító hatóság által megküldött felhívást és megadja a területi szempontú értékelési szempontokat, d)szavazati joggal részt vesz a döntés-előkészítő bizottság ülésén, a területi szempontú értékelési szempontokat értékeli és az irányító hatóság elé terjeszti, e)adatot szolgáltat az irányító hatóság részére az éves fejlesztési keret összeállításához, f)végrehajtja az ITP-t: a támogatott projektekről adatszolgáltatást kérhet, részt vehet a projektfejlesztésben és a kedvezményezett kérelmére a projektmenedzsment tevékenységek ellátásában. HAJDÚ-BIHAR MEGEI ÖNKORMÁNYZAT

Projektmenedzsment feladatok ellátása 272/2014. (XI. 5.) Korm. Rendelet 5. melléklet, 3.8 pontja: k özszféra szervezetekre projektmenedzsmenthez igénybe vett szakértői szolgáltatásaira vonatkozó speciális előírások kizárólag akkor számolható el a projekt keretében, ha a szakértői szolgáltatást állami vagy önkormányzati költségvetési szerv, vagy olyan gazdálkodó szervezet látja el, amelyben az állam vagy önkormányzat – együttesen vagy külön, közvetve vagy közvetlenül – 100%-os tulajdoni részesedéssel rendelkezik. A megyei önkormányzat a területén található települési önkormányzatok és területi kiválasztási eljárásrendben kiválasztott projektek esetén a támogatásból megvalósuló közfeladat fejlesztési projektjei projektmenedzsment tevékenységének ellátásában köteles részt venni, ha azt a települési önkormányzat kéri. A projektmenedzsment tevékenységet a megyei önkormányzat kizárólag közalkalmazotti, közszolgálati vagy munkajogi jogviszonyban foglalkoztatott munkavállalójával, vagy megbízási jogviszonyban foglalkoztatott természetes személlyel láthatja el. HAJDÚ-BIHAR MEGEI ÖNKORMÁNYZAT

HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT Hajdú-Bihar megye tervezési feladatai

HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT Tervezési dokumentumok A területfejlesztési koncepció, a területfejlesztési program és a területrendezési terv tartalmi követelményeiről, valamint illeszkedésük, kidolgozásuk, egyeztetésük, elfogadásuk és közzétételük részletes szabályairól szóló 218/2009. (X. 6.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alapján: Hajdú-Bihar Megye helyzetfeltáró dokumentuma - 222/2013 (V. 22.) MÖK határozattal elfogadva Hajdú-Bihar Megye Területfejlesztési Koncepciója - 58/2014. (II. 28.) MÖK határozattal elfogadva Hajdú-Bihar Megyei Területfejlesztési Programja (Stratégiai és Operatív Program - 160/2014. (IX. 26.) MÖK határozattal elfogadva A 2014–2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014 (XI.5) Korm. rendelet 19. § a) pontja alapján: Hajdú-Bihar Megye Integrált Területfejlesztési Programja - 64/2015. (V. 8.)MÖK határozattal elfogadva

Integrált Területi Program Célja: a Területi- és Településfejlesztési Operatív Programban (TOP) a Hajdú-Bihar megyei forráskeret felhasználásának meghatározása Lényeges elemei: ITP 7 éves forráskeret meghatározása Indikátor vállalások Top intézkedés, illetve tematikus célkitűzés szerinti forrásallokáció Forrásfelhasználás módjának meghatározása (fókuszálás) Területi Kiválasztási Kritérium Rendszer meghatározása HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT

Hajdú-Bihar megye indikátorai RFP IH javaslata alapján TOP indikátorok Pénzügyi keret (Mrd Ft) 1. prioritás 18, intézkedés (gazdaságfejlesztés) 7, intézkedés (turizmus) 4, intézkedés (közlekedés) 3, intézkedés (bölcsőde, óvoda) 3, prioritás 9, intézkedés (városi fejlesztések) 9, Prioritás 12, intézkedés (közlekedés) 4, intézkedés (energetika) 7,810 HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT

Hajdú-Bihar megye forrása RFP IH javaslata alapján TOP prioritások Pénzügyi keret (Mrd Ft) 4. Prioritás Helyi közösségi szolgáltatások3, intézkedés (egészségügyi fejlesztések)1, intézkedés (szociális alapszolgáltatások)1, intézkedés (szociális város-rehabilitáció)1,44 5. Prioritás Emberi erőforrás fejlesztés5, intézkedés (foglalkoztatási paktum)4, intézkedés (szoc. városrehab. programok)0, intézkedés (helyi közösségi programok)0,92 HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT

Hajdú-Bihar megye indikátorai RFP IH javaslata alapján TOP indikátorokIndikátorok értéke A fejlesztett vagy újonnan létesített iparterületek és ipari parkok területe 85,3 ha A felújított vagy korszerűsített utak teljes hossza 21,12 km Fejlesztett, 0-3 éves gyermekek elhelyezését biztosító férőhelyek száma 776 db Városi területeken létrehozott vagy helyreállított nyitott terek m2 Kialakított kerékpárforgalmi létesítmények hossza 42,62 km Üvegházhatású gázok becsült éves csökkenése CO2 t egyenérték Fejlesztéssel érintett egészségügyi alapellátást nyújtó szolgálatok (benne: háziorvos, házi gyermekorvos, fogorvosi, védőnői szolgálat és kapcsolódó ügyeleti ellátás, iskola- egészségügyi ellátás) száma 57 db Helyreállított lakóegységek városi területeken 72 lakóegység A foglalkoztatási paktumok keretében munkaerőpiaci programokban résztvevők száma 2665 fő HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT

Hajdú-Bihar megye kiválasztási kritériumai Kiválasztási kritériumok 1. Illeszkedés a megyei területfejlesztési programhoz és a vonatkozó indikátoraihoz 2. Hozzájárulás belső területi kiegyenlítődéshez 3. Hozzájárulás a gazdasági növekedéshez 4. Hozzájárulás a munkahelyteremtéshez 5. Hozzájárulás a környezeti/gazdasági/társadalmi fenntarthatósághoz HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT

HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT Területi Kiválasztási Kritériumrendszer (TKKR) a Hajdú-Bihar Megyei ITP-ben

Területi Kiválasztási Kritériumrendszer Ipari parkok, ipari területek fejlesztése TKKR-preferencia: Fejlesztendő terület nagysága, vállalkozások száma, foglalkoztatottak száma, meglévő ipari terület fejlesztése, megyei és helyi foglalkoztatási paktumokkal való együttműködés Helyi gazdaságfejlesztés TKKR-preferencia: térségi hatás, hátrányos helyzetű térségben történő megvalósítás, helyi termék piacra jutása, foglalkoztatás erősítése, egész éven át történő munkavégzés Turizmusfejlesztés TKKR-preferencia: térségi hatás erősítése, együttműködések ösztönzése, kerékpáros turizmus preferálása (MJV-hálózat folytatása, helyi attrakciók összekötése) HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT

Területi Kiválasztási Kritériumrendszer Gazdaságfejlesztést és munkaerő mobilitást ösztönző közlekedésfejlesztés TKKR-preferencia: TOP indikátorhoz való hozzájárulás (felújított utak hossza), járásközpont elérhetősége, hátrányos helyzetű térségben történő megvalósulás, összetett hatás Óvodai, gyermekellátási szolgáltatások TKKR-preferencia: törvényi megfelelőség érdekében végrehajtott fejlesztés, bölcsődei kapacitás bővítése, kedvezményezett településen a gyermekszám/férőhely aránya Barnamezős területek rehabilitációja TKKR-preferencia: Hatósági kötelezés, ágazati fejlesztéshez kapcsolódik, szabad vállalkozási zónában valósul meg, foglalkoztatás javulása, környezetbarát megvalósítás HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT

A Területi Kiválasztási Kritériumrendszer a HBM ITP-ben Zöld város kialakítása TKKR-preferencia: korábbi projekt folytatása, vállalkozások száma, burkolt felületek csökkentése, foglalkoztatás javítása, megújuló energia alkalmazása, környezetbarát megvalósítás Települési környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztések TKKR-preferencia: Pálfai veszélyeztetettségi index, vízkárelhárítás, hátrányos helyzetű térségben valósul meg, ipari területet/turisztikai attrakciót érint, hátrányos helyzetű lakosság bevonása Fenntartható közlekedésfejlesztés TKKR-preferencia Hálózatosodás elősegítése, munkahelyi elérhetőséget javító fejlesztések, kerékpáros közlekedés támogatása, előkészítettség, SMART-megoldások HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT

Területi Kiválasztási Kritériumrendszer Energiahatékonyság és megújuló-energiaforrás használat fokozása az önkormányzatoknál TKKR-preferencia: Üvegházhatású gázok csökkentése, energetikai besorolás javulása, SEAP készítése, intelligens eszközök alkalmazása, megújuló energiaforrás alkalmazása Önkormányzatok által vezérelt helyi közcélú energiaellátás TKKR-preferencia:: Üvegházhatású gázok csökkentése, több település bevonása, intelligens eszközök alkalmazása, élőmunka igényes fejlesztés Egészségügyi alapellátás infrastrukturális fejlesztése TKKR-preferencia: több ellátási forma fejlesztése, praxis betöltése, aktív járóbeteg ellátás megvalósítása, egy épületbe történő integrálás, külterületi lakosság ellátása Szociális alapszolgáltatások infrastruktúrájának bővítése, fejlesztése TKKR-preferencia: Új szociális alapszolgáltatási forma fejlesztése, meglévő épületben történő fejlesztés, hátrányos helyzetű térség, energetikai hatékonyság HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT

Területi Kiválasztási Kritériumrendszer Leromlott városi területek rehabilitációja TKKR-preferencia: Hátrányos helyzetű térségben megvalósuló fejlesztés, helyreállított lakóegységek száma, foglalkoztatás elősegítése, közbiztonság javítása, megújuló energiák alkalmazása, gyűjtőszigetek kialakítása Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási- gazdaságfejlesztési együttműködések TKKR-preferencia: területiség, megyére jellemző gazdasági ágazatok Helyi foglalkoztatási együttműködések TKKR-preferencia: képzésben és foglalkoztatásban résztvevők száma, a járás valamennyi településére kiterjedő paktum, megyére jellemző gazdasági ágazatok, illeszkedés a térség összetartozó munkaerőpiaci/gazdasági területi egységeihez, helyi termékhez/szolgáltatáshoz kapcsolódó foglalkoztatás A társadalmi együttműködés erősítését szolgáló helyi szintű komplex programok TKKR-preferencia: kedvezményezett településen valósul meg, foglalkoztatás elősegítése, konstrukcióhoz kapcsolódás, partnerség HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT