Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A gyermekkel való pozitív kapcsolat építése Írta Maricela Escamilla Írta Maricela Escamilla University of Houston Clear Lake Fordította Julianna Fisher.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A gyermekkel való pozitív kapcsolat építése Írta Maricela Escamilla Írta Maricela Escamilla University of Houston Clear Lake Fordította Julianna Fisher."— Előadás másolata:

1 A gyermekkel való pozitív kapcsolat építése Írta Maricela Escamilla Írta Maricela Escamilla University of Houston Clear Lake Fordította Julianna Fisher University of Houston Clear Lake

2 Mi a pozitív kommunikáció? A pozitív kommunikáció eszköze a helyes viselkedés megerősítése és a rossz viselkedés felszámolása. A pozitív kommunikáció eszköze a helyes viselkedés megerősítése és a rossz viselkedés felszámolása. A pozitívan való kommunikáció segiti a gyermekek önbizalom érzését, az önértékelést, és a másokkal való jó kapcsolatok teremtését. A pozitívan való kommunikáció segiti a gyermekek önbizalom érzését, az önértékelést, és a másokkal való jó kapcsolatok teremtését. Pozitív kommunikációval a gyermekeket tiszteletben tartjuk. A pozitiv kommunikációban beletartozik nemcsak a beszélgetés hanem a gyerek meghallgatása is. Pozitív kommunikációval a gyermekeket tiszteletben tartjuk. A pozitiv kommunikációban beletartozik nemcsak a beszélgetés hanem a gyerek meghallgatása is. A gyermek, aki úgy nő fel hogy állandóan bíráljak és megítélik, negatív önképet fejleszt ki magáról. A gyermek, aki úgy nő fel hogy állandóan bíráljak és megítélik, negatív önképet fejleszt ki magáról. Miután megszokottan gyakorlod a pozitív megerősítést otthon, látni fogod, hogy a kommunikáció könnyebb lesz. Ezen kívül segíti a fiának vagy lányának megtanulni a külvilággal való kommunikálást. Miután megszokottan gyakorlod a pozitív megerősítést otthon, látni fogod, hogy a kommunikáció könnyebb lesz. Ezen kívül segíti a fiának vagy lányának megtanulni a külvilággal való kommunikálást. "Ha a gyermek együtt él a jóváhagyással, megtanul önmagával is élni." Dorothy Law Nolte

3 A jó szülő-gyermek kommunikáció alapelvei Hagyd hogy a gyermek tudja, hogy érdekled, és hogy részt akarsz venni az életében, hogy segíteni tudsz ha szükséges. Hagyd hogy a gyermek tudja, hogy érdekled, és hogy részt akarsz venni az életében, hogy segíteni tudsz ha szükséges. Vigyázz, mit mondasz. Kutatások kimutatták, hogy a kommunikáció akár 90 százaléka nonverbális. Vigyázz, mit mondasz. Kutatások kimutatták, hogy a kommunikáció akár 90 százaléka nonverbális. Hallgass aktívan. Szembe kell nézni a gyermekkel, és teljes figyelemmel kell hallgatni arra amit mond. Hallgass aktívan. Szembe kell nézni a gyermekkel, és teljes figyelemmel kell hallgatni arra amit mond. Beszélj magabiztosan, nem haraggal vagy nyafogva. Beszélj magabiztosan, nem haraggal vagy nyafogva. Használj „Én" nyilatkozatok. Enyhíti a feszültséget és a konfliktust, csökkenti a védekezést, meghatározza és elősegíti a kommunikációs problémákat, míg befolyásolja gyermekek viselkedés változását. Használj „Én" nyilatkozatok. Enyhíti a feszültséget és a konfliktust, csökkenti a védekezést, meghatározza és elősegíti a kommunikációs problémákat, míg befolyásolja gyermekek viselkedés változását. –Például: „Aggódok ha nem hívsz amikor a barátaiddal vagy, mert azt képzelem, hogy valami rossz történt veled."

