TÉNYLEG SZÜKSÉGEM VAN APP-RA?. OKOSTELEFON HATÁSA AZ ONLINERA  Böngészés elsődleges csatornájává válik az okostelefon, az asztali gép egy kontroll eszköz.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
Advertisements

Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, november 13. Pintér Róbert.
okostelefon alkalmazások a turizmusban
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
Bemutatkozás Mádi Gábor BME – 3. év villamosmérnök (Bsc) MobilNetPályázat I. – BME I. helyezés – mywalk.
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
Új online technológiák: lehetőségek és kihívások Kerese István Fejlesztési platform üzletág igazgató Microsoft Magyarország
Szinkronizált multiplatform élmények
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Nav N Go Vállalati áttekintés Bevezetés  A Nav N Go Kft ben alakult meg azzal a céllal, hogy forradalmi és innovatív megoldásokat kínáljon.
QualitySoft On-Line megoldások Terminálszerver alternatíva a Távoli Asztali eléréshez.
Keresőmarketing stratégiák
A MEK szolgáltatásai a mobil világ számára
Mobil eszközök programozása Mivel is kezdjem?
Mobil eszközök alkalmazása vállalati környezetben
mLearning megoldások Moodle környezetben
Okostelefonok....
Digitális Oktatási Alapcsomag Fontos dokumentumok, következtetések és státuszok megosztása a munkatársakkal A csapat tagjainak informálása és a fontos.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Mitől jó a céges weboldal?
A megfizethető hálózat HelpforYou! Ismersz jó üzleti lehetőséget? Sokba kerül az indulás? Magas az aktivitási elvárás? Tartasz a hálózatoktól? Nehezen.
2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Demo/teszt környezetek Szerver konszolidáció Adatközpontok alapja.
Tájékozódást és tájékoztatást segítő webes fejlesztések mobil honlap és katalógus, QR kódok és a készülő elektronikus tájékoztató rendszer Garamvölgyi.
Elektronikus könyvtárak a mobil világban „BESZÉLJÜNK EGYMÁSSAL, TANULJUNK EGYMÁSTÓL!” Könyvtárak összefogása a tudásért Országos Könyvtári Napok
Hordozható médialejátszók napjainkban
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában
Térinformatika a mindennapok online médiájában Pohly Ferenc T-Online Magyarország.
Online értékesítési modellek
Mobilra optimalizált webáruházak, avagy felkészülés az új évtizedre Zajdó Csaba.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
GO! Store Europe LTD. -MAGYARORSZÁG-
GO! Store Europe LTD. -MAGYARORSZÁG-
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Jövő Internet fejlesztések és alkalmazások
Okostelefon (smartphone) Gyakran PC-szerű funkcionalitást nyújtó mobiltelefon. Teljes értékű operációs rendszere szabványosított interface-eket és platformot.
ASZTALI GÉPEK KONTRA TABLETEK Melyiket válasszam? Készítette: Kiss László IALMGR)
PDA és Okostelefon.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
2. Operációs rendszerek.
Direct Banking E-Banking Summit március 5. Berkes Tibor Pénzügyi Szolgáltatások Osztályvezető.
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Tárgy: e-mobil applikációk Mentor: Dr. Zlatko Čović Hallgató: Vadlja Róbert 2015, Szabadka Firefox Open OS.
Mobil operációs rendszerek
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Kovács Györgyi Budapest Kártya Divízió Vezető BFTK Nonprofit Kft.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
MOBILIZÁCIÓ mobil trendek MEGVÁLTOZTAK A FELHASZNÁLÓK 2.
Operációs rendszer Készítette: Schäfer Benedek Felkészítő tanár: Ravasz Imréné Herendi Német Nemzetiségi és Nyelvoktató Általános Iskola Herend, Iskola.
Gyógyszeripari példák külföldről mobileszközökre Both Balázs
A felület mindenek felett – mobilon is BarCEMP 2011.
AFF Group driving mobile business Magyar Turizmus Zrt. Hungary Tourism iPhone alkalmazás.
Párom.hu Magyarország egyik leglátogatottabb társkeresője 997 ezer aktív felhasználóval. Demográfiai targetálhatóság, 280 ezres eDM adatbázis. Célcsoport:
Microsoft Corporation Alapítva: április 4. (Albuquerque, Új-Mexikó) Alapítók: Bill Gates, Paul Allen Cégvezető: Satya Nadella Székhely: Redmond,
Mindent az okostévékről!
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika
Márkanélküli okostelefonok veszélyei
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Mobilkommunikáció Eszközök és hálózatok
HWSW mobilfizetési konferencia
Előadás másolata:

TÉNYLEG SZÜKSÉGEM VAN APP-RA?

OKOSTELEFON HATÁSA AZ ONLINERA  Böngészés elsődleges csatornájává válik az okostelefon, az asztali gép egy kontroll eszköz  Tranzakció kezdeményező aktivitásuk magasabb, mint a „hagyományos” felhasználóknál  Applikációkat töltenek le és ezzel újabb és újabb alkalmazásokkal látják el a telefonjukat  Sokkal gyorsabban reagálnak az őket ért impulzusokra  A közösségi csatornákat is mobil eszközökön keresztül menedzselik  Az okostelefonok teljesen az életük részévé vált: „kiborgok”

MIT SZERETNEK?  Játék és zene még mindig meghatározó  A navigáció és a hírek/időjárás két tipikusan okostelefon kategória  Érdemes a szórakozás és étle kategóriára figyelni  Az utazás is a listán van az okostelefon userek 21 százaléka használ ilyen jellegű alkalmazást

HÁNYAN VANNAK? Az USA-ban 60 millió okostelefon felhasználót tartanak nyilván 2015-re már több mint 100 millió felhasználóra számítanak 60 százalékuk letöltött már valamilyen applikációt a telefonjára A évesek körében azonban magasabb az okostelefon használók aránya Olaszország ebben élenjár

HÁNYAN VAGYUNK?  A magyar okostelefon felhasználók száma a lakosság körülbelül százaléka  Egyes becslések a 20 százalékot is megkockáztatják  Ugyan a mobiltelefon felhasználók 45 százaléka cserélne készüléket, de csak 1-3 éven belül  Az okostelefon felhasználók harmada nem is használ alkalmazás boltokat  A legnépszerűbb operációs rendszer még mindig a Symbian (Nokia)

A MAGYAR FELHASZNÁLÓ  A T-Mobile egyik kutatása szerint a magyar okostelefon felhasználók 96 százaléka napi szinten használ valamilyen applikációt  Egy férfi átlagosan napi 4,a hölgyek napi 3 alkalmazást vesznek igénybe naponta  Az Iphone felhasználók a legaktívabbak, minden szegmensben magasabb számokat produkálnak a többi mobil platformnál  A fiatalok főleg egymástól tájékozódnak az új applikációkról az idősebbe főleg célirányosan keresnek szakmai oldalakon  A legnépszerűbb applikációk nálunk is a közösségi oldalakat elérők

MIÉRT JOBB NEKÜNK AZ APPLIKÁCIÓ? SOK ÜGYFÉL FELTESZI A NAGY KÉRDÉST: MITŐL JOBB AZ APPLIKÁCIÓ? MIÉRT NEM ELÉG EGY MOBILRA OPTIMALIZÁLT WEBOLDAL? A kérdés jogos. Valóban nem kell mindenkinek applikáció!

DE MÉGIS MITŐL JOBB AZ APP? Funkcionalitásban jóval többet ad a felhasználóknak! Növelhető a felhasználók social aktivitás Tranzakciókat kezdeményezhetnek Információs szolgáltatást nyújthatunk Élményt generálhatunk amit a honlappal nem tudunk elérni BENT VAGYUNK A TELEFONJÁN!

BENT VAGYUNK! ÉS? A telefonján állandó megjelenési lehetőség Az applikáció továbbfejlesztése újabb kontakt lehetőség a felhasználóval A letöltések száma különböző toplistákon plusz megjelenési lehetőség, mivel a magyar kicsi piac ezért sok esetben ezres nagyságrendű letöltés is toplistás lehet

A NAGY PLATFORM KÉRDÉS A platform kérdés az első olyan pont ahol a költségek elszállhatnak, ha nincs körültekintő tervezés! NÉZZÜK A PLATFORMOKAT EGYENKÉNT!

