Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos."— Előadás másolata:

1 A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos és nemzetközi konferenciája augusztus

2 A tanulók új nemzedéke  Digitális technológiák mindenütt.  Az infokommunikációs technológiákat (IKT) a legfiatalabbak gyakran használják → befolyásolja tanulási szükségleteiket, igényeiket és elvárásaikat.  Készségeket és ismereteket kell tanulniuk; önmaguk fejlesztésére, társadalmi beilleszkedésük, illetve jövőbeni foglalkozásuk érdekében.  IKT használata iskolán kívüli tanulás céljából.  Felnőtt a tanulók egy „új nemzedéke”, illetve megjelentek új tanulási módok.

3 „Tudásháló”  Csomópontok: a legkisebb, értelemmel bíró egységek (fogalmak, mondatok)  Élek: asszociatív kapcsolatok Tanulás Új csomópontok kapcsolódása a hálózathoz Meglévő tudásanyaghoz csatlakozva (asszociatív tanulás) Ismétlés révén (meglévő tudáshoz csak lazán, vagy egyáltalán nem kapcsolódó pontok) Meglévő élek újjászervezése

4 Oktatási paradigmák Behaviorizmus Megfigyelő Feladatorientált tanulás, frontális oktatás Kognitívizmus Strukturáló, modellező Érvelés, világos célkitűzés, probléma megoldás Konstruktivizmus Tanulóközpontú, csoporttevékenységek Dialógus, nyitott kimenetelű feladatok Konnektivizmus Hálózatalapú Fogalomtérképek, integratív összegző tanulmányok

5 Oktatási technikák rendszerezése Joseph D Novak és Alberto J. Canas (2006) nyomán Kulcsár Zsolt (2009)

6 Konnektivizmus – A hálózat alapú tanulás „Azáltal, hogy elolvasom az adott cikket, leírást, még nem fogok érteni a kívánt területhez. Az elmélyüléshez tudásszervezésre van szükség: vissza kell osztanom azt, amit erről gondolok, tartalmat kell formálnom, hogy a fejemben összeálljon a kép.” (Kulcsár Zs.) A tudásalapú munkavégzésnek az alapja: 1. Olvass! 2. Alkoss (írj)! 3. Oszd meg!

7 Konnektivizmus „A tanuló jelentősen javíthatja tanulása hatásfokát, ha részt vesz egy, a témával foglalkozó hálózatban, virtuális közösségben.„ ( Bessenyei I )

8 Együttműködés eszközei Közösségi hálózatok  Facebook, MySpace, Linek In, IWIW  Flickr  YouTube Blogok, Twitter Wikipédia Podcastok

9

10

11 Web 2.0 Gayla S. Keesee, 2007

12  Web 1.0 –2% szerkeszti –98% használja  Web 2.0 –98% szerkeszti –2% használja

13 Online kurzus a konnektivizmusról a Manitoba Egyetemen

14 Konnektivizmussal foglalkozó magyar oldalak

15

16

17 Apa, hogy tudtak az emberek egymásnak t írni mielőtt lett volna internet?

18 Születési évInternettel való találkozásuk időpontja Veteránok Életük második felében Bébi-bumm nemzedék életév között X. generáció Kamaszként / tinédzserként Y. generáció Gyermekkorban Z. generáció1996-Nem éltek internet nélküli világban

19 A technika nem minden… „A tanulás minősége nem a technikától, nem a hordozó eszköztől függ, hanem a tananyagba beépített oktatási stratégiától.” ( Clark, 1983 ) … illetve a jól kiválasztott tanulási stratégiától.

20 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések