TÁMOP 2.2.2 - A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop 2009.11.30 Kiss István.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
SZÜLŐK SZEREPE A TUDATOS PÁLYAORIENTÁCIÓBAN
Mit mond a pályatanácsadás a családnak/ról?”
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A stratégiai tervezés módszertana
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /A
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Életpálya-építés fiatalkorban
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kognitív önszabályozás perspektívája
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Szervezetfejlesztési Program
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – eszközfejlesztések a FIT-ek számára – NPK szakmai nap ( ) Borbély-Pecze.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Kiss István.
A Nemzeti Pályainformációs Portál Juhász Ágnes. Juhász Ágnes Az életpálya-tanácsadás kikötője ahonnan eljuthatunk minden információhoz.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető RFKB-NPT kapcsolattartás Balatonfüred,
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető RFKB-NPT kapcsolattartás Az életpálya tanácsadás.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – eszközfejlesztések a FIT-ek számára – NPK szakmai nap ( ) Borbély-Pecze.
Tény alapú pályaorientációs szakpolitika
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Kiss István.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Kiss István

Kiss István Pályaorientációs eszközfejlesztés Szolgáltatási modell Időzítés Hozzáférhetőség Minőség Hatékonyság

Kiss István Az életpályára vonatkozó döntések modellje Személyes inputok: Prediszpozíciók Nem Etnikai jellemzők Fogyatékosságok Egészségi állapot Háttér Környezeti tényezők Tanulás Tapaszta- latok Én-hatékonyság elvárások Eredmény elvárások Érdeklő- dés Választási célok Választási akciók Teljesítmény területek és tudás Környezeti hatások: támogatás és akadályok a választási folyamatban Lent, Brown és Hackett modellje (1994)

(észlelt) Életpálya-építési kompetencia Életkor/élethelyzet - specifikus feladatok Terület-specifikus életvezetési készségek Terület-specifikus észlelt én-hatékonyság Életkor/élethelyzet - specifikus feladatok Terület-specifikus életvezetési készségek Terület-specifikus észlelt én-hatékonyság …… Észlelt én-hatékonyság profil

Szociális tanulás-elmélet Én-hatékonyság Közvetlen probléma- megoldási tapasztalatok Modellkövetés Környezettől kapott megerősítések Emocionális és vegetatív jelzések Kogníció: siker-kudarc attribúció, társas- összehasonlítás folyamata, kontrollhely és kontroll erősség élmény Motiváció folyamata: célok és értékek kijelölése kitartás, erőfeszítések nagysága, proaktív motiváció kontroll Érzelmek: helyzethez kapcsolódó arousal, pl: szorongás, depresszió (rumináció). érzelemközpontú copingformák Viselkedés: területspecifikus akciók, pl. érdeklődési kör formálódását segítő környezet és tevékenység választása, kudarckerülés, sikerorientáció (Bandura, 1993)

Kiss István Célkitűzés A felmérő eljárások jellegzetes döntési pontokhoz (életszituációkhoz) kapcsolása.

Kiss István Pályaorientációs eszközfejlesztés - Kérdőívfejlesztés  elkészülő új felmérő eljárások :  40 rövid (villám-)kérdéssor  8 hosszú (mély-)kérdőív  megvalósítás:  online megvalósítás a Nemzeti Pályaorientációs Portál keretében  offline (nyomtatott formában) használható verziók  kivitelezés:  általános iskolásoknak szóló verzió(k)  középiskolásoknak / pályakezdőknek szóló verzió(k)  általános / felnőtt verzió(k)  kérdőívek kimenete:  szöveges/grafikus értékelés  a kérdőívek eredményének megfelelő referencia-foglalkozások (FEOR 08 szerint)

Kiss István Feldolgozott döntési pontok A 2010 szeptemberéig tartó szakaszban a következő döntési pontok kerülnek kialakításra: Képzés világa:  Középiskolai továbbtanulásra történő jelentkezés  Első szakképesítés megszerzése  Felsőfokú továbbtanulásra történő jelentkezés  Felnőttkori tanulás  Középiskolai tanulmányok során hozott döntések  Felsőfokú tanulmányok során hozott döntések Munka világa:  Első munkavállalás  Pályaelhagyás (pályaváltás)  Vállalkozóvá válás  Munkahely elvesztése  Munkába való visszatérés  Külföldi munkavállalás  Munkaképesség megváltozása

Kiss István Kidolgozandó eljárások - 1 A 2010 szeptemberéig tartó szakaszban a következő döntési pontok kerülnek kialakításra:  Álláskeresési és -megtartási viselkedési Skála  Átvihető Készségek Kérdőív  Beilleszkedési és Mobilitási Kérdőív  Értékorientációs és Motivációs Kérdőív  Foglalkoztathatósági Skála  Képességek, készségek Kérdőív  Kompetencia-leltár  Mobilitás Kérdőív  Munkamód Kérdőív  Munkamotivációs és Értékpreferencia Kérdőív  Munkanélküli Krízis Kérdőív

Kiss István Kidolgozandó eljárások - 2 A 2010 szeptemberéig tartó szakaszban a következő döntési pontok kerülnek kialakításra:  Munkatapasztalat és Munkamód Kérdőív  Munkavállalást Akadályozó Tényezők Ellenőrző Lista  Pályaérdeklődési Kérdőív  Pályaérettségi Kérdőív  Szabadidős Érdeklődési Kérdőív  Szakmaorientációs Kérdőív  Személyes és Környezeti Erőforrások Kérdőív  Tantárgyi Érdeklődés Kérdőív  Tanulási Erőforrások Kérdőív  Vállalkozói Erőforrások Kérdőív

Kiss István Útiterv 0. Előkészítés (2009. július 31-ig) A kérdőívfejlesztésben részt vevő szakmai stáb felállt, az informatikai megvalósítóval együtt megkezdte a fejlesztés tervezését, ütemezését. 1.Tervezés (2009. októbertől) Felmérő eljárások céljának meghatározása, szakmai koncepciók kialakítása, kérdőívek felépítésének (feladattípus, változók, skálázási módszer) megtervezése. 2.Felmérő eljárások kialakítása (2009. február-március hóig) Tételek (itemek) összegyűjtése, megfogalmazása, instrukció kidolgozása, értékelési / pontozási eljárások kimunkálása, visszajelzés módja, kimenet leírása, előzetes verzió elkészítése. 3.Ellenőrzés (2009. március április hó) Tételek tartalmi és formai ellenőrzése, előzetes kipróbálás. 4.Jóváhagyás, dokumentálás, bevezetés Felmérő eljárások informatikai előkészítése, programozása, tesztelése.