Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 A KASSETTS projekt általános bemutatása Jenei Gábor Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 A KASSETTS projekt általános bemutatása Jenei Gábor Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft."— Előadás másolata:

1 1 A KASSETTS projekt általános bemutatása Jenei Gábor Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.

2 PILOT indító rendezvény – Szeged, június 29.2 Miről szól a KASSETTS?  A projekt teljes címe: Knowledge-enabled Access of Central Europe SMEs to Efficient Transnational Transport Solutions AZAZ Közép Európa Kis- és Középvállalkozásai számára tudásalapú hozzáférés biztosítása a hatékony nemzetközi szállítmányozási megoldásokhoz  Összesen több, mint EUR támogatási összeg 7 régió számára  Időszak: –  BOTTOM UP megközelítés  Termelő vállalkozás – szállítmányozó  Alulról építkező KKV hálózat összeszervezése a regionális brókerek segítségével, mely a regionális tapasztalatok alapján egységesen működő nemzetközi hálózattá fejleszthető  Szállítandó kritikus tömeg összegyűjtése  Szállítmányozók felé való kiajánlás  Tervezés: optimális kapacitáskihasználtság és útvonal  Fenntartható fejlődés oldaláról való megközelítés  Résztvevők versenyképességének növelése (KKV->megtakarítás, szállítmányozó->piac)  Optimális útvonaltervezés következtében összességében károsanyag-kibocsátás csökkentés, ill. közutak terheltségének enyhítése

3 PILOT indító rendezvény – Szeged, június 29.3 Indokoltság  A RELOAD projekt keretében 2007-ben elkészült a régió logisztikai helyzetfelmérése (szállítmányozó cégek kérdőívezésével), az alábbi konklúziókkal:  saját tulajdonú szállítási kapacitást csak megfelelő kapacitáskihasználtság esetén érdemes fenntartani  Jobban kell támaszkodni a szomszédos országokkal való kapcsolatokra, mivel optimalizálhatóak a költségek  Logisztikai informatikai rendszerek átfogó fejlesztése  Szakmai képzés, oktatás fontossága  Integrációs együttműködésekhez való csatlakozás  További külső tényezők:  Autópálya-építési és vasútfejlesztési beruházások késedelme, elmaradása a régióban  ‘90-es évek eleji intermodális logisztikai beruházásokat (pl. RO-LA Dorozsma) nem követték további fejlesztések (jelenleg RO-LA fuvarozásra költségvetési támogatás adható vasúttársaságnak)  A Magyarországon áthaladó 4 TEN korridornak, valamint a nem EU tag szomszédainkkal való fejlődő kapcsolatoknak köszönhetően logisztikai szempontból jó helyzetben vagyunk Miről szól a KASSETTS?

4 PILOT indító rendezvény – Szeged, június 29.4 Projekt céljai és elvárt eredményei Általános célok  A KKV-k által termelt áru szabad nemzetközi mozgásának optimalizálása információ-technológiai eszközök és szolgáltatások meghonosítása és továbbfejlesztésének támogatása által  KKV-k versenyképességének növelése azáltal, hogy összefogva részesei lehetnek egy hatékony nemzetközi szállítmányozási konstrukciónak  KKV-k intelligens szállítmányozási informatikai és kommunikációs szolgáltatások használatához való hozzáférésének elősegítése  Az ellátási lánc menedzsment fejlesztése innovatív szervezési modellek bevezetésén, valamint fejlett ICT eszközök használatán keresztül KKV-k számára  A szállítmányozás negatív környezeti hatásának csökkentése a szállítási útvonalak jobb regionális és nemzetközi megtervezése által  Logisztikai szereplők széleskörű nemzetközi együttműködésének előmozdítása informatikai megoldások segítségével, a közlekedési terhelés csökkentése és a szállítási hálózatok hatékonyságának növelése érdekében  Gazdasági és környezeti fenntarthatóság harmonizálása/párosítása (egyidejű gazdasági és környezeti haszon)

5 PILOT indító rendezvény – Szeged, június 29.5 Specifikus cél  Logisztikai brókerek közép-európai hálózatának kialakítása Minden egyes logisztikai bróker  csoportosítja és optimalizálja a bevont termelők igényeit,  meghatározza az optimális útvonalakat és szállítási módokat helyi és nemzetközi szinten - dinamikusan együttműködve a többi régiós brókerrel,  hozzákapcsolja az igényeket a logisztikai kínálathoz és megszervezi a nemzetközi szállítási okmányok cseréjét (SW-rel).  Támogatja a bevont KKV-k szállítási igényeinek jobb megszervezettségét, valamint a logisztikai kínálat jobb kihasználását;  Hozzájárul a szállítási igények összességében való csökkentéséhez a különböző szállítási igények összegyűjtésével, kevesebb teherautóba szervezi a kritikus szállítható tömeget;  A kiépítendő nyílt nemzetközi informatikai hálózat összeköti a termelő vállalkozásokat, a szállítmányozókat és a brókereket is, különböző hozzáférési lehetőséget biztosítva a biztonságos adatkezelést szem előtt tartva. Projekt céljai és elvárt eredményei

6 PILOT indító rendezvény – Szeged, június 29.6 Projekt céljai és elvárt eredményei Hozzájárulás különböző EU-s stratégiákhoz  A KASSETTS csökkenti a közlekedési torlódások kialakulási esélyét (így növeli a közlekedésbiztonságot), a károsanyag kibocsátást, valamint az energiafogyasztást, mivel:  A szoftver segítségével egy útvonalra fűzi fel a különböző országokban elhelyezkedő KKV-k csoportosított szállítási igényeit, az utakon egy időben közlekedő teherautók számának csökkentését eredményezve (adott teherautó jobb kihasználtságával);  Optimalizálja az úthosszakat, kevesebb kibocsátást eredményezve;  Elősegíti az intermodális szállítási rendszerek kihasználtságát a kritikus szállítandó tömegek összevárásával, valamint kapcsolódó vasúti szolgáltatások fejlesztését ösztönözheti;  A rakományok koncentrálása a meglévő szállítmányozási infrastruktúra jobb kihasználtságát eredményezi.  A KASSETTS fejlődésével párhuzamosan erősödik a területi kohézió:  Az ITC innovációkhoz való kiegyensúlyozott, nyílt és egyenlő hozzáférés biztosítása minden közép-európai KKV számára (open source SW)  A KKV-k Közép-Európai kereskedelmének innovatív fejlesztése a régiók összekapcsolásával (transznacionális brókerhálózat kialakításával)  A KASSETTS, és lehetséges továbbfejlesztése által kínált minőségi nemzetközi informatikai szolgáltatások enyhítik a logisztikai szolgáltatások országok közti kereskedelmének akadályait

7 PILOT indító rendezvény – Szeged, június 29.7 Projekt felépítése – munkacsomagok rendezvények újságcikkek honlap Népszerűsítő kiadványok WP2 Szoftver eszközök és szolgáltatások WP4 WP5 WP3 Közös, hosszú távú logisztikai stratégia kialakítása WP6 Próbaüzem (PILOT): Tesztelés Visszacsatolás a jövőkép kialakításához Vállalkozások bevonása: Mely iparágat képviselik (együttműködés) KASSETTS régiókba irányuló szállítási igények Nemzetközi brókerhálózat működési modellje

8 PILOT indító rendezvény – Szeged, június 29.  Olaszország – ötletgazda, vezető partner (WP1)  Az ITL (szállítmányozási és logisztikai intézet), mint vezető partner az észak-olaszországi Emilia-Romagna tartományt a  Modenai Egyetemmel együtt képviseli a partnerségben (KASSETTS szoftver kifejlesztése)  Szlovénia – nemzetközi PILOT koordináció (WP6)  Mura vidéki Regionális Fejlesztési Ügynökség  Lengyelország – közös logisztikai stratégia kialakítása (WP3)  Logisztikai és raktározási intézet Kujávia-Pomerániai Régió  Németország – nemzetközi brókerhálózat-koncepció (WP5)  IFF Fraunhofer Kutatóintézet Szász-Anhalt tartomány  Csehország – közreműködő  Szállítmányozási Kutatóintézet Brno (Dél-Morva Kerület)  Szlovákia – nyilvánosság (WP2)  Kassai Műszaki Egyetem  Magyarország – közreműködő  Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség 8 Projekt felépítése – partnerség

9 PILOT indító rendezvény – Szeged, június 29.9 A PILOT tesztelési fázis  A Dél-Alföldi Régió 2. nemzetközi PILOT-ban vesz részt:  Németország – Magyarország - Lengyelország  Magyarország – Olaszország – Szlovákia  Tesztelés módjai:  Szimuláció historikus adatokkal  Múltbeli szállítások adatainak összegyűjtése  Adatok feltöltése a szoftverbe  Szállítási igények és útvonalak optimalizálása  Jelentés elkészítése, amely kimutatja, hogy milyen megtakarítások érhetőek el a KASSETTS megoldással – > ez jelenti a rendszer későbbi fenntarthatóságának alapját!  A valódi PILOT = „real time”, azaz a jövőbeni megrendelések már a brókeren keresztül folynak

10 PILOT indító rendezvény – Szeged, június A PILOT tesztelési fázis

11 PILOT indító rendezvény – Szeged, június  Megtakarítás: termelő vállalkozások számára  Pénz  Idő  Kihasználatlan teherautó kapacitás fuvarozóként való „beforgatása”  Piac: fuvarozók számára  Referencia  „zöld” projektben való részvétel  Nemzetközi innovatív hálózat része  Társadalmi hasznokhoz való hozzájárulás: közlekedésbiztonság, környezetvédelem  Üzleti lehetőség és nemzetközi támogatás: brókerek számára Részvétel előnyei

12 PILOT indító rendezvény – Szeged, június  A válság a közúti fuvarozásban a nagy cégek piaci részesedésének növekedését eredményezte  2010 II. n. évben megállt a közúti szállítás visszaesése az európai államok többségében, idén 1-2%-os bővülés várható (IRU – Nközi Közúti Fuvarozási Szöv.)  NKS Nemzeti Közlekedési Stratégia – stratégiai lépések 2020-ig (középtáv);  Közúti alágazat: új úthálózati hierarchia, mellékúthálózat fejlesztési terve, felújítási tervek – > kgvetési időszakból kerülnek finanszírozásra  2011-es Fehér könyv: EU klíma, energetikai, környezetvédelmi és fenntarthatósági politikája (Egységes Európai Közlekedési Térség/égbolt kialakítása) – Hangsúly a vasútfejlesztésen  ITS Intelligens Közlekedési Rendszerek (a témában új EU irányelv született)  Európában tartósan felfutó a haszonjármű-kereslet (ACEA – autógyárak szövetsége májusi felmérése alapján)  KASSETTS eredményeinek felhasználása a stratégiaalkotásban Trendek

13 13 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Jenei Gábor DARFÜ Nonprofit Kft


Letölteni ppt "1 A KASSETTS projekt általános bemutatása Jenei Gábor Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések