Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
LAKITELEK ÖNKORMÁNYZATA
6065 Lakitelek, Széchenyi krt. 48. Telefon: 06-(76) , Fax.: 06-(76) „ Esélyegyenlőség, igazságosabb Magyarország a mi községünkben is Pályázati kiírás száma: TÁMOP 3.3.2 Kódszám: TÁMOP-3.3.2/08/2 Pályaorientáció és multikulturális program működése
2
A pályaorientációs munkacsoport tagjai:
Fehér Lenke Kenderesi István Molnár Anna Nagyné Nádudvari Ilona Olajosné Kádár Ilona Olajos István Osadebe – Kiss Erzsébet Tábori Ferencné Vargáné Subicz Beáta Vass Anikó Varga Melinda
3
A pályaorientációs munkacsoport feladata
Középiskolai felvételire való kiscsoportos felkészítés Középfokú lemorzsolódás megelőzése Pályaorientációs mentálhigiénés programok tervezése, lebonyolítása Szakmai programok az alap –és középfokú intézmények közötti programok tervezése, lebonyolítása Iskolai programkínálat bővítése, ütemtervek kidolgozása, lebonyolítása
4
A tervezett munka ismertetése
Az IPR bevezetése A HHH-s tanulók egyeztetése
5
A munkacsoport megalakulása
A munkatervek elkészítése Célok meghatározása, feladatok kijelölése
6
Pénzkultúra előadás tervezése az Allianz Bank ZRT képviselőivel
A pénz története, és a bankok kialakulása Mindennapi banki ügyek Diákhitel, előtakarékosság Diákjaink játékos órakeretben kaptak választ a mindennapi banki ügyekkel kapcsolatban
7
Pályaválasztási szülői értekezlet
A szülők tájékoztatása a középiskolák rendszeréről
8
Nagyfokú szülői érdeklődés
A középiskolák képviselőinek tájékoztatása az iskolák követelményeiről
9
Pályaválasztási kiállítás Kecskeméten
Gimnáziumok és szakközépiskolák forgataga
10
Az iskolabörzén nyolcadikosaink
megismerkedtek a környékbeli középiskolákkal Segítség a pályaválasztásban – teszt kitöltése, ajánlatok szakmákról Szakiskolák szakmai bemutatói
11
Tanítványaink részt vettek a középiskolák nyílt napjain
Volt diákjaink tájékoztatást nyújtottak nyolcadikosainknak a középiskolájukról. Szórólapokkal népszerűsítették iskolájukat.
12
Kommunikációs tevékenység
A tanulók segítése a továbbtanulásban Hogyan használjam a „ Merre tovább ” kiskönyvet?
13
Jelentkezési lapok kitöltése
a központi felvételi vizsgára A jelentkezési lapok továbbítása a felvételi központba és a középiskolákba A tanulói adatlapok módosítása Felvétel vagy jogorvoslás az elutasított tanulóknál A továbbtanuló diákok jelentkezési helyeinek visszaigazolásai, a felvételi eredmények értékelése Kapcsolattartás a középiskolákkal, az F osztályba kerülő diákok segítése Esetmegbeszélések ( a diákok tanulási, magatartási problémáinak megbeszélése)
14
Folyamatos kapcsolattartás a mentorral
15
Felvételi előkészítő magyar nyelv és irodalomból
A tanulók felkészítése a magyar központi felvételi vizsgára változatos feladatokkal, jártasság a különböző feladatok megoldásában. A megszerzett ismeretek helyes és biztos alkalmazása.
16
Felvételi előkészítő matematikából
A tanulók felkészítése a középiskolai központi matematika írásbeli felvételire. A hiányosságok pótlása, tehetséggondozás változatos feladatok segítségével.
17
Felvételi előkészítő angol-és német nyelvből
A tanulók felkészítése a középfokú iskolákba, bennmaradást segítő tevékenységek.
18
A választott középiskolák összesítése
8.b összlétszám 25 fő gimnázium 4 fő 3 fő szakközépiskola 12 fő 8 fő szakiskola 9 fő 14 fő ebből 3 H-s tanuló 5 fő 1 fő ( Arany János Tehetséggondozó Program) - 1 fő 2 fő 4 fő ( ebből 1 fő dobbantó program)
19
A multikulturális munkacsoport tagjai:
Antal Attiláné Csupor Antal Gulyásné Gyöngyösi Gyöngyi Sallainé Győri Csilla Vass Anikó
20
A multikulturális munkacsoport feladatai
Multikulturális foglalkozások terveinek kidolgozása és lebonyolítása Iskolai programkínálat bővítése, ütemtervek kidolgozása, lebonyolítása A multikulturális munkacsoport céljai más kultúrák megismerésének szándéka szociális hátrányok enyhítése kulturális hiányosságok pótlása toleranciaképesség és közösségfejlesztés tehetséggondozás
21
„ Egér-fogó” számítástechnika szakkör
Vezetője: Csupor Antal Tanulóink a délutáni foglalkozásokon részletesen megismerkedtek a számítógéppel,annak felépítésével. Power point és rajzolóprogrammal bővítették tudásukat.
22
Ügyes kezek- ügyeskedek kézműves foglalkozások
Vezetője: Gulyásné Gyöngyösi Gyöngyi l A délutáni kézműves foglalkozásokon a tanulók kézügyességét fejlesztette a különböző dekorációs anyagok felhasználása, azokkal való kreatív munka.
23
„ Csicsergő” furulyaszakkör
Vezetője: Vass Anikó A 8 éves diákok megismerkedtek a furulyával és az alaphangsor fogásával. Saját dalrepertoár begyakorlása. Hallás és ritmusérzék fejlesztése.
24
„Rügyecske” tehetség kibontakoztató
Vezetője: Antal Attiláné Az alsós gyermekek összegyűjtötték az adott hónap nevezetességeit és szokásait.
25
Néptánc foglalkozások
Vezetője: Sallainé Győri Csilla Hagyományos népi játékok megismerése Nyugati, tiszai, erdélyi tánctípusok megismerése
26
Népek karácsonya – Adventi Udvar
jótékonysági vásár multikulturális csoportok bemutatói ismeretek átadása más kultúrák karácsonyi szokásairól
27
A multikulturális munkacsoportok tanulóinak projektzáró bemutatkozásai
28
Projektzáró bemutatkozások
29
Kézműves szakköröseink kiállításai
30
„ Ha egy gyerek helyeslésben él, megtanulja magát szeretni .
Ha egy gyerek elismerésben él, megtanulja, hogy jó, ha célja van. Ha egy gyerek barátságban él, megtanulja megtalálni a saját békéjét.” A te gyereked miben él?
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.