Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A FELSŐOKTATÁSI ÁGAZATI NYILVÁNTARTÁSOK MEGÚJÍTÁSA STÉGER CSILLA OKTATÁSI HIVATAL 2014.SZEPTEMBER.29.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A FELSŐOKTATÁSI ÁGAZATI NYILVÁNTARTÁSOK MEGÚJÍTÁSA STÉGER CSILLA OKTATÁSI HIVATAL 2014.SZEPTEMBER.29."— Előadás másolata:

1 A FELSŐOKTATÁSI ÁGAZATI NYILVÁNTARTÁSOK MEGÚJÍTÁSA STÉGER CSILLA OKTATÁSI HIVATAL 2014.SZEPTEMBER.29.

2 FELSŐOKTATÁSI ÁGAZATI NYILVÁNTARTÁSOK FIR (SzNy, IT) Felvi DPRAVIR FIR HÖSZ TÁMOP fejlesztés

3 FIR2 ÉLES INDULÁS SZEPTEMBER INTÉZMÉNYTÖRZS : Gráf alapú képzési struktúra leképezés ?graf=BSZKANG ?graf=BSZKANG Papír alapú határozatok adatainak betöltése, bent lévő adatok tisztítása Kérelemkezelő – szakindítási kérelemre SZEMÉLYI NYILVÁNTARTÁS : Új, bővített adatkörök, szótárelemek Gyors beküldött csomag feldolgozás (napi) 300 feletti ellenőrzési függvény fejlesztése, hangsúly a hibák visszajelzésén Oktatási azonosítók rendbe tétele - felület

4 FIR2 ADATFELTÖLTÉS, ADATTISZTÍTÁS 2012/2013. TANÉV

5 FIR ADATTISZTÍTÁS TÁMOGATÁSA 10 FIR füzet részletes, kézikönyvszerű leírásokkal Felvi.hu / Hivatali Ügyek felület fejlesztése –Képzési gráfok és nyilvántartott törzsadatok lekérdezése (publikus oldalon is) –Ellenőrzési függvények publikálása –OH részére személyi betekintő, oktatási azonosító osztó felület –Intézményi/OH/EMMI részére monitoring felület FIR fórumok: intézményeknek és tanulmányi rendszer fejlesztőknek (12 db) Hírlevelek intézményeknek az adathibák állásáról – 20 db Heti riportok: az intézményi adatállapotról, képzési hibák és a hallgatói és oktatói hibákat visszajelző excel-ek, Eduline – hivatalos kommunikációs rendszer 4000 bejegyzés Intézményi egyeztetések kb. 70 db EGÉSZ ÉVBEN

6 FIR ALAPÚ LÉTSZÁM STATISZTIKA és Statisztikai adattáblákat a FIR automatikusan legenerálja A statisztikából kizártak számát megjeleníti A nem FIR alapú adatok bejelentéséhez excel importot biztosít Intézményi adattisztítás Adatbeküldés FIR-be FIR-be beépülés Statisztika pontosodása

7 FIR ALAPÚ STATISZTIKA STATISZTIKÁK TÁMOGATÁSA Online nyomon követhető és naponta frissülő statisztikai felület, azon lefúrási lehetőség Eduline rendszerbe EMMI Oktatási Statisztikai Főosztály bevonása 2 FIR Fórum Telefonos, es testreszabott intézményi adatjavítási monitoring STATISZTIKÁK EREDMÉNYESSÉGE Hibátlan intézmények száma: –Hallgatói hibátlan: –Oktatói hibátlan:42-44 Országosan a hallgatói és oktatói kizáró hibajegyek aránya egy ezrelék alatti Valamennyi statisztikai adatközlés során

8 FIR ALAPÚ TÁMOGATÁSI IDŐ SZÁMÍTÁS júniustól: intézmények és hallgatók felé Növelő: Csökkentő: 10 félév feletti képzési idő Fogyatékosság utáni kedvezmény Határon túliak kedvezménye Keret: 12 félév/hallgató Folyó képzésen felhasznált félévek száma Korábbi képzések félévei HALLGATÓ EGYENLEGE

