A foglalkozási rehabilitációval kapcsolatos feladatok az Állami Foglalkoztatási Szolgálat tevékenységében Előadó: Lengyel János főigazgató-helyettes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
Merre tart a magyar foglalkoztatáspolitika? Garzó Lilla.
Az ORSZI minősítési rendszerének változásai és tervezett fejlesztései előadó Dr. Benkovics László.
1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Az ÁFSZ szervezetfejlesztési törekvései különös tekintettel.
ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT
A komplex minősítés tapasztalatai az ORSZI Dél-dunántúli Regionális Igazgatóságánál előadó Dr. Benkovics László.
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /A
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
A TÁMOP /1 projekt működési modelljéről, a megvalósult fejlesztésekről Budapest, november 19.
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
Tranzit foglalkoztatás a Civil Nonprofit Kft-nél
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Bemutató a NKH Befektetésösztönzési Főosztály munkatársai számára
MUNKÁLTATÓI FÓRUM Ösvény Esélynövelő Alapítvány /Füzesgyarmat/ Békéscsaba, június 06.
A foglalkozási rehabilitáció aktuális kérdései
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Szempont Alapítvány Foglalkozási rehabilitáció 2008 december 10.
Lakónépesség*: Lakónépesség*: ezer fő Foglalkoztatottak: Foglalkoztatottak: ezer fő Munkanélküliek száma: Munkanélküliek száma: ezer fő Gazdaságilag.
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
OFA Hálózat évi tevékenységei
Akkreditációs eljárás a megbízható foglalkoztatásért december 4.
Horvát-Magyar Szakértői Akadémia szeminárium megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatása, rehabilitációs projektek.
A foglalkozási rehabilitáció és a munkáltatói befogadás alakulása
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
A komplex rehabilitáció a kárfelelősség tükrében
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
Kazincbarcika és vonzáskörzete munkaerő-piaci helyzetének bemutatása
Megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató akkreditált szervezetek vizsgálata.
MILASSIN ERIKA IGAZGATÓ
Munkanélküliség fogalma, típusai
HU Phare program: A fogyatékkal élő emberek munkaerőpiacra jutásának elősegítése (A foglalkozási rehabilitáció eszköztárának rendszerszemléletű.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
„A TÁMOP /1 program Békés megyében elért eredményei” Solti Lajos TÁMOP projektmenedzser 2013.február.14 TÁMOP
Foglalkozási rehabilitáció a társadalmi integráció szolgálatában „Új utak és kihívások a foglalkozási rehabilitációban” Székesfehérvár január 29.
„Gondoljunk a jövőre!” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, június 22.
MUNKAERŐPIACI FOLYAMATOK Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ, Szombathely Szentgotthárd, február 15.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
Munkaerő-piaci helyzetkép a Lenti kistérségben. A népesség csoportosítása gazdasági aktivitás, foglalkoztatás és munkanélküliség szerint Népesség Munkaképes.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Szemléletváltás a foglalkoztatáspolitika eszköztárában Előadó: Szabó József főigazgató Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
Tájékoztató a HEFOP 1.1 „A munkanélküliség megelőzése és kezelése” című intézkedés eredményeiről Rózsa Zoltán ESZA Kht. programvezető november 29.
Pécs, DECEMBER 15. Szellő János DDRMK FRO osztályvezető
Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
„Út a munkához”program
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

A foglalkozási rehabilitációval kapcsolatos feladatok az Állami Foglalkoztatási Szolgálat tevékenységében Előadó: Lengyel János főigazgató-helyettes

Az előadás tartalmi elemei: - Miért fontos a rehabilitáció - A rehabilitációs eljárás tapasztalatai - A rehabilitációs folyamat szolgáltatási szolgáltatási szociális szociális foglalkoztatási elemei. foglalkoztatási elemei. - A rehabilitáció eredményei - Célok és lehetőségek

NÉPESSÉG fő MUNKAKÉPES KORÚAK fő MUNKAKÉPES KORON KÍVÜLIEK MUNKAERŐ-ÁLLOMÁNY ( gazdaságilag aktív népesség a éves korcsoporton belül: fő ) MUNKAERŐ- ÁLLOMÁNYONKÍVÜLIEK FOGLALKOZTATOTTAK MUNKANÉLKÜLIEK

Foglalkoztatottak és inaktívak számának alakulása Magyarországon Forrás: KSH

Állománystatisztikai adatok (2008) Forrás: ÁFSZ, ONYF

Az álláskeresők számának és a munkanélküliség struktúrájának alakulása Közép-Magyarországi régióban 1991 – között

