Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

CSOPORT A HM EI csoport tapasztalatai az ESR 112 megvalósításában, műszaki struktúrák és megoldások. Előadó: LUKÁCS Tamás, HM EI cégcsoport.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "CSOPORT A HM EI csoport tapasztalatai az ESR 112 megvalósításában, műszaki struktúrák és megoldások. Előadó: LUKÁCS Tamás, HM EI cégcsoport."— Előadás másolata:

1 CSOPORT A HM EI csoport tapasztalatai az ESR 112 megvalósításában, műszaki struktúrák és megoldások. Előadó: LUKÁCS Tamás, HM EI cégcsoport

2 CSOPORT HM ELEKTRONIKAI, LOGISZTIKAI ÉS VAGYONKEZELŐ Zrt.

3 CSOPORT Releváns képességei: HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt. Logisztika, fővállalkozói tevékenység Informatikai rendszerek fejlesztése, üzemeltetése Információ-védelem, védett rendszerek fejlesztése,üzemeltetése Ingatlan-, vagyonkezelés, fenntartás, üzemeltetés Építés-beruházás, felújítás, korszerűsítés Üzemeltetés, karbantartás, javítás Objektum, vagyonvédelem A társaságot a honvédelmi miniszter január 1-én alapította. Üzletágai: Logisztikai, Vagyonkezelő, Biztonsági és Vagyonvédelmi

4 CSOPORT Főbb gazdasági mutatók HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.

5 CSOPORT Tanusítványok:. HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.

6 CSOPORT A NextiraOne Európa legnagyobb kommunikációs megoldásokat integráló szállító-független vállalata 17 országban 130 ezer ügyfél, és 1.1 Mrd € árbevétel Vállalati kommunikáció, integrált alkalmazások (CTI, CC, hangrögzítés), IT és üzletvédelem (tervezés – audit), rendszerintegráció Kiemelt, fontosabb projektek: BVOP, MÁV NBH, NBSZ MÜPA NextiraOne Magyarország Kft. “NextiraOne is one of the leading convergence integrators in Europe”. 2006

7 CSOPORT Közép-európai segélyhívó szolgáltatások szakértője Közép-európai irodák: Cz, Sk, Pl, 10M € árbevétel Segélyhívás-kezelés, krízismenedzsment, rendszermegoldások, adat- és kommunikációs hálózatok, információbiztonság Kiemelt, fontosabb projektek: Országos EU ESR a Cseh Köztársaságban Országos Kríziskezelő Rendszer Tűzoltósággal, rendőrséggel, és mentőszolgálattal közös diszpécserközpontok (Ostrava, PL.) Mediumsoft Inc.

8 CSOPORT A párizsi SAMU projekt bemutatása  A francia szabályzó hatósági elvárások teljes megfeleltetése  Segélyhívás kezelési folyamatok kialakítása, és integrálása  400 fős call center kiépítése, és beüzemelése  Magas rendelkezésre állású CTI kialakítása, és implementálása  Speciális telefon eszköztár kialakítása a francia szabályozói követelmények szerint

9 CSOPORT A cseh EU ESR (112) bemutatása 1996 – 2000 Az EU csatlakozási folyamat során tapasztalatcsere a 112 segélyhívószám bevezetéséről 2000 – 2002 Jogszabályi háttér, valamint szabályzási és megfelelő műszaki környezet létrehozása 2003 – 2005A projekt megvalósítása, beüzemelése A projekt kezdeti céljai:  Az EU integrációs elvárások teljes megfeleltetése  Technológiai és segélyhívás-kezelési folyamatok kialakítása  Segélyhívások fogadásához szükséges, összes információval rendelkező operációs központok kialakítása  Garantált állampolgári segítségnyújtás  Téves riasztások maximális kiküszöbölése

10 Rendszerarchitektúra, hálózati ábra Pr Plz. OL HK PU KV ZL JI KL LI UL BM CB OV JI Automatikus SS7-es Routing Alternatív Routing Alap Routing Hívás Kp. CSOPORT A cseh EU ESR (112) bemutatása Tűzoltóság Mentők Rendőrség

