Előadó: Dr. Fodor László „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” Miskolc, 2015. 03.25. DUÁLIS KÉPZÉS INDÍTÁSA A KRF AGRÁR KÉPZÉSI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Advertisements

Szántóföldi növénytermesztés környezettudatosan
Gyümölcstermesztő szakmérnöki képzés
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Anyagmérnöki Alapszak
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Logisztikai Koordinációs Központ
Dr. Juhász Lajos – Dr. Kozák Lajos
Dr. Juhász Lajos (DE, MTK)
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Nyugat-magyarországi Egyetem M M EZŐGAZDASÁG - és É LELMISZERTUDOMÁNYI K AR K É Alapképzési (BSc) szakok Alapképzési (BSc) szakok2010. Mosonmagyaróvár.
Nyugat-magyarországi Egyetem
Nyugat-magyarországi Egyetem
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
SZIE Gödöllő GTK Agrár- és Regionális Gazdaságtani Intézet
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
VE Georgikon Kar Keszthely 2005 március 30
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Összoktatói értekezlet május 25.. Az oktatást érintő változások A vonalhúzón 20 fő kertészmérnök keretszám elveszítése 2006-ra vonatkozóan a keretszám.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Biomérnök alapszak (BSc)
Bemutatkozik a Georgikon
Üdvözöljük kedves vendégeinket!
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Agrár-környezetvédelem IX.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Biológus Tanszékcsoport
Agrár- és vidékfejlesztési támogatások 2004 I. félévében 1. SAPARD 2. NFT, Agrár és Vidékfejlesztési Operatív Program Intézkedései.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Herdon Miklós – Pető Károly - Várallyai László - Szilágyi Róbert
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
See-Reuse Tananyagok. P1. OKJ-s technikus tananyag Megújulóenergetikai technikus képzés szakmai tananyagának kidolgozása –Szakképesítés megnevezése: Megújulóenergetikai.
A MEZŐGAZDASÁG FÖLDRAJZA
Oroszország mezőgazdasága és iparvidékei
Az evapotranspirációs mechanizmuson alapuló termeszéstechnológiai modell 12 termesztett növényfajra A növénytermesztési kutatócsoport kutatási eredményei.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Környezetmérnöki szak
Az agrárágazat aktualitásai
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A csemegekukorica termesztésének üzemgazdasági elemzése egy integrátor példáján keresztül VIVIEN KEREKES Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN. Néhány kép.
A BOLOGNAI FOLYAMAT KERETÉBEN KIFEJLESZTETT ÚJ TÍPUSÚ KÉPZÉSEK, KÉPZÉSI SZINTEK Dr. Lehoczky Éva egyetemi tanár oktatási és akkreditációs dékánhelyettes.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
1 A FENNTARTHATÓ, KÖRNYEZETTUDATOS ÁLLATTENYÉSZTÉS LEHETŐSÉGEI /PÉLDÁK A GAZDASÁGI PATRIOTIZMUSRA – NSZK, AUSZTRIA/ A FENNTARTHATÓ, KÖRNYEZETTUDATOS ÁLLATTENYÉSZTÉS.
Előadó: Dr. Bujdosó Zoltán A „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” c. rendezvénysorozat.
Földműveléstan és területfejlesztés KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI BSc.
Az átjárhatóság vizsgálata a Gyógy-és fűszernövény-termesztő technológus és a Természetvédelmi mérnöki szakok között Horváthné dr. Baracsi Éva egyetemi.
Természetvédelmi mérnök alapszak. Előzmények, alapítás Természetvédelmi szakmérnök- képzés indulása (Dr. Szabó, Dr. Sey) utolsó szakmérnöki.
Kirándulás Tass pusztára 11.A. Általános vélemények szerint a bioenergetikai húzóágazat további fejlesztésének egyik gyenge pontja, hogy alapvetően hiányoznak.
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Élelmiszertudományi Kar
21. FÖLDMŰVELÉS.
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Előadás másolata:

Előadó: Dr. Fodor László „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” Miskolc, DUÁLIS KÉPZÉS INDÍTÁSA A KRF AGRÁR KÉPZÉSI TERÜLET SZAKJAIN

Mesterképzési (MA/MSc) szak Képzési idő 4 félév Alapképzési (Ba/BSc) szakok Képzési idő: 6-8 félév 2015-től „duális” képzés megjelenése Felsőoktatási szakképzési szakok Képzési idő: 4 félév A képzés szintjei az agrár képzési területen

Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök Agrár képzési terület Kertészmérnök Környezetgazdálkodási agrármérnök [hulladékgazdálkodási] Mezőgazdasági mérnök Szőlész-borász mérnök Felsőoktatási szakképzési szakok Képzési idő: 4 félév SZAKSTRUKTÚRA

Alapképzési ( BSc) szakok Képzési idő: 6-8 félév Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki (duális képzés is) Agrár képzési terület Kertészmérnöki (duális képzés is) Környezetgazdálkodási agrármérnöki Mezőgazdasági mérnöki (duális képzés is) Szőlész-borász mérnöki (duális képzés is) Vadgazda mérnöki Mesterképzési (MSc) szak Képzési idő: 4 félév Vidékfejlesztési agrármérnökiAgrár képzési terület

A képzési programok szerkezete az agrár képzési terület szakjain 1.– 2. szemeszter: Alapozó ismeretek (természettudományi és mérnöki, gazdasági és humán, mezőgazdasági és technológiai)  növénytudományi, állattudományi ismeretek,  genetikai és biotechnológiai alapismeretek,  kémiai, agrokémiai és talajtani ismeretek,  növényvédelmi alapismeretek,  földművelési és földhasználati ismeretek,  környezetvédelmi ismeretek,  közgazdaságtani, jogi és társadalomtudományi alapismeretek.

A képzési programok szerkezete az agrár képzési terület szakjain 3. – 5. szemeszter: Szakmai törzsanyag  Növénytermesztés  Kertészet  Állattenyésztés és takarmányozás  Zöldségtermesztés  Gyümölcstermesztés  Gyógy-és fűszernövény termesztés  Zöldséghajtatás  Szőlőtermesztés  Borászat  Vállalati gazdaságtan  Üzemtan, üzemszervezés  Számvitel és pénzgazdálkodás  Marketing  Vidékfejlesztés,  Regionális politika,  Területi és projekttervezési ismeretek, stb.

A képzési programok szerkezete az agrár képzési terület szakjain 4. – 6. szemeszter: Differenciált szakmai ismeretek:  Szántóföldi növények betegségei és kártevői,  Gyomnövényismeret és gyomszabályozás,  Integrált növényvédelem,  Precíziós növénytermesztés,  Zöldséghajtatás,  Gyümölcs- és díszfaiskolai termesztés,  Borok érzékszervi bírálata,  Szőlőfajta ismeret- és használat,  Termőhelyismeret és eredetvédelem,  Vidéki örökség, társadalmak és folyamatok,  Pályázat és projektmenedzsment a gyakorlatban,  Regionális elemzések módszerei,  Regionális gazdaságfejlesztés, stb.

Gyakorlati képzés Nyári gyakorlat I. (2. szemeszter)80 óra Üzemi gyakorlat I. (3. szemeszter)45 óra Nyári gyakorlat II. (4. szemeszter)80 óra Üzemi gyakorlat II. (4. szemeszter)45 óra Üzemi gyakorlat III. (5. szemeszter)45 óra Összesen:295 óra 1. A tantervbe beépített, kritérium jellegű gyakorlatok : A gyakorlatok helyszíne:  KRF tangazdasága, kutatóintézetei és arborétuma  Külső gyakorlati helyek 2. Intézményen kívüli összefüggő szakmai gyakorlat  7. félév, 600 óra (lev. képzésben 120 óra), 30 kredit  Gazdálkodó szervezetek, együttműködési megállapodás alapján

SzeptemberOktóberNovemberDecemberJanuár szemeszter Főiskolai oktatás (3 nap/hét) Vállalati gyakorlati képzés (2 nap/hét) Vizsgaidőszak Vállalati gyakorlati képzés (összefüggő) Szabadság 7. szemeszter Vállalati gyakorlati képzés (összefüggő) Záróvizsga Az őszi félévek időbeosztása a duális képzésben

szemeszter JanuárFebruárMárciusÁprilisMájus Főiskolai oktatás (3nap/hét) Vállalati gyakorlati képzés (2 nap/hét) Vizsgaidőszak Nyári időszak MájusJúniusJúliusAugusztus Vállalati gyakorlati képzés (összefüggő) Szabadság A tavaszi félévek időbeosztása a duális képzésben

KRF AGRÁR KÉPZÉSI TERÜLET PARTNER GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK 2015 SzakPartner neve, székhelye Tevékenységi köre Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Innova Térségfejlesztő Szociális Szövetkezet, Nagyréde  kistermelők termékeinek feldolgozási hátterének biztosítása, piacra jutásának segítése,  kommunális tevékenyég (favágás, fűnyírás, aprítékolás).