Az aktivitási ráta alakulása az Európai Unió egyes országaiban (2007) Forrás: KSH

Lisszaboni stratégia foglalkoztatásra vonatkozó célkitűzései A teljes munkaerő-piaci részvételi ráta 70 százalékra növelése 2010-re A teljes munkaerő-piaci részvételi ráta 70 százalékra növelése 2010-re A nők munkaerő-piaci részvételi rátájának 60 százalékra növelése 2010-re A nők munkaerő-piaci részvételi rátájának 60 százalékra növelése 2010-re Az idősebb dolgozók munkaerő-piaci részvételi rátájának 50 százalékra növelése 2010-re Az idősebb dolgozók munkaerő-piaci részvételi rátájának 50 százalékra növelése 2010-re

Új Magyarország fejlesztési terv Legfontosabb célkitűzések: A foglalkoztatás bővítése, és a tartós növekedés feltételeinek a megteremtése A foglalkoztatás bővítése, és a tartós növekedés feltételeinek a megteremtése Az emberek foglalkoztathatóságának javítása Az emberek foglalkoztathatóságának javítása Oktatás és képzés révén a foglalkoztathatóság növelése Oktatás és képzés révén a foglalkoztathatóság növelése

2008. évre kitűzött kormánycélok Magyarországon A foglalkozási rehabilitáció kapcsán alapvető célok: A foglalkozási rehabilitáció kapcsán alapvető célok: –A megváltozott munkaképességű személyek ellátórendszerének átalakítása –Munkavállalásra ösztönzés, munkavállalási képesség javítása –Komplex programok a legsúlyosabb munkaerő-piaci és szociális problémák megoldása

A megváltozott munkaképességű személyekre vonatkozó rendszer átalakulását szükségessé tevő tényezők A megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása messze alatta marad a fejlett országok szintjének. A megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása messze alatta marad a fejlett országok szintjének. A passzív pénzbeli ellátások mellett hiányoznak a rokkantság megelőzését, felszámolását, enyhítését szolgáló rehabilitációs szolgáltatások. A passzív pénzbeli ellátások mellett hiányoznak a rokkantság megelőzését, felszámolását, enyhítését szolgáló rehabilitációs szolgáltatások. Elavult a kategória és minősítési rendszer, a munkaképesség általános csökkenésére épül, nem veszi figyelembe az egyén megmaradt képességeit. Elavult a kategória és minősítési rendszer, a munkaképesség általános csökkenésére épül, nem veszi figyelembe az egyén megmaradt képességeit.

Megváltozott munkaképességű személyek ellátása Cél: olyan ellátórendszer kialakítása, amelyben: A rehabilitálható személyek foglalkoztatása nyújt megbízható jövedelmet és megélhetést, A rehabilitálható személyek foglalkoztatása nyújt megbízható jövedelmet és megélhetést, nő a foglalkoztatás, csökkennek a családok és a költségvetés terhei, nő a foglalkoztatás, csökkennek a családok és a költségvetés terhei, mérséklődik a hátrányos helyzet. mérséklődik a hátrányos helyzet.

Rehabilitációs járadék Az új szabályozás társadalmi integrációt leginkább szolgáló elemei: A rehabilitáció előtérbe állítása a rokkant nyugdíjazással szemben A rehabilitáció előtérbe állítása a rokkant nyugdíjazással szemben A megmaradt képességek hasznosítása A megmaradt képességek hasznosítása A rehabilitáció komplex folyamatként való kezelése A rehabilitáció komplex folyamatként való kezelése Foglalkoztatás-központúság Foglalkoztatás-központúság Építés a civil szervezetek aktív részvételére Építés a civil szervezetek aktív részvételére A munkáltatók növekvő szerepvállalásának szorgalmazása A munkáltatók növekvő szerepvállalásának szorgalmazása

Rehabilitációs járadék Nyugdíjszerű ellátás, Nyugdíjszerű ellátás, szolgálati idővel rendelkező, szolgálati idővel rendelkező, jelentősebb egészségkárosodás miatt rehabilitációra szoruló személyek esetében, jelentősebb egészségkárosodás miatt rehabilitációra szoruló személyek esetében, a megmaradt képességekre alapozó, piaci típusú munkavégzésre való alkalmassá tétel, a megmaradt képességekre alapozó, piaci típusú munkavégzésre való alkalmassá tétel, rehabilitációs szolgáltatásokra való jogosultság, rehabilitációs szolgáltatásokra való jogosultság, az ellátás legfeljebb 3 évig folyósítható. az ellátás legfeljebb 3 évig folyósítható.

