Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP-4.1.3-11/1-2011-0001) Felsőoktatási helyzetkép Stéger Csilla.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP-4.1.3-11/1-2011-0001) Felsőoktatási helyzetkép Stéger Csilla."— Előadás másolata:

1 Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Felsőoktatási helyzetkép Stéger Csilla főosztályvezető ETR konferencia május 19.

2 Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Mai „menü” 1.Aktualitások (Stéger Csilla) 2.XSD 3.2 és támogatási idő számítás – (Hosznyák András) 3.Tanulmányi adminisztráció egyes kérdései – HÖSZ (Sánta Gyula) 4.Tanulmányi adminisztráció egyes kérdései – FIR (Demcsákné Ódor Zsuzsanna) 5.Kérdések/válaszok

3 Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Jogalkotás • Vhr. tervezete készítés alatt, kiadás tervezett időpontja nyár- ősz (?) • 79/2006. korm. rendelet komplett cseréje: engedélyezés, nyilvántartás, FIR, magyar állami ösztöndíj, kötelező formanyomtatványok stb. • 15/2006. OM rendelet módosítása megtörtént • Igazgatási szolgáltatási díjrendelet készül a magyar állami ösztöndíjjal kapcsolatosan

4 Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Engedélyezés, nyilvántartás • Intézménytörzs továbbfejlődött, működési engedélyt minden változás után generálunk • Kérelemkezelő fejlődik, új szolgáltatások: új szakirány, specializáció, szakfelelős nyilvántartásba vétele • Engedélyezés és nyilvántartás szemlélete változik: hatósági döntés az által történik meg, hogy az adat a FIR IT-be kerül, a közhiteles adatbázisba kerülésről az intézmény tájékoztató levelet kap, nem határozatot • Kérjük a szakmai gyakorlóhelyek, kollégiumok és szakkollégiumok bejelentését

5 Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Felvételiről • FFT-ben csak azok a képzések hirdethetők meg, amelyek a jogszabálynak megfelelően nyilvántartásba lettek véve • A korábbi évek tapasztalatai alapján az alábbiakat kérjük: – A tanulmányi rendszerekből a 79/2006. tartalmi követelményeinek megfelelően történjen az oklevél igazolások kiadása (beadási határidő: július 10.), melyet csak a jelentkező tölthet fel a honlapon! – Intézményi vizsgaeredmények rögzítése időben történjen meg! – Oklevél alapján az az intézmény számíthat csak pontot, amely azt az FFT-ben rögzítette. A pontszámítási elveket az intézmény a honlapján köteles megjeleníteni! • Tanári alkalmassági vizsgára való behívási listák ma várhatóan terülnek

6 Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Közös képzés – kétszakos osztatlan hittanár szak 1.Felvételi meghirdetés a hitéleti intézménynél (mind az egyszakos, mind a kétszakos hittanár esetén) 2.A kétszakos hittanár a központi eljárás része: – Az osztatlan tanári alkalmassági vizsga kötelező a hittanár- közismereti tanár szakpárra jelentkezők számára is, ezért azt az elbírálási sorrendben első helyen megjelölt intézményben kell a jelentkezőknek letenniük és a hitéleti intézmény rögzíti a Gólyában. – Közismereti szakpár intézménye nem látja a jelentkezőket a Gólyában 3.A hallgatót a hitéleti intézmény veszi fel: ott keletkezik a HJV, ott kell lejelenteni a pontos szakpárt 4.A megállapodás alapján a közismereti szakpárt (és a ped-pszich) oktató intézményben vendéghallgatói jogviszony keretében tanul a hallgató – vendéghallgatóként vonatkozik rá az intézmény HKR-je

7 Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) HÖSZ-ről 1.Magyar állami ösztöndíj adminisztrációja a FIR adatai alapján történik 2.A konstrukció komplex és hosszú 3.A kötelezettségek a tanulmányi tevékenységből adódnak ezért közös érdek a tökéletesen pontos nyilvántartás, különösen – szak, szakirány, tanárképzésnél a képzési idő – képzés nyelve, munkarendje, helyszíne (valós kombinációban!) – fogyatékos státusz és ezért adott további áll. tám. félévek tanulmányokmunkavállalási szakasz, külföldhazai munka részletfizetés NAV behajtás

8 Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) évi oklevél statisztika OSAP 2012FIR 2013FIR 2013 / OSAP 2012 záróv.nyelvh.végzettzáróv.nyelvh.végzettzáróv.nyelvh.végzett %103%106% Csak sikeres kimeneti vizsga (nem szerzett oklevelet) Végzettek (oklevelet szerzett) STAOKSTAOK%STAOTSTAOT%STAOKSTAOK%STAOTSTAOT% 860,1%300,0%3580,5%1180,2% Köszönjük!

9 Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Eredmények – márciusi statisztika Oktatói hibajegyek: •60 intézményben 0 fő STATK hibás! •41 intézményben sem STATK, sem STAT hibás oktató nincs! •46 intézményben van a STATK és a STATT hiba 1% alatt Hallgatói hibajegyek: •44 intézményben 0 fő STATK hibás! •13 intézményben sem STATK, sem STAT hibás hallgató nincs, •37 intézményben van a STATK és a STATT hiba 1% alatt! Köszönjük! ( i adatok)

10 Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Kérjük, hogy az elhangzó előadások diáit osszák meg a konferenciára el nem jutó tanulmányis és FIR-es kollégákkal! Köszönjük!


Letölteni ppt "Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP-4.1.3-11/1-2011-0001) Felsőoktatási helyzetkép Stéger Csilla."

Hasonló előadás


Google Hirdetések