Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A magyar turizmus új irányai – a budapesti konferenciaturizmus fejlesztése Dr. Horváth Viktória turizmusért felelős helyettes államtitkár Budapest, 2014.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A magyar turizmus új irányai – a budapesti konferenciaturizmus fejlesztése Dr. Horváth Viktória turizmusért felelős helyettes államtitkár Budapest, 2014."— Előadás másolata:

1 A magyar turizmus új irányai – a budapesti konferenciaturizmus fejlesztése Dr. Horváth Viktória turizmusért felelős helyettes államtitkár Budapest, február 27.

2 2 Vendégforgalom 2013-ban: ismét rekordév Érték Változás 2013/2012 Vendégszám8,8 millió+5,3 Külföldi4,4 millió+5,1 Belföldi4,4 millió+5,5 Vendégéjszaka-szám22,8 millió+4,6 Külföldi11,9 millió+4,6 Belföldi10,9 millió+4,5 Bruttó szállásdíj-bevétel166,5 Mrd Ft+9,4 Külföldi106 Mrd Ft+9,2 Belföldi 60,5 Mrd Ft+9,7

3 3 Javuló jövedelmezőség

4 4 Erősödő belföldi turizmus

5 5 A SZÉP Kártya tavalyi eredményei január 31-én elfogadóhelyi szerződés munkáltatói szerződés kártyabirtokos 2013-ban 67,8 Mrd Ft feltöltés 67,9 Mrd Ft költés 20,2 millió tranzakció Június-augusztusban legalább 1 millió ember nyaralását, pihenését szolgálta a SZÉP Kártya

6 6 15 Mrd Ft 12,6 Mrd Ft 2013-ban ~20%-kal több volt a SZÉP Kártya beváltás, mint 2012-ben a SZÉP Kártya és az Üdülési Csekk együttesen ÜCS és SZÉP Kártya bevételek a kereskedelmi szálláshelyeken: 20%-os növekedés tavaly óta

7 7 Bizakodva tervezhetünk 2010 óta évről évre javulnak a vendégforgalmi adatok 2013: közel tízszázalékos bővülés : 1132 turisztikai projekt 290 milliárd forint EU-s támogatást nyert el A sikerekért a köszönet Önöket illeti!

8 8 A célok elérését megalapozó szakmai dokumentum: Nemzeti turizmusfejlesztési koncepció tervezete

9 9 Stratégiai céljaink 2024-ig A turizmus teljes GDP hozzájárulásának 10%-ra növelése A turizmus közvetlen foglalkoztatottai számának növelése 50%-kal

10 10 A turizmus legfontosabb fejlesztési irányai - az NTK célrendszere Innovatív, kreatív és minőségi kínálatfejlesztés Versenyképességet javító, vállalkozó és vendégbarát szabályozói környezet, megújuló szolgáltatáskultúra Turisztikai intézményrendszer átalakítása Nemzetközi, különösen keleti piaci nyitás, marketing és értékesítés-ösztönzés Horizontális célok

11 11 A termékfejlesztések prioritásai Kiemelkedő jelentőségű, egyedi vonzerővel rendelkező termékeink az egészség-, kulturális-, örökség és hivatásturizmus (MICE) Meghatározó vonzerővel rendelkező termékek: vallási-, fesztivál- és gasztronómai turizmus Tartózkodási idő meghosszabbítására alkalmas réspiaci termékek: öko-, aktív-(lovas, kerékpáros, vízi), falusi és agroturizmus a hiánypótló termékek és szolgáltatások hangsúlya

12 12 A megvalósítás eszközei: az EU-s források felhasználásának keretet adó operatív programok

13 között a turizmus fejlesztését felölelő EU-s programok A turizmus fejlesztésére több operatív programban is van lehetőség: Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (GINOP), Terület és településfejlesztési operatív program (TOP), Versenyképes Közép-Magyarország operatív program (VEKOP) támogatási lehetőségei Vidékfejlesztési program (VP)

14 14 A as operatív programok beavatkozásai a kínálat fejlesztése érdekében Attrakciófejlesztés (hálózatok) Szolgáltatásfejlesztés (minőség) Marketing Intézményrendszer (TDM)

