Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Knorr-Bremse Group A magyar járműipar fejlődése különös tekintettel a kutatás fejlesztésre Anyagvizsgálat a gyakorlatban Szakmai szeminárium Kecskemét.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Knorr-Bremse Group A magyar járműipar fejlődése különös tekintettel a kutatás fejlesztésre Anyagvizsgálat a gyakorlatban Szakmai szeminárium Kecskemét."— Előadás másolata:

1 Knorr-Bremse Group A magyar járműipar fejlődése különös tekintettel a kutatás fejlesztésre Anyagvizsgálat a gyakorlatban Szakmai szeminárium Kecskemét Lepsényi István 2014. június 19.

2 Knorr-Bremse Group │2 Nemzetközi tendenciák Utasforgalom alakulása 2030-ig az EU-27-ben Teherfuvarozás alakulása 2030-ig az EU-27-ben Milliárd utaskilométerben Milliárd kilométerben

3 Knorr-Bremse Group Közép-európai járműgyártás │3 Autógyárak elhelyezkedése az új EU tagállamokban 2012-ben Source: ACEA Pocket Guide, 2013 Automative industry

4 Knorr-Bremse Group A magyar járműipar átstrukturálódása Alapvetően haszonjármű orientált Mind jármű, mind főegység A járműipar az ipari termelés 18%-a, a teljes export 10%-a │4 19832013 OE – alapvetően személygépkocsi  Audi, Suzuki, Mercedes, Opel Főegység – jelentős haszonjármű beszállítás  Bosch, Continental, Lear, Luk, Delphi, DENSO Valeo BPW, ZF etc

5 Knorr-Bremse Group Járműgyártás 2013 *Forrás: KSH. 2014  Az értékesítés árbevétele a járműgyártásban: 5 408 429 millió Ft  A járműgyártás részesedése az ipari termelésből: 19,08 %  A járműgyártás részesedése a belföldi értékesítésből: 3,23%  A járműgyártás részesedése az exportból: 30,3%  Alkalmazásban állók száma ~ 78 900 A magyar járműgyártás │5

6 Knorr-Bremse Group Magyarország járműipari régiói Kecskemét Hatvan Miskolc Budapest Esztergom Győr Veszprém Szentgothárd │6

7 Knorr-Bremse Group A legnagyobb járműipari beszállítók elhelyezkedése Magyarországon Source: NIH, 2012 │7

8 Knorr-Bremse Group │8 *Source: Figyelő TOP 200 2013. Járműgyártó CÉGEK TOPLISTÁJA, 2012. RangsorA gazdálkodó neve Nettó árbevétel (mill HUF) 1AUDI HUNGARIA MOTOR Kft.1 612 480 2Bosch csoport*580 681 3Magyar Suzuki Zrt.409 150 4Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.267 919 5Continental Automotive Hungary Kft.202 494 6Lear Corporation Hungary Autóipari Gyártó Kft.156 260 7LuK Savaria Kuplunggyártó Kft.141 370 8Delphi Hungary Autóalkatrész Gyártó Kft.125 484 9DENSO Gyártó Magyarország Kft.118 429 10BorgWarner Turbo Systems Alkatrészgyártó Kft.104 766 11SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt.80 816 12HAMMERSTEIN Autórészegységgyártó és Fejlesztő Bt.75 624 13Valeo Auto-Electric Magyarország Gépjárműalkatrész-gyártó Kft.67 790 14Visteon Hungary Termelő és Értékesítő Kft.66 000 15BPW-Hungária Kft.56 606 16ZF Hungária Ipari és Kereskedelmi Kft.55 428 17Dana Hungary Gyártó Kft.53 424 18KNORR-BREMSE Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.47 806 19RÁBA Járműipari Holding Nyrt.*42 346 20Linamar Hungary Autóipari és Gépgyártó Zrt.40 486

9 Knorr-Bremse Group Magyarország tudásközpontjai Debreceni Egyetem (genomika, nano és biotechnológia) Nyíregyházi Főiskola (FOOD-ENERG) Szegedi Tudományegyetem (környezet és nanotechnológia; neurobiológia) Pannon Egyetem (informatika;környezetvédelem) Dunaújvárosi Főiskola (anyagtudomány) Bp-i Corvinus Egyetem (élelmiszerlánc) Eötvös Lóránd Tudományegyetem (sejtkommunikáció; e-science) Bp-i Műszaki Főiskola (közlekedésinformatika, telematika) Bp-i Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (információtechnológia, elektronikus jármű és járműirányítás) Szent István Egyetem (környezetipar ) Semmelweis Egyetem (molekuláris és info-bionikai kutatások) Pécsi Tudományegyetem (gyógyszerek, gyógyító eljárások) Széchenyi István Egyetem (járműipar) Nyugat-Magyarországi Egyetem (erdő és fahasznosítás) Eszterházy Károly Főiskola (élelmiszerbiztonság) Miskolci egyetem (mechatronikai és logisztikai rendszerek) Közép-Magyarország Közép-Dunántúl Nyugat-Dunántúl Dél-Dunántúl Dél-Alföld Észak- Alföld Észak- Magyarország │9

10 Knorr-Bremse Group Körkép a hazai járműgyártásról │10  Külföldi tulajdon  Magas technológiai szint  Jelentős erőforrások  Magas termelési érték  Többségében magas külföldi anyagtartalom  Export orientáció  Jellemzően nem magyarországi K+F, de bővülő feladatok  Hagyományos kapacitások  Szétszórt, elégtelen erőforrások  Alacsony hozzáadott érték  Alacsony komplexitású termékek  Alacsony kooperációs szint  Jellemzően nincs K+F  Növekvő számú kivétel Végtermékgyártók, első szintű beszállítók Beszállítói háttéripar

11 Knorr-Bremse Group Miért fontos a K+F? │11 Source: European commission The 2012 EU Industrial R&D Investment SCOREBOARD 2013 K+F beruházások 2012 (EUR ban)K+F Beruházás 2012 (EUR-ban) K+F rangsor az ipari szektorban és a világ főbb régióiban 1. Gyógyszeripar és biotechnológia 2. Hardvertechnológia és berendezések 3. Autók és alkatrészek 4. Szoftver és számítógépes szolgáltatások 5. Elektronikai és elektromos berendezések 6. Vegyszerek

12 Knorr-Bremse Group Összesített innovációs index Forrás: Innovation Union Scoreboard 2014 Magyarország pozíciója valamelyest gyengült Az Innovációs Unió 2013. évi rangsora alapján az EU innovációs teljesítménye javult, azonban Magyarország pozíciója valamelyest gyengült. │12

13 Knorr-Bremse Group A vállalati K+F ráfordítások alakulása néhány ágazatban (Mrd EUR) Forrás: KSH │13

14 Knorr-Bremse Group │14 Innovatív vállalatok aránya Magyarországon és az EU-ban méretkategóriák szerint Minél nagyobb egy vállalat, annál nagyobb eséllyel innovatív  Magyarországon a kisvállalatok negyede, a középvállalatoknak pedig már közel fele innovatív.  Ugyanakkor a nagyvállalatoknál tízből hét végez innovatív tevékenységet. Magyarország EU Forrás: EUROSTAT, CIS 2012

15 Knorr-Bremse Group Beszállítók és fejlesztés 15 Járműgyártók Rendszerszállítók Elemszállítók Rész-, előszerelt egység szállítók Alapanyag szállítók Multinacionális vállalatok Multinacionális vállalatok (esetleg nagyvállalatok) Nagyvállalatok, KKV-k Többségében KKV-k Multinacionális és nagyvállalatok Alkatrész gyártás + fejlesztés Járműgyártási piramisLehetőségek a hazai KKV-knek