9 PÉLDA: 1. Mérnök (ANA/ALA): képzési idő = 3,5 év, tanulmányi idő = hazai munkavállalási idő = pl. 4 év 2. Bölcsész (ANA/ALA): képzési idő = 3 év, pl. hazai munkavégzés = 3 év 3. Orvosképzés (ONA): képzési idő = 6 év, hazai munkavégzés = 6 év ÁLLAMI ÖSZTÖNDÍJAS: állami ösztöndíjas besorolás 12A-ban és 13K-ban állami ösztöndíj szerződés megkötése a beiratkozás keretében, ezt követően nyilatkozattétel állam fizeti a képzés költségeit ÖSZTÖNDÍJAS KÖTELEZETTSÉG: képzési idő másfélszerese alatti oklevélszerzés VAGY VISSZAFIZETI A KÉPZÉSI KÖLTSÉG 50%-ÁT oklevélszerzést követő 20 évben a képzési idővel megegyező időtartamú hazai munkavégzés VAGY VISSZAFIZETI A KÉPZÉSI KÖLTSÉGET MAGYAR ÁLLAMI ÖSZTÖNDÍJ KONSTRUKCIÓ

10

11 9 2. eset: nincs oklevélszerzés eset: oklevélszerzés MAGYAR ÁLLAMI ÖSZTÖNDÍJ KONSTRUKCIÓ: tanulmányi szakasz eset: későbbi oklevélszerzés

12 MAGYAR ÁLLAMI ÖSZTÖNDÍJ KONSTRUKCIÓ: tanulmányi szakasz eset: passzív félév és későbbi oklevélszerzés eset: passzív félév és HI felfüggesztés nyelvtanulás miatt eset: képzésváltás és passzív félév oklevélszerzéssel

13 RENDKÍVÜLI KOMPLEXITÁS Időtáv: „4-44 év” Szakaszok: tanulmányi – munkavállalási – fizetési/behajtási Minden szakaszban számtalan elágazás, rengeteg féle egyéni út Óriási volumen, már több mint ügyfél! Kevés HR erőforrás (1 osztvez. + 4 referens + 1 adminisztrátor) Ezért csak rendszerszerű és informatikailag magas szinten támogatott módon működtethető a feladatellátás!

14 papír alapú kommunikáció elektronikus kommunikáció HÖSZ RENDSZER HÖSZ rendszer FIR ügyfélkapu Magyar Posta SZEÜSZ digitálisan aláírt határozat archívum és iktató rendszer

15 FÓKUSZBAN A KET. SZERINTI VÉGDOKUMENTUMOK ELŐÁLLÍTÁSA 1.Tanulmányi egyenlegközlő (TEK) határozat 2.TEK, amennyiben a képzés befejezése sikeres kimeneti vizsga, oklevél nélkül történik 3.Oklevél szerzést követően munkavállalási kötelezettség közlő határozat 4.Kötelezettség megállapító határozat: kkk x 1,5 lejárt oklevélszerzés nélkül 5.Kötelezettség megállapító határozat: képzés vége oklevélszerzés nélkül 6.Mentesítő határozat: 1-2 féléven belül abbahagy

16 ÉS FÓKUSZBAN A KET. SZERINTI FOLYAMATTÁMOGATÁS: Nftv. szerinti határozat kiküldése Jogorvoslat/kérelem benyújtása Formai ellenőrzés (hiánypótlás kérés) Tartalmi döntéshozatal Határozat küldés (elfogadó/elutasító) Határozat jogerőre emelkedése

17 HÖSZ RENDSZER BEVEZETÉSE FIR napi szinkronizáció –minden adatmódosítás a FIR-ből: Törzsadatok Személyes és elérhetőségi adatok Képzési adatok –„kézi” módosítás csak bírósági határozat alapján éles indulás: ősz KEK KH szinkronizáció (automatikusan év végéig)

18 RENDSZER TERV- MUNKAVÁLLALÁSI FÁZIS TOVÁBBIAKBAN:

19 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A FELSŐOKTATÁSI ÁGAZATI NYILVÁNTARTÁSOK MEGÚJÍTÁSA STÉGER CSILLA OKTATÁSI HIVATAL 2014.SZEPTEMBER.29."

Hasonló előadás


Google Hirdetések