Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A minimálisan invazív sebészet oktatása Dr. Szabó Andrea SZTE ÁOK Sebészeti Műtéttani Intézet (HEFOP-3.3.3-08/1.-2008-06-0022/1.0)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A minimálisan invazív sebészet oktatása Dr. Szabó Andrea SZTE ÁOK Sebészeti Műtéttani Intézet (HEFOP-3.3.3-08/1.-2008-06-0022/1.0)"— Előadás másolata:

1 A minimálisan invazív sebészet oktatása Dr. Szabó Andrea SZTE ÁOK Sebészeti Műtéttani Intézet (HEFOP / /1.0)

2 Minimálisan invazív sebészet Célok Téma: Bevezetés a laparoszkópos vizuális érzékelésbe, szem-kéz koordináció gyakorlása, a tű megfogása és mozgatása tűfogóval, varrat készítés és csomózás gyakorlása box-trainerben. Beavatkozások 1. Gyakorlás számítógépes laparoszkópos szimulátorral. 2. Ismerkedés a laparoszkópos eszközökkel. 3. Fonal bevezetése a box-trainerbe. 4. Varrat készítés gumikesztyűn, laparoszkópos varrattechnika - intrakorporális csomózás gyakorlása.

3 Minimálisan invazív sebészet program 1. napE1 (30 min)A nagyított sebészet alapjai (előadás) 1. napGy1 (90 min)Számítógépes tréning egy 3 dimenziós laparoszkópos szimulátorral (I) 1. napGy2 (120 min)Felszerelések, beállítások. Öltés gumikesztyűn, laparoszkópiás csokózási technika/intracorporális csomózás knotting 1. napGy3 (180 min)1. Lineáris kétrétegű varratok szerveken ex vivo (gyomor, bél) 2. napGy4 (180 min)2-3. Cystostomia (kétrétegű varratok szerveken in vivo) 2. napGy5 (180 min)4. Beavatkozások a bélen in vivo 2-5. napGy6 (180 min)Speciális gyakorlatok (5/6/7) 5. napT (180 min)Teszt

4 Számítógépes szimuláció - feladatok LapSym (Surgical Sciences, Sweden) 3-D szimulációs komputer program.

5 Számítógépes szimuláció - feladatok 1. feladat: Kamera mozgatás A jobb kéz tartja a kamerát, az objektumot fókuszba kell hozni. Az ideális helyzetet zöld színű villogással jelzi. A kamerát ebben a helyzetben kell stabilizálni 3 másodpercig. 2. feladat: Eszköz mozgatás A jobb és bal kezes eszközzel felváltva meg kell érinteni az azonos színnel jelölt objektumot.

6 Számítógépes szimuláció - feladatok 3. feladat: Eszközös megragadás Az objektumot nem megérinteni kell, hanem meg kell ragadni a jobb vagy bal oldali eszközzel, és a pirossal jelölt célhelyre kell tenni. 4. feladat: Vágás A zöld területet kell megragadni és kifeszíteni a jobb kézben tartott eszközzel. Ekkor egy kék terület fog feltűnni, amit kauterrel el kell vágni (a bal kezes eszköz virtuális kauterként működik a lábpedál használatakor).

7 Számítógépes szimuláció - feladatok 5. feladat. Klippelés és vágás 5.1. Megragadjuk az eret jobb kézzel, klipprakó eszközt választunk az eszköztárból a bal kézbe. Megfelelő feszítés után kék zóna jelenik meg A klippet a bal klipprakóval helyezzük fel, majd a műszert fogóként használjuk. A bal fogóval megfeszítjük az eret. A jobb műszert klipprakóként használjuk és felhelyezünk jobb kézzel is egy klippet A bal műszerrel megfelelő feszítést alkalmazunk, ekkor kék terület jelenik meg. A jobb műszer ollóként szolgál, mellyel az eret a kék zónában kell elvágni.

8 Számítógépes szimuláció - feladatok 6. feladat: Megragadás és megemelés A lapos kék tárgy megemelését követően a tűt megragadjuk a másik eszközzel, és a pirossal jelölt területre helyezzük 7. feladat: Öltés és csomózás 7.1. Öltés jobb kézzel 7.2. Második csomó

9 Számítógépes szimuláció - kiértékelés

10 Boksz traineres feladatok Műszerelés Fonal behelyezése a box-trainerbe Varratkészítés gumikesztyűn

11 Intracorporalis csomózás

12 Csúszó csomó

13 Szerveken, élő szöveten történő gyakorlás

14 A laparsozkópos gyakorlatok fontossága: Szakmai tudásának fejlődése szempontjából?4,514,814,4 A manuális készségek fejlesztése szempontjából?4,924,974,6 Jelenlegi, ill. jövőbeli klinikai gyakorlata szempontjából?4,484,414,46 Mennyire tartja elegendőnek a gyakorlatok időtartamát?3,44,03,66 Milyennek értékeli az elméleti képzést?4,444,674,6 Milyennek ítéli meg a gyakorlati képzést?4,444,74,46 Milyennek ítéli meg az elméleti és gyakorlati képzés arányát? 3,924,674,33 Milyennek értékeli a gyakorlat infrastrukturális felszereltségét? 4,294,544,33 Elegendőnek tartja a gyakorlatokon a preparátumok, kísérleti állatok számát? 3,514,134,33 Milyennek értékeli a számítógépes oktatóprogramok hasznosságát? 4,594,564,6 Értékelje az oktatók tevékenységét4,554,914,6 Az általános sebészeti rezidens gyakorlat értékelése a résztvevők által


Letölteni ppt "A minimálisan invazív sebészet oktatása Dr. Szabó Andrea SZTE ÁOK Sebészeti Műtéttani Intézet (HEFOP-3.3.3-08/1.-2008-06-0022/1.0)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések