Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint Böröndi-Fülöp Nikoletta KE-GTK Marketing és Kereskedelem Tanszék Táplálkozástudományi kutatások –

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint Böröndi-Fülöp Nikoletta KE-GTK Marketing és Kereskedelem Tanszék Táplálkozástudományi kutatások –"— Előadás másolata:

1 Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint Böröndi-Fülöp Nikoletta KE-GTK Marketing és Kereskedelem Tanszék Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.

2 Bevezetés Civilizációs betegségek terjedése Gyermekkori elhízás Helytelen egészségmagatartás Nemzetgazdasági szinten jelentkező probléma

3 Kutatás módszertana 800 fős megkérdezés Dél-Dunántúli régió Általános- és középiskolás diákok 5., 7., 9. és 11. osztály Nemre, iskola típusára reprezentatív Feldolgozás: SPSS 13.0

4 Vizsgált kérdéskörök Az egészséges táplálkozás fontossága Átlag: 3,66 Táplálkozás egészségessége Átlag: 3,23 Az egészséges táplálkozással kapcsolatos tudásszint Átlag: 3,78 Tudáshiány?

5 Celebekhez való viszonyulás Internetes kapcsolat- tartás Következ- ményektől való elzárkózás Identitás Kényelmi vásár- lás Egészségtu- datosság Család, barátok Táplálkozás megelőző szerepének ismerete Hedonizmus Szórakozás Testtömeg problémák következménye inek ismerete Tudatos vásárlás Mások befolyásolá- sa Környezet- tudatosság Internet használat Életmóddal kapcsolatos ismeretek Individua- lizmus Rizikómaga- tartás Idealizált testképek Tévénézés, sorozatok Trendkövetés Sportolás Fogyókúra Befolyásoló tényezők

6 Miért szükséges a szegmentáció?

7 Elkeseredett fiúk (11,8%) Klaszterek Egészséges életmódot követő átlagosak (17,1%) Elutasító fiúk (12,8%) Trendkövető menők (14,6%) Egészség- és környezettudatos felnövekvő generáció (18,5%) Életet élvező, lázadó lányok (16,1%) Önmagukat kereső, ellentmondásosak (9,8%)

8 Egészséges életmódot követő átlagosak Részarány: 17,1% Fiúk és lányok vegyesen Jellemzően általános- vagy szakközépiskolások Fontos az egészséges életmód Otthonülő típusúak Környezettudatosak Nem képviselnek kiugró értékeket Internet nem fontos

9 Egészség- és környezettudatos felnövekvő generáció Részarány: 18,5% Általános iskolások Fiúk és lányok vegyesen Büszkék magyarságukra Pozitívan gondolnak a jövőre Család a legfontosabb példakép Rendszeresen sportolnak Kiemelkedően egészség- és környezettudatosak

10 Fő feladat a megerősítés Szegmensekkel való kommunikáció Szülők Könyvek Orvosok/védőnők

11 Életet élvező, lázadó lányok Inkább lányok Jellemzően gimnazisták Átlagos és átlag feletti jövedelmű családok Egészséges táplálkozással kapcsolatos tudás átlagos Átlagnál kevesebbet tesznek az egészségükért Individualisták Fontos számukra a szórakozás Kiemelt rizikójú csoport Részarányuk: 16,1%

12 Trendkövető menők Fiúk és lányok vegyesen Átlag feletti jövedelmű családok Részarányuk: 14,6% Népszerű márkákat vásárolnak Véleményvezérek Trendkövetők Aktívak a közösségi oldalakon Jellemzően 9. évfolyamosok Legkevésbé környezettudatos csoport Gyakran járnak gyorsétterembe

13 Önmagukat kereső, ellentmondásosak Részarányuk: 9,8% Követik a trendeket Fontos mások véleménye Gyakran interneteznek Felnéznek a celebekre és követik őket Gyakran járnak gyorsétterembe is Fontos az egészséges életmód Fiúk és lányok vegyesen Átlagos és átlag feletti jövedelmű családok Fontosak az idealizált testképek

14 Kommunikáció a szegmensekkel Trendivé tenni Élvezeti érték Internet Trendkövető menőket a legfontosabb elérni

15 Elutasító fiúk Részarányuk: 12,8% Átlagos jövedelmű családok Kényelmi vásárlás Internet nélkülözhetetlen Elutasítják a környezet- és egészségtudatosságot Tudásuk hiányos Elsősorban szakiskolások

16 Elkeseredett fiúk Egészséges életmód nem fontos Hedonisták Mindenről negatívan nyilatkoznak Átlag alatti jövedelemmel rendelkező családok Részarányuk: 11,8% Középiskolás fiúk Otthonülő típusok Kiemelt rizikójú csoport Interneten tartják a kapcsolatot

17 Kommunikáció a szegmensekkel Szemléletváltás szükséges Tudásszint fokozása Televízió Internet Közvetett kommunikáció

18 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint Böröndi-Fülöp Nikoletta KE-GTK Marketing és Kereskedelem Tanszék Táplálkozástudományi kutatások –"

Hasonló előadás


Google Hirdetések