Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BUD: a régió gazdasági motorja

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BUD: a régió gazdasági motorja"— Előadás másolata:

1 BUD: a régió gazdasági motorja
Szarvas Gábor, szeptember 23. airLED konferencia

2 Témák Tények a repülőtérről Forgalmi adatok és járatfejlesztés
Repülőtéri fejlesztések és nemzetgazdasági szempontból jelentős beruházások Tájékoztató a Budapest Airport közkapcsolati tevékenységéről

3 1950. május 7

4 1982 – Terminal 2 + új futópálya

5 Két futópálya és gurulóút rendszer – optimális kialakítás
Terminal 2 General Aviation Cargo Handling Karbantartó hangárok Két független futópálya, m and m Futópálya elméleti kapacitás 52 ATM/h, jelenleg: 24/h

6 Budapest Airport – tulajdonosi szerkezet
A terület a Magyar Állam tulajdona Budapest Airport Zrt óta magántulajdonban, a repülőtér vagyonkezelője 75 évre szóló koncesszióval Shareholders at Budapest Airport Zrt.

7 Forgalmi adatok – utasforgalom (2010-2014)

8 Forgalmi adatok – gépmozgások (2010-2014)

9 2012. február 3. 2014. február 3.

10 85 célállomás 37 légitársasággal 2014 nyarán

11 Budapest Airport: A legjobb kelet-európai repülőtér
A Budapest Airport elnyerte a legjobb kelet-európai repülőtérnek járó díjat a Barcelonában zajló Passenger Terminal EXPO 2014 nemzetközi kiállításon A Skytrax brit légiközlekedési minőségvizsgáló cég nem kevesebb, mint 160 országban elvégzett repülőtéri utas elégedettségi felmérés összesítése alapján ítéli oda a díjakat A díj annak az elismerése, hogy sikerült a régió legjobb repülőterévé fejlesztenünk Budapestet, és ez egyben valamennyi repülőtéri dolgozó folyamatos, odaadó munkáját is türközi

12 Megvalósult fejlesztések

13 SkyCourt, az égi udvar - 2011 24.000 m2 összterület
4.000 m2 utasvárócsarnok Modern poggyászkezelő rendszer 88 millió EUR (25 Mrd Ft) beruházás Több építészeti nívódíj

14 Magyar Posta nemzetközi kicserélő központja - 2011
1500 m2 iroda/szociális területek, 3000 m2 üzemi terület, m2 burkolt rakodóterület Beruházás: 4,5 m EUR Működés kezdete: IV. negyedév

15 DHL logisztikai központ - 2013
2012. november 23: 15 évre szóló bérleti szerződés aláírása Két szervezeti egységet hoz egy tető alá 3000 m2 irodahelyiség 7800 m2 raktárhelyiség 250új munkahely Kivitelezés kezdete: 2012 december Befejezése: 2013 július

16 Hajtóműpróbázó-hely - 2013
Újabb lépés a környéken élő lakosságot érő zajterhelés csökkentése érdekében Zajvédelmet és zajelnyelő falakat alkalmazó ultramodern létesítmény, amely jelentősen csökkenti a több száz hajtóműpróbából származó zajterhelést Az átadás 2013 májusában történt meg

17 A kisgépes terminál felújítása - 2014
Áprilisban öt évre szóló bérleti- és rekonstrukciós megállapodást írt alá a Budapest Airport és a Celebi Ground Handling Magyarország a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kisgépes termináljának megújításáról Az idei Formula-1 Magyar Nagydíj időpontjára már minden készen állt a versenyzők és a VIP-vendégek fogadásához.