16 Knorr-Bremse Group Úttörő jelentőségű képzés a műszaki felsőoktatásban – Knorr-Bremse duális hallgatók a KF GAMF járműmérnök alapszakon Knorr-Bremse 2. éves duális hallgatói Alternatív képzési modell, mely a magyar felsőoktatásban elsőként indult el együttműködésben vállalatunkkal és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-vel ; 2013 szeptemberétől 22 fő KB duális hallgató vesz részt a képzésben: 20 fő járműmérnök 2 fő műszaki menedzser szakon; A képzés indulását megelőző 1 éves felkészülési időben mintegy 30 fő vállalati szakértő mérnök és HR munkatárs szoros együttműködésével alakítottuk ki a gyakorlati képzési modellt; Szemeszterenként több mint 200 gyakorlati óra 15 kiváló vállalati szakértő közvetlen közreműködésével 7 különböző funkcionális területen (MD, Q, IE, Gyártás, Termékfejlesztés, K+F BUD, HR); A műszaki életpálya mellett elkötelezett hallgatók, akik a gyakorlatorientált tanterv eredményeként félévente a 12 hét elméleti oktatást követően, 5-8 hét vállalati gyakorlat során személyes készségfejlesztésben is részesülnek. │16

17 Knorr-Bremse Group Üvegszálerősítésű poliamid karosszéria elem Aston Martin Vanquish zölddel jelölt része szénszálerősítésű műanyagból készül Üreges rész erősítése poliuretán habbalÜtésálló PETLézer jelölésű POM Anyagfelhasználási trendek Műanyag │17

18 Knorr-Bremse Group A kormányok támogatják a gépjárműipart, de kihívásokat is támasztanak – kiemelt terület az intelligens közlekedési rendszerek (ITS) és a járműautomatizálás Biztonság növelése Halálos balesetek csökkentése Hatékonyság növelése Károsanyag kibocsátás csökkentése Versenyképesség támogatása A kormányokat keretrendszerek kidolgozására kérik az alábbi területeken: Telematika Magas szintű/fejlett vezetői asszisztens rendszerek Asszisztencia szint/automatizálás növelése Kommunikáció beépítése a járművekbe │18

19 Knorr-Bremse Group Google – Continental – Előrelépés a jövőre nézve - vezető nélküli autó Fejlesztési koncentráció:  Szenzorok  Radarok  Kamerák  GPS  Alakfelismerés Fejlesztések Magyarországon:  Bosch, Knorr-Bremse, Continental, Takata stb.  Egyetemek és Akadémiai Kutató Központok Fő sajátosságok:  A vezető nélküli autó technológia fejlesztése. Google projekt – vezetője: Sebastian Thrun, a Google mérnöke  DARPA Grand Challenge fődíj (2005)  Nevada állam engedélyezi a vezető nélküli autók részvétele a közúti forgalomban (2011.06. 29.), további államok csatlakozása (California, Florida 2012. szeptember )  Fejlesztő csoport bejelentése: mintegy tucat önjáró autó több, mint 500,000 km-t tett meg (2012. augusztus)  Google & Continental bejelenti az együttműködést a „robot autó” technológia további fejlesztésére (Frankfurt Motor Show 2013. 09.12)  A Continental becslése szerint az önjáró autók 2025-re valósággá válhatnak │19

20 Knorr-Bremse Group  A gazdaság mozgatórugója a járműipar Összegzés │20  A K+F súlya érezhetően növekszik, elsősorban a nagyvállalatoknál, de kis és közepes méretű vállalatoknál is.  Az oktatásban a duális képzésre van szükség a megfelelő szakemberek biztosítása tekintetében  Magyarországon is kihívásokkal teli feladatok vannak

21 Knorr-Bremse Group Thank you for your attention! Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft Lepsényi István Georg Knorr u. 08. H-6000 Kecskemét, Hungary Phone: +36 76 511 101 Fax: +36 76 481 363 Email: istvan.lepsenyi@knorr-bremse.com www.knorr-bremse.comistvan.lepsenyi@knorr-bremse.com www.knorr-bremse.com │21


Letölteni ppt "Knorr-Bremse Group A magyar járműipar fejlődése különös tekintettel a kutatás fejlesztésre Anyagvizsgálat a gyakorlatban Szakmai szeminárium Kecskemét."

Hasonló előadás


Google Hirdetések