Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE az ELTE kutatóegyetemi pályázata a TÁMOP 4.2.1/B-09/1/KMR támogatásával eddigi tapasztalataink.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE az ELTE kutatóegyetemi pályázata a TÁMOP 4.2.1/B-09/1/KMR támogatásával eddigi tapasztalataink."— Előadás másolata:

1 Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE az ELTE kutatóegyetemi pályázata a TÁMOP 4.2.1/B-09/1/KMR támogatásával eddigi tapasztalataink

2 A pályázatról Teljes támogatás: 3,008 GFt Multidiszciplináris kutatások széles spektruma 5 (nagy) alprogram Az egyetem mind a nyolc kara részt vesz benne Létrehozott új egységek: Nagyműszeres Kari Kutató és Műszer Centrum Doktori Kiválósági Központ (BTK) (TTK)

3 Az ELTE adottságai Nagy kutatólétszám: 1900 oktató-kutató PhD hallgató (MTA kutatóintézetek összesen: 2850) Széles oktatási-kutatási spektrum: kb. 60 idegen nyelv 17 doktori iskola, 112 doktori program Magasan kvalifikált oktatók-kutatók: 71 akadémikus, 155 D.Sc.; PhD / DLA Erős nemzetközi kutatási beágyazottság: 85 nemzetközi nagypályázat (2009)

4 A pályázat célkitűzései A hagyományosan nemzetközi kutatásokban résztvevők lehetőségeinek bővítése Az alulfinanszírozottság miatt régóta esedékes kutatási infrastruktúra versenyképes bővítése A nemzetközi kutatásokban kevésbé résztvevők bekapcsolása a nemzetközi tudományos életbe Hallgatók, doktoranduszok és posztdoktori kutatók alkalmazása tudományos kutatási feladatokban Az intézményen belüli tudományos kapcsolatok intenzív fejlesztése

5 A pályázatban résztvevők 106 kutató 429 oktató 68 doktorandusz 96 hallgató 347 ügyvivő szakértő 10,1 % 41 % 33,2 % 6,5 % 9,2 % (abszolút szám, nem teljes munkaidőben)

6 A pályázat eredményei A kutatásokban intenzíven résztvevő kutatók kutatási lehetőségei bővültek Az elavult infrastruktúra és műszerpark valamelyest korszerűsödött A kutatók részvétele nemzetközi konferenciákon valamelyest növekedett A hallgatók, doktoranduszok és posztdoktori kutatók alkalmazása jelentősen növekedett Az intézményen belüli tudományos kapcsolatok örvendetesen fejlődtek

7 A pályázat eredményei Kb. 900 MFt értékű infrastruktúra gyarapodás A pályázat keretében eddig elkészült 1545 publikáció ebből 670 tudományos folyóiratban jelent meg Létrejött két új egység: Nagyműszeres Kari Kutató és Műszer Centrum (TTK) Doktori Kiválósági Központ (BTK) A pályázat keretében számos intézményi konferenciát szerveztek sok oktató és kutató részvételével

8 A pályázat értékelése Belső értékelés online kérdőív segítségével 699 megkérdezettből 199 töltötte ki hallgató doktorandusz posztdoktori kutató oktató és kutató ügyvivő szakértő

9 A pályázat értékelése Mi a pályázat legfontosabb hozadéka? több publikáció több nemzetközi konferencia együttműködések bővülése színvonalas infrastruktúra egyéb

10 A pályázat értékelése Milyen pályázati rendezvényen vett részt? alprogram konferencia tanszéki/intézeti szeminárium workshop meghívott előadó egyéb nyitórendezvény

11 A pályázat értékelése Fontosabb kritikai megjegyzések A gyorsan beadandó nagy volumenű pályázat nem kedvezett a jó tervezésnek; a forrásokat nem a legcélszerűbben sikerült kihasználni Az adminisztratív terhek nagyon túlméretezettek; túl sok felesleges ügyintézésre van szükség, ami elvonja az erőforrásokat a tudományos munkától Az egyetemi adminisztráció nincs felkészülve ekkora méretű és ilyen jellegű feladatokra Az elszámolási és megvalósítási feltételrendszer nem igazodik a tudományos kutatás igényeihez (nagyon nem életszerű teljesítési feltételek)

12 A pályázat értékelése Mennyire segít felzárkózni európai versenytársainkhoz? jelenlegELTEUni WienKarolinska Prága Költségvetés (GFt) Oktató+kutató (1000 fő) Hallgató (1000 fő) hallgató/oktató költségvetés/hallgató költségvetés/oktató

13 A pályázat értékelése Mennyire segít felzárkózni európai versenytársainkhoz? + 2 GFtELTEUni WienKarolinska Prága Költségvetés (GFt) Oktató+kutató (1000 fő) Hallgató (1000 fő) hallgató/oktató költségvetés/hallgató költségvetés/oktató

14 A pályázat értékelése Mennyire segít felzárkózni európai versenytársainkhoz? + 20 GFtELTEUni WienKarolinska Prága Költségvetés (GFt) Oktató+kutató (1000 fő) Hallgató (1000 fő) hallgató/oktató költségvetés/hallgató költségvetés/oktató

15 A pályázat értékelése Mennyire segít felzárkózni európai versenytársainkhoz?

16 A pályázat értékelése Mennyire segít felzárkózni európai versenytársainkhoz?

17 Összefoglaló javaslatok A pályázat kidolgozására elegendő időt kell hagyni A vállalandó feladatok ne projekt jellegűek legyenek (helyette: mérhető intézményi teljesítményjavulás) A pénzügyi szerkezet ne utófinanszírozás legyen A pályázati támogatás hosszabb futamidejű legyen A pénzügyi elszámolás lényegesen egyszerűbb legyen (a számlákat ne kelljen konkrét feladatokhoz kötni) A vállalandó feladatok legyenek arányban a támogatás összegével A tudományos kutatás ne legyen közbeszerzésköteles

18 Kiemelt célok az ELTE-n Meglévő elmaradásaink (eszközök, humán erőforrások) pótlása a nemzetközi színvonal megőrzése, fejlesztése érdekében Nemzetközi pályázatok írását, lebonyolítását elvégző professzionális pályázatkezelő szakemberek alkalmazása Nagy nemzetközi projektekhez történő intézményi csatlakozások támogatása Stratégiailag fontos új kutatási területek kifejlesztése Jelentős mennyiségű pre- és posztdoktori kutató (oktató) alkalmazása a belterjesség csökkentése, a tudományos utánpótlás színvonalának biztosítása érdekében

19 Köszönöm a figyelmet ! Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE TÁMOP 4.2.1/B-09/1/KMR


Letölteni ppt "Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE az ELTE kutatóegyetemi pályázata a TÁMOP 4.2.1/B-09/1/KMR támogatásával eddigi tapasztalataink."

Hasonló előadás


Google Hirdetések