18 Jövőbeli tervek

19 Cargo fejlesztés – Budapest ideális helyszín
Közép Európa szívében (a híd szerepe kelet és nyugat között) 7 szomszédos ország Évi 92 ezer tonnás cargo forgalom Ezer kilométeres sugarú körön belül 20 ország Kiterjedt úthálózat, a legnagyobb városok közúton rövid időn belül elérhetőek

20 Cargo fejlesztés – Új cargo bázis a repülőtéren
Cargo City Új cargo létesítmény a 2-es terminál közelében 11,000 négyzetméternyi raktár és 5,000 négyzetméter iroda Az egyes terminál mellett zajló cargo tevékenység áthelyezése A cargo bázis kivitelezése 2017 / 2018-ra várható

21 Külsős befektetők részvételével megvalósítandó beruházások
Hotel Irodapark Repülőtéri üzleti park Repülőgép-karbantartás

22 A jószomszédi viszony alapvető fontosságú
Kiváló kapcsolat a környékbeli önkormányzatokkal, repülőtéri hatósággal Külön köszönet a XVIII. kerületnek és Vecsésnek a kiváló együttműködésért. Bízunk abban, hogy hamarosan a XVII. kerületi önkormányzattal is folytathatjuk a párbeszédet. Nagy örömmel kötöttünk stratégiai együttműködési megállapodást a Fővárossal.

23 További együttműködés szükséges
A jelenlegi jogi környezet gátolja a külsős befektetők részvételével megvalósítandó projekteket. Szükséges a bürokratikus akadályok elhárítása és földhasználati jog biztosítása harmadik felek részére, az MNV Zrt. írásos jóváhagyásával Fontos a környező infrastruktúra, a repülőtér térsége közlekedési hálózatának fejlesztése is. Ebben elsődleges prioritás a Gyorsforgalmi út átalakítása és fejlesztése A térségi fejlesztésekhez EU források bevonása jelentősen felgyorsíthatja a folyamatokat

24 A repülőtér és térségének fejlesztése helyi és nemzeti érdek
A Budapest Airport az ország egyetlen jelentős nemzetközi repülőtere A repülőtér a térség gazdaságának egyik motorja A repülőtér jelentős mértékben hozzájárul a nemzeti össztermékhez A Budapest Airport közvetlenül és közvetve család megélhetését biztosítja, köztük 5000 helyi lakosét A régió gazdaságának megerősítése és fellendítése közös érdek

25

26 Kapcsolat / Contact További információk / Further information:
Szarvas Gábor Budapest Airport Zrt. Környezetvédelmi és munkabiztonsági igazgatóság / Environment, Health and Safety Directorate H–1675 Budapest Pf. / P.O. Box. 53 Telefon: +36 (1) Fax:       +36 (1) Egyéb információk / Other information: A bemutató 2013 májusában készült / Published in May 2013 A prezentációban a Budapest Airport Zrt. által a nyilvánosság számára közölt, tájékoztató jellegű információk a lehető legnagyobb gondossággal készültek. A társaság mindent megtett a technikai hibákból eredő problémák elkerülése érdekében, azonban nem vállal semmilyen közvetlen vagy közvetett felelősséget vagy kötelezettséget a megjelent információkért. Minden ezzel kapcsolatos észrevételt, kérdést szívesen fogadunk. E felelősségi nyilatkozatnak nem célja, hogy a vonatkozó jogszabályokban előírtaktól eltérő módon korlátozza vagy kizárja a társaság felelősségét olyan ügyekben, amelyekért a jogszabályok értelmében felelős. This presentation has been prepared to enhance public access to information about Budapest Airport's activities, with the utmost care to minimizing disruption caused by technical issues. However, no claims are accepted and no warranty is provided, expressed or implied, as to its relevance, reliability, timeliness, accuracy or completeness. Budapest Airport Zrt. and the companies referred to in the publication explicitly exclude any liability for errors or omissions in this material or in respect of information provided in connection with it. We welcome any observations or queries relating to this material. This disclaimer is not intended to restrict or exclude Budapest Airport Zrt.’s liability in any ways other than those prescribed by applicable legal provisions over matters for which it is legally liable.

27 Fehér foltok a térképen – számtalan lehetőség

28 Új járatok, új célállomások 2014-ben
Új légitársaságok Air Serbia Belgrád napi Transavia France Párizs Orly 3 hetente Vueling Pegasus Airlines Barcelona Isztambul 3 hetente (június-szeptember) 4 hetente (júliustól) Emirates Dubai Naponta (októbertől) Új útvonalak Jet2.com Leeds-Bradford 2 hetente Norwegian London Gatwick 3 hetente Wizzair Alicante Heti 1 Kutaisi 2 hetente (szeptember 30-tól)

29 Járatsűrítések 2014-ben Aerlingus – 4->5 hetente Dublin
Belavia – 2->3 hetente Minszk easyJet – 7->8 hetente London Gatwick El Al/UP – 7->11 hetente Tel Aviv LOT – 18->24 hetente Varsó Turkish Airlines – 2->3/hetente Isztambul Wizzair – Moszkva, Isztambul, Brüsszel, London Luton, Eindhoven, Stockholm, Málta, Barcelona, Malaga Ryanair - London Stansted napi 2-> 3/, Dublin 5->7 hetente (október 25.)

30 Közkapcsolati tevékenység és társadalmi felelősségvállalás 2014 –ben 1.
Együttműködési megállapodás az otthont adó kerülettel Kisbusz adományozása a XVIII. Kerületnek és a Pethő Intézetnek BUD Gallery – az új kiállítás júliusban nyílik Runway run „újratöltve. A jótékonysági futóversenyt idén is megrendezzük A Budapest Airport 2-ről háromra bővítette a terminálon adományt gyűjtő szervezetek számát A biztonsági ellenőrzésen fennakadt tárgyak felajánlása jótékony célra

31 Közkapcsolati tevékenység és társadalmi felelősségvállalás 2014 –ben 2.
A Budapest Airport 15%-os széndioxid kibocsátással ünnepelte a Föld Óráját” Sorozatban negyedik alkalommal megerősítettük karbon akkreditált minősítésünket és idén arra készülünk, hogy egy szinttel feljebb lépjünk a klímavédelmi „eliklubban” Megőriztük tagságunkat az Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) elnevezésű szervezetben Részt veszünk a BCDH programjaiban, például a Jövő Vezetője Tehetség Programban A Budapest Airport a BCSDH által készített, a fenntertható fejlődés átfogó értelmezéséről szóló, üzleti vezetőknek szánt ajánlásához is csatlakozott

32 Közvetlen pénzügyi előnyök az állam számára
Többletbevétel forrása Feltételezés Összeg (m Ft) Személyi jövedelemadó új munkaszerződés Ft havi bruttó átlagfizetés 19 800 Megnövekedett vásárlóerőből származó ÁFA bevétel 25% ÁFA a nettó bevétel után 4700 Helyi építményadó az önkormányzatok számára m2 új adóköteles terület 1000 Ft / m2 átlagos adókulcs 300 Helyi iparűzési adó a többletbevétel után EUR bevétel munkavállalónként 2%-os adókulcs 800 Többletbevételből származó ÁFA bevétel 40 milliárd Ft többletbevétel 25% VAT a nettó bevétel után 10 000 Összesen 35 600

33 Egyszerűsített beszállító kapuk - 2012

34 A futópályák felújítása – 2013-2014
A szélsőséges időjárási körülmények ellenére a 3000 méter hosszú 1-es futópálya felújítása az eredeti terveknek megfelelően a nyári csúcsidőszak előtt befejeződött Ezt megelőzően a BUD és partnerei a 3,7 km hosszú kettes pályát is felújították, még áprilisban A beruházás összköltsége elérte a 2 millió eurót Annak érdekében, hogy a helyi lakosság hétvégi pihenése zavartalan legyen, a munkákat péntek este 6 óra és hétfő reggel 8 óra között felfüggesztettük


Letölteni ppt "BUD: a régió gazdasági motorja"

Hasonló előadás


Google Hirdetések