Tehetségpont - Akkreditációs eljárás - 2016 Előadók: Dr. Mező Ferenc Szántó Judit

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Tehetségpont - Akkreditációs eljárás Előadók: Dr. Mező Ferenc Szántó Judit
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A év értékelése és a év újdonságai
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Pályaválasztási tanácsadás
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
Intézményvezetői célkitűzések
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
A minőségellenőrzést támogató program bemutatása, Kérdőívek értékelése
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
BTMN.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Értékeink mentén TOP Pályázat benyújtása.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A 2019-ben induló tehetségpont akkreditációs eljárás bemutatása
Előadás másolata:

Tehetségpont - Akkreditációs eljárás Előadók: Dr. Mező Ferenc Szántó Judit Balaskó Judit( március 25. Debrecen A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

Lehetőségek 2016-ban 1.Új tehetségpont - akkreditációk - akik tavaly, 2015-ben jelentkeztek tehetségpont - akkreditációra, de rajtuk kívül álló okokból mégsem tudtak részt venni a folyamatban (97 tehetségpont) 2. Tehetségpont - akkreditációk megújítása (94 tehetségpont) A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

1. Új tehetségpont - akkreditációk Akkreditációs adatok feltöltése online felületen történik A személyes konzultációt két fő szakértő végzi Szakértő a személyes látogatás és online felületre töltött adatok alapján javasolja a tehetségpont minősítését: regisztrált tehetségpont, akkreditált tehetségpont vagy akkreditált kiváló tehetségpont A szakértői javaslat után az Akkreditációs Bizottság adja a végső minősítést Oklevelek ünnepélyes átadása a MATEHETSZ 2016 őszi rendezvényén A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

2. Tehetségpont - akkreditáció megújítása 3 évente történik, idén a 2013-ben akkreditált tehetségpontok újraminősítésére kerül sor Változás: online felületen is történik a rendszer „puhítása”: a személyes szakértői konzultáció nem kötelező (ha valaki nem igényelt szakértői látogatást, az nem hátrány; ha a szakértő az online felületre töltött adatokat nem találja elégségesnek, úgy dönthet a Tehetségpont személyes látogatásáról) A személyes konzultációt egy fő szakértő végzi, az online felületre töltött adatokról 2 fő szakértő dönt A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

2. Tehetségpont - akkreditáció megújítása Szakértő a személyes látogatás és/vagy online felületre töltött adatok alapján javasolja a tehetségpont minősítését: regisztrált tehetségpont, akkreditált tehetségpont vagy akkreditált kiváló tehetségpont A szakértői javaslat után az Akkreditációs Bizottság adja a végső minősítést Oklevelek ünnepélyes átadása a MATEHETSZ 2016 őszi rendezvényén A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények A TP akkreditáció során a minimum követelményeknek, illetve a kiválósági kritériumoknak való megfelelést (részben) külön vizsgáljuk. Változtatások oka: a Tehetségpontok érdekvédelme. A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények Minimum követelmények: min. 1 fő TP hatókörnek megfelelő végzettségű pedagógus min. 1 (tehetségdiagnosztikát, gondozást és hatásvizsgálatot tartalmazó) tehetséggondozó program megvalósítása min. 1 témakörben tehetség tanácsadás min. 1 egy partnerrel tehetségsegítő együttműködés megvalósítása. A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények Változás: a pszichológus közreműködése a kiválósági (nem kötelező, de javasolt) követelmények közé került; a tehetségazonosítás és – gondozás összevonása tehetségterületek helyett, programok vizsgálata; a kutatás és rendezvényszervezés valamennyi hatókörű TP számára érvényesíthető kiválósági követ elmény lett. A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények Kiválósági követelmények: a kötelező minimum követelmények túlteljesítése pszichológus munkatárs/keretszerződés kutatási tevékenység rendezvényszervezési tevékenység Változás: a korábbi minimum követelményekből kiválósági követelmények lettek A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

Belépés a Tehetséghálózat Online felületre: Akik még nem használták a rendszert, azok a „Jelszókérés” fülnél (a még korábban megadott) címüket és a kért biztonsági kódot beírva egy automata levélben kapnak hozzáférést, amivel már be tudnak lépni. Akinek időközben megváltozott az címe, kérjük, jelezze a projektirodának: Balaskó Judit Amennyiben a tehetségpontjuknak új képviselője/kapcsolattartója van, kérjük, a „Regisztráció” fülnél található adatlapot töltse ki, majd jelezze a projektirodának, hogy szeretné kezelni a tehetségpontjuk adatait. A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

Belépés után: -Tehetségpont alapadatok ellenőrzése (alapítók, címek, felhasználók, elérhetőségek), aktualizálása a TP profilon -„TP minősítés” fülre kattintva TP regisztrációs adatok ellenőrzése, aktualizálása -„TP minősítés” fülre, majd a TP akkreditációkra kattintva akkreditációs adatok feltöltésének megkezdése A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

Új TP akkreditáció gombra kattintva felugrik egy ablak, amelyben be tudják állítani a tehetségpont hatókörét, az állapot automatikusan „előkészületben” státuszban marad és mentünk. A mentést követően megjelennek az akkreditációs adatlapok. A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

Státuszok Tehetségpont által választható státuszok:  „előkészületben” – az akkreditációs adatok feltöltése alatt folyamatosan  „igénylés” – az adatfeltöltés befejezését követően a Tehetségpont kapcsolattartója „igénylésre” állítja a Tehetségpont státuszát, ezzel jelzi az akkreditációs szakértő számára, hogy a feltöltött adatok értékelhetők. A szakértő által választható státuszok:  A szakértő az „igénylés”-re állított státusznál elkezdi az adatok értékelését. Amennyiben a feltöltött adatokhoz a Tehetségpont szeretne még hozzátenni, úgy a saját akkreditációs szakértője visszaállíthatja a státuszát „előkészületben”-re, majd ha a Tehetségpont ismét befejezte a feltöltést, a kapcsolattartó újra igénylésre állíthatja az adatlapot.  A szakértő az adatok értékelése után a státuszt „feldolgozás alatt” állapotra állítja. A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények SZEMÉLYI minimum követelmények Helyi/Intézményi/Települési hatókör: Min. 30 órás akkreditált továbbképzést végzettek száma: minimum 1 fő (ha több van, azt is be kell írni!) Térségi hatókör: A tehetségfejlesztő szakértő végzettségűek száma min. 1 (ha több van, be kell írni!)* Regionális hatókör: tehetségfejlesztő szakértő végzettségűek száma min. 1 (ha több van, be kell írni!)* felsőoktatásban tehetség témakörben tárgyat oktatók száma min. 1 (ha több van, be kell írni!)* * a Helyi/Intézményi/Települési hatókör esetében is figyelembe vehetők! A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

SZEMÉLYI feltételek bemutatása A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

SZAKMAI minimum követelmények: PROGRAM bemutatása Beválogatás rövid bemutatása Mit és milyen módon vizsgálnak? Pl. a) Vizsgálat tárgya: ritmusérzék. Módszer: Tapsolt ritmus utánzása; vagy: b) Vizsgálat tárgya: intelligencia. Módszer: OTIS-I. intelligenciateszt; vagy: c) Vizsgálat tárgya: motiváció. Vizsgálat: interjú, önkéntes jelentkezés és a próbaidő során történő aktivitás figyelembe vétele stb. Tehetséggondozás rövid bemutatása Pl. Program neve: … Célja 1 mondatban: … Jelleg: gazdagító és/vagy gyorsító és/vagy differenciáló és/vagy anyagi támogatást nyújtó és/vagy menedzsment támogatást nyújtó. Gazdagító program esetén:...-tal kapcsolatos ismeretátadó és/vagy... képességet fejlesztő és/vagy... személyiségjellemzőt fejlesztő és/vagy... teljesítményre ösztönző és/vagy... módszereket átadó program. A program főbb tartalmi elemei: 1. témakör:..., 2. témakör: témakör. Ha pályázati forrásból valósult meg, akkor a pályáztató megnevezése és a pályázati azonosító is szükséges! TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

SZAKMAI minimum követelmények: PROGRAM bemutatása Hatásvizsgálat rövid bemutatása A tehetséggondozás rövid bemutatása során meghatározott fejlesztési cél elérésének mik voltak a teljesítménykritériumai, hogyan történt annak vizsgálata, hogy sikerült-e elérni azokat? A hatásvizsgálat eredménye: a kitűzött célokat sikerült elérni, részben sikerült elérni (ok:...), nem sikerült elérni (ok:...) TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

SZAKMAI követelmények: Program bemutatása A „+ új program” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány programunk van, annyiszor kattintunk a „+új program” gombra és töltjük fel adatokkal a felületet. A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

SZAKMAI követelmények: Tanácsadás bemutatása A „+ új tanácsadás” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány tanácsadásunk van, annyiszor kattintunk a „+ új tanácsadás” gombra és töltjük fel adatokkal a felületet. A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

SZAKMAI követelmények: Együttműködés bemutatása A „+ új együttműködés” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány együttműködésünk van, annyiszor kattintunk a „+ új együttműködés” gombra és töltjük fel adatokkal a felületet. A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

