Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében Összefoglaló.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
ESR: Fogyasztók a neten
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Visitor Media Research 2011/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – 2010 – Médiakutatás az interneten.
Our Mobile Planet: Magyarország
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Ön is szokott vásárolni: élelmiszert , üzemanyagot, ruházatot?
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
Internetes bankok piacformáló hatása
Mennyire (információ)tudatos a magyar vásárló?
A magyar háztartások fizetési szokásai
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
1 Informatikai Szakképzési Portál Adatbázis kezelés Adatbázis feltöltés.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Az elektronikus kereskedelem formái. B2B (business to business) A B2B piacoknak három típusát különböztethetjük meg: a vevők által létrehozott, az eladók.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Internet, Böngészők, Elektronikus levelezés
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Online Kiskereskedelmi Index
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
Pénzforgalom a bankszámlán
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus.
AZ INTERNET SZOLGÁLTATÁSAI Készítette: Horváth Tünde.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Free Association Research Kft Budapest Sütő u április Éves fiatalok Online kutatás.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
– Letölthető változat –
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Ami változott, és ami nem
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A kutatási program leírása
Bankreklám vagy szappanopera?
Vásárlás az interneten
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
TOP SF Munkaerő-piaci és foglalkoztatási helyzetkép Székesfehérváron Mahler Balázs Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzat.
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Közvélemény- és piackutatási igazgató
WDBA2 szoftver szeptemberétől a korábbi Choices szoftvert a wdba2 nevű szoftver váltotta fel. A wdba2 egy olyan internetes alapú szoftver mely egyrészt.
Előadás másolata:

Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében Összefoglaló

Tájékozódás és vásárlás online és offline Termékenként és termékkategóriánként

Google Confidential and Proprietary Tájékozódás és vásárlás termékenként (1./2) offline vásárlás online vásárlás 51% 16% 6% 18% 32% 17% 21% 17% 26% Online tájékozódás és 28% 22% 50% 31% 44% 52% 44% 49% 41% 78% 38% 56% 49% 76% 69% 65% 66% 67% Online tájékozódás 18% 58% 41% 4% 3% 22% 62% 44% Pénzügyi termékek Gépjármű-felelősségbiztosítás Lakásbiztosítás Személyi kölcsön 46% 21% 29% 31% 32% 29% offline vásárlás 5% 4% 3% 4% 2% 3% 51% 24% 31% 35% 34% 33% Műszaki cikkek Nyomtatókellékek Számítógépes hardver Digitális fényképező/videokamera Számítógépes perifériák Vizuális eszközök (TV, házimozi stb) Audioeszközök (HiFi, iPod stb) online vásárlás Offline tájékozódás és Offline tájékozódás Szegmens: legalább egy terméket vásárolt a megfelelő kategóriában az elmúlt 12 hónap során Bázis: éves magyar internetezők (N=1000)

Google Confidential and Proprietary Tájékozódás és vásárlás termékenként (2./2) 13% 37% 12% 25% 5% 8% 2% 8% 19% 45% 15% 33% 16% 18% 26% 35% 66% 37% 59% 32% 81% 55% 86% 67% Utazás, vendéglátás Utazás (kikapcsolódási célból) Üzleti utazás Szálloda (szabadidő/vakáció) Szervezett utazás offline vásárlás online vásárlás 7% 8% 11% 16% 37% 25% Online tájékozódás és 22% 17% 27% 49% 23% 21% 29% 25% 38% 65% 60% 46% Online tájékozódás 69%2%71%Egészségügyi termékek 73% 59% 35% 36% 48% offline vásárlás 2% 3% 0% 5% 76% 62% 35% 40% 54% Kiskereskedelem Ruházat és kiegészítők Személyes használati tárgyak Háztartási készülékek Könyvek CD / DVD online vásárlás Offline tájékozódás és Offline tájékozódás Szegmens: legalább egy terméket vásárolt a megfelelő kategóriában az elmúlt 12 hónap során Bázis: éves magyar internetezők (N=1000)

