Debrecen, 2016. január 26. MUNKAERŐ A LOGISZTIKÁBAN Fülöp Zsolt Trans-Sped Kft., ügyvezető igazgató 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztikai innovációs és oktató központ. A DZLK adatai:  A Klaszter neve: Dél-Zalai Logisztikai Klaszter  A Klaszter s zékhelye: 8881 Sormás, Ipartelep.
Advertisements

Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Pásztor Tibor főosztályvezető
Konferencia Logisztikai innovációs és oktató központ.
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Tanulmányok szerepe a karrierben Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
A MAGYAR LOGISZTIKAI EGYESÜLET OKTATÁSI TEVÉKENYSÉGE
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Logisztikai Koordinációs Központ
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
Vincze Tibor életrajza
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
III. Témakör MISKOLCI EGYETEM LOGISZTIKA ANYAGMOZGATÁSI ÉS LOGISZTIKAI TANSZÉK III./1.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
„Nemzeti szakképzés átalakítási lehetőségei Ea.: Dr.Szeri István Stratosz Dél-alföldi régióvezető május 06.
Logisztikai ügyintéző
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
Kecskeméti Foglalkoztatási Nonprofit Kft.
Felnőttoktatási tájékoztatója
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
Expak AT-HU „Szakképzési rendszerek összehasonlítása az osztrák-magyar két oldalán Gazdasági társaság és képzőintézmény együttműködése a térségi foglalkoztatás.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája Pályaválasztási tájékoztató.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
A GAZDASÁG ÉS A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN Debrecen január 26. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Társadalmi tudatformálás
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
AUTÓS VILÁG ÉBREDJ FEL AVAGY EGY ÚJ SZAKMA SZÜLETÉSE!
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája
Kereskedelmi Eszközök Specialista
A felsőoktatási felvételi eljárás
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Sikeres piacra lépés Franciaországban
Értékesítési képviselő – Food Téged keresünk, ha rendelkezel:
Duális logisztikai menedzsment mesterképzési program
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Értékesítési képviselő – HoReCa
Értékesítési képviselő – Food
Értékesítési képviselő – Food
Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
Értékesítési képviselő – HoReCa
Műszaki Szolgáltató Manager (Technical Service Manager)
Értékesítési képviselő – HoReCa Téged keresünk, ha rendelkezel:
Értékesítési képviselő – HoReCa
Értékesítési képviselő – Food
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Szakgimnáziuma
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Logisztikai innovációs és oktató központ
A székesfehérvári járás munkaerő-piaci helyzete
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

Debrecen, január 26. MUNKAERŐ A LOGISZTIKÁBAN Fülöp Zsolt Trans-Sped Kft., ügyvezető igazgató 1

Fuvarozási vegyes vállalat Vámügynökség, Logisztikai Szolgáltató Központ, ISO 9001 Önálló fuvarozás Debreceni telephely bővítése ISO Alapítás Romániai leányvállalat Raktározás Székesfehérvári raktár Komplex szolgáltatások bővítése, Körösladány, Debrecen Gyógyszer- logisztikai Tevékenység bővítése TRINT – Tatabánya Termelési logisztikai divízió 2

Szeghalom Nyíregyháza Pécs Nagyvárad S zékesfehérvá r Budapest /Szigetszentmiklós / m2 Körösladány Kecskemét m2 Tiszaújváros m m m m2 DEBRECEN Kiskunhalas m m2 Tatabánya/Tata m2 Tevékenységi adatok Cégcsoport (2015 várható) Árbevétel>16 Mrd Ft Dolgozók száma718 fő Működtetett raktárak m 2 Megoldott fuvarfeladat> db Saját tulajdonú járművek138 db Emelőgépek>150 db DELOG Trans-Sped Trans-Sped Papirusz Trans-Sped Container Trans-Sped Srl. Trans-Sped Trint DTT 3

4 Szakképzett munkaerő Fizikai dolgozók robotizáció mesterséges intelligencia negyedik ipari forradalom Jelenlegi munkaerő hiány Robotizáció (negyedik ipari forradalom) Munkakörök megszűnése, új munkakörök létrejötte Új típusú képzés válik szükségessé Szakképzett munkaerő Fizikai dolgozók Vezetők

