Dr. Kereszty Orsolya egyetemi docens Emberi erőforrás tanácsadó MA képzés ELTE PPK 2016. január 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
SPECIÁLIS ANDRAGÓGIA A BÜNTETÉS- VÉGREHAJTÁSBAN Meditációs program a börtönben.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
A vendéglátás oktatásának kihívásai
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Együttműködő egyetemek:
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Hallgatói juttatási rendszer
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Lorem ipsum.
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Intézmény minőségirányítási programja
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Dr. Kereszty Orsolya egyetemi docens Emberi erőforrás tanácsadó MA képzés ELTE PPK január 29.

Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet Felnőtt-tanulás és tanítás kutatócsoport (Dr. Kereszty Orsolya) Társadalmi Kommunikáció Kutatócsoport (Dr. Fábri György)

Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet Dr. Arapovics Mária Dr. Benkei-Kovács Balázs Berényi Ildikó Dr. Fábri György Gyenes Zsuzsa Hegyi-Halmos Nóra Dr. Kereszty Orsolya Dr. Kovács Zsuzsa Dr. Striker Sándor Dr. Székely Mózes Üröginé Ács Anikó Dr. Fehér Katalin Kraiciné dr. Szokoly Mária Doktoranduszok Stéber Andrea Kalina Andrea Demonstrátorok Sziki Zsuzsanna Szőcs Brigitta Sipos Petra

Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet Tanszéki honlap: Facebook oldal: ppkandragogiahttps:// ppkandragogia Tanterv (2013): yi.pk.elte.hu/files/dokumentumok/tanulmanyi _PPK/MA_andragogia_nappali_2012.pdf

Képzéseink Andragógia BA (nappali, levelező) Andragógia MA (nappali, levelező) Emberi erőforrás tanácsadó MA (nappali, levelező) Neveléstudományi Doktori Iskola, Andragógia Doktori Program Előadások, szemináriumok, szakmai gyakorlat Levelező képzésben: konzultációk

Az emberi erőforrás tanácsadó MA képzés célja A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik megszerzett humán és gazdasági ismereteik, valamint kialakult interdiszciplináris szemlélet birtokában képesek a munka, a munkavállalás világában, illetve az ennek megfelelő iskoláztatás, képzés és továbbképzés rendszerében orientáló, támogató és tervezési tevékenységre. Segítik az egyéneket pályatervezési döntéseik meghozatalában és a terület irányítóinak döntés-előkészítési munkáját támogatják a munkaerő- gazdálkodás és az oktatás makroszintű folyamatainak rendszerezésével, illetve összefüggéseinek feltárásával.

A végzettek alkalmasak: A végzettek alkalmasak a szociális kapcsolatrendszerek működtetésére és a munka világához kapcsolódó problémamegoldási folyamatok tervezésére, illetve irányítására. Megfelelő felkészültséggel rendelkeznek tanulmányaik doktori képzés keretében történő folytatásához.

Bemeneti követelmények 4.1. Teljes kreditérték beszámításával vehető figyelembe: andragógia, emberi erőforrások alapképzési szakok, a felsőoktatásról szóló évi LXXX. törvény szerinti főiskolai szintű személyügyi szervező, munkavállalási tanácsadó, művelődésszervező, egyetemi szintű művelődési és felnőttképzési menedzser, humán szervező szakok A bemenethez a 11. pontban meghatározott kreditek teljesítésével elsősorban számításba vehető alapképzési szakok: a pedagógia és a pszichológia alapképzési szak, továbbá bármely pedagógus szakképzettséget adó szak.

Felvételi beszélgetés: Felvételi elbeszélgetés (legfeljebb 70 pont), melynek tartalma: a területen (emberi erőforrás és munkaerőpiac) való jártasság, olvasottság, kommunikációs készség, nyelvi kifejezőkészség, szakmai hivatástudat, elhivatottság, alkalmasság, szakmai attitűd. A Bizottság figyelembe veszi a jelentkező korábbi tudományos munkásságának, külföldön szerzett szakmai tapasztalatainak (pl. Erasmus-utak), szakmai tevékenységének, publikációinak dokumentálását, a beküldött motivációs levelet és szakmai önéletrajzot.

Az emberi erőforrás tanácsadó MA képzés felépítése 4 félév, 120 kredit Az alapképzésben megszerzett ismereteket tovább bővítő, mesterfokozathoz szükséges alapozó ismeretkörök (foglalkoztatáspolitika, közgazdaságtan, kutatásmódszertan) A szakmai törzsanyag ismeretkörei (szervezetpszichológia, szociálpszichológia, pályalélektan, tervezés elmélete, tanácsadás elmélete/gyakorlata

Az emberi erőforrás tanácsadó MA képzés felépítése 4 félév, 120 kredit A szakmai törzsanyag kötelezően választható ismeretkörei Differenciált szakmai ismeretek: konfliktuskezelés módszerei, felnőttképzési szolgáltatások, tanácsadási módszerek emberi erőforrás menedzsment, pályaorientációs, foglalkozás speciális helyzetű csoportokkal Diplomamunka

Alapozó ismeretek Szociális etika Tudományelmélet Közgazdasági ismeretek Tudományelmélet A tudományos megismerés módszertana Kutatásmódszertan Munkaerő-piaci és foglalkoztatáspolitikai ismeretek A felnőttképzés és a munkaerőpiac összefüggései

Szakmai törzsanyag Pályalélektan A tanácsadás szociálpszichológiája Szervezetpszichológia A felnőttkori tanulás sajátosságai Tanulás- és tanításmódszertan A tanácsadás elmélete Vezetéselmélet Emberi erőforrás-menedzsment funkciók

Differenciált szakmai ismeretek Információtudomány Távoktatás és e-learning Konfliktusmenedzsment Konfliktuskezelő és kompetenciafejlesztő tréning Esélyegyenlőség Kommunikáció Karriermenedzsment Emberi erőforrás elmélete

Szakmai gyakorlat Általános szakmai gyakorlat (2. félév, 20 óra) Összefüggő gyakorlat 1. (3. félév, 30 óra) Összefüggő gyakorlat 2. (4. félév, 60 óra)

Partnereink (a lista folyamatosan bővül) K&H Bank JOB Samling Global HR Partner EasyLearning NEXON SolutionSurfers

Kutatásaink Oktatók, képzők szakmai tanulása Munkahelyi tanulás Életpálya-tanácsadás folyamata Validáció ELTE Harmadik Kor Egyeteme szemináriumsorozat – intergenerációs tanulás

Tudományos Diákkör ELTE Illyés Szakkollégium Országos Tudományos Diákköri Konferencia tavaszán

Köszönöm a figyelmet!