Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése."— Előadás másolata:

1 DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

2

3

4

5 Közösségi média szereplők DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése. 4,9M2,25M1,3M680K560K550K 370K MindenkiInkább fiatalok Gmail használók (kevesen aktívak) nők Divat és kiegészítők kategória 25< fiatalok fényképeznek Trendszetter 2%-uk aktív tartalomelőállí tó Gazdasági elit Versenyszféra, közép- felsővezetők, ambíciózus fiatalok *Forrás:

6 Közösségi média szereplők DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése. 350K275K240K187K160K155K 24< fiatalok (Mikroblog Nagyon rövid tartalmakkal) 40< Ismerkedők (Mobil alk.) Facebookon túli kommunikáció (mobi alk.) <25 Facebookon túli kommunikáció (mobi alk.) Hosszabb, komolyabb tartalommal Iserkedők *Forrás:

7 4.9M havi elérés 3,3M Havi elérés 3,5M napi elérés 2,3M napi elérés >45 perc eltöltött idő /nap -a a felhasználóknak minden nap belép 72% DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése. A Facebook számokban *Forrás: facebook.com

8 Facebook: demográfiai és geográfiai adatok DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

9 Adott időszakra vonatkozó óránkénti átlagos adatok. Magyarország, december 9-15., korcsoport: Mindenki. Forrás: Nielsen Közönségmérés, Facebook.com Facebook és TV elérés Mo-on teljes korcsoport Összes TV csatorna együttes elérése DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

10 Összes TV csatorna együttes elérése Adott időszakra vonatkozó óránkénti átlagos adatok. Magyarország, december 9-15., korcsoport: Forrás: Nielsen Közönségmérés, Facebook.com Facebook és TV elérés korcsoportban Mo-on DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

11 Hirdetési eszközök és a Marketing tölcsér DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

12 Szokott találkozni reklámmal a Facebookon? 44% 78% Bázis: a Facebookot legalább hetente használó felnőtt magyar internetezők (n= 800 fő) 78% Hirdetések nem különülnek el az organikus tartalomtól 87% Mivel elkülönülnek a Newsfeedtől 44% A kilépők találkoztak már hirdetéssel DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

13 Hirdetési releváncia mutató -Relevancia mutató 1-10 között -Befolyásolja az emberek elérésének árát -A várható pozitív és negatív felhasználói „akciókat” összegzi -Pozitív : videómegtekintés, konverzió -Negatív: hirdetés elrejtése, jelentése -Hirdetők letesztelhetik, monitorozhatják a különböző kreatívok és célközönségek kombinációit kampány előtt és közben. -A garantált megjelenésű hirdetéseket nem befolyásolja a relevancia mutató -A relevancia mutató nem helyettesíti a bidding stratégiát! DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

14 Válasszuk ki a kampány célját! DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

15 Célzás Facebook adatok alapján VevőszerzésRemarketing Célzás külső adatbázis alapján Célzás külső aktivitások alapján Célzás: belső és külső adatok használata DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

16 Ismerjük meg célközönségünk szokásait (Audience Insights) DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

17 Állítsuk be a célzást! DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

18 Célzási lehetőségek DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

19 A hatékonyság vizsgálható kreatívok, formrátumok, idő és frekvencia szempontból is Platform-függetlenül követhető a felhasználó a vásárlási folyamat során (FB ID vs. Cookie) DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

20 DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése. Márkaépítés: Videó / Kép Page Post *Forrás: https://www.facebook.com/business/ads-guide Desktop Newsfeed Mobile Newsfeed Jobb oldali sáv

21 DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése. Márkaépítés: Nagy elérésű prémium megjeleésekkel Desktop Reach block Mobile Reach block Elérés: UV/nap Targetálás: Életkor, nem szerint Elérés: UV/nap Targetálás: Életkor, nem szerint

22 Új mérési megoldások a videó hirdetésekben DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

23 Videó call to action és remarketing Remarketing videó megtekintőkre Szekvenciális márkaüzenetek hozhatók létre. Elsősorban premium videohirdetések lekövetésére alkalmas Remarketing videó megtekintőkre Szekvenciális márkaüzenetek hozhatók létre. Elsősorban premium videohirdetések lekövetésére alkalmas Video call to action A videó megtekintése után beállítható call to action szöveg és link Video call to action A videó megtekintése után beállítható call to action szöveg és link DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

24 Tippek videó hírdetésekhez -Használjuk videókat! Videóknál gondoljunk a mobilra is! -A Facebookra töltsük fel a videót, ne linkeljük be máshonnan -Tarsuk röviden a videót! Ne legyen 1 percnél hosszabb! -A fő bevonó üzenetet, call to actiont a videó első felében helyezzük el -Használjuk megtekintési statisztikák eredményeit a tartalmak előállításánál DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