Google Confidential and Proprietary Tájékozódás és vásárlás kategóriánként (átlag) 39%4%42%33%24%58%Pénzügyi termékek 69%2%71%22%7%29%CPG (csomagolt termékek) 27%2%29%57%14%72%Gépjárművek 50%3%53%27%19%47%Kiskereskedelem offline vásárlás online vásárlás 48% 22% Online tájékozódás és 24% 43% 35% 72% 65% 57% Online tájékozódás 22%6%28%Utazás 40%3%43%> Összesítés 31% offline vásárlás 3%35%Műszaki cikkek online vásárlás Offline tájékozódás és Offline tájékozódás Szegmens: legalább egy terméket vásárolt a megfelelő kategóriában az elmúlt 12 hónap során Bázis: éves magyar internetezők (N=1000)

Google Confidential and Proprietary Online vásárlásOffline vásárlás Offline tájékozódás Online tájékozódás Termékkategóriák szegmentálása 100% online tájékozódás 0% 100% online vásárlás Termékek, amelyekre főként (>50%) online tájékozódás és offline vásárlás jellemző Termékek, amelyekre főként (>50%) online tájékozódás és online vásárlás jellemző Termékek, amelyekre főként (>50%) offline tájékozódás és offline vásárlás jellemző Termékek, amelyekre főként (>50%) offline tájékozódás és online vásárlás jellemző Egészségügyi termékek Lakásbiztosítás Gépjármű-felelőségbiztosítás Személyi kölcsönök Háztartási készülékek Ruházat és kiegészítők CD / DVD Személyes használati tárgyak Gépjármű Üzleti utazás Számítógépes hardver Digitális fényképező Vizuális eszközök Nyomtatókellékek Számítógép-perifériák Audio eszközök Repülőjegy (szabadidő céllal) Könyv Szálloda Szervezett utazás Szegmens: legalább egy terméket vásárolt a megfelelő kategóriában az elmúlt 12 hónap során Bázis: minden vásárlás (N=6830)

Online tájékozódás Az online és offline vásárlások előtt

Google Confidential and Proprietary Különféle webhelyek használata Kérdés: Általában milyen típusú weboldalakat használ, akár online, akár más úton, pl. üzletben / ügynökségnél / bemutató teremben / telefonon...stb. megvásárolni kívánt termékek kereséséhez? Bázis: éves magyar internetezők (N=1000) Az egyes webhelyeket vásárlás előtti tájékozódásra használó internetezők százaléka %

Google Confidential and Proprietary A legutóbbi vásárlást megelőző tájékozódás Kérdés: Legutóbbi vásárlásaira gondolva, a következő források közül melyek segítettek megvalósítani ezeket a vásárlásokat (pl. ötletet adtak, ajánlatokról hallott, megismerte az adott márkát, terméket vagy üzletet, összehasonlította a termékeket és árakat, hatásukra hozta meg a végső döntést)? Digitális fényképező* Számítógépes hardver** Háztartási készülékek*** Ruházat, kiegészítők**** % Bázis: éves magyar internetezők (N=1000); Szegmentálás: termékenkénti vásárlások (*n=152; **n=142; ***n=156; ****n=145) Az internet a legfontosabb tájékozódási forrás a vásárlási döntések meghozatala előtt. Különösen igaz ez a műszaki cikkekre, de a ruházati termékek, kiegészítők vásárlása előtt is jellemző. Bolti eladó (telefonon) Bolti eladó (élőszóban) Keresgélés az üzletben Saját korábbi tapasztalat Internet Újságok/magazinok Család, barátok, ismerősök tanácsa Csomagküldő katalógus Rádió Szórólap Kültéri reklámok TV

Google Confidential and Proprietary Az online tájékozódás hatásai Kérdés: Milyen eredménnyel járt az online keresés az adott termék megvásárlásánál? Minden lehetséges választ jelöljön be. Az online keresés… % Az online tájékozódás az internetezőknek elsősorban a legjobb termék/szolgáltatás megtalálásában segít. segített rátalálni olyan új termékekre vagy szolgáltatásokra, melyeket másként nem fontolt volna meg hatására meggondolta magát, hogy melyik terméket vagy szolgáltatást vásárolja meg befolyásolta, hogy melyik üzletben vásárlolt segített rátalálni egy olyan forgalmazóra, akiről máshonnan nem szerezett volna tudomást jobb vételhez segített segített megtalálni, a legjobb terméket / szolgáltatást Bázis: éves magyar internetezők (N=1000); Szegmentálás: termékenkénti vásárlásokat megelőző tájékozódás (*n=128; **n=136; ***n=128; ****n=72(!)) Digitális fényképező* Számítógépes hardver** Háztartási készülékek*** Ruházat, kiegészítők****

Internetes keresőkkel szembeni attitűdök

Google Confidential and Proprietary Internetes keresőkkel szembeni attitűdök % Kérdés: Az online vásárlásra gondolva, milyen mértékben ért egyet a következő állításokkal? Bázis: éves magyar internetezők (N=1000) 79% 84% 17% A internetes keresők vagy online katalógusok segítenek megtalálni olyan weboldalakat, melyeket másként nem találtam volna meg A internetes keresők vagy online katalógusok gyorsan segítenek megtalálni a megvásárolni kívánt terméket árusító eladót Soha, vagy csak ritkán nézek meg egy oldalnál többet a internetes kereső keresési eredményeiből A internetes keresőket használom kiindulópontnak, hogy innen jussak el az összes weboldalra, még azokra is, amelyeknek ismerem a címét Amikor online módon keresek a vásárláshoz, általában egy internetes kereső oldalán kezdem 66% 75% A felsorolt kijelentésekkel való azonosulás százaléka

Az online vásárlás Fizetési módok, akadályok, bizalom

Google Confidential and Proprietary Fizetési módok online vásárlás során Kérdés: Milyen fizetési módokat használ, amikor online vásárol termékeket vagy szolgáltatásokat? % Bázis: internetezők, akik már vásároltak online (n=847) Hitelkártya/bankkártya online megadva Hitelkártya/bankkártya telefonon megadva Virtuális hitelkártya vagy bankkártya online megadva Készpénzes fizetés kiszállításkor Banki átutalás Fizetés mobiltelefonnal Egyéb A készpénzes fizetés és a banki átutalás a legnépszerűbb fizetési módok az online vásárlásoknál. Online fizetést biztosító szolgáltató (pl. PayPal)

Google Confidential and Proprietary Az online vásárlás akadályai Kérdés: A következők közül melyek azok a jelentős tényezők, amelyek korlátozzák vagy megakadályozzák Önt abban, hogy online módon vásároljon? Az online vásárlást legnagyobb mértékben a visszaéléssel és a személyes adatok biztonságával kapcsolatos félelmek akadályozzák. Bázis: éves magyar internetezők (N=1000) %

Google Confidential and Proprietary Az online vásárlás iránti bizalom Kérdés: Mennyire tartja fontosnak a következő kritériumokat ahhoz, hogy megbízzon egy online üzletben? 82% 79% 87% Magyarországi iroda vagy üzlet Magyar webcím Magyar termékkínálat Magyarországi ügyfélszolgálati telefonszám Olyan vállalat/márka, amelynek lakóhelye közelében is van boltja / fióktelepe Az online boltról adott visszajelzések vagy értékelések 69% 59% 77% A magyarországi ügyfélszolgálati telefonszám és a magyarországi iroda vagy üzlet a legfontosabb tényezők az online vásárlás iránti bizalomban. in % Bázis: éves magyar internetezők (N=1000)

Kutatási módszertan

Google Confidential and Proprietary Kutatási módszertan Célcsoport: 18 és 60 év közötti magyar internetezők A minta elemszáma: internetező, vásárlás Adatfelvétel: online válaszadói panelen végzett online kérdőíves kutatás Súlyozás: internethasználati gyakoriság alapján Az adatfelvétel időpontja: december 2 – február 3. A kutatást a Google megbízásából a TNS Infratest végezte