15 15 Attrakciófejlesztések lehetnek: Kulturális örökséghelyszínek – Világörökségek – Tematikus útvonalak pl. Limes, kastélyokat, várakat bemutató útvonalak

16 16 zarándok hálózatok, vallási turizmus fejlesztés: – pl. Mária út (Mariazell- Csíksomlyó, Czestochowa- Medjugore) magyarországi szakaszai, kisebb zarándokutak tematikus hálózatok: – lovas – vízi – kerékpáros – természetjárás

17 17 Természeti örökségek, értékek fejlesztése: – Nemzeti parkok, értékek megőrzése és látogathatóvá tétele – Élményközpontú bemutatás

18 18 Gyógydesztinációk és kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése: – Gyógytényezők helyszíneinek fejlesztése – Nem az alap gyógy-szolgáltatást, hanem annak környezetét fejleszti – Egységes kínálat, egységes arculat a gyógyhelyi profilnak megfelelően

19 19 szálláshelyek – minőségi fejlesztése vendéglátás – technológiai fejlesztései Turisztikai szolgáltatások fejlesztése:

20 20 Keresletösztönző programok: marketing pl. SZÉP Kártya program Turisztikai intézményrendszer fejlesztése: TDM-ek

21 21 Piacot is építünk … Belföldi turizmus: Bejárható Magyarország program Beutazó turizmus: többezer fős budapesti kongresszusi központ

22 22 Budapest súlya A fővárosi vendégéjszakák az összes magyarországinak 34%-át teszik ki. Budapesten csapódik le az összes külföldi vendégéjszaka 58%-a Budapesten képződik a külföldiektől származó szállásdíj bevétel 70%-a (68,4 Mrd Ft).

23 23 Városok és helyezések … UIA 2012.UIA 2011.ICCA 2012.ICCA Szingapúr Bécs 2.Brüsszel Párizs 3.BécsPárizsBerlinBarcelona 4.PárizsBécsMadridBerlin 5.Szöul BarcelonaSzingapúr 6.TokióBudapestLondonMadrid 7.BarcelonaTokióSzingapúrLondon 8.KoppenhágaBarcelonaKoppenhágaAmszterdam 9.MadridBerlinIsztambul 10.LondonGenovaAmszterdamPeking …………11. Budapest 12.Budapest20. Budapest Budapest előkelő helyen a népszerű konferencia helyszínek között A ranglistákon még az első húszban szerepel… A Nemzetközi Szervezetek Uniója és a Nemzetközi Konferenciák és Kongresszusok Szövetsége rangsorai

24 24 Nemzetközi konferenciák legfontosabb mutatói, Mutatók / 2011 Konferenciák száma356 db537 db602 db505 db-16,1% Résztvevők száma fő fő fő fő +7,5% Résztvevők átlagos száma 230 fő234 fő 209 fő 268 fő+ 28 % Összesített konferencianapok 1175 nap 2002 nap2069 nap1717 nap-17% átlagos időtartam3,3 nap3,7 nap3,4 nap 0% Forrás: Magyar Kongresszusi Iroda

25 25 Miért indokolt a többezer fős fővárosi kongresszusi központ építése? A külföldi konferencialátogató költése a duplája szabadidős turistáénak 2012-ben a konferenciaturisták több mint 12 milliárd forintot költöttek el Magyarországon. Konferenciaturizmusunk teljesítménye megduplázható a megépítésével Tovagyűrűző hatásai révén az egyik legjelentősebb fejlesztés

26 26 Start előtt… Kormányhatározat a beruházás előkészítéséről Cél: megvalósítása kiemelt kormányzati beruházásban, hazai források bevonásával Tízmilliárdos nagyságrendű beruházás Állami tulajdonú létesítmény

27 27 Menetrend Szakmai tanácsadó Beruházási program Koncepcióterv Engedélyezés, kivitelezés Folyamatos szakmai egyeztetés!

28 Továbbra is számítunk együttműködésükre!


Letölteni ppt "A magyar turizmus új irányai – a budapesti konferenciaturizmus fejlesztése Dr. Horváth Viktória turizmusért felelős helyettes államtitkár Budapest, 2014."

Hasonló előadás


Google Hirdetések