Előadó: Kozák Tamás Szolgáltatásfejlesztések – fókuszban a mobilitás Dr. Kormányos László marketing és fejlesztési vezető Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Hatékonyság.
Advertisements

A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
A közösségi közlekedési szolgáltatások fejlesztése
MÁV-START Zrt. nemzetközi kapcsolata, menetrend és tarifapolitikája
MÁV-Start Zrt. társaságirányítási rendszere és működésének átláthatósági szempontjai Budapest Április 28 . Monszpart Zsolt vezérigazgató.
Támop / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Idegen nyelvű kompetenciák fejlesztése Nagy Zoltán, MBA Katedra Nyelviskola.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
általános vezérigazgató-helyettes
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Megújuló szervezeti működés
Magyarországi vasúti személyszállítás helyzete, fejlesztésének iránya Fókuszban a kelet-nyugati szállítás fejlesztése. Kínálatjavítási lehetőségek a.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Nyíregyháza, szeptember 09.
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Az urbanizáció és városaink
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Válság és/vagy kibontakozás? Forman Balázs Budapesti Corvinus Egyetem
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Magyar Államvasutak Rt.
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
„Határok nélküli partnerség” konferencia
X. Vasútgépész Napok október 6.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
MTLO értekezlet Balatonföldvár október október
A magyar gazdaság növekedésének egyes területi vonatkozásai Dr. Tétényi Tamás, VÁTI kht. Növekedés Magyarországon: Helyzetkép és kilátások Budapest, 2005.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
FUTÁR projekt – célok és eszközök
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
május 13 Hazai kutatói hálózati eredmények és tervek Tétényi István NIIF MT MITE 2003.
Tudományos konferencia a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról (CSR) Győr, szeptember 22. SVÁJCI MINTÁJÚ ÜTEMES MENETREND (ITF), VALAMINT.
Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei 1.
Hol ér véget a selyem út? A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG IX. KÖZ- ÉS VÁNDORGYŰLÉSE Révkomárom, november 24–25. Selye János Egyetem.
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
. Álmok és realitások: településeink szerepe a gazdaság fejlődésében Dr. Szaló Péter területfejlesztési és építésügyi szakállamtitkár
11 Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei Ötlettől a sikerig! A Regionális.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Tegyük sikeressé Magyarországot! Célok és prioritások az Országos Fejlesztéspolitikai Koncepcióból Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv Szaló Péter elnök NEMZETI FEJLESZTÉSI HIVATAL Október 11.
Pécs és térsége gazdasága Pólus és a K+F+I november 27. Dr. Síkfői Tamás.
GYSEV CARGO Zrt. Észak-déli árufuvarozási korridor május 6. Szalai Zsolt gazdasági vezető GYSEV CARGO Zrt.
A személyszállítási piacnyitás tapasztalatai és lehetőségei Közlekedéstudományi Konferencia Győr, március 25. ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi.
Előadó: Kozák Tamás A ternioltól az e-Ticket rendszerig - A magyar vasút jegyértékesítési rendszere Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Szabó.
Előadó: Kozák Tamás A budapesti körvasút bevonási lehetősége a vasúti személyszállításba Dr. Kormányos László – Perger Imre – Földiák János MÁV-START Zrt.
Előzetes javaslatok az öko-mobilitás elősegítéséhez az osztrák-magyar határtérségben EMAH projekt Virág Álmos, projektvezető.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Topográfiai gyakorlatok Közép - Európa
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
SUMP - kérdés Magyarországon
Készítette: Koleszár Gábor
Előadás másolata:

Előadó: Kozák Tamás Szolgáltatásfejlesztések – fókuszban a mobilitás Dr. Kormányos László marketing és fejlesztési vezető Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem április 7.

Piacnyitás a vasúti szektorban 2001/16 (EK) irányelv: interoperábilitás (nemzeti vasúthálózatok összekapcsolása) Második Vasúti infrastruktúra csomag (2004) - Nemzetközi árufuvarozási piacok verseny előtti megnyitása 2006-tól – Mo. derogáció, kabotázs bevezetése 2008-tól - Irányelv a biztonsági tanúsítványról – 2001/14 EK módosítása - 96/48 EK és a 2001/16 EK módosítása – összehangolás - Európai Vasúti ügynökség felállítása Harmadik vasúti csomag ( ) - a nemzetközi személyszállítás liberalizációja, - az utasjogok a nemzetközi forgalomban, - az árutovábbítás minőségi minimumkövetelményei, - a mozdonyvezetők egységes engedélye. Negyedik vasúti csomag - Belföldi személyszállítási piac megnyitása (közszolgáltatási szerződés időtartama, EB javaslat: 2019-től, EP döntésre vár).

Piacnyitás: kockázatok és lehetőségek Nemzetközi piacnyitás: harmadik vasúti csomag (2007) Belföldi vasúti személyszállítás liberalizációja: negyedik vasúti csomag, közszolgáltatási szerződés Benchmarking Felkészülés, szolgáltatásfejlesztés

MÁV-START Zrt. számokban (2013) MÁV-START dolgozói létszáma: Személyszállító vonatok száma: A személyszállító vonatok menetrendszerűsége: 81% Elszállított utasok száma: Belföld: utaskm Nemzetközi: utaskm Közszolgáltatási szerződés Integrált működés, hatékonyságjavulás Felkészülés a liberalizációra Fókuszban a szolgáltatásközpontú fejlesztés 4

„A MÁV-START Zrt dinamikusan fejlődő családbarát vasút, amely a legnagyobb közösségi közlekedési arányt éri el Európában 10 éven belül.” Stratégiai célok: Piaci részesedés növelése, új nemzetközi személyszállítási lehetőségek keresése, valamint a meglévők fejlesztése; piaci rések feltárása Szolgáltatási színvonal emelése, szolgáltatásbővítés Integrált közösségi közlekedés fejlesztése Társadalmi elismertség növelése Hatékony, átlátható működés Felkészülés a piaci liberalizációra Költségtérítési igény csökkentése A személyszállítási szolgáltatások színvonalának és a versenyképesség növelésének alapfeltétele a vasúti infrastruktúra szolgáltatások megfelelő minősége: a vonatok pontos közlekedtetése, menetrendszerűség javítása, állomási szolgáltatások bővítése, színvonalának javítása. MÁV-START Zrt. stratégiája

A MÁV-START Zrt. közszolgáltatási szerződése  A közszolgáltatás alapja, feltételei Megrendelő (Állam-képviseletében NFM) megbízza Szolgáltatót (MÁV-START Zrt.) a közszolgáltatási menetrend szerinti vasúti személyszállítás ellátásával. Szerződés időtartama 10 év (2014-től) A szerződés rögzíti a szolgáltató kizárólagos jogát vasúti személyszállítás ellátására. Szűk körben ugyan, de meghatározza ezen jog korlátozási lehetőségét is.  Adatszolgáltatási kötelezettségek Rendszeres beszámolás Naturáliák Pénzügyi teljesítmények  Fő Minőségi Paraméterek Tisztaság Pontosság Utastájékoztatás Cél: a szolgáltatás színvonalának emelése

7 Hazai vasúthálózat - személyszállítás

8

Mobilitási kínálat javítása – menetidő-cs ö kkent é s InterCity-h á l ó zat bőv í t é s v á ltozatlan eszk ö z á llom á ny Veszprém -20 perc, csúcsidőben óránként Ősztől Zalaegerszeg új InterCity -40 perc (!) új pálya (2013) új pálya (2010) új pálya (folyamatos) új pálya (2010) Budapest–Eger új InterCity vonatok Gyorsabb menetvonal: -1 8 perc pályakorszerűsítés (2012-től) Szekszárd, Baja: -20 perc, InterRégió kétóránként Budapest–Lajosmizse új, ütemes menetrend óránként Budapest–Békéscsaba Óránkénti vonat, kétóránként IC Tatabánya– Oroszlány óránként új pálya (2008) Nyáron Balatonfüred új menetrendszerkezet, -38 perc(!) Székesfehérvár félóránként 37 perc, Érd 10 percenként akár, 12 perc