11 Rendszerarchitektúra, technológiai környezet Szolgáltatók adathálózata CTI server 112 Aplikációs szerver Központi 4xxxx LAN Router TLF Switch SDH uzel Router Operátorok 128 kbit/s LAN IPT LAN IPT IP Control IP-MPLS 2 Mbit/s Távoli kp.-ok 112 –es Kp. 112-es Kp. 112-es Kp 2 Mbit/s Mentők Tűzoltóság Rendőrség 2 1 Operátor Távközlési Főkp. SS7 Tel.hálózat, SS7 CSOPORT

12 Az ESR operátori software nyelvi támogatása A SW nyelvi támogatás tartalmazza:  A hozzáféréssel rendelkező diszpécserek listáját  Információt a több nyelven beszélő diszpécserekről  Lehetőséget minden diszpécsernek, hogy helyszíntől függetlenül nyelvi segítséget kérjen más diszpécsertől  Konferenciahívás lehetőségét hívó és több nyelven beszélő diszpécserek között  A segítségnyújtást az eseményhez legközelebbi központ lássa el CSOPORT

13 Az ESR operátori software nyelvi támogatása Nyelvi támogatás Kérdések rendje Nyelv választás Javasolt egységek A nyelvi támogatói oldal a rendszer támogatói része, mely segít a kérdések megfelelő nyelven történő feltevésében. Kérdések rendje cseh nyelven – kérdések :GB, E, Fr… Tanácsok, eseményhez javasolt egységek A nyelvi támogatói oldal a rendszer támogatói része, mely segít a kérdések megfelelő nyelven történő feltevésében. Kérdések rendje cseh nyelven – kérdések :GB, E, Fr… Tanácsok, eseményhez javasolt egységek CSOPORT

14 Vezetékes vonalról történő hívás lokalizálása SS7 alapú hívásazonosítás Automata/fél-automata cím beazonosítás Cím adattár – Info 35 SS7 alapú hívásazonosítás Automata/fél-automata cím beazonosítás Cím adattár – Info 35 CSOPORT

15 Mobilhívások lokalizálása hívó helyének behatárolása adott terület utcáinak meghatározása Mobilhívások lokalizálása hívó helyének behatárolása adott terület utcáinak meghatározása CSOPORT

16 112 Hívás kp. 112 Operátor Tűzoltó diszpécser Mentők Rendőrség Az intézkedés függ: - Az esemény helyétől, kiterjedésétől - Az esemény fajtájától, jellegétől Az intézkedés függ: - Az esemény helyétől, kiterjedésétől - Az esemény fajtájától, jellegétől Az intézkedő szervek kommunkációja és koordinálása CSOPORT

17 112 Adatbázis környezet, beavatkozások, források... routing & script képességek TETRAPOL (hang & adat) Who ? What ? Where ? 112 Hívás kp. Tűzoltó diszp. SW/GIS server AVL/GPS server 112 Operátor Esemény rekord CSOPORT Az intézkedő szervek kommunkációja és koordinálása

18 További támogató funkciók Rekord visszajátszás és rekord exportálás Statisztikák Rendszerfelügyelet Kettőshívások leválogatása Hang- és adatrögzítési szolgáltatás és ezek későbbi visszajátszási lehetősége A rögzített adatok XML protokol alapú, külső telephelyek közötti exportálási lehetősége Adatstatisztikák kiértékelésének lehetősége XML protokol alapú kommunkició más központok irányába Esemény és reagálási folyamat információ Ismételt bejelentések szabályozása – diszpécser dönthet a hívás elutasításáról A folyamat alatt minden adat rögzítésre kerül Az adatok tovább leválogathatóak és későbbi statisztikai kimutatások készíthetők A háromszintű (HW-SW-NW) 7/24-es felügyeleti központ minden rendszerproblémát képes megoldani. CSOPORT

19 A rendszer megbízhatósága A Cseh Köztársaságban a 112-es ESR hívásfogadó központjai interconnect kapcsolaton alapuló 14 db hálózatba kötött call centerből állnak. A hálózat esetleges túlterheltsége esetén a segélyhívások átirányítása automatikusan egy másik 112-es ESR call centerbe történik. Túlterhelés és más technikai problémák CSOPORT


Letölteni ppt "CSOPORT A HM EI csoport tapasztalatai az ESR 112 megvalósításában, műszaki struktúrák és megoldások. Előadó: LUKÁCS Tamás, HM EI cégcsoport."

Hasonló előadás


Google Hirdetések