IPHONE  Felhasználói szempontból a legnépszerűbb platform  Az Iphone userek aktívak és kihasználják az Appstoreben és a telefonban rejlő képességeket  Fejlesztési szempontból fix hardver teljesítmény, ami megbízhatóvá teszi  Zárt rendszer, viszonylag bonyolult procedúra egy applikáció aktiválása  Az applikációs áruházát tízmillióban mérhető látogató keresi fel

ANDROID  Nyílt forráskódú mobiloperációs rendszer, amely hosszútávon a legnépszerűbb lesz, a növekedését nézve  Előnye egyben a hátránya: bármilyen készülékre telepíthető, a hardver teljesítmények széles skálán mozognak  Ugyanaz az applikáció nem fut minden telefonon  Sok a biztonsági rés az Android rendszerében  A nyíltsága és a mögötte álló fejlesztési közösség révén, jóval gyorsabban fejlődik

WINDOWS PHONE  Gyorsan fejlődik, felhasználói szempontból nagyon jól van megtervezve  A Nokia-Microsoft megállapodás miatt a terjedése felgyorsul a közel jövőben  A teljesítménye kapcsán itt is figyelni kell a hardverre, de itt a Microsoft miatt kevésbé lehet káosz  Nagy lehetőség van a webes integrációban  Versenyképes alternatíva, de egyelőre alacsony piaci részesedése van

FUTOTTAK MÉG…..  A Blackberry és Samsung telefonok penetrációja is magasnak mondható  A Blackberry a magas jövedelemmel rendelkező, üzletember csoportban felülreprezentált  Kevesebb applikáció készül rájuk jóval

ÖSSZEGZÉS Alapvetően érdemes az Android és Iphone platformra koncentrálni Android esetében szabjuk meg a felhasználóknak a minimum hardver követelményeket Érdemes figyelni a Windows Phone penetrációs adatokat

MI A MENŐ?  nincsenek egyértelmű mindenre alkalmazható csodafegyverek  az applikációs népszerűségi listák és felhasználási szokások azonban segítségünkre lehetnek  Trendek alapján összerakhatóak a kulcsszavak, amelyek egy app-ot jóvá tesznek TÉRKÉP-INFO-AUGMENTED REALITY-KEDVEZMÉNY-JÁTÉK-POÉN

MIKOR ÉRDEMES APP-OT CSINÁLNOM?  Ha komplex élményt tudsz kínálni offline-online!  Ha többet akarsz mint egyszer az életéből 3 napot!  Ha mersz integrálni és újdonságokba belevágni!  Ha tudsz tartalmat előállítani!  Ha felül tudsz emelkedni a konkurencia harcon és tudsz klaszterben gondolkodni!

MOBIL ÉS MARKETING TIPPEK Az alábbiakban olyan hasznos tippek és javaslatok jönnek, amelyek megmutatják, hogy miként lehet a mobileszközökkel támogatni a marketinget vagy a felhasználói élményen keresztül az értékesítést! 1.QR KUPON Applikáció nélkül is használható, de érdemes összekötni az applikáció letöltésével. Bizonyos szolgáltatások esetén összekötni kedvezményekkel.

MOBIL ÉS MARKETING TIPPEK 2. ZÁRTKÖRŰ APPLIKÁCIÓ Olyan okostelefon alkalmazás, mely csak a vendégek számára érhető el és azokon keresztül a hotel szolgáltatásai lehet igénybe venni. 3. AUGMENTED REALITY MINT TURISTA TÉRKÉP A hotelen közvetlen turisztikai desztinációját érdemes összekötni egy kiterjesztett valóság alkalmazással. A GPS képességeit kihasználva a környék látnivalóit információ gazdagabban megjeleníti. Élményszerűvé teszi a kirándulást.

MOBIL ÉS MARKETING TIPPEK 4. TABLET PC ÉTLAP Tablet PC alkalmazáson lenne az étlap és ezeken keresztül lehetne az ételeket megrendelni.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! A VÉGÉRE MÉG EGY ÖTLET: MITŐL LESZ NAGYON JÓ AZ ALKALMAZÁSOD!