SPORTÉLETTAN ALPROJEKT BIOMEDICINÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Advertisements

Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
Projektcím: Dél-alföldi Felnőttképzési - Szakképzési Tudástár és Tanácsadó Központ létrehozása /DAF-FSZTTK/ Projektkód: TÁMOP / Kedvezményezett:
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Molekuláris Bionika.
Kémia Alapszak „Vegyülj Velünk !”.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Egységes tankönyvek a természetvédelmi mérnök képzés szolgálatában
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Művelődés és szórakozás
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
KETTŐ AZ EGYBEN: MÚZEUMPEDAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS GYAKORLATI HELY KIALAKÍTÁSA A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGIAI KARÁN Dr. Viskolcz Noémi Szegedi.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
A kemotaxis biológiai és klinikai jelentősége - Bevezető - PhD kurzus Tantárgy SE-ÁOK, -FOK, GYOK Kredit: 2 pont Vizsga-forma : Szóbeli.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE.
PÁLYÁZATI BESZÁMOLÓ DR TÖRÖK LÁSZLÓ EGYETEMI DOCENS SZTE TRAUMATOLÓGIA TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban PÁLYÁZATI BESZÁMOLÓ DR TÖRÖK LÁSZLÓ.
KÉPZÉS- ÉS TANANYAGFEJLESZTÉS ALPROGRAM TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált,
MESTERSÉGES MEGTERMÉKENYÍTÉS SIKERESSÉGÉNEK NÖVELÉSE NON-INVAZÍV MÓDSZEREKKEL TÁMOP D-15/1/KONV ZÁRÓ RENDEZVÉNY november 19.
„QUO VADIS?” SPORTORVOSTAN KÉPZÉS TANTÁRGYI BEVEZETŐ TÁMOP E-13/1/KONV (2) AP - Sportorvosi képzésfejlesztés Dr. Márton János 2. AP értékelő.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
SPORTÉLETTAN ALPROJEKT BIOMEDICINÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOP E-13/1/KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SPORTÉLETTANI KÉPZÉS ÉS TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOP E-13/1/KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált,
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
Tájékoztató előadás a szakról ELTE PPK Nyílt Nap január 29. Sportszervező BSc.
A SPORTORVOSTAN ALAPJAI TANTÁRGYI BEVEZETŐ TÁMOP E-13/1/KONV (2) AP - Sportorvosi képzésfejlesztés Dr. Márton János Magyar Tudomány Ünnepe.
„QUO VADIS?” SPORTORVOSTAN KÉPZÉS TANTÁRGYI BEVEZETŐ TÁMOP E-13/1/KONV (2) AP - Sportorvosi képzésfejlesztés Dr. habil. Márton János Ph.D.
A sejtet felépítő anyagok A sejtek anyagcseréje Tápanyagok Anyagcsere
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Pedagógusképzők képzése a tananyagfejlesztésről
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
Képzésfejlesztés alprogram Dr. Győri Ferenc
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Tananyagok Digitalizálása alprogram eredményeinek bemutatása
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
SPORT – INNOVÁCIÓ - Pályázat
Szegedi Tudományegyetem
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Dr. Varga Csaba, SZTE TTIK,
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió.
Műszaki Földtudományi Kar, Környezetgazdálkodási Intézet
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Nemzeti Agykutatási Program Szegedi Tudományegyetem október Szegedi Akadémiai Bizottság 110. termében (Szeged, Somogyi u. 7.) Sajtótájékoztató.
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
A kemotaxis biológiai és klinikai jelentősége - Bevezető -
Előadás másolata:

SPORTÉLETTAN ALPROJEKT BIOMEDICINÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOP E-13/1/KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél- alföldi Régió felsőoktatásában Dr. Varga Csaba Innováció a testnevelés, sport és rekreáció területén Szegedi Akadémiai Bizottság Orvostudományi Szakbizottság Sporttudományi Munkabizottság November 12. SZTE, TTIK, Élettani, Szervezettani és Idegtudományi Tanszék

SPORTÉLETTANI TANANYAGOK FEJLESZTÉSE ÉS LEKTORÁLÁSA ELKÉSZÜLT JEGYZETEK Metabolikus szindróma alapjai Szerző: Dr. Varga Csaba Lektor:Prof. Dr. László Ferenc, Szegedi Tudományegyetem Fejezetek a sportélettan tárgyköréből Szerző: Dr. Pósa Anikó Lektor:Dr. Juhász Béla, Debreceni Egyetem Teljesítményfokozás lehetséges és tiltott eszközei Szerző: Kedvesné Dr. Kupai Krisztina Lektor:Dr. Juhász Béla, Debreceni Egyetem

SPORTÉLETTANI TANANYAGOK FEJLESZTÉSE ÉS LEKTORÁLÁSA Metabolikus szindróma alapjai Alapadatok 134 oldal 35 ábra 11 táblázat Főbb témakörök Történeti áttekintés, Élettani alapok (zsír, glükóz anyagcsere, hormonális szabályozás, táplálkozás szabályozása), Metabolikus szindróma meghatározása, mérése, befolyásoló tényezők, rizikófaktorok, kezelés, megelőzés

SPORTÉLETTANI TANANYAGOK FEJLESZTÉSE ÉS LEKTORÁLÁSA Fejezetek a sportélettan tárgyköréből Alapadatok 96 oldal 18 ábra 11 táblázat Főbb témakörök Sportélettan biokémiai vonatkozásai Keringés, légzés, táplálkozás Izomműködés, dopping

