Tájékoztató a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara tevékenységéről Nagyné Varga Katalin.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
HORVÁTH NÓRA vezető tanácsadó A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara tevékenysége MFKB – Szakképzési Fórum;
A magyar vállalkozások versenyképessége Pongorné dr. Csákvári Marianna helyettes államtitkár Budapest, november 30.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
Non-profit Gazdaságfejlesztő Szervezetek Háza Hajdú-Bihar és Bihor megyékben HURO/0802/108_AF Projektbemutató.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Non-profit Gazdaságfejlesztő Szervezetek Háza Hajdú-Bihar és Bihor megyékben HURO/0802/108_AF Közmeghallgatás.
Előadó: Bali Kornél Mikro-, kis-és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A év értékelése és a év újdonságai
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A hazai KKV-k fejlesztése hiteltermékkel
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Baranya Megyei Önkormányzat
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

Tájékoztató a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara tevékenységéről Nagyné Varga Katalin

A kamara általános bemutatása Önkéntes tagság kötelező regisztrációval Önkéntes kamarai tagság: 1100 Kötelező regisztráció: Regisztrált építőipari vállalkozások: 3077 Tagozatok: ipar kereskedelem kézműipar szolgáltatás Szakmai tagozatok működtetése

Főbb kamarai tevékenységek Okmányhitelesítés Szakképzési tevékenység Üzleti partnerközvetítés Kereskedelem-fejlesztés Széchenyi hitelprogram Békéltető testület működtetése Szakmai rendezvények szervezése Általános gazdasági, jogi tanácsadás Építőipari regisztráció TSZSZ munkaszervezeti feladatainak ellátása Gazdálkodó szervezetek regisztrációja Plato program koordinálása Kiadványok megjelentetése Választottbírósági feladatok

Okmányhitelesítés A kamara kereskedelmi szerződések és egyéb, kereskedelmi jellegű dokumentumok hitelesítését illetve vis-maior igazolások kiállítását, származási igazolások (Certificate Origin) kibocsátását és ezzel kapcsolatos tanácsadást végzi, kamarai tagok részére kedvezményes áron. Az ATA Carnet (nemzetközi vámokmány, amely egy éven keresztül lehetővé teszi az áruk vámmentesen történő ideiglenes behozatalát és kivitelét) kibocsátását, illetve az ezzel kapcsolatos tanácsadást a kamarai tagok jelentős kedvezménnyel vehetik igénybe.

Térítésmentes szolgáltatások regisztrált vállalkozásoknak Tanácsadás –gazdasági, pénzügyi –általános jogi –hitelhez jutás – Széchenyi Kártya hitelek Pályázat- és rendezvényfigyelő ( ) Üzleti partnerkeresés – –Országos cégadatbázis, kamarai adatbázis (név- és címlista) –külképviseletek, partnerkamarák, KRÜH (Kárpát Régió Üzleti Hálózat), HIPA (Nemzeti Befektetési Ügynökség) képviseletek közreműködésével –Export Directory ( ) Innoportfólió ( ), Nyitott Labor ( ) Klaszter portfólió ( )

Szakmai rendezvények szervezése Szabolcs Kupa fodrász, kozmetikus és műkörömépítő és - díszítő országos verseny (2016-ban 14. alkalommal), időpont: február 14. Környezetvédelmi termékdíj előadás Adófórum - adózási aktualitások EKAER tájékoztató Munkavédelmi Konferencia, Munkajogi Konferencia Fogyasztóvédelmi, Szakképzési, Energetikai Konferencia Közös energiabeszerzési lehetőségek – tanácsadás KKV-k számára Vizsgabizottsági tagok és vizsgabizottsági elnökök szakmai továbbképzése Vállalkozói tréningek, workshopok és konferenciák Pályázati lehetőségek E-napló vezetésével kapcsolatos tájékoztatás TOP 100 díjátadó rendezvény (2015-ben 8.alkalommal)

Fodrászverseny 2015.

