Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A felsőoktatási intézmények és karok OTDK eredményessége

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A felsőoktatási intézmények és karok OTDK eredményessége"— Előadás másolata:

1 A felsőoktatási intézmények és karok OTDK eredményessége
Dombi József Egyetemi tanár 2014, Dunaújváros

2 Egyetemi és Főiskolai Rangsorok
Oktatási tevékenység Tudományos tevékenység Egyéb szempontok a felsőoktatási intézmény választásához Infrastruktúra (épületek, eszközállomány, könyvtár, informatikai háttér) Szociális ellátottság (kollégiumok, diákélet) 2014, Dunaújváros

3 Oktatás és tudomány Tudományos teljesítmény kap hangsúlyt Következmény: az egyetem „tudásgyárrá” válik, oktatás másodlagos Oktatási teljesítmény kap hangsúlyt Következmény: a tudomány fejlődésétől elmarad, esetleg több évtizedes, elavult tudást ad át 2014, Dunaújváros

4 Az OTDK, mint intézményi mérőszám
Az intézményi rangsor tudományos és oktatói teljesítményt vesz figyelembe Az OTDK eredmény mindkettő tevékenységet méri A TDK sikere abban rejlik, hogy az intézményektől függetlenül méri a diákok teljesítményét! 2014, Dunaújváros

5 Adatelemzés Három OTDK forduló adatbázisa (karonként)
Intézményi résztvevők száma Első helyezettek száma Második helyezettek száma Harmadik helyezettek száma Pro Scientia díjazottak száma Intézmények létszámadatbázisa (karonként) 172 kar szerepel 2012, Győr

6 A kari minősítési eljárás tulajdonságai
Az eljárás adatelemzésen alapul A határok dinamikusan változhatnak Robosztus (véletlen jellegű folyamatok nem befolyásolják) Nem sorrend a végeredmény, hanem kategóriába való sorolás, ami a megbízhatóságot növeli Matematikai módszerek biztosítják a validitást

7 A TDK minősítő mérőszám
Az adatelemzés során ahol a pontszámok változásai között nagyobb ugrásokat figyelhettünk meg, azok a kategóriahatárok Az adatsorok ilyen jellegű kategóriába sorolását diszkretizációnak nevezzük, egydimenziós klaszterezésként foghatjuk fel

8 A TDK minősítő mérőszám
A kategóriákban történő besoroláson túl sorrendet nem képeztünk, ezt hangsúlyozza az alfabetikus besorolás, a robusztusságot ez biztosítja. Az intézményi tehetséggondozás eredményességének autentikus leképezése a kategóriákba sorolás.

9 Az intézmények létszámát is figyelembe vevő rangsor
Az olimpiai hasonlat alapján egy ország eredményességét jól mutatja az érmek száma, azonban az ország lakosságához viszonyított teljesítménye jobban jellemzi az ország sportban elért eredményét (Kína több milliárd lakosa kisebb eredményt mutatna így fel, mint egész Európa – Magyarország ebből a szempontból az élmezőnyben szerepelne).

10 Az intézmények létszámát is figyelembe vevő rangsor
Ha a rangsorokat abszolút módon, az elért eredmények alapján hozzuk létre, akkor a kisméretű, de fajlagosan eredményes intézmények nem érnek el jó helyezést. Egy intézmény jóságát a létszámhoz viszonyított eredményesség jobban jellemezheti, mint a teljes pontszám szerinti eredményesség.

11 Az intézmények létszámát is figyelembe vevő rangsor
Elkészítettük az intézmények hallgatói létszáma szerinti eredményességi mutatóit. Ugyanazt az eljárást követtük, mint a korábbi, abszolút pontozási rendszerben, és így az intézmények pontozása mellett kategóriákba való sorolást végeztünk.

12 OTDK szekciónkénti elemzése
Ha az OTDK versenyt nem intézmények szerint vizsgáljuk, hanem az OTDK szekcióban elért eredményességük alapján, egy újabb rangsort kaphatunk. Elvégeztük az OTDK összes szekciójára nézve az intézményi rangsorolást. Ezeket szintén kategóriákba soroltuk.

13 OTDK szekciónkénti elemzése
Természetesen itt is érdekes lett volna a létszámarányos teljesítménymérés, azonban ilyen jellegű létszámadatok nem álltak rendelkezésünkre. Az OTDK szekcióhoz való létszám hozzárendelés egyértelműen nem megvalósítható.

14 Versenyhelyzet és értékelés
Az intézmények értékelésénél figyelembe kell venni a verseny intenzitását, azaz hogy egy OTDK szekcióban hány különböző intézmény vesz részt. Vannak olyan szekciók, ahol nagyon sok intézmény vetélkedik és van olyan is, ahol csak egy vagy két intézmény indul. Az ilyen esetekben a minősítés rangját csökkenteni kell, így az RTF és a ZMNE az eredményes intézmények közé került (2011 óta a Nemzeti Közszolgálati Egyetem karai).

