Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gépjármű Műszaki Szakértői Szeminárium 2009. október 1–2. Lajosmizse Ügyfelek – javítók – biztosítók kapcsolata 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gépjármű Műszaki Szakértői Szeminárium 2009. október 1–2. Lajosmizse Ügyfelek – javítók – biztosítók kapcsolata 1."— Előadás másolata:

1 Gépjármű Műszaki Szakértői Szeminárium október 1–2. Lajosmizse Ügyfelek – javítók – biztosítók kapcsolata 1

2 TÉMAKÖRÖK: I. JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK II. UTÁNGYÁRTOTT- EREDETI ALKATRÉSZEK III. JÁRMŰÉRTÉKELÉS IV. BIZTOSÍTÓK- SZÁMLA NÉLKÜLI KÁRRENDEZÉS V. ÓRADÍJAK VI. RONCSPORTÁL VII. KÁRFELMÉRŐK TEVÉKENYSÉGE VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS-OSZTÁLYBASOROLÁS IX. ZÁRSZÓ 2

3 I. JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK 1.  A Magyarországi Biztosítók tendenciája, hogy a sérült járművet (Kgfb) a káridőponti érték % -ig engedik javításba.  Ennek a számításnak „köszönhetően” nagyon sok vétlen gépjármű tulajdonos elveszíti autóját 3

4 I. JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK 2.  Németországban az a gyakorlat, hogy a sérült gépjárművet a káridőponti érték 110 %-ig engedik javítani, akár Kgfb, akár Cascós kárrendezés történik.  A gépjármű tulajdonosok sajnos néha „kényszerből” az olcsóbb, számla nélküli javíttatást választják 4

5 I. JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK 3.  Vonatkozó jogszabályok 190/2004. (VI. 8.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései A Ptk § cikkelyei 5

6 I. JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK 4.  Az AOE, EME, GÉMOSZ, KAFE nem fogadja el a biztosítók javíthatósági értékhatár számítását és teljes egyetértéssel a 100%- os értékhatár elfogadására kéri a biztosító társaságokat.  (Példa: Hyundai Getz.) 6

7 II. UTÁNGYÁRTOTT- EREDETI ALKATRÉSZEK 1.  A biztosítók néha indokolatlanul javasolják az utángyártott alkatrészekkel történő javítást, aminek az a veszélye, hogy egy következő sérülés esetén ugyanők lesznek, akik megtagadják a gyári alkatrész árának kifizetését. Utángyártott vagy bontott alkatrész beépítése 8 év alatti gépjárműveknél semmivel sem indokolható Kgfb-s károknál. 7

8 II. UTÁNGYÁRTOTT- EREDETI ALKATRÉSZEK 2.  Az utángyártott alkatrészek felhasználásánál minden esetben figyelembe kell venni az autógyárak jóváhagyott technológiai elvárásait (APPROOVEL), hiszen a közlekedésbiztonsági szempontok a legfontosabbak 8

9 III. JÁRMŰÉRTÉKELÉS  A járműértékelésnél legalább érintőlegesen figyelembe kellene venni a piaci viszonyokat, hiszen az Eurotax Katalógus értékelése messze nem tükrözi a valós szabadpiaci helyzetet.  A gépjármű tulajdonosok sok esetben, nem véletlenül érzik becsapottnak magukat.  A hasonló értékkülönbségű számítások (lásd ismertetett példa) nagy száma miatt jelentősen romolhat, a biztosítók megítélése. 9

10 IV. BIZTOSÍTÓK- SZÁMLA NÉLKÜLI KÁRRENDEZÉS 1.  Tudjuk, hogy jogilag ez ellen fellépni nem tudunk.  Ilyen módú kárrendezés kapcsán közlekedésbiztonsági problémák merülhetnek fel. 10

11 IV. BIZTOSÍTÓK- SZÁMLA NÉLKÜLI KÁRRENDEZÉS 2.  Megoldási javaslat: A biztosítókat adatszolgáltatásra kötelezzék, létrehozva a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál egy központi adatbázist. A gépjármű tulajdonosnak a javítás szakszerűségét (amennyiben nem szakműhelyben történt a javítás) közlekedésbiztonsági vizsgálattal kelljen igazolnia. 11

12 V. ÓRADÍJAK 1.  Téves a REZSIÓRADÍJ elnevezés a VÁLLALÁSI ÓRADÍJ helyett.  Az 1995-ös év Kisipari norma gyűjteményben és az Audatex katalógusban szereplő munkaidőket figyelembe véve az átváltó szorzó szám alkalmazásával a következő képen nézett ki a képlet: 1600Ft x 2.2 = 3520Ft. 12

13 V. ÓRADÍJAK 2.  A gépjárműjavítás valamennyi munkanemét tekintve szabadáras szolgáltatás (1990. évi LXXXVII. tv. rendelkezései).  A vállalási óradíj : Tényrezsi számítás + haszon. Egy példa: tényrezsi 7500Ft Ft (25% haszon) = 9375Ft. Ez kerekítve 9400Ft-os nettó vállalási óradíjat jelent.  Vállalási óradíj számításra- megállapításra, kizárólag a vállalkozás tulajdonosa- vezetője jogosult, abba „kívülről” beleszólni senkinek sincs joga. 13

14 VI. RONCSPORTÁL  A sérült gépkocsik roncsportálra való felrakása.  Jogi kérdések tisztázása.  Nem gazdasági totál gépkocsi roncsportálra tétele!!! 14

15 VII. KÁRFELMÉRŐK TEVÉKENYSÉGE  Ki lehet kárfelmérő?  Van-e/kell-e, hogy legyen karosszériajavítói alapképzése?  Ki gondoskodik a továbbképzésükről? 15

16 VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 1.  Készítette:Horváth József és Szénási Róbert  4 kategória „A” kategória „A” kategória „B” kategória „B” kategória „C” kategória „C” kategória „D” kategória „D” kategória 16

17 VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 2.  „A” kategória Márkakereskedés és Márkaszerviz Műhelyfelszereltség 17

18 VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 3.  „B” kategória Márkakereskedés és szerviz, valamint független szakszerviz Műhelyfelszereltség karosszériajavítási tevékenység esetén Műhelyfelszereltség fényezőtevékenység esetén 18

19 VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 4.  „C” kategória Márkafüggetlen karosszériajavító megfelelő műhelyfelszereltséggel Márkafüggetlen javító, csak fényezési tevékenység esetére. 19

20 VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 5.  „D” kategória Típusfüggetlen kisjavító  A „D” kategória reményeink szerint megszűnik.  Fenti besorolás munkaanyagnak tekintendő. Fogarassy László (Magyar Posta Biztosító) javaslatainak figyelembe vételével még változhat. 20

21 IX. ZÁRSZÓ ÜGYFÉL Javítók Biztosítók 21

22 IX. ZÁRSZÓ  Közös érdekek: Szakszerűen kijavított gépjárművek Szürke és feketegazdaság visszaszorítása Egységes biztosítói szemlélet Rendszeres konzultáció a biztosítók- szakértők- javítók között Minél kevesebb bírósági ügy Elégedett ügyfelek 22

23 Köszönöm figyelmüket! Szénási Róbert Karosszériajavítók és Fényezők Egyesületének elnöke Várom kérdéseiket! 23

24 Az előadás teljes anyaga megtalálható a honlapon!www.szenasimuhely.hu 24


Letölteni ppt "Gépjármű Műszaki Szakértői Szeminárium 2009. október 1–2. Lajosmizse Ügyfelek – javítók – biztosítók kapcsolata 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések