Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Játékfejlesztés, 2008 április 1. Kovács Máté 1 Számítógépes játékfejlesztés TTK-s Est Előadó: Kovács Máté

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Játékfejlesztés, 2008 április 1. Kovács Máté 1 Számítógépes játékfejlesztés TTK-s Est Előadó: Kovács Máté"— Előadás másolata:

1 Játékfejlesztés, 2008 április 1. Kovács Máté 1 Számítógépes játékfejlesztés TTK-s Est Előadó: Kovács Máté

2 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté2 Miről is lesz szó? Esettanulmányok ismertetése: ► Designed (BlacksmithSoft) ► SpaceHunters (Silverforge) ► Terra Mythica (Silverforge)

3 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté3 Miről is lesz szó? A játékprogram, mint… ► Szoftvertermék ► Grafikus alkalmazás ► Algoritmusok gyűjteménye ► Felhasználói felület

4 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté4 Szoftver -> Tervezés A projekt életciklusa: ► Ajánlás ► Követelményleírás ► Rendszerterv ► Implementáció ► Kész termék átadása ► Karbantartás, utómunka

5 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté5 Szoftver -> Tervezés Ajánlás: ► Rövid leírás a programról, műfaj meghatározása ► Erőforrások felmérése ► Csapatszervezés elindítása (a „team” szerepe)

6 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté6 Szoftver -> Tervezés Követelményleírás: ► Játékmenet kitalálása ► Alkotóelemek, működés (informális) leírása ► Látványtervek készítése

7 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté7 Szoftver -> Tervezés ► SpaceHunters projekt korai látványterve:

8 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté8 Szoftver -> Tervezés Rendszerterv: ► Játék alkotóelemeinek összegyűjtése ► Kapcsolatok, működés (formális) meghatározása ► Osztályleírások ► Diagramok (UML) ► Forráskód vázához (architektúra) szükséges információk

9 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté9 Szoftver -> Tervezés Implementáció: ► Kódolás ► Hibakeresés(rengeteg) ► Demó verziók közzététele

10 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté10 Szoftver -> Tervezés ► Néhány gondolat a kódolásról: ► „Beszédes” azonosítók ► Egyezményes jelölések (konvenciók) követése ► Tervminták (Design Pattern) ► Újrafelhasználhatóság, nyílt forrás kódú projektek (open source)

11 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté11 Szoftver -> Tervezés ► Átadás, karbantartás, utómunka: ► Végleges verzió (1.0) kiadása ► Telepítőfájl, dokumentáció, (forráskód) közzététele ► Kiegyensúlyozás, hibák javítása, patch-ek

12 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté12 Szoftver -> Tervezés

13 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté13 Szoftver -> UML ► Unified Modelling Language(Egységes Modellező Nyelv) ► Szoftverkomponensek és kapcsolataik ábrázolása vizuálisan ► Objektum Orientált Programozás (OOP) ► Diagramok: - Osztály - Állapot - Szekvencia - …

14 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté14 Szoftver -> UML Osztálydiagram:

15 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté15 Szoftver -> UML Állapotdiagram:

16 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté16 Szoftver -> Dokumentáció A dokumentáció szerepe: ► kód átláthatóságának növelése (öndokumentáló kód) ► újrafelhasználhatóság ► csapatmunka irányítása ► a program hatékony használatának elősegítése (felhasználói dokumentáció) ► Tutorial, bootcamp

17 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté17 Szoftver -> Minőségi mutatók ► Hatékonyság (FPS: Frame per second) ► Grafikai minőség ► Hordozhatóság, újrafelhasználhatóság

18 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté18 Grafika -> 2d spriteok Sprite jellemzői: ► 2d-s grafikai objektum ► Méret ► Bitmap, vektorok ► Átlátszóság(Transparency) ► Forgási fázis / animáció

19 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté19 Grafika -> 2d spriteok Forgási fázisok: Animáció képkockái(frames):

20 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté20 Grafika -> 3d-s motor Irrlicht Engine: ► Nyílt forráskódú grafikus motor ► Meshek betöltése, megjelenítése ► Fények ► Domborzatgenerlás ► Stb…

21 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté21 Grafika -> 3d meshek Mesh jellemzői: ► 3d-s csúcsok(vertex), élek(edge), lapok(face) összesége ► Textúra(k) ► Animáció ► A méret és a forgatás nem saját tulajdonság!

22 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté22 Grafika -> 3d meshek Példák meshekre:

23 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté23 Grafika ► Sprite-ok és meshek készítése

24 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté24 Szünet

25 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté25 Grafika -> 2d-s terep ► „Csempe” alapú terep: =>

26 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté26 Grafika -> 2d-s terep ► „Csempe” alapú terep (izometrikus):

27 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté27 Grafika -> 2d-s terep Alfa-csatorna (alpha-channel): ► Bitmap esetében a képpontok színeihez: 24 bit RGB (red, green, blue) + 8 bit alfa-channel, mely az áttetszőséget határozza meg határozza meg +=

28 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté28 Grafika -> 2d-s terep Terepgenerálás alfa-csatornával:

29 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté29 Grafika -> Domborzat generálása ► „Irrlichtes” domborzat: ► Magasságtérkép ► Tereptextúra ► Részletes textúra ► Élsimítások interpoláció segítségével

30 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté30 Grafika -> Domborzat generálása + += MagasságtérképTereptextúraRészletes textúra Domborzat

31 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté31 Algoritmus -> Útkeresés ► Szélességi bejárás ► Dijkstra algorimtus ► A* algoritmus ► Rendezetlen tömb vs. Kupac ► Megkerülő algoritmus

32 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté32 Algoritmus -> Egység intelligencia ► egység állapotai ► területre támadás ► célpont észlelése ► bányászat

33 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté33 Algoritmus -> Játékos intelligencia Mikromenedszment: ► egységek irányítása Makromenedszment: ► Gyártás ► nyersanyag termelése ► Építkezés ► „diplomácia”

34 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté34 Felhasználói felület A felhasználói felület funkciói: ► Információk nyújtása ► Hatékony vezérlés biztosítása ► Hangulatteremtés

35 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté35 Felhasználói felület -> Menük Menük szerepe: váltogatás a játék funkciói között,pl: ► Játék indítása/leállítása ► Mentés/Betöltés ► Beállítások ► Stb…

36 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté36 Felhasználói felület -> Menük

37 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté37 Felhasználói felület -> Panel Funkciók elérése játék közben: ► Egységek iránytása ► Gyártás ► Információk megjelenítése

38 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté38 Felhasználói felület -> Panel

39 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté39 Felhasználói felület -> Billentyűzet kiosztás

40 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté40 Köszönöm a figyelmet!

41 Játékfejlesztés, 2008 április 1.Kovács Máté41 Az előadáshoz kapcsolódó linkek ► E-plakát: ► Designed letölthető verzió: ► SpaceHunters letölthető verzió: ► TerraMythica letölthető verzió:


Letölteni ppt "Játékfejlesztés, 2008 április 1. Kovács Máté 1 Számítógépes játékfejlesztés TTK-s Est Előadó: Kovács Máté"

Hasonló előadás


Google Hirdetések