15 Intézményi összesítés
Az intézmények mérésére három különböző kategóriát állítottunk fel, az abszolút pontozási rendszert, a létszámra vetített teljesítményt illetve az OTDK szekcióban való teljesítmény szerinti minősítést. E három rangsorból egyetlen rangsort állítottunk össze, ahol is a rangsor alatt kategóriába való sorolást kell érteni.

16 Intézményi összesítés
Azon intézmények, amelyek legalább egyik minősítése kiváló, és egy másik eredményük legalább eredményes, kiváló minősítést kaptak. Eredményesek azok, akik legalább egyik minősítés szerint eredményesek. Az eredmények azt mutatják, hogy kiváló minősítést 24, eredményes minősítést 42 intézmény szerzett (172 kar vett részt az értékelésben).

17

18 Kiváló karok (alfabetikus sorrendben ) 1
Intézmény Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar Budapesti Corvinus Egyetem Kertészettudományi Kar Budapesti Corvinus Egyetem Társadalomtudományi Kar Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építőmérnöki Kar Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Kar Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar

19 Kiváló karok (alfabetikus sorrendben) 2
Intézmény Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar Kaposvári Egyetem Állattudományi Kar Miskolci Egyetem Műszaki Anyagtudományi Kar Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kar Semmelweis Egyetem Testnevelés és Sporttudományi Kar Szent István Egyetem Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar

20 Eredményes karok (alfabetikus sorrendben) 1
Intézmény Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszertudományi Kar Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Kar Budapesti Corvinus Egyetem Tájépítészeti Kar Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki Kar Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki Kar Debreceni Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar Debreceni Egyetem Általános Orvostudományi Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar

21 Eredményes karok (alfabetikus sorrendben) 2
Intézmény Debreceni Egyetem Természettudományi és Technológiai Kar Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Kar Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kar Eszterházy Károly Főiskola Bölcsészettudományi Kar Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar Magyar Képzőművészeti Egyetem Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Miskolci Egyetem Műszaki Földtudományi Kar Nyíregyházi Főiskola Bölcsészettudományi és Művészeti Kar

22 Eredményes karok (alfabetikus sorrendben) 3
Intézmény Nyugat-magyarországi Egyetem Erdőmérnöki Kar Nyugat-magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Nyugat-magyarországi Egyetem Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar Pannon Egyetem Mérnöki Kar Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kar Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Kar Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar

23 Eredményes karok (alfabetikus sorrendben) 4
Intézmény Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar Rendőrtiszti Főiskola (Nemzeti Közszolgálati Egyetem) Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szegedi Tudományegyetem Mezőgazdasági Kar Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Kar Szent István Egyetem Állatorvos-tudományi Kar Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem (Nemzeti Közszolgálati Egyetem) Zsigmond Király Főiskola

24 Támogatandó intézmények (alfabetikus sorrendben) 1
Általános Vállalkozási Főiskola Budapesti Corvinus Egyetem Közigazgatástudományi Kar Budapesti Gazdasági Főiskola Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Kommunikációs és Művészeti Kar Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar Debreceni Egyetem Informatikai Kar Debreceni Egyetem Közgazdaság- és Gazdaságtudomáyi Kar Debreceni Egyetem Műszaki Kar

25 Támogatandó intézmények (alfabetikus sorrendben) 2
Debreceni Egyetem Népegészségügyi Kar Debreceni Református Hittudományi Egyetem Dunaújvárosi Főiskola Eötvös József Főiskola Eötvös József Főiskola Pedagógiai Fakultás Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Erdélyi Tudományos Diákköri Konferencia - Reál- és Humántudományi Konferencia Eszterházy Károly Főiskola Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Eszterházy Károly Főiskola Természettudományi Kar Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Kaposvári Egyetem Művészeti Kar Károli Gáspár Református Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kar Károli Gáspár Református Egyetem Hittudományi Kar

26 Támogatandó intézmények (alfabetikus sorrendben) 3
Károly Róbert Főiskola Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Károly Róbert Főiskola Természeti Erőforrás-gazdálkodási és Vidékfejlesztési Kar Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Kar Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar Kodolányi János Főiskola Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kar Miskolci Egyetem Egészségügyi Kar Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Nyíregyházi Főiskola Természettudományi és Informatikai Kar Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

27 Támogatandó intézmények (alfabetikus sorrendben) 4
Nyugat-magyarországi Egyetem Geoinformatikai Kar Nyugat-magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Kar Nyugat-magyarországi Egyetem Művészeti, Nevelés- és Spottudományi Kar Nyugat-magyarországi Egyetem Természettudományi és Műszaki Kar Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar Pannon Egyetem Georgikon Kar Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kar Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Kar Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kar

28 Támogatandó intézmények (alfabetikus sorrendben) 5
Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Kar Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Kar Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Semmelweis Egyetem Gyógyszerésztudományi Kar Széchenyi István Egyetem Deák Ferenc Állam-és Jogtudományi Kar Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar Széchenyi István Egyetem Műszaki Tudományi Kar Szegedi Tudományegyetem Egészségtudományi és Szociális Képzési Kar Szegedi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti Kar Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Szent István Egyetem Pedagógiai Kar Szent István Egyetem Víz- és Környezetgazdálkodási Kar Szolnoki Főiskola

29 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A felsőoktatási intézmények és karok OTDK eredményessége"

Hasonló előadás


Google Hirdetések