Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN (2013-2015) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN (2013-2015) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration."— Előadás másolata:

1 AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration módszer oktatása és tapasztalatai Modláné Görgényi Ildikó június 5.

2 A self-narration módszer alapja Az egész életen át tartó tanulás igénye A módszer alkalmazója: főleg az 50 + A módszer alkalmazásának makró feltétele: élettapasztalat munkatapasztalat szakmai tapasztalat

3 A módszer alkalmazásának mikró feltétele: - Egy adott személy tanulás során magában kifejlesztett képesség, tudás, tapasztalat. -A motivációs elemek, az emocionális tényezők. -Személyes kompetenciák.

4 A módszer fő elemei: Az élményszintű tanulás. A gyakorlatok, helyzetek működtetése, megélése. A résztvevők több alkalommal találkozzanak egymással és a képzést vezető trénerrel. Kölcsönösséget tanúsítsanak egymás iránt. Együttműködőek legyenek egymással.

5 Az önelbeszélő: - Önismeretével önmagát, képességeit, egyediségét mutatja be. - Maga teremtette színe világát, amikor már érzi a „mélységeket” - Élettapasztalatot ad át generációknak.

6 Az önelbeszélő az általános adó. Idejét, tapasztalatát, szaktudását és lelkesedését. Önelbeszélő a tevékenységet szabad elhatározásából teszi. A tevékenységet tudatosan végzi. Az önelbeszélő más személy hasznára irányul. Az önelbeszélő a társadalom hasznára irányul.

7 Az önelbeszélő feladata: Megmutathatja másoknak, amiben jó. Segíthet a közösségben, és az egyénnek az életútja kialakításában. Új kapcsolatokat építhet, ismertségeket és barátságokat köthet. Számos ismeretet, készséget és élettapasztalatot átadhat, úgy hogy közben hasznosan és értékesen tölthesse el a rendelkezésre álló szabadidőt.

8 A magyar tapasztalat a tréningeken sokszínű  A befogadó, érdeklődő.  A figyelmesen hallgató.  A szorgalmasan minden mozzanatot tanuló.  Az elutasító, a minek szindróma.  Az irigykedő, a miért csinálhatják mások.  Az értetlenkedő, mire jó az egész.

9 A tapasztalat alapján a civil szervezetek további feladata a környezetet tanítani  a folyamatos tanulásra,  az értékek meglátására,  az értékek megbecsülésére és terjesztésére,  egymás tudásának gyarapítására és tiszteletére

10 Mindezt igazolja az önelbeszélő tréning eltérő szemszögből való összefoglalása.

11 1. Személyiség oldal Ahány ember, annyiféleképpen látja ugyanazt a valóságot. Tulajdonság változás az egész életen át történik. Tapasztalatok szerteágazóak egy szakterületen belül is. 2. Kapcsolati oldal Kapcsolatok erősödnek, gyengülnek, új kapcsolatok jönnek. Más és más élettapasztalat, más és más iskolai karrier, más és más ideálok.

12 3. Az önelbeszélő oldal Akik kivételes adottságuk, szorgalmuk révén a jövő formálói, meghatározó személyiségei lehetnek Magyar- országon és a világban. A program olyan személyeket keres és mutat be, akik az élet valamely területén átlagon felüli tehetséggel és szorgalommal rendelkeznek. 4. A hallgatói oldal Új hatás esetén, a lelkünkkel egyre inkább képesek leszünk úgy repülni megint, ahogy kisgyermekkorunk legszebb álmaiban tettük egykoron.

13 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN (2013-2015) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration."

Hasonló előadás


Google Hirdetések