KOMPLEX LOGISZTIKA 5 Raktári tevékenyég munkakörei: targoncavezető raktáros raktározási ügyintéző raktári csoportvezető raktárvezető Fuvarozási tevékenység munkakörei: elszámoltató gépjárművezető

6 A „megbízó-specifikus” tudás megszerzése szükséges. Az anyagmozgatáshoz szükséges végzettség nélkülözhetetlen. A raktári dolgozók számára szükségessé vált az informatikai kompetencia. A logisztikai szolgáltatókkal szemben elvárás a raktári szoftverek használata. Logisztikai tevékenység kiszervezése várható a multinacionális cégeknél. Cél: képzett munkavállalók felvétele Raktári szoftverek: BPCS SAP Magic - raklap készlet Oracle - szállítólevelek WBS - készletnyilvántartó és címke nyomtatás vonalkód leolvasó használata, címkenyomtatással

Új munkavállalókkal kapcsolatos elvárások OKJ bizonyítvány NKH hatósági típusvizsga felhasználói szintű számítástechnikai ismeretek vállalatirányítási-raktározási rendszerben adminisztratív munkatapasztalat gazdasági és szakmai ismeretek Legjellemzőbb hiányosságok informatikai affinitás, tudás vállalatirányítási-raktározási rendszerben adminisztratív munkatapasztalat NKH hatósági típusvizsga gyakorlat

8 Minden területen a munkaadó avatkozik be, a hiányos képzés és a nem gyakorlatorientált képesítés illetve tudás miatt. Magával hozott tudás (szakmai és általános) belső képzéssel szükséges kiegészíteni Cég-specifikus tudás belső képzéssel szerzik meg Gyakorlati tudás a munkahelyen szerzik meg

9 Belső képzések betanulásáért felelős kolléga kijelölése vezetők, csoportvezetők megbízó-specifikus oktatásokat tartanak. Bekörözéshez kapcsolódó szakmai oktatás Általános képzések targoncás típusvizsga (2015) 160 fő, 4 millió Ft értekezletek szervezése (tapasztalatcsere) új megbízó által jelentett ismeretek a cégcsoport bővülése kapcsán szerzett tudás Szabályozáshoz kötött - szakmai Belső tudásbázis hasznosítása munkavédelmi oktatások tűzvédelmi oktatások MIR, KIR képzések megbízó-specifikus oktatások

10 Hiányosságok:  Idegen nyelv tudás  Informatikai ismeretek Elvárások C+E kategóriás jogosítvány ADR bizonyítvány - belépéskor előny, egyes szállítmányokhoz kötelező PÁV alkalmassági GKI-kártya digitális sofőrkártya a szakmai képzések költségeit átvállalja a cég (ADR, GKI) évente munka-, tűzvédelemi oktatás szakmához kapcsolódó továbbképzések: KRESZ, EKAER, tachográf céges szakmai ismeretek – gépjárművezetők kézikönyve és ennek oktatása informatikai és adatkommunikációs képzés Belső képzés

11 Szakmai gyakorlat 2014: középfokú OKJ képzés (logisztikai ügyintéző, nemzetközi szállítmányozási ügyintéző): 15 fő egyetemi (logisztikus, marketing és kereskedelem) 2 fő állandó alkalmazásba került 3 fő 2015: középfokú OKJ képzés: 7 fő felsőoktatás: 3 fő Duális képzés BGF-fel közreműködve (kereskedelem és marketing szak, logisztika szakirány) előnye: az egyetemi főként elméleti képzés mellett gyakorlatot szerezhetnek a jövő szakemberei tervezett: Debreceni Egyetemmel közreműködve duális képzés létrehozása (logisztika MSC)

12 szakképzett fizikai dolgozói állomány Szakmunkás képzések átalakításaSzakmák és az iparág ismertetése Szakközépiskolai, vagy szakmunkásképzők képzésbe integrálni olyan tudást, amely a logisztika hiányterületeit lefedi. raktározási ismeretek, informatikai tudás, targoncás képesítés egyszerű gépek kezelése Üzemlátogatások/nyílt napok szervezésével bemutatni az egyetemisták, középiskolások, felnőttoktatásban (átképző intézményekben) tanulók számára a szakmát, az iparágat és a munkaköröket.

13