Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Asahi Glass Company Bálint Brigitta Bán Edina 2009. 11. 06.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Asahi Glass Company Bálint Brigitta Bán Edina 2009. 11. 06."— Előadás másolata:

1 Asahi Glass Company Bálint Brigitta Bán Edina

2 2 Cégtörténet -„Soha ne a könnyebb utat válaszd, találd meg, és old meg a problémákat!” -Modernizálás kora -II. világháború után es évek es évek -Globalizáció kora

3 3 Magyar gazdaság -Közepesen fejlett ország, -Nyersanyagokban, energiahordozókban szegény, -Importfüggő ország, -Szolgáltató szektorra támaszkodik, -Külkereskedelme lelassult.

4 4 Japán gazdaság -A világ második legnagyobb gazdasági nagyhatalma, -Hatalmas ipari kapacitások, -Legfontosabb mezőgazdasági terméke a rizs, -Jelentős halászati terület, -Külkereskedelme hatékony és versenyképes.

5 5 Kultúra rétegei - Hofstedei „hagyma”-modell

6 6 Magyarországi piacra lépése -Tatabánya, Ipari Park -60 milliós beruházás, -200 új munkahely, a legnagyobb volumenű zöldmezős beruházása címe

7 7 Japán menedzsment kultúra Szeniorítás, lojalitás, állásbiztonság Változóban: élethosszig tartó foglalkoztatás Rangban feljebb levő: nagyobb fizetés, elismerés Kisebb a menedzserek és a dolgozók közti fizetés különbség Csoportos döntéshozatal Vezetők – HRM

8 8 Eltérés a magyar és a japán menedzsment kultúra között (A japánok ferde szemmel néznek ránk ) Nem vagyunk olyan csapatjátékosok Hosszú távú – rövidtávú gondolkodás Magyar: a feladatmegoldás elhúzása Japán: elébe megy a feladatoknak Magyar: a vezető dönt

9 9 Look beyond! Nézz előre! Lépj túl a jelenen és próbáld megjósolni a jövőt! Innováció Tökéletességre törekvés Mindent áthat

10 10 A válság és a kilábalás hatása Visszaesett a gépjárműgyártás  csökkent az AGC eladása Drágult a nyersanyagok, az olaj Nettó eladás millió jen -14,1 % (az előző évhez képest) Működésből származó bevétel millió jen - 22 % (az előző évhez képest) Nettó bevétel millió jen - 43,7 % (az előző évhez képest)

11 11 A magyarországi problémák 1.Angolul tudó technikusokat és üzemmérnököket keresnek 2. Kommunikáció javítása a japán és a magyar dolgozók között

12 12 Megoldások 1.Angolul tudó technikusokat és üzemmérnököket keresnek Hatékony hirdetés Munkaerő közvetítő cégek megbízása Ha más nincs  Nyelvoktatás

13 13 2. Kommunikáció javítása a japán és a magyar dolgozók között Egymás kultúrájának megismertetése Alkalmazkodni kell, és a másikat elfogadni Üljenek le és beszéljék meg a problémákat Kompromisszumok kötése Kommunikációs tréning Megoldások

14 14 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Asahi Glass Company Bálint Brigitta Bán Edina 2009. 11. 06."

Hasonló előadás


Google Hirdetések