4 A jó szülő-gyermek kommunikáció alapelvei A jó szülő-gyermek kommunikáció alapelvei A gyermeket kínos helyzetbe hozni mások előtt csak ellenségeskedéshez vezet, és nem jó a kommunikációhoz. A gyermeket kínos helyzetbe hozni mások előtt csak ellenségeskedéshez vezet, és nem jó a kommunikációhoz. Fizikailag a gyerek szintjén kell kommunikálni vele. Fizikailag a gyerek szintjén kell kommunikálni vele. Figyelj oda és légy udvarias. Ne szakítsd félbe a gyermeket, amikor próbál mondani valamit. Légy udvarias, mintha a a legjobb barátoddal beszélnél. Figyelj oda és légy udvarias. Ne szakítsd félbe a gyermeket, amikor próbál mondani valamit. Légy udvarias, mintha a a legjobb barátoddal beszélnél. Ne kérdezd, hogy miért, de kérdezd, hogy mi történt. Ne kérdezd, hogy miért, de kérdezd, hogy mi történt. Használj pozitiv kifelyezéseket, inkább mint hogy "ne tegye." Más szóval, mondd a gyermeknek, hogy mit tegyen, nem, hogy mit ne tegyen. Használj pozitiv kifelyezéseket, inkább mint hogy "ne tegye." Más szóval, mondd a gyermeknek, hogy mit tegyen, nem, hogy mit ne tegyen. Tartsd az erkölcsi prédikációt minimumra, mert nem segít abban, hogy a kommunikáció nyitott legyen. Tartsd az erkölcsi prédikációt minimumra, mert nem segít abban, hogy a kommunikáció nyitott legyen. Ne használj letevő szavakat vagy nyilatkozatokat: pl. buta, ostoba, lusta: „Te hülye, semmi értelme nincs annak amit mondasz" vagy "Mit tudsz te, te csak egy gyerek vagy." Ne használj letevő szavakat vagy nyilatkozatokat: pl. buta, ostoba, lusta: „Te hülye, semmi értelme nincs annak amit mondasz" vagy "Mit tudsz te, te csak egy gyerek vagy."

5 A jó szülő-gyermek kommunikáció alapelvei A jó szülő-gyermek kommunikáció alapelvei Soha ne ígérj a gyermeknek olyant amit nem tudsz teljesíteni. Meg kell probálni minden igéretet betartani. Soha ne ígérj a gyermeknek olyant amit nem tudsz teljesíteni. Meg kell probálni minden igéretet betartani. Segíts a gyermeknek a bizonyos problémák megoldásán. Segíts a gyermeknek a bizonyos problémák megoldásán. Mutasd meg, hogy elfogadod a gyermeket maga miatt, függetlenül attól, hogy milyen tettet követett el. Mutasd meg, hogy elfogadod a gyermeket maga miatt, függetlenül attól, hogy milyen tettet követett el. Fogadd el a gyermeket és dicsérd meg a kommunikálásra irányuló erőfeszítéseit. Fogadd el a gyermeket és dicsérd meg a kommunikálásra irányuló erőfeszítéseit. Ne feledd, hogy a szeretet is része a hatékony kommunikációnak és megnyugtató a gyermek számára ha megosztunk vele egy-egy mosolyt és ölelést (ami szintén erős kommunikációs eszköz). Ne feledd, hogy a szeretet is része a hatékony kommunikációnak és megnyugtató a gyermek számára ha megosztunk vele egy-egy mosolyt és ölelést (ami szintén erős kommunikációs eszköz).

6 Dicséret szavak Ey igen! Csak igy továvbb! Helyes! Csodálatos! Ey igen! Csak igy továvbb! Helyes! Csodálatos! Tetszik ahogy csinálod! Meg vagyok elégedve veled! Büszke vagyok rád! Jól van! Wow!Nagyon jó! Jó neked!Igy kell!Sokkal jobb! Jobban viselkedsz! Ez tökéletes!Milyen jó ötlet! Ezt igy kell!Milyen jól tudod ellenőriyni magad! Tetszik, ahogy ______ Vettem észre, hogy ____ Csak így tovább! Csak vicceltem! Egyre jobban vielkedsz! Nagy felelősséget mutattál amikor_______ Nagyra értékelem, azt amikor ______ Jól csinálod. Jól emlékszel mindenre! Ez mar szép! Szeretem amikor______ Tetszik ahogy kérés nelkül______ Nagyon örvendek hogy te vagy a fiam/lányom. Jól csináltad.

7 Jutalmazás vagy lefizetés? Jutalmazd meg a gyereket, ha a gyermek befejezte a dolgát, jó jegyet kapott az iskolában, egy nehéz vizsgán átment, vagy nem vitatkozott bátyjával két hétig. Jutalmazd meg a gyereket, ha a gyermek befejezte a dolgát, jó jegyet kapott az iskolában, egy nehéz vizsgán átment, vagy nem vitatkozott bátyjával két hétig. Ne tévesszük össze a megjutalamázást a lefizetéssel. Ne ajánlj plusz pénzt vagy ajándékot olyan feladatokér ami a gyermek rendszeres dolgaihoz tartozik. Ehelyett használj pozitív kommunikációt. Ne tévesszük össze a megjutalamázást a lefizetéssel. Ne ajánlj plusz pénzt vagy ajándékot olyan feladatokér ami a gyermek rendszeres dolgaihoz tartozik. Ehelyett használj pozitív kommunikációt. (Gargus, 2010)

8 A szülők gyakori hibái Szeretjük gyermekeinket, és a legjobbat kivánjuk nekik, de a mindennapi stressz rosszabitani tud bármilyen helyzeten. Szeretjük gyermekeinket, és a legjobbat kivánjuk nekik, de a mindennapi stressz rosszabitani tud bármilyen helyzeten. Eredménytelen kommunikációs szokásokat kezdünk el. Eredménytelen kommunikációs szokásokat kezdünk el. Ez nehezíti a gyermekek fegyelmezését vagy a kényes dolgok megbeszélését. Ez nehezíti a gyermekek fegyelmezését vagy a kényes dolgok megbeszélését. Lehet, hogy kérdezed magadtól: „Vajon mit csinálok rosszul?" Lehet, hogy kérdezed magadtól: „Vajon mit csinálok rosszul?"

9 Az első hiba: rossz környezet Olyan környezetet teremts, amiben a gyerek biztonságban beszélni tud. Olyan környezetet teremts, amiben a gyerek biztonságban beszélni tud. Tarts távol olyan zavaró dolgokat mint a TV, az emberek, háziállatok, és a saját mentális fókusza. Tarts távol olyan zavaró dolgokat mint a TV, az emberek, háziállatok, és a saját mentális fókusza. Válasszon egy csendes helyet ami mindekettőtöknek kényelmes. Válasszon egy csendes helyet ami mindekettőtöknek kényelmes. Ne koncentrálj a mentális zavarókra. Ne koncentrálj a mentális zavarókra. (Downing & Downing, 2010)

10 Második hiba: Túl sokat beszélünk és nem figyelünk oda Amit neked mondanod kell az nem olyan fontos mint amit a gyereknek kell mondanija. Amit neked mondanod kell az nem olyan fontos mint amit a gyereknek kell mondanija. Az emberek megnyilnak, amikor úgy érzik, hogy meghallgassák őket, de leállnak, amikor úgy érzik, hogy előadást tartanak nekik. Az emberek megnyilnak, amikor úgy érzik, hogy meghallgassák őket, de leállnak, amikor úgy érzik, hogy előadást tartanak nekik. Kérdezd meghívó kérdések: "Mondd el, mi történt." "Hogyan, ment az ön számára?" "Hogy érzi magát?" Kérdezd meghívó kérdések: "Mondd el, mi történt." "Hogyan, ment az ön számára?" "Hogy érzi magát?" Legyél tisztában a gyermek érzelmeivel és próbáld megérteni, hogy ő mit érez. Legyél tisztában a gyermek érzelmeivel és próbáld megérteni, hogy ő mit érez. Ha beszélsz akkor mindig ugy kezd, hogy erősítsd meg azt amit a gyermek mond. Hagyd, hogy a gyermek tudja, hogy szereted őt feltételek nélkül. Ha beszélsz akkor mindig ugy kezd, hogy erősítsd meg azt amit a gyermek mond. Hagyd, hogy a gyermek tudja, hogy szereted őt feltételek nélkül. (Downing & Downing, 2010)

11 Második hiba: Túl sokat beszélünk és nem figyelünk oda, folyt. Ha kell javítanod amit a gyermek mond, akkor támogatva és tanítva csináld. Ha kell javítanod amit a gyermek mond, akkor támogatva és tanítva csináld. „Billy, az felelőtlen, hogy a játékaidat mindenütt hagyod.” „Billy, az felelőtlen, hogy a játékaidat mindenütt hagyod.” Ilyen kérdéseket kérdezhet: „Hogy, volt ez neked?" „Szerinted mások mit éreznek amikor ilyet csinálsz?" „Mit tehetsz a következő alkalommal, hogy jobb legyen mindenki számára?" Ilyen kérdéseket kérdezhet: „Hogy, volt ez neked?" „Szerinted mások mit éreznek amikor ilyet csinálsz?" „Mit tehetsz a következő alkalommal, hogy jobb legyen mindenki számára?" Hagyd hogy a gyermek hozzájáruljon a megoldáshoz. Hagyd hogy a gyermek hozzájáruljon a megoldáshoz. (Downing & Downing, 2010)

12 Harmadik hiba: Bírálás, hibáztatás, elnevezés Az ismételt kritika mély érzelmi és lelki sebeket okozhat. Az ismételt kritika mély érzelmi és lelki sebeket okozhat. A legtöbb ember leáll, amikor úgy érzi, hogy támadják, és így a valódi kommunikáció nem lehetséges. A legtöbb ember leáll, amikor úgy érzi, hogy támadják, és így a valódi kommunikáció nem lehetséges. A gyermekek akiket gyakran bírálnak negatív öntudatot fejlesztenek ki. A gyermekek akiket gyakran bírálnak negatív öntudatot fejlesztenek ki. A gyermekek gyakran azok lesznek akiknek nevezzük őket. "Billy, te olyan lusta vagy!" A gyermekek gyakran azok lesznek akiknek nevezzük őket. "Billy, te olyan lusta vagy!" Fordíts figyelmet arra amikor a „te” szavat használod. Kövesd olyan szavakkal amik felépítik az öntudatát és emlékezteti őket azokról a pozitív dologról amit amit te látsz bennük. Fordíts figyelmet arra amikor a „te” szavat használod. Kövesd olyan szavakkal amik felépítik az öntudatát és emlékezteti őket azokról a pozitív dologról amit amit te látsz bennük. (Downing & Downing, 2010)

13 Negyedik hiba: A gyerek ötletének a figyelmen kívül hagyása A gyerekeknek szükségük van arra hogy némi beleszólásuk legyen abba ami történik velük. A gyerekeknek szükségük van arra hogy némi beleszólásuk legyen abba ami történik velük. Megértve kell érezzék magukat. Megértve kell érezzék magukat. Amikor meg van nekik engedve nehány döntés, és hozzájáruljhatnak olyan családi beszélgetésekhez amelyek érintik őket, megtanulják, hogy hogyan lehet jó döntéseket hozni, pozitív önképet kifejleszteni, és felelősnek lenni. Amikor meg van nekik engedve nehány döntés, és hozzájáruljhatnak olyan családi beszélgetésekhez amelyek érintik őket, megtanulják, hogy hogyan lehet jó döntéseket hozni, pozitív önképet kifejleszteni, és felelősnek lenni. (Downing & Downing, 2010)

14 Az ötödik hiba: A dühösen vagy csalódottan való kommunikálás Az érzésed és a hozzáállásod döntik el a hangulatot. Az érzésed és a hozzáállásod döntik el a hangulatot. A gyerekek észreveszik a negatív hangulatot mielőtt a szavakat kimondod. A gyerekek észreveszik a negatív hangulatot mielőtt a szavakat kimondod. Ha mérges, akkor a gyermek haraggal válaszol, védekezően tagad, vagy pedig teljesen leáll. Ha mérges, akkor a gyermek haraggal válaszol, védekezően tagad, vagy pedig teljesen leáll. Mielőtt beszélsz, ne összpontosíts olyan dolgokra amelyek miatt jött létre a harag. Azokra a dolgokra kell figyelni amelyeket a gyerek igazán értékel. Mielőtt beszélsz, ne összpontosíts olyan dolgokra amelyek miatt jött létre a harag. Azokra a dolgokra kell figyelni amelyeket a gyerek igazán értékel. Létesíts meghívó és barátságos hangulatot minden beszélgetésnél. Létesíts meghívó és barátságos hangulatot minden beszélgetésnél. (Downing & Downing, 2010)

15 Ilyen szavakat kell használni a gyerekekkel minden nap Köszönöm! Köszönöm! Meg tudod csinálni! Meg tudod csinálni! Beszélj róla! Beszélj róla! Hogyan segíthetek? Hogyan segíthetek? Mind belesegítünk. Mind belesegítünk. Gyere öleljelek meg. Gyere öleljelek meg. Kérlek... Kérlek... Jó munka! Jó munka! Ideje... Ideje... Szeretlek. Szeretlek.

16 Próbáld ki otthon: Válassz egy napot és írd le hogy hányszor mondod: „Nem", „Állj meg", „Ne", „Hagyd abba", vagy „Te ennél tudnál jobbat csinálni." Ezek a szavak helyett pozitív nyilatkozatokat kell használni. Válassz egy napot és írd le hogy hányszor mondod: „Nem", „Állj meg", „Ne", „Hagyd abba", vagy „Te ennél tudnál jobbat csinálni." Ezek a szavak helyett pozitív nyilatkozatokat kell használni.

17 Meggondolni való Ha egy gyermek kritikával él, megtanulj ítélkedni. Ha egy gyermek kritikával él, megtanulj ítélkedni. Ha egy gyermek ellenségeskedésben él, megtanul harcolni. Ha egy gyermek ellenségeskedésben él, megtanul harcolni. Ha egy gyermeket nevetségessé teszik, megtanul félénknek lenni. Ha egy gyermeket nevetségessé teszik, megtanul félénknek lenni. Ha a gyermek félelemben él, megtanul nyugtalannak lenni. Ha a gyermek félelemben él, megtanul nyugtalannak lenni. Ha egy gyermek szégyennel él, megtanulja a bűnben élést. Ha egy gyermek szégyennel él, megtanulja a bűnben élést. Ha a gyermek együtt toleranciával el, megtanulja a türelmet. Ha a gyermek együtt toleranciával el, megtanulja a türelmet. Ha a gyermek bátorítással él, megtanulja a magabiztosságot. Ha a gyermek bátorítással él, megtanulja a magabiztosságot. Ha egy gyermek elfogadásban él, megtanul szeretni. Ha egy gyermek elfogadásban él, megtanul szeretni. Ha egy gyermek elismeréssel él, megtanulja hogy jó ha van célja. Ha egy gyermek elismeréssel él, megtanulja hogy jó ha van célja. Ha egy gyermek őszinteségben él, megtanulja hogy mi az igazság. Ha egy gyermek őszinteségben él, megtanulja hogy mi az igazság. Ha a gyermek méltányossággal él, igazságosságot tanul. Ha a gyermek méltányossággal él, igazságosságot tanul. Ha a gyermek biztonságban él, megtanul hinni magában és másban. Ha a gyermek biztonságban él, megtanul hinni magában és másban. Ha egy gyermek barátságban él, megtanulja hogy a világ egy szép hely, ahol élni, szeretni és szeretve lenni kell. Ha egy gyermek barátságban él, megtanulja hogy a világ egy szép hely, ahol élni, szeretni és szeretve lenni kell. (Névtelen) (Névtelen)

18 Ne feledd... A gyerekkel való pozitív kommunikáció azt jelenti hogy odafigyelünk, tiszteljük a gyerek érzéseit, és odafigyelünk a hangulatra. A gyerekkel való pozitív kommunikáció azt jelenti hogy odafigyelünk, tiszteljük a gyerek érzéseit, és odafigyelünk a hangulatra. Ha nagyon elfoglalt vagy, akkor is fordíts egy kis időt minden nap arra hogy leülj és meghallgasd amit a gyermeknek mondanija kell. Ha nagyon elfoglalt vagy, akkor is fordíts egy kis időt minden nap arra hogy leülj és meghallgasd amit a gyermeknek mondanija kell. Gyermekek erősödnek a buzdító és dicséret szavaktól. Gyermekek erősödnek a buzdító és dicséret szavaktól.

19 Bibliográfia Better Health Channel. (2010). Parenting- communicating with children. Retrieved from communicating_with_children?OpenDocument Better Health Channel. (2010). Parenting- communicating with children. Retrieved from communicating_with_children?OpenDocument communicating_with_children?OpenDocument communicating_with_children?OpenDocument Child Development Institute. (2010). Guidelines for parent/child communication. Retrieved from Child Development Institute. (2010). Guidelines for parent/child communication. Retrieved from Child Welfare League of America: Child, Youth, and Family Development. (2000). Communicating with young children. Retrieved from Child Welfare League of America: Child, Youth, and Family Development. (2000). Communicating with young children. Retrieved from Gargus, B. (2010). Why positive reinforcement works: Using posititive communication. Family Education. Retrieved from modification/29734.html?page=2&detoured=1 Gargus, B. (2010). Why positive reinforcement works: Using posititive communication. Family Education. Retrieved from modification/29734.html?page=2&detoured=1 modification/29734.html?page=2&detoured=1 modification/29734.html?page=2&detoured=1 Harrelson, P. (2010). Communicating with young children. National Ag Safety Database. Retrieved from children.html Harrelson, P. (2010). Communicating with young children. National Ag Safety Database. Retrieved from children.html children.html children.html


Letölteni ppt "A gyermekkel való pozitív kapcsolat építése Írta Maricela Escamilla Írta Maricela Escamilla University of Houston Clear Lake Fordította Julianna Fisher."

Hasonló előadás


Google Hirdetések