KRF AGRÁR KÉPZÉSI TERÜLET PARTNER GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK 2015 SzakPartner neve, székhelye Tevékenységi köre KertészmérnökiJászapáti Mezőgazdasági Zrt., Jászapáti  ha saját és ha integrált terület,  Növénytermesztés (kalászosok, kukorica cukorrépa, napraforgó, takarmánynövények),  Vetőmagtermesztés.  kertészet (paradicsom, zöldborsó, kifejtő bab),  állattenyésztés (tej- és húshasznú szarvasmarha és sertés tenyésztés, juhászat, baromfi).  Mg-i szolgáltatás. Mezőgazdasági mérnöki

SzakPartner neve, székhelye Tevékenységi köre Mezőgazdasági mérnöki AGROBÁL KFT. Edelény  ha szántó és rét-legelő terület,  gabonafélék (búza, árpa, zab, kukorica) és ipari növények (cukorrépa, napraforgó) szántóföldi zöldségnövények (csemegekukorica, zöldborsó) termesztése,  takarmánynövény termesztés,  talajvédelmi célú növénytermesztés,  korszerű, fiatal géppark. KRF AGRÁR KÉPZÉSI TERÜLET PARTNER GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK 2015

SzakPartner neve, székhelye Tevékenységi köre Szőlész borász mérnöki Nagyrédei Szőlők Borászati Kft. Nagyréde  Szőlő alapanyag felvásárlás ha területről,  borkészítés reduktív technológiával (fehér, vörös és rozé),  1100 hl tárolókapacitás,  borpalackozás,  bormarketing értékesítés (külföldre is). KRF AGRÁR KÉPZÉSI TERÜLET PARTNER GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK 2015

A vállalti partnerek szerepe a duális képzésben 1. Tantárgyakhoz szorosan nem kapcsolódó gyakorlati oktatási tevékenység Pl. a gazdaság bemutatása, szervezeti felépítése, vállalati struktúra. A terület jellemzése, vetésszerkezet, gépesítettség. Partneri kapcsolati rendszer. Szakdolgozati témák, témavezetői tevékenység. 2. Tantárgyakhoz kapcsolódó gyakorlati oktatási tevékenység Növénytan és növényélettan Gazdásági növényeink morfológiája, élettana, fejlődése. Faj és fajtaismeret. Fejlődés élettani jellemzők. Gyomnövények. Állattan és állatélettan Háziállatok testfelépítése, életműködései (emésztés, szaporodás), viselkedésük. Állatvédelem, állatjólét. Vadgazdálkodás. Néhány példa: Természettudományos alapozó ismeretek

Növényvédelmi alapismeretek Gazdasági növények betegségei, kártevői. Diagnosztika, kárképek, kórképek felismerése, azonosítása. A károsítók előrejelzése, felmérése, adatgyűjtés és feldolgozás. A növényvédelem gyakorlata. Földművelés és földhasználat Talajállapot vizsgálat. Talajművelő gépek üzemeltetése, gépbeállítás, karbantartás. A talajművelés minősítése. A tápanyag-gazdálkodás tervezése. Műtrágyázás, szervestrágyázás, gépek üzemeltetése, karbantartása. A talajvédelem gyakorlata. Mezőgazdasági szakmai alapozó ismeretek

Növénytermesztéstan I.-II. Vetésszerkezet összeállítás. Gabbonafélék termesztésének technológiai műveletei. Az ipari és takarmány növények termesztésének technológiai műveletei. A technológiai műveletek során alkalmazott gépek, berendezések üzemeltetése, beállítása, karbantartása. Üzemszervezés Növénytermesztési, kertészeti és állattenyésztési ágazatok szervezési feladatai. Munka- és üzemszervezési feladatok gyakorlati végrehajtása. A gazdálkodási tevékenység ökonómiai értékelése. Szakmai törzsanyag

Gyomnövényismeret, gyomszabályozás A szántóföldi kultúrák gyomosodási viszonyainak tanulmányozása. Talajművelési technológiák és a gyomosodás kapcsolata. A tábla gyomfertőzöttségének felmérése. Mechanikai gyomszabályozási technológiák tervezése, végrehajtása. Agrotechnikai gyomszabályozás tervezése, a lehetséges megoldások kihasználása. Vegyszeres gyomirtási technológiák tervezése, végrehajtása. Integrált növényvédelem Környezetkímélő növénytermesztési és növényvédelmi módszerek, technológiák. Az AKG gyakorlati végrehajtása (dokumentáció, technológiai lehetőségek, ellenőrzés). Agrotechnikai és mechanikai megelőző növényvédelmi módszerek. A biológiai növényvédelem lehetőségei. A vegyszeres növényvédelemi Rendszabályok, munka- és egészségvédelmi előírások betartása. Differenciált szakmai ismeretek

Köszönöm a figyelmet!