Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai."— Előadás másolata:

1 Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai és Nemzetközi Főosztály

2 Tartalom 1.Kiindulópontok 2.Az intermodális logisztikai fejlesztési koncepció 3.Intézkedések a fejlesztési koncepcióra alapozva Web:

3 1/1. Versenyképesség és logisztika a versenyképesség gyors piaci alkalmazkodást kíván a vállalatoktól → hatékony anyag- és információáramlás szervezés → logisztika növekvő kereslet a logisztikai szolgáltatások iránt Magyarország kedvező helyzete logisztikai szempontból + környezeti tényezők figyelembe vétele a kedvező helyzet kihasználásának feltétele a keresletet idevonzó intermodális infrastruktúra és szolgáltatásrendszer megléte → piaci kategória, de állami/közösségi szerepvállalást is kíván

4 1/2. Tranzit áruáramlatok

5 Import áramlatok

6 Export áramlatok

7 1/3. Az intermodális szállítás indokai

8 → új minősítési kritériumrendszer (MLSZKSZ – LEF) 1/4. Hazai logisztikai infrastruktúra

9 1/5. Közvetlen versenytársaink (logisztikai térségek) Ágcsernyő, Csap Arad, Temesvár Pozsony Újvidék, Zenta Maribor

10 1/6. Tágabb összefüggések (2005) Rotterdam 9,3 + 2,5 M TEU (+12% és +26,2%) Hamburg 8,1 M TEU Konstanta 768 e TEU (+98,8%) Rijeka 75 e TEU Koper 179 e TEU (+17,2%) Trieszt 190 e TEU (+15,7%)

11 → a kedvező geopolitikai helyzet kihasználása hatékony és környezetkímélő szállítási-logisztikai megoldásokkal 2/1. Stratégiai cél

12 Fejlesztés: - intermodális logisztikai központok külső és belső infrastruktúrája - intermodális járműpark (vasúti és vízi) - térbeli prioritások: hosszú távú EU határ menti (infrastruktúrában is elmaradottabb) régiók – az áruáramlatok környezetorientált átterelése, a hálózat centralizáltságának oldása Egyéb területek: - intenzív nemzetközi együttműködés – standardizálás, K+F - a hazai logisztikai szolgáltatók versenyképességét rontó tényezők (vám-, adórendszer egyes elemei) felülvizsgálása - a logisztika és a hálózatos közlekedési infrastruktúra fejlesztésének összehangolása 2/2. Az intermodális logisztikai szakstratégia eszközei

13 2/3. Fejlesztéspolitika piaci indíttatású, intermodalitást előmozdító kezdeményezések kiegészítő támogatása a kiemelt logisztikai régiókban megvalósítandó projektek hangsúlyos kezelése

14 3/1. Intézkedések az intermodális logisztikai fejlesztések, illetve támogatási programok II. NFT-beli elhelyezése és előkészítése - Közlekedési Operatív Program - Versenyképes Gazdaság Operatív Program egyeztetés elősegítése a PM/VPOP illetékesei és a szakmai szervezetek között a kedvezőtlen vám- és adószabályok felülvizsgálására

15 3/2. Logisztika a II. NFT-ben (1) KOP: - az intermodális logisztika külső közlekedési infrastruktúrája (terminálok vasúti és közúti elérhetősége, kapcsolatai) és járműparkja (?) - nagy volumenű központi fejlesztési projektek - előzetes projektszelekció a szakmai szervezetek bevonásával (Záhony és Szeged + pályázat?) - kapcsolódó kikötő- és hálózatos közlekedési infrastruktúrafejlesztés

16 3/3. Logisztika a II. NFT-ben (2) VEGOP: - közforgalmú logisztikai központok „kerítésen belüli” fejlesztései (pl. közmű- és informatikai hálózat, gép/berendezés, raktárlétesítmények) - pályázat – a feltételek a szakmai szervezetekkel egyeztetve kerülnek meghatározásra - kedvezőbb pályázati feltételek (magasabb támogatási határ és intenzitás, nem feltétlenül KKV) biztosítása az intermodális logisztikai központok szolgáltatáskorszerűsítésénél

17 Gazdasági és Közlekedési Minisztérium KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések