VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban
Mi változott? 2
Változás a kommunikációban Személyes találkozó Telefon Chat … 3
Változás a lehetőségekben „Mikor lesz banán?” Könyv előjegyzés a könyvtárban Zenekarok Stb. 4
A vásárló döntése régen 5 Van Nincs
A vásárló döntése most Mi alapján választ a vásárló a termékekből? 6
Változás a vásárlói döntésben A rendelkezésre álló funkciók hány %-át használja átlagosan egy iPhone tulajdonos? TERMÉK ÁR! ÉLMÉNY! (ÁLMOK!) Megfizethetetlen! 7
Szakadj el a terméktől! 8 „Koncert lesz” (termék) „Hogyan fogom érezni magam közben?” (élmény) Mindenkinek más lesz az élményfaktor! Korcsoporttól, nemtől (stb.) függően Meg kell kérdezni őket!! okosóra
A termék A probléma megoldása az emberek nagyon szívesen vesznek megoldást a problémájukra Ha a terméked VALÓS megoldás a problémájára! Valós megoldások, valós problémára azonnali zárcsere duguláselhárítás autómentés vitamin vs. gyógyszer 9
Nem tud a problémájáról? 10 Az igényt neked kell felkeltened!
Hogyan és hol kelthetünk igényt? 11 Ahol sokan vannak, egy helyen!
Facebook számmisztika aktív Facebook felhasználók Mo-n: 5,2 millió (3,5 millió) Békéscsaba: (25.000) felhasználó 12
A magyar Facebook-korfa 13
Eszközhasználat magyar felhasználók esetében 14 Elsődleges eszköz
Eszközhasználat világviszonylatban 15 Elsődleges eszköz !!!
Hogyan működik a Facebook jelenleg? ismerős követett oldal márka, csoport napi bejegyzés a „hírfolyamon” 16
Hogyan maradhatunk a „felszínen”? alapvető hibák elkerülése értékes tartalom hirdetés 17
Facebook, mint eszköz „blog” ingyenes a kezeléséhez nem kell nagy szakértelem ügyfélszolgálat előszeretettel használt chat felület egyszerű, kényelmes PR, marketing és sales eszköz (3-in-1) 18
PR – marketing – értékesítés kapcsolata 19 Értékesítés Marketing PR
Kit tudunk itt megszólítani? interneten lógó… …éppen NEM dolgozó embereket! (levéllel, lel, telefonnal ellentétben) szórakozó, szórakozni vágyó embereket! szórakozó, szórakozni vágyó embereket! ezért kell értékes tartalom 20
Facebook = TV Értékes tartalom, amit szívesen olvasnak Rendszeres + értékes tartalom = =„rád szoknak” be lehet kapcsolódni (Dallas-effektus) Nem kell Jókai szintjén írni! Egy posztnak egy cél 21
Mit kommunikáljunk? Ha most indulsz a FB-on: 1.Bemutatkozás – érdekesen (anno 1975), kulisszák mögött kíváncsiság! ;) 2.Bizalomépítés ◦Mindig kérj véleményt! 3.Érdekességek – rólad, ami az olvasót érdekli STORY SELLS 22
A marketing titka… …hogy csinálni kell! „Egy álom megvalósítás nélkül csak hallucináció” – Edison 23
Varga Róbert Premium Relations