Az ügyfél útja a rehabilitációs eljárásban Háziorvos Ügyfél ONYF Igazgatóság Munkaügyi szervezet (kirendeltség) Rokkantsági nyugdíj Rehabilitációs járadék ÁFSZ támogatásai, szolgáltatásai, szolgáltatók Munkáltatók ORSZI szakértői bizottság Kirendeltségi ügyintéző Külső szolgáltatók Munkaképtelen Munkaképes lehetEredménytelen együttműködés

Rehabilitációs járadékban részesülő személyekre vonatkozó főbb adatok 2008.

Munkaügyi kirendeltségen megjelentek száma október

Rehabilitációs járadékra javasoltak száma október

Megállapított rehabilitációs szükségletek száma

Foglalkoztatási rehabilitációs szükségletek Foglalkoztatási rehabilitációs szolgáltatások Foglalkoztatási rehabilitációs szolgáltatások Tanácsadás Tovább képzés, át- képzés Előzetes szakmai alkal- masság vizsgá- lata Munka közvetí- tés Munka Pálya- módo- sítási Állás- keresési Pszicho -lógiai Eredeti munkakörben történő rehabilitáció elősegítése Korábban gyakorolt foglalkozásban történő rehabilitáció elősegítése Szakképzettségnek megfelelő, nem gyakorolt foglalkozásban történő rehabilitáció elősegítése Új képzettséget, betanítást igénylő foglalkozásban történő rehabilitáció elősegítése

Szociális rehabilitációs szükségletek A szükséglet kielégítését segítő szociális szolgáltatás típusa A szükséglet kielégítését segítő szociális szolgáltatás típusa Falu vagy tanya gondnok Házi segítség nyújtás Étkez- tetés Családsegítés Támo- gató Szolgál -tatás Közöss égi ellátásNappaliellátás Átme- neti szállás Rehab szolgál tatás Fizikai biztonság (étel, ruházat, átmeneti szállás esetén ezen felül hajlék) biztosítása Önellátási képesség (önálló életvitel és életvezetés) javítása Képessé tétel a problémák megoldására, az új, változó helyzet elfogadására, motiváció erősítése Érzelmi kapcsolatok erősítése, konfliktusok kezelése Közlekedési nehézségek megoldása Közösségi kapcsolatok kialakítása, erősítése A környezet befogadóvá tétele a rehabilitációban résztvevő irányában, változtatás elérése Rehabilitáció eredményességét befolyásoló környezet megerősítése

A Rehabilitációs és Szociális Igazgatóság felépítése Rehabilitációs és Szociális Igazgatóság Rehabilitációs Főosztály Akkreditációs Főosztály Szociális Főosztály Rehabilitációs Főosztály Szociális Főosztály Akkreditációs Főosztály

Közösségi ellátások száma megyénként 2008.

Támogató szolgálatok száma megyénként 2008.

Az eredményes rehabilitáció ismérvei A komplex minősítő bizottság megalapozott szakvéleménye a rehabilitálhatóságról! A komplex minősítő bizottság megalapozott szakvéleménye a rehabilitálhatóságról! A rehabilitációs járadékos ügyfél együttműködik és megvalósítja a programot! A rehabilitációs járadékos ügyfél együttműködik és megvalósítja a programot! Az orvosi rehabilitáció eredményes! Az orvosi rehabilitáció eredményes! A rehabilitált személy egyéni körülményei lehetővé teszik a munkavállalást! A rehabilitált személy egyéni körülményei lehetővé teszik a munkavállalást! A munkavállaló (megmaradt képességeire alapozva) képesítést, gyakorlatot, tapasztalatot szerez egy konkrét feladat, munkakör ellátására! A munkavállaló (megmaradt képességeire alapozva) képesítést, gyakorlatot, tapasztalatot szerez egy konkrét feladat, munkakör ellátására! Van egy munkáltató, aki tartósan foglalkoztatja! Van egy munkáltató, aki tartósan foglalkoztatja!

