Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MOBILIZÁCIÓ mobil trendek 2012 1. MEGVÁLTOZTAK A FELHASZNÁLÓK 2.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MOBILIZÁCIÓ mobil trendek 2012 1. MEGVÁLTOZTAK A FELHASZNÁLÓK 2."— Előadás másolata:

1 MOBILIZÁCIÓ mobil trendek 2012 1

2 MEGVÁLTOZTAK A FELHASZNÁLÓK 2

3 MEGVÁLTOZTAK A FOGYASZTÁSI SZOKÁSOK 3

4 4

5 5

6 6

7 7

8 8

9 9

10 10

11 11 2012 MÁR A MOBIL ÉVE

12 MINDENKI MOBILOZIK! 5,66 milliárd mobil előfizetés ( a népesség 77%, vonalas 1,2milliárd) 1 milliárd mobil szélessávú kapcsolat (256Kbit) a világ népességének 90%-a eléri a mobil hálózatokat a legjelentősebb növekedő piac: Kína (860, 64%) és India (840, 70%), USA (303, 96%) 12 a YouTube Mobil több mint 320 millió megtekintést szolgál ki naponta (ez évről évre megháromszorozódik), ami a napi megtekintések 10%-át teszi ki napi 350 millió Facebook felhasználó csatlakozik mobilon világszerte forrás: mobilethings.com, Facebook, Google

13 MILYEN A MAGYAR PIAC? 11 077 804 aktív mobil előfizető 100 főre jutó előfizetések száma: 117,1 csökkenő előfizetői szám: 97,25% az előző évhez képest okotelefonok aránya: ~20% > 2 millió Magyar Telekom: 2011 első 3 negyedévében a szerződéses ügyfelek között a teljes értékesítés közel 70 %-át okostelefonok adták top forgalmazók: Samsung, Sony Ericsson, Nokia, HTC Apple, LG iPhone ~180 ezer, Android: ~200 ezer; iPad: ~50 ezer 13 forrás: mobilethings.com, Facebook, Google, Ipsos, becslés

14 TRENDEK I.MOBIL PLATFORMOK CSATÁJA II.APPLIKÁCIÓK III. TABLET INVÁZIÓ IV.DIGITÁLSI PUBLIKÁLÁS V.MOBIL HIRDETÉSEK VI.mHEALTH 14

15 I. PLATFORMOK 15

16 16 PLATFORMOK CSATÁJA

17 17 forrás: Gartner

18 18 Az emberek többségét hidegen hagyja, milyen operációs rendszer van a mobiljukon, a megkérdezettek 67% nem tudja, milyen rendszer található a készülékén (Ipsos 2011) OS2010201120122015 Symbian111,57789,93032,666661 Market Share (%)37.619.25.20.1 Android67,225179,873310,088539,318 Market Share (%)22.738.549.248.8 Research In Motion47,45262,60079,335122,864 Market Share (%)16.013.412.611.1 iOS46,59890,560118,848189,924 Market Share (%)15.719.418.917.2 Microsoft12,37826,34668,156215,998 Market Share (%) 4.25.610.819.5 Other Operating Systems11,417.418,392.321,383.736,133.9 Market Share (%)3.83.93.43.3 Total Market296,647467,701630,4761,104,898 Mobil eszköz eladások világszerte, operációs rendszer megoszlásban (ezer db, Gartner)

19 II. APPLIKÁCIÓK 19

20 20

21 21

22 NAPI 510 ÚJ APP 22 jelenleg 574.606 darab letölthető tartalom érhető el az App Store-on keresztül, ebből 484.492 (84,32%) alkalmazás és 90.114 (15,68%) játék az általános alkalmazások átlagára $2,27, míg a játékoké $0,99 a legnépszerűbb kategóriák: 1 - játékok (99 795) 2 - könyvek (61 175) 3 - Szórakozás (58 962) 4 - Oktatás (55 772) 5 - Életmód (47 351) a Health & fitness és a Medical kategóriában 24 813 alkalmazás naponta átlagosan 510 új alkalmazás csak az APP store-ban!

23 23 A LEGNAGYOBB ONLINE ÁRUHÁZAK +50!

24 APPLIKÁCIÓTERGER – TÖMEGES ELÉRÉS 24

25 III. TABLET INVÁZIÓ 25

26 iPAD – AZ ÉLHARCOS 26

27 27

28 28

29 SAMSUNG GALAXY TAB 29

30 HTC FLYER 30 25/01/2011

31 MOTOROLA XOOM 31 25/01/2011

32 ÉS AZ AMAZON IS…ANDROID ALAPON 32

33 33 ANDROID ELŐRETÖRÉS

34 34 TABLET FELHASZNÁLÓI SZOKÁSOK – HOL?

35 35 TABLET FELHASZNÁLÓI SZOKÁSOK – MIKOR?

