Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása"— Előadás másolata:

1 „Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása

2 Előzmények: 2009. évben a NATURAMA SZÖVETSÉG tagjaként FICODER szakkiállításon vettünk részt Sevillában, ahol felkérést kaptunk térségi védjegy projektben való részvételre Együttműködési szándéknyilatkozatot írtunk alá, júniusában megtörtént az első személyes találkozó és oktatás 2010. július 15-én csatlakozási szándékunkat fejeztük ki a projekthez

3

4 Az Európai Unióban a spanyol LEADER csoportok kezdeményezték az Európai Térségi Minőségi Védjegy kialakítását A „Helyi Márka” védjeggyel rendelkező EU-s LEADER csoportokat fogja össze (több, mint 60-at) A nemzetközi együttműködés legfontosabb célja: a vidéki területek versenyképességének erősítése

5 A Helyi Márka védjegy kialakításának európai programja a legnagyobb hangsúlyt a
minőségre környezeti, társadalmi fenntarthatóságra térségekre helyezi Gyakorlati tartalom: A termékek, szolgáltatások, helyi értékek márkázása, logoval való azonosítása, amely minőséget, térségi azonosíthatóságot biztosít

6 Egységes Európai Térségi Minőségi Védjegy is van, amely egy európai rendszerbe gyűjti össze az összes kisebb területi védjegyet – ez adja a „Helyi Márka” végjegy legfőbb erejét A térségi szintű egyediség, de mégis egységes rendszerhez való tartozás által európai szintűvé válik a rendszer, amely lobbiértéke, lobbiereje is EU szintű

7

8 Márkázni lehet például:
Termékek: tészta, hús, méz, bor, tojás, textil, zöldség, gyümölcs, kézműves termékek,stb. Szolgáltatások: turisztikai szolgáltatók, éttermek, idegenvezetés, kávézók, stb. Örökség: falu, történelmi hagyomány, múzeumok, templomok, malmok, stb.

9 Elemei például: Térségi szintű közös megjelenés, reklám és marketingtevékenység Célul tűzni ki, hogy a szállodákban, vendéglőkben olyan alapanyagokat szolgálnak fel, amelyek az adott térségből érkeznek Az előállítás módjára is hangsúlyt helyeznek a minősítésnél (nem a területet kizsákmányolva, illegális foglalkoztatással, stb.) Hátrányos helyzetűek bevonására fokozottan figyelnek.

10 Tagok 1998-ban kezdődött a projekt francia, olasz, spanyol együttműködéssel LEADER csoport (görögök, olaszok, spanyolok, franciák) 2007. további 7 csoport 2010-ben további 16 spanyol, 2 olasz, 5 görög, 1 francia csoport 2010 után új csatlakozni szándékozók spanyol csoportok, 4 görög,9 portugál,7 magyar és 4 francia

11 Eddigi tapasztalatok:
Egyfajta válasz a globalizációra a vidéki közösségek részéről A közösségi elemek újraértékelése, amelyek a térségi identitást fejezik ki Összegyűjtésre kerül minden olyan érték, amit a vidékfejlesztésben értéknek gondolunk és piaci értékként előnyt kovácsolunk belőle A teljes térség egyetlen termékként jelenik meg, amellyel értékes termék, (maga a térség formálódik egésszé), márkázzuk, megkülönböztetjük, kiemeljük Olyan védjegy, amely ágazatokat fog össze, területi alapon működik

12 A Vidék Minősége védjegyet használók egyben az egész Vidék minőségét is hirdetik. Olyan, mint egy multinacionális cég Úgy őrzi meg az egyediségét egy-egy térség a maga márkájával, hogy magát a célt, a vidék minőségét, ennek szellemiségét is jelképezi egyben, nemzetközi szinten Egyre több az olyan fogyasztó, aki nem akar úgy vásárolni, hogy nincs mögötte a cég társadalmi felelőssége További nagyon jelentős erőt jelent, hogy igazi alulról építkező kezdeményezés, ami EU-s szintűvé fejlődik

13 Részvétel az Egységes Európai Térségi Minőségi Védjegy programban:
Képzéseken, tanulmányúton való részvétel (munkaszervezet, majd helyben az első érdeklődők) Márka kialakítása: logo (specialitása: általában egy-egy márka mögött csak egy-egy cégnek a terméke van, ennél a márkánál ott van a teljes térség és egy teljes EU vidéki hálózat, nagyon komoly lobbi értékkel) Partnerkapcsolat kialakítása egy magyarországi egyetemmel közösen kialakításra kerül a szabályozás vizsgálja, hogy megfelel-e a helyi márka az európai márkának Partnerkapcsolat kialakítása a nemzetközi egyetemek között Az egyetem felkészítése a márka ellenőrzésére Márka bevezetése

14

15 Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!
Hutvágnerné Kasper Judit

16 Elérhetőségeink: Zirc, Petőfi S. u. 4., tel/fax:0036/ , honlap: www. abakonyert. hu


Letölteni ppt "„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések