‘Blended Learning’- Vegyesrendszerű képzések a magyar felsőoktatásban Rohonczi Edit Gábor Dénes Főiskola 6. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
Egyetemi kutatók – jövőbeli vállalkozók? Dr. Makra Zsolt IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola.
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felvételi jelentkezések I.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Uni-LO - Promoting the EQF learning outcomes approach within European universities Az Európai Képesítése Keretrendszer és a tanulási eredmények Projekt.
50 éves a szegedi informatika
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
Nyugat-magyarországi Egyetem
e-Learning a tanárképzésben
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Felsőoktatási jelentkezés 2007 A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: OFIK felvi.hu Július 31.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Bemutatkozik a Georgikon
LEGYÉL TANÍTÓ!.
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
„MI LESZ VELED MAGYAR FELSŐOKTATÁS” Antal János ÁVF főigazgató október 28.
„Felsőfokú szakképzés lehetőségei a STRATOSZHOZ tartozó tagvállalatoknál” Ea.: Dr.Szeri István Stratosz Dél-alföldi régióvezető szeptember 28.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
a Műszaki Felsőoktatási
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
A képzési és kimeneti követelmények kialakításának tapasztalatai az üzleti képzési ágban László Gyula április 27.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A BKF tudástranszfer modellje a
Tartalom  Tanulmányi kötelezettség  Önálló előadások, konferenciák  Tanulmányutak  Publikációk.
Sándorné Kriszt Éva Az MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottság nyílt ülése Lillafüred, október MTA SJTB Budapesti Gazdasági Főiskola.
Felvételi információk KREáld a jöv ő d! 1. KRE képzései: - Alapképzés - Osztatlan képzés - Felsőoktatási szakképzés - Mesterképzés - Szakirányú továbbképzés.
A továbbtanulást érintő jogszabályi változások Kalóné Szűcs Erzsébet igazgató.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
EKF Comenius Kar, Sárospatak Dr. Kelemen Judit dékán.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
A felsőoktatási felvételi eljárás
HUMÁN TAGOZAT TÁJÉKOZTATÓ
Új fogalmak és jelenségek a felsőoktatás nemzetköziesedésében: összefüggések a bolognai folyamattal A nemzetköziesedés folyamata a magyar felsőoktatásban.
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
BME Mérnök informatikus alapszak
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Készítette: Szabó Tamás
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Nappali mesterszakjaink
Hiányzó kreditek (30-60) MBA és Számvitel mesterszak
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Merre tovább a középiskola után?
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

‘Blended Learning’- Vegyesrendszerű képzések a magyar felsőoktatásban Rohonczi Edit Gábor Dénes Főiskola 6. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia

A felsőoktatás tágabb kontextusa  Milyen az a világ, és várhatóan milyen az a nem túl távoli jövő, ahová-amire a felsőoktatás képzi a hallgatóit?  Melyek azok a kihívások, amikkel szembe kell néznie azoknak, akik a munkaerőpiacra képeznek, és azoknak, akik a munkaerőpiacra készülnek?

Kiegészítés:  Bill Gates: „ Ami az elmúlt 20 évben történt az IT területén, az sétalovaglás volt ahhoz képest, ami a következő 10 évben fog történni.” „ Ami az elmúlt 20 évben történt az IT területén, az sétalovaglás volt ahhoz képest, ami a következő 10 évben fog történni.”

Mi a vegyesrendszerű képzés? Különböző megközelítések: A klasszikus alap:

Mixeljünk: Bershin, 2004

A következő generáció: Garrison & Vaughan, 2008  „A gondosan kiválasztott és egymást kiegészítő tantermi és online oktatási technikák alkalmazása szerves egységben (organic integration)”  „Az oktatás és a tanulás újratervezése egy hatásosabb, hatékonyabb és kényelmesebb felsőoktatás megteremtésének érdekében.”

Kereszteződésben

A vegyesrendszerű képzés előnyei:  Rugalmasság

A vegyesrendszerű képzés előnyei:  Költséghatékonyság

A vegyesrendszerű képzés előnyei:  Földrajzi határok jelentősége csökken

A vegyesrendszerű képzés előnyei:  Könnyebb hozzáférhetőség

A magyar felsőoktatásban:  Törvényi szabályzások nem kedveznek a vegyesrendszerű képzések indításának:  Nappali képzési program kontakt óráinak 30%-a tantermi oktatásban biztosított:az távoktatás – ennek megfelelő finanszírozással Vö: 2015-re az indított képzések 25%-a legyen online képzés (UH)

Távoktatási programok  a képzési szint szerint  a képzést kínáló intézmény típusa szerint  a tudományterületek szerint  a földrajzi elhelyezkedés szempontjából

Képzési szint  Felsőfokú szakképzés GDF (3)  BSc/BA BGF (5), PSZFK (3), BGF (1), GDF (3), BME (1), BMF (2), SZTE (1), SZIE (1), KJF (3), SZE (3), KRF (2), EKF (1), SZF (3) BGF (5), PSZFK (3), BGF (1), GDF (3), BME (1), BMF (2), SZTE (1), SZIE (1), KJF (3), SZE (3), KRF (2), EKF (1), SZF (3)  Mesterképzés UH/GDF (1) Fern Univ.Hagen (4)

Intézménytípusok Főiskolák Egyetemek Főiskolák Egyetemek 9 : 3 46 : 23

Tudományterületek: IT  általános rendszergazda  web-programozó  informatikai statisztikus  gazdasági tervező  informatikus könyvtáros  mérnök informatikus  műszaki menedzser  villamosmérnök  számítástechnika

Tudományterületek: üzleti tudományok, menedzsment  emberi erőforrások  gazdálkodás és menedzsment  gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök  kereskedelem és marketing  nemzetközi tanulmányok  nemzetközi pénzügyek  pénzügy és számvitel  közgazdaság

Egyéb  Könnyűipari mérnök  Közlekedésmérnök  Turizmus-vendéglátás  jog  politika tudományok

Területi megoszlás

Összegzés  Felsőfokú szakképzés - 3 program (1 intézmény) BA/BSc – 29 program BA/BSc – 29 program MA/MSc (magyar nincs, 2 külföldi) MA/MSc (magyar nincs, 2 külföldi)  12 felsőoktatási intézmény (69 közül) 9 colleges, 3 universities 9 colleges, 3 universities  23 szakterület a többség: a többség: Gazdálkodás, Üzleti tudományok, Menedzsment (9), Gazdálkodás, Üzleti tudományok, Menedzsment (9), Informatika (9) Informatika (9)  Budapest (5 intézmény, 18 program) Nagyvárosok (1 intézmény, 1 program) Vidék (6 intézmény, 13 program)

Hogyan befolyásolhatják a vegyesrendszerű képzések a felsőoktatás jövőjét? Két tény:  A felsőoktatásban egyre nagyobb teret hódítanak a vegyesrendszerű képzések  A határ a hagyományos oktatás és a modern technológiákat alkalmazó (táv, rugalmas, on-line, stb.) oktatás között egyre inkább elmosódik  “Blended learning has established a culture of sustainability in higher education…” (A vegyes rendszerű képzések megalapozták a fenntarthatóság kultúráját a felsőoktatásban) (Laumaki, Graham & Dziuban, 2009) (Laumaki, Graham & Dziuban, 2009)

Konklúzió  A vegyesrendszerű képzések meghatározó szerepet fognak játszani a felsőoktatás jövőjének alakulásában

Források, irodalom  Felsőoktatási Felvételi Tájékoztató 2009  Ian Roffe Continuing Higher Education Review, Vol. 69, 2005 pp  D. Randy Garrison – Norman D. Vaughan: Blended Learning in Higher Education – Framework, Principles and Guidelines, 2008  From Sage on the Stage to Guide on the Side, Journal article by Alison King; College Teaching, Vol. 41, 1993    4th International Conference on Blended Learning: 

Köszönet   Lozsádi Csillának és Bánszky Andrásnak a technikai segítségért   a „Közösen a jövő munkahelyeiért” Alapítványnak a támogatásért

Köszönöm a figyelmet!