25 DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése. Értékesítés ösztönzés: Link Page Post Ad *Forrás: https://www.facebook.com/business/ads-guide CTR: 1-1,5% Desktop NewsfeedMobile Newsfeed Jobb oldali sáv CTR: 1-1,5%

26 Dinamukus termékhirdetések Kinek ajánlott: Webshopoknak nagy termékportfólióval Milyen kampányhoz: Elsősorban remarketing kampányokhoz Előnyök: -Cross device megoldás (látogatás desktopon, remarketing mobilon) -Termékedatbázis lehet statikus, vagy dinamikus -Hirdetésben egy, vagy több dinmikus változó termék is megjeleníthető DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

27 Több kreatívot/terméket tartalmazó hirdetések -Akár 5 különböző kép, szöveg és link egy hirdetésben Kreatívok megadása: -Fixek előre feltöltve -Teljes termékadatbázisból vagy szűréssel (pl. adott kategóriából) DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

28 Imertség, megfontolás Használj több képet és szöveget egy hirdetésben hogy elmesélj egy történetet a márkádról Imertség, megfontolás Használj több képet és szöveget egy hirdetésben hogy elmesélj egy történetet a márkádról Felhasználási lehetőségek: Ismertség, Megfontolás DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

29 Megfontolás, preferencia Mutass meg több részletet a termékedről, hogy még vonzóbbá válljon Megfontolás, preferencia Mutass meg több részletet a termékedről, hogy még vonzóbbá válljon Felhasználási lehetőségek: Megfontolás, preferencia DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

30 Értékesítés, remarketing Mutass meg egy hirdetésben több terméket is, hogy biztosabban találjon megfelelőt a vásárló. Értékesítés, remarketing Mutass meg egy hirdetésben több terméket is, hogy biztosabban találjon megfelelőt a vásárló. Felhasználási lehetőségek: Étékesítés, remarketing DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

31 Facebook targetálási funkciók Saját CRM adatbázisra targetálás Facebook elhagyása nélküli app install Testreszabható hirdetés Videó, vagy kép kreatív Alkalmazás használatra ösztönző App engagement ad Mobile App Install Ad – mobil applikáció disztribúcióhoz DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

32 Esettanulmány: Történetmesélés és értékesítésösztönzés szinergiája DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

33 DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése. Esettanulmány: Történetmesélés és értékesítésösztönzés szinergiája Ügyfél: Rafinery29 (Fashion, Style website) Ügynökség: Adaptly (New York) Időszak: 12 nap (2014 májusában) Célzás: -Ügyfél adatbázisának legaktívabb 5%-ból custom audience képzése (match rate 69%) -Core audiencből 2mio fős lookalike audience-t képeztek -Ezt a közönséget véletlenszerűen 3 különböző 600K-s csoportra különítették el -Mindenhol ugyanazt a bidding stratégiát használták

34 DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése. 3 csoport – 3 különböző típusú marketing üzenet

35 DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése. Kampány célok és erdmény Cél1: Hányan látogattak a weboldalra miután látták a hirdetést (View through) Cél2: Hányan iratkoztak fel a hírlevélre

36 DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése. Kampány erdmény - következtetés Sequenciális üzenetekkel -a látogatók száma 86%-kal -A konverziók száma 56%-kal nőtt -Elemezd a márkád ismertségét, preferáltságát és ezek fügvényében döntsd el a hangúlyokat -Pontosan célozz (használj saját adatokat) -Megfelelő kreatívokat használj az egyes lépcsőkhöz

37 Milyennek ismertük, és merre tart a Facebook? DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

38 Nem szeretne lenni a Facebook... (csak) Social media csak display hirdetések Csupán like és kattintással mérhető Annál inkább szeretne lenni: Teljesítmény marketing Márkaépítés Megtérülés DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.

39 1.A Facebook 2015-ben mobilról és a videóról szól. Figyeljünk erre a hirdetői tartalmak megalkotásánál 2.A hatékony kampány kulcsa a jó targetálás és a jó (egyszerű és ötletes) kreatív 3.Ne kattintásokat és lájkokat tűzzünk ki egyedüli kampánycélnak. 4.Használjunk a klasszikus marketing és üzleti KPI-okat (pl. reach, frekvencia, konverzió). 5.Folyamatosan elemezzük az eredményeket, és optimalizáljuk a kampány paramétereit. Mit érdemes megjegyezni

40 DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.


Letölteni ppt "DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések