Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor. Vizuális programozás Mit nevezünk vizuális programozásnak? Egy új trend a programozáson belül Négy csoportba.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor. Vizuális programozás Mit nevezünk vizuális programozásnak? Egy új trend a programozáson belül Négy csoportba."— Előadás másolata:

1 Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor

2 Vizuális programozás Mit nevezünk vizuális programozásnak? Egy új trend a programozáson belül Négy csoportba soroljuk a vizuális nyelveket Viselkedés (Behavior) alapú Esemény (Event-sheet) alapú Blokk (Block) alapú Csomópont (Node) alapú

3 Viselkedés alapú nyelvek Előre elkészített utasításcsomagok A legegyszerűbb, leggyorsabb és legkorlátozottabb

4 Esemény alapú nyelvek Esemény (feltétel) – utasítás Szinte bármilyen logika felépíthető

5 Blokk alapú nyelvek Hagyományos nyelvek elemei blokkokban Legelterjedtebb az oktatásban (Scratch)

6 Csomópont alapú nyelvek Logikai csomópontok Bármilyen logika felépíthető

7 Fejlesztési lehetőségek Milyen alkalmazások fejleszthetőek vizuálisan? Játékszoftverek Mobil alkalmazások Felhasználói alkalmazások Oktató programok Függ a választott környezettől

8 Előnyök Gyorsabb fejlesztési folyamat Minden grafikusan történik Könnyű kezelni és megtanulni Natív kód közeli teljesítmény Több platform támogatása gyorsan

9 Hátrányok Korlátolt rendszerek Nem minden esetben támogatja a natív kódot Nem minden környezet ingyenes Rendszerszintű programozást nem tesz lehetővé

10 A legnépszerűbb fejlesztői környezetek A válogatás alapja Hosszú ideje a piacon Folyamatos frissítések Elérhető licenszek Platform támogatottság Teljesítmény

11 GameMaker Studio Széles platform támogatottság Ingyenes és fizetős licenszek Korlátozott vizuális fejlesztés (esemény / GML) 2D-s motor

12 Stencyl Csapatmunka támogatása Ingyenes és előfizetős licenszek Blokk alapú vizuális fejlesztés 2D-s motor

13 GDevelop Nyílt forráskódú Böngészőben is futó (egyszerűsített) szerkesztő Esemény alapú fejlesztés 2D-s motor

14 Unreal Engine 4 https://www.unrealengine.com/ Komplex, nagy múltú motor Ingyenes licensz, 5% részesedési díj Csomópont alapú fejlesztés (Blueprint) 2D-s és 3D-s motor

15 Construct 2 https://www.scirra.com/ HTML5 alapú motor Ingyenes és fizetős licenszek Eseménylap és viselkedés alapú fejlesztés 2D-s motor

16 Oktatásbeli alkalmazása Hagyományos programozási nyelvek helyett Algoritmikus készség kialakítása A tanult tudás közvetlenül alkalmazható Oktatásra szánt licenszek Számos környezet már jelenleg is oktatásban

17 Oktatásbeli alkalmazása Tapasztalatokat megosztó online fórumok Egyéni tanulás Kézikönyvek Felhasználói segédletek Online kurzusok Milyen egyéb iskolai alkalmazás lenne lehetséges?

18 Oktatószoftverek fejlesztése Lehetséges a könnyű kezelés miatt Nem csak informatika tárgyon belül Fontos szempontok vizuális nyelv választásánál Olcsó, vagy ingyenes környezet Multiplatform publikálási lehetőség Támogató online közösség

19 Fejlesztés Construct 2-vel Objektumok: a program szereplői Szoros kapcsolat az esemény-utasítás rendszerrel

20 Fejlesztés Construct 2-vel Eseménylapok Események meghatározása  Eseményblokk Utasítások eseményblokkokhoz kapcsolása Logikai kapcsolatok a blokkok között

21 Fejlesztés Construct 2-vel A fejlesztés lépései nagyvonalakban: 1.Objektumok beszúrása 2.Oktatóprogram felületének felépítése 3.Események és utasítások egymáshoz rendelése 4.Tesztelés és megosztás

22 Összegzés A vizuális programozás egy új fejlesztési trend Egyszerű, gyors Könnyen tanulható és tanítható Alkalmazható az oktatásban alternatívaként Lehetőség oktatószoftverek fejlesztésére

23 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor. Vizuális programozás Mit nevezünk vizuális programozásnak? Egy új trend a programozáson belül Négy csoportba."

Hasonló előadás


Google Hirdetések