SZEMÉLYI kiválósági követelmények: + Pedagógus(ok) + Pszichológus(ok) SZAKMAI kiválósági követelmények: + Program: A kötelező 1 programon túl megvalósult további (beválogatást, gondozást és hatásvizsgálatot is megvalósító) tehetséggondozó program az akkreditációs időszakban? +Tehetség tanácsadás: A kötelező 1 témán túl megvalósult további témakörben tehetség tanácsadás az akkreditációs időszakban? + Együttműködés: A kötelező 1 együttműködésen túl megvalósult további tehetségsegítő együttműködés az akkreditációs időszakban? + Kutatás: Az akkreditációs időszakban történt-e a tehetség tudományos kutatásával kapcsolatos aktivitás a tehetségpontban? + Rendezvény: Az akkreditációs időszakban történt-e a tehetségkutatással kapcsolatos tudományos rendezvényekkel kapcsolatos aktivitás a tehetségpontban? TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

SZAKMAI kiválósági követelmények A „+ új kutatás” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány kutatásunk van, annyiszor kattintunk a +új kutatás gombra és töltjük fel adatokkal a felületet. A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

SZAKMAI kiválósági követelmények A„+ új rendezvény” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány rendezvényünk van, annyiszor kattintunk a „+ új rendezvény” gombra és töltjük fel adatokkal a felületet. A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

Értékelés a tehetségpontoknak Itt lehet a tehetségpont akkreditációs státuszát „előkészületben”-ről „igénylés”-re módosítani. Ezzel jelzi az akkreditációs szakértőknek, hogy az adatok feltöltését befejezte, minősíthetik a tehetségpontot. A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

Helyszíni konzultáció Első akkreditáció során: kötelező (2 tehetségszakértő) Megújítás esetén: választható (1 tehetségszakértő) A helyszíni szemle személyi feltételei a Tehetségpont részéről: legalább 1 fő, aki a Tehetségponttal kapcsolatos valamennyi kérdésre válaszolni tud, a dokumentumokat kezelni tudja, illetve kérésre be tudja mutatni. A helyszíni szemle tárgyi feltételei: internet kapcsolattal rendelkező számítógép, a Tehetségpont működését bemutató dokumentumok.

Helyszíni konzultáció menete Ellenőrzik a Tehetségpont regisztrációs adatait az online felületen - szükség esetén módosítják A személyi feltételek ellenőrzése - az online felületen megadott pedagógus, illetve pszichológus munkatársak, tagok, keretszerződéses formában együttműködők tanúsítvány, diplomamásolatainak bemutatása A szakmai feltételek ellenőrzése - az online felületen megadott adatokat alátámasztó dokumentumokat. Szóbeli összegzés -pl. hatókör megváltoztatása A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg Írásbeli összegzés az online felületen és javaslat

Dr. Balogh László és Dr. Mező Ferenc: Tehetségpontok online létrehozása, akkreditációja A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

Miért jó tehetségponttá válni? A szervezet/intézmény számára is világossá válik a helyben folyó tehetségsegítő munka, ami erőt, bíztatást ad a jövőre nézve: igen, jó úton járunk! Nő a szervezet presztízse! A szervezet / intézmény hitelesebbé, eredményesebbé válhat a környezetében Lehetőségünk van a hálózatban rejlő lehetőségek kiaknázására: megmutathatjuk magunkat a világnak, a hálózat tagjainak, beleadhatjuk a közösbe, amink van, amivel másokat gyarapíthatunk kivehetjük belőle azt, ami bennünket érdekel, ami számunkra hasznos. Együttműködés! Kinyílik a világ, szert tehetünk szakmai, emberi kapcsolatokra, ezáltal is javíthatjuk a már meglévő tehetségsegítő munka színvonalát! Elérhetővé válnak bizonyos anyagi források! A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

Miért jó tehetségponttá válni? A Tehetségpontok hálózatos formában együttműködve az információcsere alapján léteznek: a helyi értékek közvetítése az ország többi részébe, illetve a máshonnan származó értékek befogadása és alkotó alkalmazása. A hálózatba kerülés feltétele a Tehetségpont regisztrációja. A regisztráció során a szervezetre vonatkozó adatok megadása mellett, a leendő Tehetségpont fogalmazza meg küldetését. A Tehetségpont akkreditáció az általuk képviselt minőség felmérését teszi lehetővé. A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg

Köszönjük a figyelmet! A program az NTP-HTSZ-M-15-ös pályázat támogatásával valósul meg