10 Balaton északi parti komplex fejlesztés 2013 Kelenföld Székesfehérvár Kőbánya-Kispest Debrecen, Szolnok Budapest-Déli Szombathely, Sopron Balatonakarattya Balatonkenese-Üdülőtelep BalatonkeneseBalatonfűzfőBadacsonyBadacsonylábdihegyBalatonalmádiBalatonrendesBadacsonyörsKáptalanfüredAlsóörsCsopakÁbrahámhegy Badacsonytördemic-Szigliget Badacsonytomaj Nemesgulács-Kisapáti Tapolca Balatonakali-DörgicseZánkafürdőAszófőBalatonudvariÖrvényesZánka-KöveskálFövenyesBalatonszepezdSzepezdfürdőBalatonarács Balatonfüred Révfülöp + 12% utasfő

Székesfehérvár-Érd-Budapest Budapest–Székesfehérvár elővárosi vonal sűrítés  vonatok egésznap legalább félóránként menetidő csökkentés  perc új célállomások  Kőbánya-Kispest Székesfehérvár-Budapest 39 perc Érd-Budapest: 12 perc +25% utasfő

Trendek – növekedés a stratégiai szegmensekben Budapest – Lajosmizse előv á rosi vonal sűr í t é s  eg é sz napos ó r á s ü tem Budapest – B é k é scsaba sűr í t é s  eg é sz napos ó r á s ü tem Budapest – Eger menetidőcs ö kkent é s  -14 perc fed é lzeti szolg á ltat á sfejleszt é s (IC-kocsi) +32% utasfő +7% utasfő +6% utasfő

(A) A piaci potenciál Vasúti fejlesztések igényoldali meghatározása Potenciál meghatározása (A) Piaci helyzet értékelése (B) Vasúti szolgáltatás paramétereinek és a piaci helyzet összehasonlítása (C) Egy főre eső budapesti vasúti utazások száma Vasúton Autóbusszal Személyautóval (C) Korreláció a vasúti utazások száma és a vasúti eljutási idő között (B) A vasút piaci helyzete

Lassújelmentesítés vagy pályasebességemelés versenyképesség- növelés / szűk keresztmetszet feloldás céljából Szombathely Infrastruktúrafejlesztési javaslatok Kecskemét Szeged Miskolc Nyíregyháza Debrecen Békéscsaba Szekszárd Salgótarján Eger Pécs Kaposvár Veszprém Tatabánya Győr Zalaegerszeg Nagykanizsa Szolnok Villamosítás versenyképesség-növelés / szűk keresztmetszet feloldás céljából Székesfehérvár Budapest Kétvágányúsítás vagy kapacitásbővítés versenyképesség-növelés / szűk keresztmetszet feloldás céljából Zalaegerszeg: -30 perc Veszprém -10 perc Pécs: óránként ütemesen InterCity ütemesen: -15 perc Balaton déli partja: -15 perc Csökkenő zavarérzékenység Szeged -15 perc Gyula: közvetlen budapesti intercityk -10 perc Észak-Erdély, Székelyföld: Több magyarországi és romániai fejlesztés eredményeképpen több órát csökkenő menetidő Debrecen, Nyíregyháza: -30 perc Sátoraljaújhely, Sárospatak: -40 perc Közvetlen InterCity Eger: InterCity óránként, Eger- felsőváros bekapcsolása, -5 perc Budapest előváros: növekvő pályakapacitás, zavarérzékenység- csökkentés Kaposvár: közvetlen InterCityk kétóránként -15 perc

Budapesti elővárosi közlekedés jövőképe - városi vasút jelentős mobilitási kínálat az agglomerációban – belső szakaszok „HÉV-szerű” közlekedés gyors, közvetlen eljutás a városba – intermodalitás feltétel városon belüli eljutási lehetőségek javítása

Infrastruktúrafejlesztések ( ) 1.Állomásfejlesztések -Fejpályaudvarok épületeinek korszerűsítése, utasforgalmi létesítmények megújítása -Vác, Székesfehérvár állomás átépítése 2.Fejpályaudvari bevezető szakaszok -Budapest-Keleti – Kőbánya felső – Rákos -Budapest-Nyugati – Rákospalota-Újpest -Budapest-Nyugati – Kőbánya-Kispest -Rákosrendező – Angyalföld – Újpest -Déli összekötő vasúti híd III. vágány -Marcheggi híd villamosítása 3.Agglomerációs szakaszok -Kelenföld – Pusztaszabolcs -Biatorbágy – Tata -Kőbánya-Kispest – Lajosmizse  villamosítás Rákospalota-Újpest – Veresegyház – Vác -Rákos – Hatvan -Óbuda – Esztergom (+ villamosítás) -Rákosrendező – Esztergom -Nagykáta – Újszász 4.Megállóhelyek létesítése növekvő utasszám sikeres szolgáltatásfejlesztések feloldhatatlan kapacitáskorlátok átépítések okozta kapacitásszűkületek kezelése

InterCity jellegű ütemes határokon átnyúló forgalom Interregionális ütemes határokon átnyúló forgalom Egyéb éjszakai vagy nappali eljutás Kárpát-medencén kívüli kapcsolat Bécs Prága Besztercebánya Poprád Zólyom Fülek Kassa Érsekújvár Pozsony Dunaszerdahely Muraszombat Zágráb Ljubljana Fiume Eszék Szarajevó Belgrád Újvidék Szabadka Temesvár Arad Nagyszeben Brassó Bukarest Sepsi- szent- györgy Csíkszereda Segesvár Marosvásárhely Kolozsvár Máramarossziget Nagybánya Rozsnyó Nagyvárad Debrecen Záhony Békéscsaba SzegedBaja Pécs Kaposvár Hatvan Komárom Győr Miskolc Zalaegerszeg MÁV-START nemzetközi vízió: a Kárpát-medence vasútja Berlin Varsó München Köln, Frankfurt, Zürich Split Moszkva Velence, Róma Graz Szombathely Szófia, Isztambul

Kínálatbővítés Budapest és Bécs között Bécsi főpályaudvar átadásának következtében 2015-ben csúcsidei kapacitásbővítés Új átlós viszonlatok, Kolozsvár, Belgrád, Debrecen illetve Bécs között) 2016-tól órás ütemre való átállás, menetidő-csökkentés Minden második órában magyar szerelvények Menetidő körülbelül 2 óra 10 percre csökken Kelenföld és Bécs- Hauptbahnhof között Cél: a Kárpát-medence vezető vasútja koncepció jegyében a nemzetközi kelet- nyugati forgalomban a MÁV-START domináns szerepet játsszon. railjet bevezetése

Aktuális járműfejlesztések Elővárosi motorvonatok (42 motorvonat) jobb gyorsulás -> pontosabb menetrend magasabb komfort -> utaspotenciál kiaknázása (Desiro-hatás, Railjet-hatás) Távolsági minőségi járművek (CAF, IC+) CAF-kocsik felújítása IC+ kocsik beszerzése design, kényelmi elemek, funkcionalitás elavult funkciók racionalizálása (étkező, poggyász) akadálymentesség, konnektorok, kijelzők piacképesség megőrzése (utasok, társvasutak felé) Éjszakai kocsik felújítása

Utazási komfort és fedélzeti szolgáltatás javítása Komfortjavítás design, kisebb kényelmi elemek esedékes javításokkal, minimális többletköltséggel jelentő belső komfortérzet-javulás Kerékpárszállítás fejlesztése járműpark folyamatos fejesztése reakciók, szájreklám Wifi 800 többnyire elővárosi és InterCity jármű fedélzetén Viszonylatjelölés koncepció (BKK, NFM) növekvő szerep a városi közlekedésben szabad kapacitások kihasználása Pilot projekt bevezetve, kiterjesztés idén = utaselégedettség javítása

Előadó: Kozák Tamás Köszönöm megtisztelő figyelmüket!