SPORTÉLETTANI TANANYAGOK FEJLESZTÉSE ÉS LEKTORÁLÁSA Teljesítményfokozás lehetséges és tiltott eszközei Alapadatok 83 oldal 35 ábra 18 táblázat Főbb témakörök Izomműködés és annak befolyásolása Doppingosztályok (NOB és WADA által meghatározottak) Géndopping „Természetes „teljesítményfokozók Táplálkozás szerepe

OKTATÁS Sportorvosi alapismeretek Meghirdető: ÁOK kredit: 2 hallgatók: ÁOK orvos III-V éves Metabolikus szindróma alapjai Meghirdető: TTIK kredit: 1 hallgatók: TTIK, JGYPK, ÁOK Kóros idegrendszeri folyamatok Meghirdető: TTIK kredit: 2 hallgatók: TTIK Biológus MSc Eddigi oktatási részvétel

SPORTTUDOMÁNYI PHD ELINDÍTÁSA Doktori Iskola SZTE, TTIK, Biológus Doktori iskola PhD. hallgató dr. Hegyköziné Veszelka Médea Helyszín SZTE, TTIK, Élettani, Szervezettani és Idegtudományi Tanszék Téma Kalóriamegvonás, magas triglicerid tartalmú diéta és a rekreatív testmozgás tanulmányozása experimentális menopauzában

RÉSZTVEVŐK Dr. Varga Csaba Habil., Phd. Biológus, alprojektvezető, szakmai megvalósító Kedvesné Dr. Kupai Krisztina PhD. Gyógyszerész, szakmai megvalósító Dr. Pósa Anikó PhD. Biológus, szakmai megvalósító Juhász Katalin MSc., angol-spanyol nyelvtanár, adminisztrátor, fittnes edző, táplálkozási tanácsadó dr. Hegyköziné Veszelka Médea PhD. hallgató

AP3 SPORTÉLETTANI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS (TTIK) TÁMOP E-15/1/KONV Dr. Varga Csaba SZTE, TTIK, Élettani, Szervezettani és Idegtudományi Tanszék

TANANYAGFEJLESZTÉS 1. Physiologycal background of myocardial adaptation A miokardium késői iszkémiás prekondicionálása (PC) a szív rendkívül fontos adaptációs mechanizmusa, mely hatékonyan fokozza a miokardium stressztoleranciáját. 1 db „A” tananyag ( oldal); 2. Emergent role of antioxidant enzymes and gasotransmitters in the myocardium a rendszeres mozgás és a helyes táplálkozás milyen hatással van a miokardiumra és a vérnyomásra. 1 db „A” tananyag ( oldal); 3. A Metabolikus szindróma alapjai A TÁMOP 412E-13/KONV pályázat keretében összeállított jegyzet angol fordítása A jegyzet áttekinti a mozgás hatására létrejövő molekuláris változásokat: a táplálkozás, keringés, gyulladások, és a humán vérkép paraméterek tekintetében. 1 db „A” tananyag ( oldal);

PILOT KUTATÁSOK Dinamikus változások követésére szolgáló RNS markerek kimutatási módszerének kidolgozása patkány és humán nyálmintából Egy olyan nem invazív módszer optimalizálását, kidolgozását és validálását kívánjuk megvalósítani, amellyel a későbbiekben képesek leszünk nyálból génaktivitási mintázatok pontos és reprodukálható elemzésére akár nagyobb populáció esetében is. Rekreációs tréning kardioprotektív szerepe magas triglicerid diétában ovariektomizált nőstény patkányban:gasotransmitterek szerepe Sport, mint prevenció: szerepe az anyagcsere folyamatokban menopauzát követően

ESZKÖZBESZERZÉSEK BioLis 24i Premium – klinikai kémiai autómata a vér klinikai elemzésére szolgáló műszer; Triple wide mini-vertical electroforesis system, Az egyszerre nagy mennyiségű minta mérését lehetővé tevő elektroforézis készülék ideális a nagy elemszámú kísérletek mintáinak analízisére. Kisállat farok vérnyomás mérő, lehetővé teszi a vérnyomás non-invazív monitorozását patkányoknál, egereknél.

SPORTTUDOMÁNYI PHD FOLYTATÁSA Doktori Iskola SZTE, TTIK, Biológus Doktori iskola PhD. hallgató dr. Hegyköziné Veszelka Médea Helyszín SZTE, TTIK, Élettani, Szervezettani és Idegtudományi Tanszék Téma Kalóriamegvonás, magas triglicerid tartalmú diéta és a rekreatív testmozgás tanulmányozása experimentális menopauzában

RÉSZTVEVŐ KUTATÓK Dr. Varga Csaba Habil., Phd. Biológus, alprojektvezető, szakmai megvalósító Kedvesné Dr. Kupai Krisztina PhD. Gyógyszerész, szakmai megvalósító Dr. Pósa Anikó PhD. Biológus, szakmai megvalósító Dr. Faragó Nóra PhD. Biológus, szakmai megvalósító Dr. Fehér Liliána PhD. Biológus, szakmai megvalósító Juhász Katalin MSc., angol-spanyol nyelvtanár, adminisztrátor, fittness edző, táplálkozási tanácsadó Magyariné Berkó Anikó M.Sc. Biológus, szakmai megvalósító Török Szilvia M.Sc. Biológus, szakmai megvalósító Magyari Ferenc M.Sc. Biológus, szakmai megvalósító

RÉSZTVEVŐ HALLGATÓK dr. Hegyköziné Veszelka Méde a PhD. hallgató Szabó Renáta PhD. hallgató Amin Al Awar PhD. hallgató Csonka Anett M.Sc. Hallgató Almási Nikoletta MSc. hallgató Jenovai Kitti BSc. hallgató Börzsei Denize BSc. hallgató

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!