Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan előzd meg a munkahelyi stresszt? Hogyan kapcsolódj ki pár percben akár az irodában is? Hogyan őrizd meg testi-lelki harmóniádat? Olvasd el és fogadd.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan előzd meg a munkahelyi stresszt? Hogyan kapcsolódj ki pár percben akár az irodában is? Hogyan őrizd meg testi-lelki harmóniádat? Olvasd el és fogadd."— Előadás másolata:

1 Hogyan előzd meg a munkahelyi stresszt? Hogyan kapcsolódj ki pár percben akár az irodában is? Hogyan őrizd meg testi-lelki harmóniádat? Olvasd el és fogadd meg rövid harmónia tippjeinket! Tipp: Mentsed le a számítógép Asztalára a Harmónia tippeket, hogy bármikor könnyen hozzáférhess.

2 (Válassz menüpontot!)

3 Noha az iroda berendezését valószínűleg nem alakíthatod, asztalodon érdemes alkalmaznod a feng-shui szabályait

4

5

6 Ha folyamatosan a számítógép előtt ülsz, izmaid könnyen lemerevednek, amin az ösztönös nyújtózkodás már nem segít. Óránként tarts 5 perc szünetet! Az alábbi gyakorlatok mindössze 4 percet vesznek igénybe, akár ülve is végezheted őket, mégis csodákra képesek.

7 1, Fejforgatás felváltva 5-ször jobbra, 5-ször balra Hajtsd az álladat a mellkasodra és csak addig forgasd a fejed, amíg az álladat nem kell felemelned. A végső helyzetet mindig tartsd ki 5 másodpercig.

8 2, Fejdöntés Jobbra, balra felváltva 5-5-ször. A véghelyzetet mindig tartsd 3-5 másodpercig.

9 Húzd fel a vállaidat, tartsd meg ezt a helyzetet 3 másodpercig 11 Engedd le őket, ameddig csak tudod 22 Végül vissza a nyugalmi pozícióba 33 Ismételd meg 5-10-szer!

10 Fond össze az ujjaidat a tarkódon, mindkét könyöködet feszítsd hátrafelé, majd lazíts. Véghelyzetben tartsd ki 5-10 másodpercig. 3-szor ismételd

11 Végül pedig egy igazán kényeztető gyakorlat: Kezeidet törzsöd össze, melegítsd fel és masszírozd tenyérrel a derekadat vesetájékon és a medencecsont körül. Végezd másodpercig, ismételd 2-szer, 3-szor.

12

13 Pislogj gyakrabban! Szokj hozzá a gyakori és rendszeres pislogáshoz, mivel ez segít elkerülni a szem túlfeszítettségét és a szem nyálkahártya kiszáradását. 10 másodpercenként pislogj egyet erőltetés nélkül, bármit is csinálsz. (Olvasás és számítógépes munka közben ez különösen fontos)

14 Hunyd be a szemed, fordulj a nap irányába, mozgasd a fejed könnyedén egyik oldalról a másikra, hogy a napsugarak a szem minden részére egyforma intenzitással eshessenek. A gyakorlatot szemüveg nélkül végezd el!

15 A hideg vizes öblítés nagyon hasznos, mert a szem és a körülötte lévő izmok működését harmonizálja.

16 Fókuszálj magad elé (pl, a mutatóujjadra) és egy messzi-messzi pontra a távolban felváltva, legalább 10-szer.

17 A víz alapvető éltető elemünk A belső harmónia megteremtéséhez Elengedhetetlen fontosságú a megfelelő napi folyadékbevitel!

18

19 A fokozott folyadékbevitel hatására a víz elkezd folyamatosan kiürülni a szervezetünkből, ezáltal rengeteg méreganyagot mos ki. Hígabb lesz a vérünk, jobb lesz a közérzetünk, nem leszünk fáradékonyak.

20

21

22 Magas külső hőmérséklet és fokozott fizikai teljesítmény esetén még több folyadékot kell pótolnunk!

23

24 Ne feledd, napi folyadékbeviteled nagy része a munkahelyen történik. Ne felejts el magaddal elegendő tisztított vizet vinni!

25

26

27 A tengerkék szín narancssárgával segíti a koncentrációt

28 A túl harsány színeket fehérrel tompíthatod

29 A zöld megnyugtatja az idegrendszert. Ha stresszes a munkahelyed, vedd körül magad zöld tárgyakkal, de még jobb, ha zöld növényeket teszel az asztalod környezetébe. Fontos, hogy kombináld más színekkel (pl. fehér), mert önmagában egyhangú lehet.

30

31 Ha hosszú és ismétlődő munkafolyamatokat kell végezned, festesd a falakat halvány narancs, lazac vagy őszibarack színűre

32 A fekete önmagában lehangoló lehet…

33 … dobd fel színes kiegészítőkkel!

34 Vigyázz a pirossal! A piros szín izgató hatású, ezért hosszú távon idegességet, fejfájást és kimerültséget okozhat. További harmónia tippek


Letölteni ppt "Hogyan előzd meg a munkahelyi stresszt? Hogyan kapcsolódj ki pár percben akár az irodában is? Hogyan őrizd meg testi-lelki harmóniádat? Olvasd el és fogadd."

Hasonló előadás


Google Hirdetések