Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DIGITÁLIS KULTÚRA ÉS MÉDIAOKTATÁS – Amit a TÁMOP 3.1.1 kutatási eredményei üzennek Készítette: Jakab György Budapest. 2011. december 6.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DIGITÁLIS KULTÚRA ÉS MÉDIAOKTATÁS – Amit a TÁMOP 3.1.1 kutatási eredményei üzennek Készítette: Jakab György Budapest. 2011. december 6."— Előadás másolata:

1 DIGITÁLIS KULTÚRA ÉS MÉDIAOKTATÁS – Amit a TÁMOP kutatási eredményei üzennek Készítette: Jakab György Budapest december 6.

2 BEVÁNDORLÓK – BENNSZÜLÖTTEK!? „Úgy látom, egy vékonyabb ceruzát kell szereznem. Ezzel nem tudok bánni: csupa olyat írt, amit én nem akartam írni” Lewis Carroll

3 (BENNE) LENNI VAGY NEM LENNI

4 KULTURÁLIS KÜLÖNBSÉGEK „DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK” Gyorsan kívánnak információt szerezni sokféle multimédia- forrásból. Türelmetlenek. „DIGITÁLIS BEVÁNDORLÓK ” Korlátozott számú forrásból származó információ lassú és ellenőrzött átadását részesítik előnyben. Türelmesek.

5 KULTURÁLIS KÜLÖNBSÉGEK „DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK” A párhuzamos információfeldolgozást és a több feladattal való egyidejű foglalkozást kedvelik. „ DIGITÁLIS BEVÁNDORLÓK” A lineáris információ- feldolgozást és az egyetlen (vagy csekély számú) feladatra való koncentrálást kedvelik.

6 KULTURÁLIS KÜLÖNBSÉGEK „DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK” A szövegnél szívesebben dolgoznak kép, hang és videó információkkal. Technológia-barátok. „DIGITÁLIS BEVÁNDORLÓK” A kép, hang és videó információkkal szemben előnyben részesítik a szöveget. Technológia-ellenesek (félők)

7 KULTURÁLIS KÜLÖNBSÉGEK „DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK” Szívesen keresnek rá véletlenszerűen, hiperlinkek útján elérhető multimédia információra. DIGITÁLIS BEVÁNDORLÓK” Lineárisan, logikusan felépített és adagokra bontott információk lépésről-lépésre történő átadására törekednek.

8 KULTURÁLIS KÜLÖNBSÉGEK „DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK” Kedvelik a szimultán kölcsönhatásokat, illetve a hálózati kapcsolatok létesítését számos más felhasználóval. „DIGITÁLIS BEVÁNDORLÓK” A hálózati tanulástól idegenkednek. A tanárok azt szeretik, ha a tanulók, illetve a tanulócsoportok egymástól függetlenül, dolgoznak.

9 KULTURÁLIS KÜLÖNBSÉGEK „DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK” Legszívesebben a jelenben, az „éppen időben” élnek. Az okok és következmények kevésbé izgatják őket. Többnyire az utolsó pillanatban tanulnak. „DIGITÁLIS BEVÁNDORLÓK” Racionálisan, „minden eshetőségre felkészülve” tanulnak és tanítanak - többnyire az előre megadott vizsgakövetelmények szem előtt tartásával.

10 KULTURÁLIS KÜLÖNBSÉGEK „DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK” Az azonnali megerősítést és azonnali jutalmat kedvelik. Azt tanulják szívesebben, ami releváns, azonnal hasznosítható és egyszersmind szórakoztató. Játék- és fantáziaorientáltak. „DIGITÁLIS BEVÁNDORLÓK” Szívesebben választják a késleltetett megerősítést és jutalmazást. A standardizált tesztekre való felkészítést szolgáló oktatást részesítik előnyben. Munka- és valóságorientáltak.

11 Az „Internet-pedagógus" „Egy olyan új szellemű tanár, aki képes hozzásegíteni a tanulókat az aktív, önálló, de mégis közös ismeretszerzéshez, és folyamatos önképzéssel lépést tart az újdonságokkal, netán a saját tanulóival…”. (Fehér Péter)

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "DIGITÁLIS KULTÚRA ÉS MÉDIAOKTATÁS – Amit a TÁMOP 3.1.1 kutatási eredményei üzennek Készítette: Jakab György Budapest. 2011. december 6."

Hasonló előadás


Google Hirdetések