Foglalkoztatási támogatás Hátrányos helyzetűek foglalkoztatásának elősegítése: Foglalkoztatási kötelezettség (1991. évi IV. törvény 41/A. § (5) bekezdés) Foglalkoztatási kötelezettség (1991. évi IV. törvény 41/A. § (5) bekezdés) Szociális foglalkoztatás támogatása (112/2006. (V. 12.) Korm. rendelet 8. §, 142/2008. (V. 16.) Korm. rendelet) Szociális foglalkoztatás támogatása (112/2006. (V. 12.) Korm. rendelet 8. §, 142/2008. (V. 16.) Korm. rendelet) Rehabilitációs munkahelyteremtés (6/1996. (VII.16.) MüM rendelet 19§ (1) a)-e), MAT 6/2008. (II. 6.) számú határozata ) Rehabilitációs munkahelyteremtés (6/1996. (VII.16.) MüM rendelet 19§ (1) a)-e), MAT 6/2008. (II. 6.) számú határozata ) Akkreditált munkáltatók költségvetési támogatása (177/2005. (IX. 2.) Korm. rendelet) Akkreditált munkáltatók költségvetési támogatása (177/2005. (IX. 2.) Korm. rendelet)

Megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtott költségvetési támogatás 2007 július 1. óta feltétel a munkáltató akkreditációja 2007 július 1. óta feltétel a munkáltató akkreditációja Tanúsítványtípusok: Tanúsítványtípusok: –Alap –Rehabilitációs –Akkreditált –Feltételes Akkreditált foglalkoztatók jegyzéke Akkreditált foglalkoztatók jegyzéke

Az akkreditációval kapcsolatos kiemelt feladatok 1.Akkreditációs kérelmek befogadása 2.Elsőfokú hatósági jogkörben az akkreditációs eljárás lefolytatása 3.Szakértők kirendelése, helyszíni szemlék lefolytatása 4.Javaslattétel tanúsítvány kiadására, tanúsítvány kiállítása 5.Akkreditációs tanúsítványok, akkreditált foglalkoztatók honlapon történő naprakész megjelentetése 6.Akkreditációs tanúsítvánnyal rendelkező foglalkoztatók ellenőrzése köztisztviselők, szakértők bevonásával 7.Adatok kezelése, adatszolgáltatások, statisztikák, jelentések készítése 8.Ügyfélszolgálati iroda működtetése, ügyfelek tájékoztatása

A megváltozott munkaképességű munkavállalók létszáma a tanúsítványok típusa szerinti megoszlásban Alap(1183 munkáltató)5944 fő (átlag 5 fő/munkáltató) Alap(1183 munkáltató)5944 fő (átlag 5 fő/munkáltató) Rehabilitációs(170 munkáltató)6200 fő (átlag 36 fő/munkáltató) Rehabilitációs(170 munkáltató)6200 fő (átlag 36 fő/munkáltató) Kiemelt(91 munkáltató) fő (átlag 135 fő/munkáltató) Kiemelt(91 munkáltató) fő (átlag 135 fő/munkáltató) Összesen: fő A korábban feltételes tanúsítványt kapott foglalkoztatók teljesítették az akkreditációs követelményeket, és kiemelt tanúsítványt kaptak.

Akkreditált munkáltatóknál foglalkoztatott megváltozott munkaképességű munkavállalók létszámának változása (stat. átlagszám) december:23900 fő december:31900 fő november:24444 fő 2008 évben a létszámok átmeneti csökkenése a kiemelt foglalkoztatók tanúsítványának lejárta, illetve a foglalkoztatók védett műhellyé történő átalakulása okozza.

Költségvetési rehabilitációs bértámogatás 2008

Védett műhelyek adatai Védett műhely nyilvántartási kérelem összesen:41 Ebből megszűnt: 2 Védett műhelyeknél (akik nem akkreditáltak) foglalkoztatott mv. mkk. személyek száma:7720 Az akkreditált foglalkoztatóknál dolgozó mv. mkk. létszáma: ÖSSZES ÉRINTETT MEGVÁLTOZOTT MKK. LÉTSZÁMA: Akkreditált cégek adatai

Régiók szerinti bontásban Összes foglalkoztatott 6 havi átl. stat. létszáma Megváltozott munkaképességűek tényleges létszáma Megváltozott munkaképességűek 6 havi átl. stat. létszáma

Közép-Dunántúl Összes foglalkoztatott 6 havi átl. stat. létszáma Megváltozott munkaképességűek 6 havi átl. stat. létszáma Megváltozott munkaképességűek tényleges létszáma Régiók szerinti bontás Megyék szerinti bontás

Létszámfejlesztési igények a foglalkoztatók részéről (tevékenységek százalékos megoszlása) ÜGYINTÉZŐ5,20 BETANÍTOTT MUNKÁS 6,10 ADMINISZTRÁTOR14,00 GÉPKEZELŐ1,70 SZERELŐ2,70 CSOMAGOLÓ2,70 ELADÓ15,60 DISZPÉCSER0,80 SZAKMUNKÁS0,80 KONYHAI KISEGÍTŐ 0,80 KOMMUNIKÁCIÓS MUNKATÁRS 1,70 TANÁCSADÓ3,50 ELEKTRONIKUS GYÁRTÓ 0,80 TEXTILÁRU GYÁRTÓ 0,80 TELEFONKÖZPONTOS5,10 PARKOSÍTÓ2,70 TAKARÍTÓ7,90 JOGÁSZ0,80 PORTÁS3,50 KARBANTARTÓ MUNKÁS 0,80 SZÁMÍTÓGÉP KEZELŐ, FELHASZNÁLÓ 4,40 TÁVMUNKÁBAN DOLGOZÓ 1,70 KOORDINÁTOR0,80 IDEGENFORGALOMBAN DOLGOZÓ 0,80 RAKTÁROS0,80 VAGYONVÉDELEMMEL FOGLALKOZÓ 1,70 ANYAGBESZERZŐ0,80 CUKRÁSZ0,80 BIZTOSÍTÁSI SZAKEMBER 0,80 VARRÓNŐ0,80 NŐVÉR0,80 ELEKTROMOS SZAKMÁBAN DOLGOZÓ 2,70 MEZŐGAZDASÁGI ALKALMAZOTT 0,80 ÁPOLÓ3,50 ÉPÍTŐIPARBAN DOLGOZÓ 0,80 Összesen: 100 % Az akkreditált foglalkoztatók mintegy 600 fő megváltozott munkaképességű munkavállaló felvételét tervezik.

Összegzés Munkaügyi szervezetnél a feladatok bővülnek! Munkaügyi szervezetnél a feladatok bővülnek! Új szemlélet! Új szemlélet! Új partneri kör! Új partneri kör! Új források! Új források!

Célok és lehetőségek A térség munkáltatói és a civil partnerek: Közös érdekek mentén vállaljanak részt saját munkatársaik rehabilitációjában, Közös érdekek mentén vállaljanak részt saját munkatársaik rehabilitációjában, a tevékenységükhöz kapcsolódó területeken működjenek közre a rehabilitációban, biztosítsanak lehetőséget munkagyakorlat megszerzésére a program résztvevőinek. a tevékenységükhöz kapcsolódó területeken működjenek közre a rehabilitációban, biztosítsanak lehetőséget munkagyakorlat megszerzésére a program résztvevőinek.

Célok és lehetőségek munkaerőigényük kielégítése során számítsanak az újból munkába állni kívánó, felkészült, rehabilitált munkavállalókra, munkaerőigényük kielégítése során számítsanak az újból munkába állni kívánó, felkészült, rehabilitált munkavállalókra, célszerűen éljenek a TÁMOP rehabilitációs program, mint támogatási forrás lehetőségével, célszerűen éljenek a TÁMOP rehabilitációs program, mint támogatási forrás lehetőségével, a térségi foglalkoztatási együttműködések keretében sorolják a célok közé, és tegyék a programok részévé a foglalkozási rehabilitációt. a térségi foglalkoztatási együttműködések keretében sorolják a célok közé, és tegyék a programok részévé a foglalkozási rehabilitációt.

A civil szervezetek szerepe Rehabilitációs mentori szolgáltatás megszervezése Rehabilitációs mentori szolgáltatás megszervezése Rehabilitációs szolgáltatások (pl. rehabilitációs tanácsadás) nyújtása Rehabilitációs szolgáltatások (pl. rehabilitációs tanácsadás) nyújtása Bekapcsolódás az Európai Unió által finanszírozott komplex programokba Bekapcsolódás az Európai Unió által finanszírozott komplex programokba Közreműködés a tranzitfoglalkoztatás és a szociális gazdaság kiépítésében Közreműködés a tranzitfoglalkoztatás és a szociális gazdaság kiépítésében

A TÁMOP programra vonatkozó indikátorok régiós bontásban Régió Igényelt támogatás (Ft.) Bevontak száma (Fő) Sikeresen befejezők száma (Fő) 180. napon foglalkoztatottak száma (Fő) Dél-Alföld Dél-Dunántúl Észak-Alföld Észak- Magyarország Közép-Dunántúl Közép- Magyarország Nyugat-Dunántúl Összesen

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!