36 36 TABLET FELHASZNÁLÓI SZOKÁSOK – MIRE?

37 IV. DIGITÁLIS PUBLIKÁLÁS 37

38 38 A tartalom korlátozásával (butításával), elérhetővé tettük a kis képernyős böngészést AZ ESZKÖZ VOLT A SZŰK KERESZTMETSZET! Az eszköz technikai tudására szabva egyedi tartalmak jönnek létre, amelyek megfelelő élethelyzetekre kínálnak egyedi tartalmakat

39 DIGITÁLIS PUBLIKÁLÁS – KÖNYVEK+MAGAZINOK 39

40 A KIHÍVÁS - DIGITAL FIRST! 40 ÚJ eszközök ÚJ felhasználói élmény ÚJ tartalomkezelési felfogás ÚJ üzleti modellek >>> KOMPLEX, ÚJSZERŰ GONDOLKODÁS + EGYSZERŰ KIVITELEZÉS

41 V. MOBIL MARKETING, MOBIL HIRDETÉSEK 41

42 LÁTHATÓ PIACMÉRET – ÉLMÉNYRE ÉPÍTŐ KOMMUNIKÁCIÓ 42

43 43 ROBBANÁS ELŐTT

44 MEGJELENÉSI TÍPUSOK 44 Mobil display banner Mobil inAPP banner Márkázott alkalmazások SMS/MMS Mobil keresés Mobil kupon

45 VI. mHEALTH 45

46 WHO – AZ M-HEALTH LEHETŐSÉG egy 114 ország által megválaszolt felmérés szerint a tagállamok többsége (83%) nyújt legalább egy fajta mHealth szolgáltatást, de számos országban 4-6 program is létezik a magasabb jövedelmű országokban nagyobb az mHealth tevékenység mint az alacsony jövedelmű országokban. Jelenleg az Európai Régió tagállamai a legaktívabbak, az Afrikai Régió tagállamai pedig a legkevésbé aktívak az mHealth fejlődésével egyre fontosabbá válik a hatásos szabályozás kérdése, különösképpen az adatok biztonsága, az állampolgárok információinak biztonságát érintő aggodalmak ugyanis indokoltnak látszanak a mobil egészségügyi technológiai alkalmazásokban 46 forrás: New Horizons for Health through Mobile Technologies

47 OKOSMOBILOS ORVOSOK a gyakorló orvosok 80%-a használ okostelefont vagy tablet eszközt Okok: az eszközpenetráció fejlődése, a mobil eszközök népszerűsége, könnyen kezelhető és kényelmes, megfizethető, egyszerű betegadatok továbbítás A mobil szempontból legfelkészültebb szakterületekhez tartozó orvosok: »klinikai patológusok – 16% »onkológusok – 20% »reumatológusok – 22% »radiológusok – 24% » pszichiáterek – 28% »gasztroenterológusok – 30% »bőrgyógyászok – 30% »urológusok – 31% »kardiológusok – 33% »traumatológus – 40% 47 forrás: The Jackson & Coker report was entitled “Apps, Doctors, and Digital Devices.

48 48 M-HEALTH FEJLESZTÉSEK Önálló termékek és szolgáltatások Specifikus funkciókra, betegségekre vagy az adatgyűjtésre koncentrálnak. MEGOLDÁSOK MINDENKINEK -betegoktató alkalmazások -készítmény-támogató alkalmazások -egészség-menedzselő alkalmazások: mér, rögzít, naplóz, ajánl -vizitemlékeztetők -egészségtudatosság növelése Végponttól végpontig terjedő szolgáltatást biztosítanak, amely magában foglalhatja a páciensek oktatását, a diagnosztikai szolgáltatásokat, valamint a betegségek folyamatos adminisztrálását és kezelését. MEGOLDÁSOK ORVOSOKNAK, INTÉZMÉNYEKNEK -orvoskapcsolat menedzsment (személyes, diszkrét) -elektronikus adatrögzítés, monitorozás -készítmény-kommunikáció -kép és adat továbbítás -távdiagnosztika, elemzés -egészségügyi hívóközpontok -mobil betegnyilvántartás, információhoz való hozzáférés -egészségfelmérések és adatgyűjtés -döntéstámogatási rendszerek Átfogó, nagyobb rendszerekbe integrált megoldások forrás: euroastra, Accenture

49 49

50 50

51 51 CSATLAKOZÓ ESZKÖZÖK, SZENZOROK

52 52 FIRST AID - TERMÉKTÁMOGATÁS

53 53 9 HÓNAP – TERMÉKTÁMOGATÁS

54 Köszönöm a figyelmet! 54


Letölteni ppt "MOBILIZÁCIÓ mobil trendek 2012 1. MEGVÁLTOZTAK A FELHASZNÁLÓK 2."

Hasonló előadás


Google Hirdetések