Szakképzési közjogi feladataink Gyakorlati képzőhelyek nyilvántartása, felügyelete és kétszintű ellenőrzése ( honlapon a gyakorlati képzőhelyek listája szakmánként) Tanulószerződések megkötése, ellenőrzése, a tanulószerződéses tanácsadói rendszer működtetése Az iskolarendszerű és iskolarendszeren kívüli (felnőtt)képzés vizsgáinak kamarai felügyelete 124 szakmában vizsgaelnök és bizottsági tag delegálási javaslat Gyakorlati szintvizsgák teljeskörű lebonyolítása a 124 szakmában Mesterképzés és vizsgáztatás Szakma Kiváló Tanulója Verseny szervezése A Megyei Fejlesztés és Képzési Bizottságban munkaszervezeti és elnöki feladatainak ellátása október 01-től MFKB project koordinálása (a beiskolázási arány-irány meghatározáshoz kérdőíves felmérés a gazdálkodók munkaerő igényéről szakmánként-keresletvezérelt szakképzés kialakítása érdekében, pályakezdők körében felmérések szervezése) Leonardo pályázatok lebonyolítása ( Go and Learn, Study visit) Gyakornoki program népszerüsítése Pályaorientációs feladatok ellátása

Tanulószerződések kötése, ellenőrzése, nyilvántartása A kamara saját eszközeinek felhasználásával ösztönzi a tanulószerződések széleskörű alkalmazását, a vállalkozásoknál folyó gyakorlati képzést, valamint a munkavállaló és vállalkozói kompetenciák fejlesztését a képzés során. A tanulószerződések adatbázisát naprakészen vezeti. Kiadványokat, ajánlásokat készít, tájékoztató napokat szervez a tanulószerződéssel kapcsolatos információk átadására. Ellenőrzi a tanulószerződésben valamint a szakképzési törvényben előírt szabályok betartását és ehhez kapcsolódóan tanácsadást végez. A kamara szakképzési munkatársai a szakképzéshez kapcsolódóan általános tanácsadási tevékenységet végeznek.

Gyakorlati képzőhelyek ellenőrzése, nyilvántartása Munkánk során a kétszintű minősítési és ellenőrzési rendszert működtetjük. Az első szinten az ellenőrzés a jogszabályokban előírt képzési feltételek teljesítésére irányul. Az első minősítési szint az ellenőrzés, határozat kiadásával zárul. A második szinten az akkreditációs eljárás a képzés minőségére, az azt befolyásoló környezetre, a képzőhelyen folyó oktató-nevelő munka eredményességének megállapítására irányul. A képzőhelyek második szintjét, az akkreditációt, tanúsítvány kiadása zárja. A tanúsítvány a szakképzési hozzájárulás visszaigénylésének alapfeltétele.

Gyakorlati képzőhelyek és tanulószerződések számának alakulása

Szintvizsgák szervezése a szakiskolákban A szintvizsgáztatás célja, hogy hozzájáruljon a szakképzés minőségének és hatékonyságának javításához, és ezáltal a kamara feladatot és felelősséget vállaljon a szakképzés innovációjában. Egy olyan „gyártásközi” (szintvizsga) ellenőrzés működtetése, amely a gyakorlati képzés minőségbiztosítási rendszerének alapfeltétele. A szintvizsga lebonyolítása során mérhetővé válik, hogy a tanuló elsajátította-e az irányítás melletti munkavégzéshez szükséges kompetenciákat. A feladat ellátásához kapcsolódóan folyamatosan végezzük a gyakorlati képzéssel foglalkozó oktatók, szintvizsga elnökök, vizsgabizottsági tagok és segítő tanárok felkészítését is.

Szintvizsgák képekben

Eredményes szintvizsgát tett hallgatók létszámának alakulása

Mesterképzés és vizsgáztatás A mestervizsga célja, hogy a szakemberek számára biztosítsa a szakmai fejlődés és egzisztenciális életpálya modell, karrier kialakításának lehetőségét, valamint a tanulóképzéshez és vállalkozásvezetéshez szükséges ismeretek elsajátítását. A mesterképzés és a vizsga is két részből tevődik össze. A pedagógiai és vállalkozási ismeretekből, melyekből szóbeli vizsgát kell tenni; és szakmai részből, melyből szóbeli, írásbeli, gyakorlati és - az egyes szakmákban a modul szerinti vizsga esetében - interaktív vizsgát kell tenni. A mesterjelöltek részvizsgát követően tanúsítványt kapnak, ha mindkét részvizsgán megfelelt eredményt érnek el, a kamara kiállítja és átadja a mesterlevelet.

Sikeres mestervizsgák száma szakmánként Ács- állványozó 9 fő 5 fő Autószerelő25 fő 19 fő Autóvillamossági szerelő 3 fő 3 fő Cukrász 8 fő 14 fő Fodrász50 fő 16 fő Gázvezeték és készülékszerelő96 fő - Gáz és olajtüzelésű kazán szerelő20 fő 14 fő Kozmetikus16 fő - Kőműves25 fő 19 fő Pék14 fő - Szobafestő, mázoló és tapétázó37 fő 8 fő Villanyszerelő11 fő 11 fő Férfiszabó 4 fő - Bútorasztalos - 13 fő Épület és szerkezetlakatos - 8 fő Vízvezeték és vízkészülék szerelő - 1 fő Hegesztő - 5 fő Ipari gépész - 9 fő Karosszérialakatos - 10 fő Kereskedő - 15 fő Pincér - 44 fő Szakács - 59 fő Mestervizsgázók száma összesen: 318 fő 278 fő

Mestervizsgák, mesteravatás

Pályaorientációs feladatok ellátása A cél az, hogy a pályaválasztás előtt álló diákokat a szakképzés felé orientáljuk, kiemelten a hiány és keresett szakmákban. A pályaorientáció során üzemlátogatásokat, szakmai bemutatókat, tájékoztató előadásokat szervezünk a pályaválasztásban érintett korosztályok diákjainak, szüleiknek, tanáraiknak. Osztályfőnöki órákon a hiány szakmákat bemutató filmeket vetítünk le a diákoknak. A filmek bemutatják egy-egy szakma érdekességeit, a szakmák művelőinek hozzáértését, munkájuk értékét a mindennapokban és a mesterségbeli tudással, munkával elérhető sikereket. Kérdőívekkel, interjúkkal próbáljuk meg felmérni, hogy a pályaválasztás előtt álló iskolás gyermek számára melyik lehet a megfelelő szakma, amiben sikeres lehet. Végső célunk az, hogy minél több fiatal szerezzen – lehetőleg a hiányszakmában – szakmát, szakmunkás bizonyítványt, akár az érettségi megszerzése után is.

Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Az MFKB-k a szakképzés fejlesztése szempontjából október 01- től konzultációs, javaslattevő, véleményező és tanácsadó fővárosi és megyei testületként működnek. A bizottság közreműködik a munkaerő-piaci információk, a foglalkoztatási, foglalkoztathatósági adatok és prognózisok alapján a nemzetgazdasági igények és a szakképzés fejlesztésének összehangolásában. Az MFKB-k hatásköre kiterjed minden olyan szakképzésre vonatkozó kérdéskörre, amely befolyásolja a megye szakképzés fejlesztésének elősegítését. A beiskolázás arányaira és irányaira vonatkozóan javaslattételi jogkörrel rendelkezik, de ez a jogköre vonatkozik az iskolarendszerű és az iskolarendszeren kívüli szakképzésre egyaránt. Kérdőíves felmérés végzése évente egy alkalommal a vállalkozók körében arra vonatkozóan, hogy milyen szakképesítéssel rendelkező munkavállalót igényelnének az elkövetkezendő időszakban, ezzel segítve a keresletvezérelt szakképzés kialakítását.

SZKTV, Euroskills, Worldskills A Szakma Kiváló Tanulója Verseny (SZKTV) a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának gondozásra átadott szakképesítésekben a nappali tagozaton végzős tanulók számára megszervezett megmérettetés. A verseny célja a kiemelten gyakorlatigényes „fizikai” szakmák társadalmi presztízsének és vonzerejének növelése, a szakmunkás pályamodell bemutatása és népszerűsítése. A döntőbe való bejutáshoz szükséges egy írásbeli vizsga, melynek lebonyolítását minden évben a helyi kamarák vállalják. Az országos döntőre tanulók utaztatását is szervezi a kamara, hogy a szakmákat megismerjék és ezzel segítsék a pályaválasztást.

Worldskills, Sao Paulo, 2015

Széchenyi hitelkonstrukciókkal kapcsolatos szolgáltatások Széchenyi Kártya folyószámla hitel Széchenyi Forgóeszközhitel Széchenyi Beruházási Hitel Széchenyi Támogatást Megelőlegező Hitel Széchenyi Önerő Kiegészítő Hitel Agrár Széchenyi Kártya USZH hitelek

Széchenyi Program - kihelyezett folyószámlahitel alakulása

Széchenyi Program új hitelkonstrukciók/1 A Széchenyi Beruházási Hitel legfeljebb 50 MFt összegű akár 10 éves futamidőre is igényelhető hiteltípus, a vállalkozás beruházásai, fejlesztései meghitelezésére. Előnye, hogy hosszú távon szolgálja a vállalkozás működését, versenyképességét, törlesztésével pedig alkalmazkodik a beruházás megtérüléséhez. A Hitel felhasználható ingatlan vásárlásra, építésére, fejlesztésére, új és akár használt gépek, tárgyi eszközök beszerzésére, illetve a beruházáshoz kapcsolódó forgóeszköz-beszerzésre is. A Széchenyi Forgóeszközhitel konstrukció előnye, hogy nem pusztán az átmeneti likviditási problémák áthidalására szolgál, hanem hosszabb, akár 36 hónapos futamideje miatt kifejezetten forgóeszközök finanszírozására alkalmas. A maximális futamidőn belül a hitel igénylő határozhatja meg vállalkozása számára az optimális futamidőt, így kívánsága szerint tervezheti vállalkozása pénzügyeit. Az igényelhető hitel 1 millió Ft-tól maximum 25 millió Ft-ig forintonként emelkedő, így rugalmasan alkalmazkodik a vállalkozás finanszírozási igényeihez. Az Agrár Széchenyi Kártya a mezőgazdasági termékek előállításával, feldolgozásával és forgalmazásával, erdő-, vad- és halgazdálkodással foglalkozó mezőgazdasági őstermelők, családi gazdálkodók, egyéni vállalkozók, illetve társas vállalkozásként működő kis- és középvállalkozások számára nyújtott szabad felhasználású 1, 2 vagy 3 éves lejáratú folyószámlahitel. Az Agrár Széchenyi Kártya hitelkerete legalább Ft, vagy félmillió forintonként növekvő, legfeljebb 25 millió Ft összeg lehet, melyhez a Magyar Állam 4% kamattámogatást és kezességi díjtámogatást biztosít.

Széchenyi Program új hitelkonstrukciók/2 Széchenyi támogatást megelőlegező hitel Amennyiben a vállalkozás utólagos finanszírozású támogatást nyert el, úgy a vállalkozásnak szinte a teljes beruházást önerőből kell megvalósítania, és csak a befejezést követően jut hozzá a támogatáshoz. A támogatást megelőlegező Hitel segítségével a vállalkozás a várt támogatás összegének előfinanszírozását kérheti. A hitel a később beérkező támogatásból kerül törlesztésre. A hitel összege 500 ezertől 50 millió Ft-ig terjedhet, a két érték között 100 ezer forintonként emelkedő összeggel igényelhető, így rugalmasan alkalmazkodik a vállalkozás finanszírozási igényeihez. Önerő kiegészítő hitel Amennyiben a vállalkozás európai uniós támogatást nyert el, de a projekt összköltségéhez nem tudja a saját forráson és a támogatáson felüli részt biztosítani, a Széchenyi önerő kiegészítő hitel segítségével kiegészíthető az önrész. A hitel összege 500 ezer és 50 millió Ft között terjedhet, a két érték között 100 ezer forintonként emelkedő összeggel igényelhető így rugalmasan alkalmazkodik a vállalkozás finanszírozási igényeihez. A Széchenyi önerő kiegészítő hitel mellett Széchenyi támogatást megelőlegező hitel is igényelhető az elnyert támogatáshoz, ezek összege együttesen akár 50 millió forint lehet.

Békéltető Testület működtetése A békéltető testület eljárásának célja a fogyasztó és a gazdálkodó szervezet közötti vitás ügy (fogyasztói jogvita) egyezségen alapuló rendezésének megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügy eldöntése a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítésének biztosítása érdekében. A hazai békéltető testület ingyenesen igénybe vehető és az ország egész területén hozzáférhető vitarendezési fórum, a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

Békéltető Testületi ügyek számának alakulása

Békéltető testületi ügyek ügytípusonként 2013.

Választott Bíróság A vitás ügyekben a Választottbíróság egyszerűbb megoldással szolgál, továbbá az eljárás díja és illetéke nem éri el az állami bíróság első- és másodfokú eljárás díjának összegét. A Választottbíróság egyszintű, azaz fellebbezésnek helye nincs, az eljárást pedig maximum 3 hónap alatt le kell bonyolítani. A Választottbírósági ítélet hatálya ugyanaz, mint a jogerős bírósági ítéleté. A Választottbíróság gazdálkodó szervezetek közötti viták rendezésére szolgál, de akkor is alkalmazható, ha csupán az egyik fél gazdasági tevékenységgel hivatásszerűen foglalkozó személy. A Választottbírósági szerződés a felek megállapodása, amely szerint meghatározott, akár szerződéses, akár szerződésen kívüli jogviszonyukból keletkezett vagy keletkező vitájukat Választottbíróság elé terjesztik. Választottbírósági szerződés más szerződés részeként vagy önálló szerződésként köthető. A Választottbíróság abban az esetben vehető igénybe, ha a felek jogvitájuk esetére, írásban kikötik annak illetékességét. Ezzel a megállapodással kivonják magukat az állami bíróság joghatálya alól és a Választottbíróság fog az ügyben eljárni – megfelelő szakmai tapasztalattal rendelkező, gyakorló jogászokból, ügyvédekből, közgazdászokból, mérnökökből álló testületével.

Teljesítésigazolási Szakértői Szerv A Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) a évi XXXIV. törvény alapján az építészeti-műszaki tervezési, építési és kivitelezési szerződések teljesítéséből fakadó viták ügyében tud eljárni. Kérelmet adhat be és így a szakértői eljárás lefolytatását kérheti a megrendelő, a tervező, a kivitelező vagy az alvállalkozó. A szakértői eljárási díj mértéke a kérelemben vitatott összeg nettó értékének 1 %-a, minimum Ft, maximum Ft.

Plato program A Plato siker törénet A Plato a kis-és középvállalkozások (KKV-k) tulajdonosainak olyan üzleti támogatása a nagy cégek képviselői által, amely napjaink üzleti világának kihívásásaira irányítja a figyelmet. A Plato a KKV-k számára lehetőséget biztosít a csoportos tanulásra, a tapasztalatcserére, a tanácsadásra, az üzleti kapcsolatépítésre, a hálózati együttműködésre, valamint a határmenti együttműködésekre.( ) Alapja a csoportmunka (TEAM work) (Together Everybody Achieve More).

Go and Learn program Go and Learn program ( Szakmai üzemlátogatások katalógusának kialakítása 6 ország 11 szervezetének közreműködésével ben „pilot visit”-ek szervezése. Eddig csatlakozott vállalkozások: AJG Agrogép KftLukovics Fru-Fru Szépség Szalon Benyó Car KftNafém Kft Carbon Balck KftPA-COPM Kft Carl Zeiss Vision Hungary KftSzamos Kft Eurofrukt KftZsindelyes Kereskedőház Kft Fafurdancs 2000 KftInfogroup Kft Fémsystem KftKisSzabó Kft Fipkersz KftLego Kft

Go and Learn program 2014

Külgazdasági projektek Prága-Pozsony ( ) –Épületgépészek szakmai útja –Építőipari kivitelezések megtekintése, üzleti találkozók Nagybánya ( ) –Feldolgozóipari és szolgáltató vállalkozások szakmai útja –Részvétel a Rivulus Dominárum kiállításon Eperjes ( ) –Fémipari vállalkozó részvétele –Üzemlátogatás (vagongyár, repülőgépgyár, kémiai holding) Gent ( )- ipari parkok megtekintése Triest ( )- oktatási központ és gyárlátogatás

Study visit A gyakorlatorientált szakképzés hazai tapasztalatainak bemutatása együttműködve a szakképző intézményekkel és a gyakorlati képzőhelyekkel 8 szakképzési szakértő fogadása 7 országból (Írország, Olaszország, Cseh Köztársaság, Spanyolország, Franciaország, Lengyelország, Norvégia) Bemutatott szakmai témakörök: pályaorientáció keresletvezérelt szakképzés, kérdőíves felmérés szakképzési jó gyakorlatok gyakorlati képzőhelyek üzemlátogatása

A szakértőkkel

Kiadványok megjelentetése A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara gondozásában megjelent a SzakmaTár 2015 címet viselő kiadvány, mely a pályaválasztás előtt álló (7-8. osztályos általános iskolások, szüleik, tanáraik) számára nyújt segítséget a megfelelő szakma kiválasztásában. A Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara gondozásában minden évben megjelenik a megyei fejlesztési és képzési bizottságok tevékenységét részletező szakmai kiadvány. A könyv tartalmaz minden olyan információt, mely az MFKB-k működésével kapcsolatos. A Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával megjelent „A gyakorlati képzés tanulószerződéssel és együttműködési megállapodással a munka világában-2015” című kiadvány.

Egyéb szolgáltatások Terembérleti lehetőségek Konjunktúra felmérés végzése a vállalkozók körében Közreműködés a területfejlesztési koncepciók és programok gazdaságfejlesztési munkarészeinek kidolgozásában és végrehajtásában. A szakképzés fejlesztési koncepció kidolgozása és aktualizálása. A kamarai tagkártyával rendelkező vállalkozások számos termékhez és szolgáltatáshoz jutnak hozzá térítés nélkül vagy féláron, illetve kedvezményesen. Több mint ezerhatszáz elfogadóhely vehető igénybe az ország minden táján. A kártya kapcsolódik az EURO DISCOUNT CLUB (EDC) kedvezményeket biztosító törzsvásárlói rendszerhez, így a tag vállalkozások nemcsak kedvezményesen tankolhatnak, vásárolhatnak, hanem saját termékeikkel, szolgáltatásaikkal is bekapcsolódhatnak a kedvezményt adókhoz, több mint egymillió lehetséges vásárlót nyerve így. Szakmai tagozatok és klubok működtetése

Legfontosabb együttműködési megállapodásaink Régiós együttműködési megállapodás-3 megyei kamara A vállalkozók hatékonyabb tájékoztatása érdekében együttműködünk a megyei hatóságokkal, a megállapodásaink aktualizálása folyamatban van Külföldi kamarákkal az üzleti kapcsolat építés céljából együttműködési megállapodást kötöttünk a Rzsesowi, Kárpátaljai, Szatmárnémeti, Nagybányai, Beszterce-Naszódi, Castellóni, Szumi, Cserkaszi, Rovnói és Pancevoi kamarákkal) Kiemelt együttműködési megállapodásunk van a Kelet-Flandriai Kereskedelmi és Iparkamarával Együttműködünk a Magyar Controlling Egyesülettel

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!