Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása."— Előadás másolata:

1 „Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása

2 Előzmények: évben a NATURAMA SZÖVETSÉG tagjaként FICODER szakkiállításon vettünk részt Sevillában, ahol felkérést kaptunk térségi védjegy projektben való részvételre Együttműködési szándéknyilatkozatot írtunk alá, júniusában megtörtént az első személyes találkozó és oktatás július 15-én csatlakozási szándékunkat fejeztük ki a projekthez

3

4 Az Európai Unióban a spanyol LEADER csoportok kezdeményezték az Európai Térségi Minőségi Védjegy kialakítását A „Helyi Márka” védjeggyel rendelkező EU-s LEADER csoportokat fogja össze (több, mint 60-at) A nemzetközi együttműködés legfontosabb célja: a vidéki területek versenyképességének erősítése

5 A Helyi Márka védjegy kialakításának európai programja a legnagyobb hangsúlyt a – minőségre – környezeti, társadalmi fenntarthatóságra – térségekre helyezi Gyakorlati tartalom: A termékek, szolgáltatások, helyi értékek márkázása, logoval való azonosítása, amely minőséget, térségi azonosíthatóságot biztosít

6 Egységes Európai Térségi Minőségi Védjegy is van, amely egy európai rendszerbe gyűjti össze az összes kisebb területi védjegyet – ez adja a „Helyi Márka” végjegy legfőbb erejét A térségi szintű egyediség, de mégis egységes rendszerhez való tartozás által európai szintűvé válik a rendszer, amely lobbiértéke, lobbiereje is EU szintű

7

8 Márkázni lehet például: Termékek: tészta, hús, méz, bor, tojás, textil, zöldség, gyümölcs, kézműves termékek,stb. Szolgáltatások: turisztikai szolgáltatók, éttermek, idegenvezetés, kávézók, stb. Örökség: falu, történelmi hagyomány, múzeumok, templomok, malmok, stb.

9 Elemei például: Térségi szintű közös megjelenés, reklám és marketingtevékenység Célul tűzni ki, hogy a szállodákban, vendéglőkben olyan alapanyagokat szolgálnak fel, amelyek az adott térségből érkeznek Az előállítás módjára is hangsúlyt helyeznek a minősítésnél (nem a területet kizsákmányolva, illegális foglalkoztatással, stb.) Hátrányos helyzetűek bevonására fokozottan figyelnek.

10 Tagok 1998-ban kezdődött a projekt francia, olasz, spanyol együttműködéssel LEADER csoport (görögök, olaszok, spanyolok, franciák) további 7 csoport 2010-ben további 16 spanyol, 2 olasz, 5 görög, 1 francia csoport 2010 után új csatlakozni szándékozók spanyol csoportok, 4 görög,9 portugál,7 magyar és 4 francia

11 Eddigi tapasztalatok: Egyfajta válasz a globalizációra a vidéki közösségek részéről A közösségi elemek újraértékelése, amelyek a térségi identitást fejezik ki Összegyűjtésre kerül minden olyan érték, amit a vidékfejlesztésben értéknek gondolunk és piaci értékként előnyt kovácsolunk belőle A teljes térség egyetlen termékként jelenik meg, amellyel értékes termék, (maga a térség formálódik egésszé), márkázzuk, megkülönböztetjük, kiemeljük Olyan védjegy, amely ágazatokat fog össze, területi alapon működik

12 A Vidék Minősége védjegyet használók egyben az egész Vidék minőségét is hirdetik. Olyan, mint egy multinacionális cég Úgy őrzi meg az egyediségét egy-egy térség a maga márkájával, hogy magát a célt, a vidék minőségét, ennek szellemiségét is jelképezi egyben, nemzetközi szinten Egyre több az olyan fogyasztó, aki nem akar úgy vásárolni, hogy nincs mögötte a cég társadalmi felelőssége További nagyon jelentős erőt jelent, hogy igazi alulról építkező kezdeményezés, ami EU-s szintűvé fejlődik

13 Részvétel az Egységes Európai Térségi Minőségi Védjegy programban: Képzéseken, tanulmányúton való részvétel (munkaszervezet, majd helyben az első érdeklődők) Márka kialakítása: logo (specialitása: általában egy-egy márka mögött csak egy-egy cégnek a terméke van, ennél a márkánál ott van a teljes térség és egy teljes EU vidéki hálózat, nagyon komoly lobbi értékkel) Partnerkapcsolat kialakítása egy magyarországi egyetemmel közösen kialakításra kerül a szabályozás vizsgálja, hogy megfelel-e a helyi márka az európai márkának Partnerkapcsolat kialakítása a nemzetközi egyetemek között Az egyetem felkészítése a márka ellenőrzésére Márka bevezetése

14

15 Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! Hutvágnerné Kasper Judit

16 Elérhetőségeink: Zirc, Petőfi S. u. 4., tel/fax:0036/ , honlap: www. abakonyert. hu


Letölteni ppt "„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések